Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenia

Re: Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:36

Ja, maar als je spuit spuit je vaak een aantal keer perdag. Misschien dacht ze zich laag te voelen maar bleek het niet zo te zijn maar had ze toch iets gegeten. Of ze had net iets gegeten en wou dat nog even bijspuiten omdat ze wist dat ze anders te weinig insuline in zich had. En als je eet, schiet je bloedsuikerwaarde altijd even omhoog. Daarna zakt het weer door de insuline. Dus ik vind niet echt dat je zomaar kan zeggen hoe en wat met de bloedsuikerwaarde, je weet niets over dr diabetes, niet welk type ze heeft en in welke situatie ze zat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:20

Dientje_Yara schreef:
Maakt het iets uit waarom hij zo hoog is dan?
12 is ook te hoog en moet je ook bijspuiten dus de waarde maakt in dot gevalt geen bal uit

Dat maakt uit, omdat je bij een bloedsuiker van 12 geen haast hoeft te maken, je even naar een medewerker toe kan gaan, uitleg kan geven, om hulp kan vragen. Eventueel nog ergens anders heen lopen.
Bij 33 zit je ernstig hoog en kan ik me voorstellen dat je gewoon zsm wil spuiten aangezien je redelijk in de buurt van probleemsituaties begint te komen.

33 gebeurt echt niet zomaar, toevallig had ik het vorige week met een arts over deze situatie. Een normaal mens komt niet zomaar bij de 33, dan moet je iets gegeten hebben wat ver buiten je dieet ligt of je gewoon niet aan je spuitschema hebben gehuden.
33 krijg je niet van even iets eten, dan moet je iets van een roze koek hebben gegeten of een zak suikerrijk snoep oid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:36

Zojuist gevonden op Ad.nl:

HEMA-meisje' weer opgepakt door winkelbeveiligers
DEN HAAG De 17-jarige diabetespatiënte Yosra, die een aantal weken geleden door beveiligers van de HEMA in Den Haag voor een junk werd aangezien nadat ze zich in het warenhuis een dosis insuline toediende, blijkt anderhalve week geleden te zijn opgepakt in een filiaal van de H&M. Het meisje zou betrapt zijn op winkeldiefstal.
'Op 21 januari is hetzelfde meisje aangehouden. Ik heb het idee voor een vergelijkbaar geval. Ze moet binnenkort voorkomen en er is proces verbaal tegen haar opgemaakt,' zei de Haagse burgemeester Van Aartsen volgens Omroep West in een commissievergadering over het incident in de HEMA.

Het verhaal van Yosra deed een aantal weken geleden veel stof opwaaien. Het meisje vertelde dat ze, terwijl ze met haar broek op de knieën zat om een spuit toe te dienen, hardhandig uit het pashokje werd getrokken. Van schrik verloor ze wat urine. Het lukte Yosra vervolgens niet, zelfs na pogingen van haar vriendin en haar moeder daartoe, om de de beveiliging en de politie te overtuigen van het feit dat ze suikerziekte heeft. Ze werd vier uur vastgehouden op het politiebureau. Een week later bood de HEMA Yosra schriftelijk excuses aan.

Misverstand
Volgens de tante van Yosra berust de winkeldiefstal in de H&M wederom op een misverstand. 'Omwille van haar psychische gezondheid wil ik nu niet op de details ingaan', zegt ze tegen Omroep West. 'Maar het is echt een misverstand. Ik vind het vreselijk!'

De beveiligers van H&M hebben het meisje na de diefstal overgedragen aan de politie. Die heeft proces-verbaal opgemaakt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:59

Jaja weer een misverstand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:00

Ik geloof het nu allemaal niet meer..... Ik ben zo lief... ja maar ik heb diabetes.... een misverstand om haar ziekte te misbruiken ja

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:21

Wel weer toevallig.... ben benieuwd of de soap nog verder gaat :P

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:34

Zie je uiteindelijk word t verhaal net een beetje anders

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:50

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:57

ik las dat ze in de H&M aangehouden was voor winkeldiefstal.Toch niet zo onschuldig blijkbaar :+

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:19

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:42

Wel leuk dat jullie het allebei zeggen maar het staat al lang en breed boven jullie reacties hoor, zie berichtje van Purny van gisteren :P

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:27

Dan nog maakt de waarde niets uit
Wij patiënten hoeven echt geen toestemming aan een medewerker te vragen om te spuiten!
Ookal doe je het midden op straat do what het moet nu eenmaal
Dat ze een pashokje opzocht was hartstikke netjes

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:35

Je mag het van mij midden op straat doen, niemand houd je tegen, maar zeur dan niet als je zonder kleding een pashokje in loopt, daar ook nog urine verliest en de bewaking je met je broek naar beneden ziet staan. Ze doet het namelijk niet midden op straat maar in andermans winkel
Het heeft niks met toestemming vragen, wel met begrip kweken. Een hema hoeft ook niet toe te staan dat zij in hun pashokje insuline gaat staan spuiten, daar zijn ze namelijk niet voor. Zij verwacht een gunst van hen, minste wat je kan doen is dat even uitleggen en begtip kweken. Beter voor jou en beter voor hen.
Maar goed, deze dame blijkt sowieso niet bepaald onschuldig te zijn, dat is duidelijk.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:44

En ondertussen kun je je zelfs afvragen of ze de broek naar beneden had om alleen maar te spuiten of om spulletjes te verstoppen.

Zeker omdat ze ook zo lang op het politiebureau is vastgehouden.
Bij alleen maar dat spuiten vond iedereen het zo raar, nu er meer aan de hand is, is het niet meer zo raar.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:18

Dus een patiënt mag volgens jou niet spuiten ik 'andermans' winkel?
Ben je wel lekker?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:28

Je trekt conclusies die er niet staan, even beter lezen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:43

Ben benieuwd wat er verder gaat uitkomen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:42

AnnemiekvM schreef:

waarschijnlijk volgende week een bericht dat ze in de bijenkorf heeft lopen te jatten, spuiten en piesen.. :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:56

geerke schreef:
AnnemiekvM schreef:

waarschijnlijk volgende week een bericht dat ze in de bijenkorf heeft lopen te jatten, spuiten en piesen.. :D

Oeps, dat zou zo maar kunnen. Maar hopelijk heeft ze nu haar lesje wel geleerd.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:59

En dat het volgens tante dan een misverstand is :P

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:13

1x een misverstandje ala.... 2x....geloof ik niet in... (daarnaast kan ze ook in der buik spuiten of even een toilet opzoeken...)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:15

studiemiep schreef:
1x een misverstandje ala.... 2x....geloof ik niet in... (daarnaast kan ze ook in der buik spuiten of even een toilet opzoeken...)

Buik of been maakt verschil dus even zomaar ergens anders spuiten is niet altijd handig

Ik spuit langwerkende in mijn been en kortwerkende in de buik

Mensen please als je niets of weinig of van horen zeggen over diabetes weet doe niet alsof je er verstand van heb
Alleen mensen MET diabetes hebben er echt verstand van

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:35

Dat ise cht onzin Dientje, mensen die er jaren voor gestudeerd hebben hebben er toch ook ECHT verstand van. Sterker nog, die kunnen het meer nuchter bekijken en beseffen dat deze manier van doen echt geen normale gang van zaken is en niet door de beugel kan. Hoe vaak ik toch al echt beseft heb dat ik mensen met diabetes nog kennis kan/moet bijbrengen. En dan gaat het over mensen die al echt jaren diabetes hebben en niet over een puber die net pas komt kijken.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:49

Je kunt nog alle medische weetjes weten er echt mee omgaan is zeker wel anders!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:17

Er mee omgaan is wat anders dan er verstand van hebben.
Ik hoef er niet mee om te kunnen gaan om te weten dat wat zij gedaan heeft geen stijl is.