De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:37

Ik denk inderdaad dat je de mensen die het echt slecht hebben niet hoort klagen, zou mogelijk zo kunnen zijn omdat ze niemand meer hebben om tegen te klagen…. ;(
http://plazilla.com/verborgen-armoede-e ... -nederland

Ik mag toch hopen dat jullie het ook niet normaal vinden dat een dementerende meneer van 92 jaar die regelmatig extra zuurstof toegediend moet krijgen, zo slecht ter been dat hij al 3 jaar zijn woning niet heeft verlaten, vervolgens door griep continue blijft overgeven (zo erg dat meneer last kreeg van uitdrogingsverschijnselen) geen bezoek van de huisartsenpost in het weekend kan krijgen (tja dat zijn de regels, sorry bezuinigingen) meneer moest maar naar de spoedpost komen.

Dit is nog maar 1 voorbeeld, ik kan er nog vele noemen maar ik zal jullie er niet mee vermoeien.

Ik begrijp dat er bezuinigd moet worden, maar ik denk wel dat er zaken zijn waarop je niet moet WILLEN bezuinigen, zoals de zorg voor onze ouderen, zieken en zwakken in de samenleving, het onderwijs voor onze 'aanstaande toekomst' en de veiligheid van ons Nederland. Naar mijn idee hebben de media ons ook een bepaald beeld voorgeschoteld van 'profiterende uitkeringstrekkers' 'luie werkelozen' 'klagende huismoeders' 'stelende profiterende kansloze buitenlanders' en gaat het meeste geld niet daaraan op maar blijft aan de strijkstok hangen binnen grote organisaties en dure management toestanden…. Volgens mij is niet onze verzorgingsstaat duur maar de bureaucratie binnen ons systeem :o

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:37

little_king schreef:
Fijn dat jij fatsoenlijk met het ov kan.
dat is echt voor vele niet het geval.
En dan heb ik het niet over naar de eerste halte te komen.
Heel veel plaatsen zijn geen goede verbindingen in een groot deel van Nederland.

Ik heb de reisplanner erbij gepakt.
Mijn vriend moet om 7 uur beginnen, vaak ook om 6 uur.
Zijn eerste aankomst tijd kan zijn om 7:51
Zijn reistijd waar hij met de auto 25 minuten over doet is 2 uur en 3 minuten.
Alternatief WW :+

Ook mijn reistijd is 2 uur en 33 minuten.

Erg realistisch.
Auto is voor veel mensen dus geen luxe maar alleen maar een middel om te werken.
Soms denk ik wel eens dat de staat helemaal niet wil dat je werkt.
Zaten wij in de bijstand konden we beide auto's de deur uit doen :)
Wat dat oplevert :+

Lezen is moeilijk. Er zijn meer dan genoeg mensen met een auto die deze niet nodig hebben om te werken. Veel meer dan mensen die het wél nodig hebben voor het werk.

little_king

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:40

Ik heb gelezen dat jij dat schreef maar ik ben het niet met je eens.
En dat wil er bij jou niet in en schrijf je maar dat ik niet lees :) Omgedraaide wereld.

Denk je dat iedereen voor de lol in de file gaat hangen?

Maar jij woont nog thuis neem ik aan?
Of zit je op jezelf? En woon je in de stad of een dorp?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:40

little_king schreef:
Yonker schreef:
Dit is zeker een PVV actie? :Y)

-10

wat een enorm domme opmerking.

Niks enorm dom, deze actie is enorm dom en PVV is wel vaker van dit soort stemmingmakerij.... Net als
"Ik wil de gulden terug"
Maar doe jij maar lekker -10en :Y)
Er moet gewoon bezuinigd worden, en tja miss niet op de goede manier maar nee het verkeer vastzetten heeft veel zin :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:42

bigone schreef:
Niet slim, protesteren prima maar dan op een wijze die geen levens kan kosten. Ambulances, brandweer enz staat allemaal stil dus dat kan niet. Start een petitie oid of een grote protestactie in den haag.

Je zal maar in die ambulance liggen-. Of opgesloten in een brandende woning, auto ongeluk hebben gehad.. op het punt staan te bevallen.. en er staan dan van die demostranten de boel te blokeren..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:43

little_king schreef:
Dan moet jij je oren eens open doen, want die mensen hoor ik ook.

En wij hebben nog luxe?
Mijn man werkt 60 uur in de week momenteel!!
Mag het dat we nog wat over houden?

En naast het paard andere luxe, welke? Noem eens op?
Ik ben benieuwd welke luxe wij nog meer hebben :)
Mijn laptopje van 300 euro, omdat ik die nodig heb voor het werk?

Natuurlijk hoor ik die wel. Maar vergelijk dat eens met mensen met een modaal inkomen.
Die schreeuwen er het hardst bovenuit.
En laatste keer dat ik het zeg, natuurlijk mag je dan wel wat over houden, maar doe niet alsof je in armoede leeft en eten bij de voedselbank moet weg halen, een wasmachine of een koelkast bij de gemeente etc etc. Een paard kunnen houden is al luxe genoeg. Je kan niet alles hebben.. En zolang je dat kan betalen moet je niet miepen..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:43

Ik zeg nergens dat het verkeer vastgezet moet worden.
Maar dat er op de verkeerde manier bezuinigd, of ja lastenverzwaring want bezuinigen doen ze niet, is de schuld van de VVD en PVDA.

En ik zie nergens terig dat de PVV voor deze actie is, ik zie nergens taan waar de ts op gestemd heeft, misschien is ze ook wel een beetgenomen PVDA-er en is het beu.
En terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:44

Proef een duidelijke generatiekloof....

Dus...even recapituleren, 30 jaar werken, geld opzij leggen voor een ietsje luxe, ja paard aan huis ong 100 euro per maand, daarbij staat geen vakantie, mooie kleren of de kroeg, roken etc.....dat valt onder de norm luxe...volkomen mee eens...

Dat je dat kwijt gaat raken aan een generatie die nog niet die 30 jaar heeft gepresteerd, dat mag? Dan ben je een zeur, want je heb dat paard nog, ga die ook maar kwijt raken en dan mag je zeuren?

Ok andere fiets, 13e maand en overwerk en dan je salarisstrookje zien.....tranen in de ogen.....nog niet eens de helft blijft over, maar bruto mag je mee praten?? Want je hebt het zo goed....

Ik hoor het ook hoor....jullie hebben een paard wat zeur je nou?? Roept die ene met duurdere auto en voor de 2e keer op vakantie...

En zo denken helaas velen...ook bokkers, lees ik...

Zo dacht ik vroeger ook, maar als ik dan zie dat er steeds minder over blijft oer maand en mijn man een bere zware baan heeft en het leven echt niet luxer is dan de zogenaamde armere groep in huurhuisje...

Langzamerhand lijkt het wel of de jaloezie het wint, als je koop woont en ook nog een paard hebt, ben je een groep die uitgekleed mag worden en beschimpt..want jij hebt nog wat, shame on you! Dat jullie daar al 30 jaar hard voor werken, mag niet genoemd worden...

Ik vind het schande.....lijkt wel een communistische gedachtegang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:46

little_king schreef:

En wij hebben nog luxe?

Ook dat is luxe.
Ik heb geluk dat ik opgegroeid ben in gezin waar we niet zo breed hadden waardoor ik nu extra goed de luxe's kan waarderen die we nu wel hebben. En als ik nu om mijn rekening kijk dan lag ik mij rot. Ik verdien ver onder Jan Modaal maar kom geen cent te kort.
Wat is de truc?
Leren om gaan met minder luxe. Zo heb ik geleerd om alles met de fiets te kunnen doen, en heb ik thuis gaan kabel tv, vaste telefoon of vaste i-net verbinding. En als ik krap kom te zitten dan gaat hier gewoon de auto de deur uit. Nieuwe computer, telfoon ik hecht er totaal geen waarde aan (vandaar ik met maar 2de handse computer heb gekocht voor 15 euro).
Dus ja als ik dan mijn computer vegelijk met jou laptop die 20x zoveel kost :+

En immigrante de schuld geven?"Hoe diep kun je wel niet zinken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-14 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:47

little_king schreef:
Ik heb gelezen dat jij dat schreef maar ik ben het niet met je eens.
En dat wil er bij jou niet in en schrijf je maar dat ik niet lees :) Omgedraaide wereld.

Denk je dat iedereen voor de lol in de file gaat hangen?

Maar jij woont nog thuis neem ik aan?
Of zit je op jezelf? En woon je in de stad of een dorp?

Nou nee dat denk ik niet.
Maar kijk eens op de facebook van de NS. Zoveel mensen die met de auto gaan omdat de NS nog wel eens vertaging wil hebben. Terwijl je dat in de file net zo goed hebt.. Dus voor de lol in de file, ja veel mensen wel! Ik weet heus wel dat er mensen zijn die geen andere keuze hebben hoor.. En daar zeg ik ook niks over.. Ik had het over de mensen die een auto hebben als luxe, die er genoeg zijn. Dus ben nu wel klaar met deze discussie.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:48

LesleyxLinn schreef:
little_king schreef:

En wij hebben nog luxe?

Natuurlijk hoor ik die wel. Maar vergelijk dat eens met mensen met een modaal inkomen.
Die schreeuwen er het hardst bovenuit.
En laatste keer dat ik het zeg, natuurlijk mag je dan wel wat over houden, maar doe niet alsof je in armoede leeft en eten bij de voedselbank moet weg halen, een wasmachine of een koelkast bij de gemeente etc etc. Een paard kunnen houden is al luxe genoeg. Je kan niet alles hebben.. En zolang je dat kan betalen moet je niet miepen..

Wat jij eens moet gaan doen, werken! IPV studeren om mijn kosten, want ja die betaal ik mee voor jou.
Ik werk al langer dan jij oud bent, besef dat eens.
Schaam je!

Wij verdienen onder modaal, maar nu moet ik ook nog mijn mond houden omdat we goed met geld om kunnen gaan en we daardoor een paard kunnen onderhouden. We verder geen andere luxe er op na houden voor die ene hobbie?!
En nee met een koophuis krijg je geen geld voor een wasmachine, dat mag je je eigen boontjes doppen, hoe dat zoek je zelf maar uit.
En ja dat kan iedereen als hij niet lang leve de lol is, maar dat wil niet zeggen dat we niet mogen miepen omdat van hard werken te veel verdwijnt.

Ja aan jou studie onder andere, want met alleen die lening van jou ben je er niet hoor, het kost wel meer.

Yonker

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:50

Je mag zeker niet klagen als je een paard kan houden... kom op nou eens :roll:
Een paard is luxe..... Als je een huis kan kopen heb je ook genoeg inkomen. Jemig wat kunnen Nederlanders toch zeiken. Je hebt er zelf voor gekozen een paard te nemen. Als je die weg doet dan heb je al veel meer ruimte ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:53

Fjorj schreef:
little_king schreef:

En wij hebben nog luxe?

Ook dat is luxe.
Ik heb geluk dat ik opgegroeid ben in gezin waar we niet zo breed hadden waardoor ik nu extra goed de luxe's kan waarderen die we nu wel hebben. En als ik nu om mijn rekening kijk dan lag ik mij rot. Ik verdien ver onder Jan Modaal maar kom geen cent te kort.
Wat is de truc?
Leren om gaan met minder luxe. Zo heb ik geleerd om alles met de fiets te kunnen doen, en heb ik thuis gaan kabel tv, vaste telefoon of vaste i-net verbinding. En als ik krap kom te zitten dan gaat hier gewoon de auto de deur uit. Nieuwe computer, telfoon ik hecht er totaal geen waarde aan (vandaar ik met maar 2de handse computer heb gekocht voor 15 euro).
Dus ja als ik dan mijn computer vegelijk met jou laptop die 20x zoveel kost :+

En immigrante de schuld geven?"Hoe diep kun je wel niet zinken.

En toen raakte je je baan kwijt waar je elke dag heen fietste.
Je bent al chronisch ziek dus kunt niet alles pakken wat er te krijgen is (er is voor niet zieken al niet veel keuze) en kunt werken 40 km verderop zonder ov aansluiting.

Hoe ga jij daar komen op je fietsje?

Ik kom ook uit een gezin dat weinig heeft, maar dat wil niet zeggen dat ik het nu normaal vind dat alles maar weg gegooid moet worden.

En waar geef ik immigranten de schuld??
Ik geef wel aan dat er Nederlander zonder werk zitten omdat de staat slaapt en het toelaat dat uitzendbureaus en bedrijven de zaak bedonderen. Niet werken volgens de wet.
Is dat verkeerd daar wat van te zeggen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:53

Maar wat ik me dan afvraag: Waarom "schelden" op de mensen met een tweede auto en misschien twee keer per jaar op vakantie en zelf een paard hebben?
Dat is toch mede een keuze die je maakt? Je hebt een paard en kunt daardoor niet (twee keer) op vakantie. Ik heb geen paard en ga wel op vakantie en wij hebben die tweede auto wel (die niet nodig is)
Wat ieder ook kiest moeten ze toch zelf weten?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:57

Yonker schreef:
Een paard is luxe..... Als je een huis kan kopen heb je ook genoeg inkomen. Jemig wat kunnen Nederlanders toch zeiken. Je hebt er zelf voor gekozen een paard te nemen. Als je die weg doet dan heb je al veel meer ruimte ;)

Ja, dus ook de lasten.

Mijn man verdiend goed, maar door de bezuinigen (regering) krijgt hij dit jaar netto minder en er vallen diverse vergoedingen van zijn werk weg (ook bezuinigingen).
Tja, dan wordt het wel krap; ondanks (of juist dankzij) wij een hogere hypotheek hebben.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:58

Yonker schreef:

Je bent 24, ik werk langer dan jij oud bent.

Ja een paard is luxe eens.
Hij kost me 100 in de maand.
Gekocht voordat we beide onze baan kwijt waren en braaf met het fietstje werkte :)
En een paard is bij mij geen ding die je weggooit als het wat minder gaat.

Maar dat wil niet zeggen dat de staat niet verkeerd bezig is.
Die geweldige luxe is waar de economie op draait.
Draai dat nog meer de nek om als staat en het gaat alleen nog maar slechter.
En dat is wat je ook ziet nu, de staat geeft lastenverzwaring en het gaat slechter met de Nederlanse economie.
Mensen verkopen dat paard, mensen gaan niet meer uiteten, kopen geen kleren meer.
En dat is wat je als staat niet moet willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:58

Yonker schreef:

Dat huis en dat paard is er al tientallen jaren....en dat was een keuze toen we nog niet werden kaal geplukt...en langzamerhand is die groep met dat huis en paard aardig aan het uitdunnen.....

De huurders met huursusidie en ook een paard, maar dan niet aan huis wat een schijntje kost maar in een duur pension, kunnen wel eens de gesubsidieerde huishoudens zijn....een nadenkertje!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:59

SAKKIA schreef:
Maar wat ik me dan afvraag: Waarom "schelden" op de mensen met een tweede auto en misschien twee keer per jaar op vakantie en zelf een paard hebben?
Dat is toch mede een keuze die je maakt? Je hebt een paard en kunt daardoor niet (twee keer) op vakantie. Ik heb geen paard en ga wel op vakantie en wij hebben die tweede auto wel (die niet nodig is)

Daar scheld toch niemand op?

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:00

:j precies
russel schreef:

Dus...even recapituleren, 30 jaar werken, geld opzij leggen voor een ietsje luxe, ja paard aan huis ong 100 euro per maand, daarbij staat geen vakantie, mooie kleren of de kroeg, roken etc.....dat valt onder de norm luxe...volkomen mee eens...

Dat je dat kwijt gaat raken aan een generatie die nog niet die 30 jaar heeft gepresteerd, dat mag? Dan ben je een zeur, want je heb dat paard nog, ga die ook maar kwijt raken en dan mag je zeuren?

Ok andere fiets, 13e maand en overwerk en dan je salarisstrookje zien.....tranen in de ogen.....nog niet eens de helft blijft over, maar bruto mag je mee praten?? Want je hebt het zo goed....

Ik hoor het ook hoor....jullie hebben een paard wat zeur je nou?? Roept die ene met duurdere auto en voor de 2e keer op vakantie...

Zo dacht ik vroeger ook, maar als ik dan zie dat er steeds minder over blijft oer maand en mijn man een bere zware baan heeft en het leven echt niet luxer is dan de zogenaamde armere groep in huurhuisje...

Langzamerhand lijkt het wel of de jaloezie het wint, als je koop woont en ook nog een paard hebt, ben je een groep die uitgekleed mag worden en beschimpt..want jij hebt nog wat, shame on you! Dat jullie daar al 30 jaar hard voor werken, mag niet genoemd worden...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:00

Het lijkt nu wel een wedstrijd te worden wie er het armoedigst leeft. Nou, die ga ik bij voorbaat niet winnen. :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:02

little_king schreef:
Yonker schreef:

Je bent 24, ik werk langer dan jij oud bent.

Ja een paard is luxe eens.
Hij kost me 100 in de maand.
Gekocht voordat we beide onze baan kwijt waren en braaf met het fietstje werkte :)
En een paard is bij mij geen ding die je weggooit als het wat minder gaat.

Maar dat wil niet zeggen dat de staat niet verkeerd bezig is.
Die geweldige luxe is waar de economie op draait.
Draai dat nog meer de nek om als staat en het gaat alleen nog maar slechter.
En dat is wat je ook ziet nu, de staat geeft lastenverzwaring en het gaat slechter met de Nederlanse economie.
Mensen verkopen dat paard, mensen gaan niet meer uiteten, kopen geen kleren meer.
En dat is wat je als staat niet moet willen.

Dus omdat jij al langer werkt dan ik mag ik mijn mening niet geven?

Maar een paard is en blijft luxe die je "weg" kan doen, zelfde als een auto. Sorry maar ik vind het klagen als je een paard hebt altijd zo... tja. Er zijn genoeg mensen die het slechter hebben, je hebt destijds zelf voor een paard gekozen.
En ja er is altijd een groep de dupe, maar er moet gewoon bezuinigd worden of wil je soms dat je kinderen straks geen verzorgingsstaat meer hebben. Mensen moeten eens nadenken hoe goed wij het in NL hebben, dat wij altijd zorg hebben, dat de staat voor ons "zorgt" als we zonder baan zitten. Maarja dat vergeten veel mensen.

Anoniem

Wat een onzin...

Duidelijk nog steeds te weinig begrip...totdat Nederland duidelijk armoedig oogt? Over een jaar of 10??

SAKKIA

little_king schreef:
SAKKIA schreef:

Daar scheld toch niemand op?

Klopt je hebt gelijk. Ik dacht dat ergens te lezen, maar ik kan het nu niet meer terug vinden in het := Sorry.

Dat ga ik ook niet winnen Lieveli, gelukkig niet :o Maar mij zul je ook niet horen klagen. Ik mopper ook weleens als we weer meer moeten gaan betalen voor iets, maar mag ik? Ik heb het goed, maar betaal ook liever minder dan meer ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:03

TuttiFrutti_ schreef:
:j precies
russel schreef:

Dat gaf ik eerder ook al aan. Communisme.
Maar wel gesproken door de meeste die nog nooit gewerkt hebben.
Ik wil die over 30 jaar wel eens horen :)
Hard gewerkt, centje opzij gezet en nu geplukt worden.
En dan door een snotneus van dan verteld te worden dat als je een paard hebt niet mag zeiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:04

Yonker, nogmaals jouw stellig zegt dus, we gaan net zo ver totdat de groep die de leeftijd heeft van jouw ouders kaal is geplukt, dan pas hebben ze recht tot spreken en zijn ze net zo als wij die nog moeten beginnen....want eerlijk is eerlijk..

Ik heb het niet dus jij ook niet en jij hebt nog wat, lever maar n en dan praten we verder....zo?