De doodstraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:46

rainbow8 schreef:
Er zijn nog meer kranten hoor :')

:)) Met alle respect maar er wordt veel weggelaten in de media om het zo sensationeel mogelijk over te laten komen. In iedere krant, op ieder journaal.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:50

SuperAssie schreef:
Ik ben voor de doodstraf, voor mijn pakkie an mogen ze hem meteen weer hier invoeren.
Dat je een paar jaar moet wachten op je dood, ja dat vind ik dan ook weer niet juist, maar veelvuldig moordenaars, kinderverkrachters en weet ik wat voor engerds wil ik echt niet over 20 jaar weer tegenkomen op straat. En levenslang(écht levenslang en niet zoals hier in nederland..) in de cel stoppen kost allemaal geld. Nee, spijt me zeer voor alle mensen die er tegen zijn, maar zo denk ik er over.

snap ik tuurlijk het is super erg dat iemand zulke dingen doet maar als je ze dood maakt komen ze er ook wel heel makkelijk van af als je ze in een cel stopt met alleen een bed, en geen andere dingen contacten... alleen die cell dan zouden ze dood willen haha

en er was toen ook eens een verhaal er was een meisje in een ander land dat haar moeder had vermoord maar die moeder had haar jaren en jaren mishandeld en niemand wou haar geloven of helpen toen is ze doorgedraaid (begrijpelijk!) en heeft haar moeder dus vermoord ze kreeg de doodstraf en pas na haar dood kwamen ze hier achter ( dit heeft ze toch niet verdiend) al die jaren een vreselijk leven gehad door je moeder en nu hoop je dat je het achter je kan laten en je krijgt de doodstraf......

je weet niet altijd zeker de situatie en of iemand het wel heeft gedaan , mensen kunnen ook liegen omdat ze de ander niet mogen ofzo

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:57

rainbow8 schreef:
Er zijn nog meer kranten hoor :')

Tuurlijk... Maar in de krant die ik lees, kom ik op de een of andere manier dat soort sensatieverhalen haast nooit tegen. Terwijl in iedere editie van de Telegraaf - of de Spits, of Metro - wel een paar van dat soort 'schandalen' staat opgetekend.

Goed. Maar da's verder off topic en ook niet echt interessant meer, uitgekauwde discussie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:01

Ik ben tegen de doodstraf. Ik geloof niet in oog om oog en tand om tand.

Het blijft jammer dat er nog altijd mensen zijn die daadwerkelijk denken dat de doodstraf goedkoper is dan levenslang.
Ik vind de doodstraf niet alleen naar om het doden maar ook om het feit dat mensen op death row vaak jaren lang verstopt zitten in een kleine cel. De doodstraf op zich is al één ding maar iemand eerst jarenlang laten wegrotten vind ik pas echt onmenselijk...

Geloof ook dat NL een land is met een van de zwaarste straffen in Europa dus ik snap al dat geklaag erover ook nooit zo. Ik denk ook dat een hoop mensen gevangenisstraffen onderschatten als je soms leest over hoe luxe gevangen het wel niet zouden hebben ('het is eigenlijk gewoon net een hotel' en dat soort domme uitspraken). Allemaal leuk en aardig maar een hotel wandel je zo uit wanneer je wilt, een gevangenis niet. Ik denk dat veel mensen er te licht over denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:05

Fiffill schreef:
Ik ben tegen de doodstraf. Ik geloof niet in oog om oog en tand om tand.

Het blijft jammer dat er nog altijd mensen zijn die daadwerkelijk denken dat de doodstraf goedkoper is dan levenslang.
Ik vind de doodstraf niet alleen naar om het doden maar ook om het feit dat mensen op death row vaak jaren lang verstopt zitten in een kleine cel. De doodstraf op zich is al één ding maar iemand eerst jarenlang laten wegrotten vind ik pas echt onmenselijk...

Geloof ook dat NL een land is met een van de zwaarste straffen in Europa dus ik snap al dat geklaag erover ook nooit zo. Ik denk ook dat een hoop mensen gevangenisstraffen onderschatten als je soms leest over hoe luxe gevangen het wel niet zouden hebben ('het is eigenlijk gewoon net een hotel' en dat soort domme uitspraken). Allemaal leuk en aardig maar een hotel wandel je zo uit wanneer je wilt, een gevangenis niet. Ik denk dat veel mensen er te licht over denken.

Niet iedereen houdt er rekening mee hoe een straf bepaald wordt, waardoor het lage straffen lijken. Echter vergeten veel mensen dat een verhaal meestal twee kanten heeft, maar de media laat de feiten het liefst weg om sensatie te kweken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:06

Ik bedoelde dat ik denk dat veel mensen straffen ook gewoon onderschatten.

Anoniem

Re: De doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:08

Dat ook ja :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:49

Wat ik dan trouwens wel weer vind, is dat ze wat minder streng moeten zijn wat zelfmoord pogingen betreft. Waarom alle scherpe voorwerpen uit een cel halen? Als Dutroux zelfmoord wil plegen, laat het hem dan lekker doen? Niemand heeft er last van en het is zijn eigen keuze. Je mag niet bepalen wanneer het leven van een ander eindigt, naar van jezelf toch zeker wel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:51

Marit schreef:
Wat ik dan trouwens wel weer vind, is dat ze wat minder streng moeten zijn wat zelfmoord pogingen betreft. Waarom alle scherpe voorwerpen uit een cel halen? Als Dutroux zelfmoord wil plegen, laat het hem dan lekker doen? Niemand heeft er last van en het is zijn eigen keuze. Je mag niet bepalen wanneer het leven van een ander eindigt, naar van jezelf toch zeker wel?

Omdat ze je veiligheid moeten garanderen, en als jij zelfmoord kunt plegen dan hebben ze dat niet gedaan. En daarnaast, je kunt met scherpe voorwerpen niet alleen jezelf verwonden, maar ook medewerkers.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:34

Marit schreef:

Komt wel voor hoor :j voor de echte die-hards (a de ironie) zijn er altijd methoden te vinden (er zijn zelfs mensen geweest die zichzelf hebben verdronken in het toilet). Maar waarom zou je scherpe voorwerpen in de cel laten? Zorgt voor extra risico voor de medewerkers. Het is niet alleen voor de veiligheid van de gedetineerde dat de cel zo veilig mogelijk moet zijn, maar ook voor de medewerkers.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:49

Dat van de scherpe voorbeelden is een voorbeeld hoor, ik snap inderdaad wel dat ze daarmee ook medewerkers kunnen verwonden. Maar ik snap gewoon niet waarom ze over dat hele zelfmoord onder gevangen zo spastisch doen. Laat ze lekker als ze dat willen. Dat mogen we toch allemaal voor onszelf beslissen?

Want het moet wel veilig zijn voor een gedetineerde, maar dat is het dan eigenlijk toch ook? Ik vind dat ze van buitenaf beschermd moeten worden, maar beschermd tegen zichzelf hoeft van mij niet..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:54

Marit schreef:
Dat van de scherpe voorbeelden is een voorbeeld hoor, ik snap inderdaad wel dat ze daarmee ook medewerkers kunnen verwonden. Maar ik snap gewoon niet waarom ze over dat hele zelfmoord onder gevangen zo spastisch doen. Laat ze lekker als ze dat willen. Dat mogen we toch allemaal voor onszelf beslissen?

Want het moet wel veilig zijn voor een gedetineerde, maar dat is het dan eigenlijk toch ook? Ik vind dat ze van buitenaf beschermd moeten worden, maar beschermd tegen zichzelf hoeft van mij niet..

Maar dat is wel lekker voor de familie dan. Als een gevangene (die nog vrijkomt) al talloze keren heeft aangegeven het leven niet meer te zien zitten, en de gevangenis daar niets mee doet. Als deze uiteindelijk zelfmoord pleegt voel je je toch mooi genaaid als familie.