http://plazilla.com/verborgen-armoede-e ... -nederland
Ik mag toch hopen dat jullie het ook niet normaal vinden dat een dementerende meneer van 92 jaar die regelmatig extra zuurstof toegediend moet krijgen, zo slecht ter been dat hij al 3 jaar zijn woning niet heeft verlaten, vervolgens door griep continue blijft overgeven (zo erg dat meneer last kreeg van uitdrogingsverschijnselen) geen bezoek van de huisartsenpost in het weekend kan krijgen (tja dat zijn de regels, sorry bezuinigingen) meneer moest maar naar de spoedpost komen.
Dit is nog maar 1 voorbeeld, ik kan er nog vele noemen maar ik zal jullie er niet mee vermoeien.
Ik begrijp dat er bezuinigd moet worden, maar ik denk wel dat er zaken zijn waarop je niet moet WILLEN bezuinigen, zoals de zorg voor onze ouderen, zieken en zwakken in de samenleving, het onderwijs voor onze 'aanstaande toekomst' en de veiligheid van ons Nederland. Naar mijn idee hebben de media ons ook een bepaald beeld voorgeschoteld van 'profiterende uitkeringstrekkers' 'luie werkelozen' 'klagende huismoeders' 'stelende profiterende kansloze buitenlanders' en gaat het meeste geld niet daaraan op maar blijft aan de strijkstok hangen binnen grote organisaties en dure management toestanden…. Volgens mij is niet onze verzorgingsstaat duur maar de bureaucratie binnen ons systeem