rainbow8 schreef:Er zijn nog meer kranten hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SuperAssie schreef:Ik ben voor de doodstraf, voor mijn pakkie an mogen ze hem meteen weer hier invoeren.
Dat je een paar jaar moet wachten op je dood, ja dat vind ik dan ook weer niet juist, maar veelvuldig moordenaars, kinderverkrachters en weet ik wat voor engerds wil ik echt niet over 20 jaar weer tegenkomen op straat. En levenslang(écht levenslang en niet zoals hier in nederland..) in de cel stoppen kost allemaal geld. Nee, spijt me zeer voor alle mensen die er tegen zijn, maar zo denk ik er over.
rainbow8 schreef:Er zijn nog meer kranten hoor
Fiffill schreef:Ik ben tegen de doodstraf. Ik geloof niet in oog om oog en tand om tand.
Het blijft jammer dat er nog altijd mensen zijn die daadwerkelijk denken dat de doodstraf goedkoper is dan levenslang.
Ik vind de doodstraf niet alleen naar om het doden maar ook om het feit dat mensen op death row vaak jaren lang verstopt zitten in een kleine cel. De doodstraf op zich is al één ding maar iemand eerst jarenlang laten wegrotten vind ik pas echt onmenselijk...
Geloof ook dat NL een land is met een van de zwaarste straffen in Europa dus ik snap al dat geklaag erover ook nooit zo. Ik denk ook dat een hoop mensen gevangenisstraffen onderschatten als je soms leest over hoe luxe gevangen het wel niet zouden hebben ('het is eigenlijk gewoon net een hotel' en dat soort domme uitspraken). Allemaal leuk en aardig maar een hotel wandel je zo uit wanneer je wilt, een gevangenis niet. Ik denk dat veel mensen er te licht over denken.
Marit schreef:Wat ik dan trouwens wel weer vind, is dat ze wat minder streng moeten zijn wat zelfmoord pogingen betreft. Waarom alle scherpe voorwerpen uit een cel halen? Als Dutroux zelfmoord wil plegen, laat het hem dan lekker doen? Niemand heeft er last van en het is zijn eigen keuze. Je mag niet bepalen wanneer het leven van een ander eindigt, naar van jezelf toch zeker wel?
Marit schreef:Wat ik dan trouwens wel weer vind, is dat ze wat minder streng moeten zijn wat zelfmoord pogingen betreft. Waarom alle scherpe voorwerpen uit een cel halen? Als Dutroux zelfmoord wil plegen, laat het hem dan lekker doen? Niemand heeft er last van en het is zijn eigen keuze. Je mag niet bepalen wanneer het leven van een ander eindigt, naar van jezelf toch zeker wel?
Marit schreef:Dat van de scherpe voorbeelden is een voorbeeld hoor, ik snap inderdaad wel dat ze daarmee ook medewerkers kunnen verwonden. Maar ik snap gewoon niet waarom ze over dat hele zelfmoord onder gevangen zo spastisch doen. Laat ze lekker als ze dat willen. Dat mogen we toch allemaal voor onszelf beslissen?
Want het moet wel veilig zijn voor een gedetineerde, maar dat is het dan eigenlijk toch ook? Ik vind dat ze van buitenaf beschermd moeten worden, maar beschermd tegen zichzelf hoeft van mij niet..