Wajongers herkeurd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:49

little_king schreef:
Citaat:
Little_king, in jouw woorden voel ik kracht, doorzettingsvermogen en ergens ook een diepe frustratie. Misschien wil je dit niet overbrengen maar het gebeurd wel. Focus je alleen op je kracht en doorzettingsvermogen. Kijk wat jij bereikt elke keer weer! Ik zal je graag mee willen geven dat jij een uniek en bijzonder mens bent! Jij probeert naar jouw kunnen, jij doet naar jouw kunnen en dat verdiend respect.

Iedereen is uniek en bijzonder.

En het enige wat ik doe is mijn persoonlijke ervaring delen, kan die van een ander niet delen namelijk :+
Maar als ik dingen kan kan een ander het ook. (ja dat komt vast weer verkeerd over)
Met knokken kan iedereen verder komen, de mensen in dit topic zeggen ook dat ze dat doen en door mijn ervaring te delen kan ik delen dat ik van zeer weinig doen weer dingen kan.
Dat dat hoop geeft voor andere die nog zo zitten als ik enkele jaren terug. Dat hun knokken niet voor niets is.

Maar ja zo willen ze dat niet zien, nee dan krijg je antwoorden als jij voelt je beter.... nee ik ben gelukkig ondertussen verder door juiste medicijnen en doctoren.

En ik ga nu slapen, dit heeft mij teveel energie gekost.

Hou jij je hoofd ff omhoog wil je? Kom op en laat je niet kennen! Iedereen kan iets, daar kan ik mij volledig in vinden! Ook kan ik mij vinden dat jij waarschijnlijk verder bent in jouw proces. Ik waardeer het dat jij je ervaring deelt. Onbewust doe jij wat met mij anders nam ik de energie niet op je te reageren.
Maar nu kruip je in je schulp en is het maar zo, had liever gelezen. Fijne avond nog ik ga slapen, dan houd je de eer aan jezelf.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:51

little_king schreef:
Nee nijn, je bent niet blind aan het worden, wel een beetje blond als je niet begrijpt als iets al diverse keren is aangehaald het daar ineens geen voorbeeld meer zou zijn!
Dat is gewoon iemand expres willen pakken op woorden. Terwijl je heel goed weet wat er bedoeld is. Dat is vies! Heel vies.

Ik lees wat er staat, ik ga niet iedere keer alle berichten terug lezen om te kijken of er eerder wellicht vermeld is dat alle uitingen die gedaan worden voorbeelden zijn, kom nou toch 8)7

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:51

Nijn schreef:
Ik kan ook quoten :(:)

LBLGypsyCobs schreef:
Ik snap wat je bedoelt Nijn, dat ook de communicatie met je oma je vermoeit.
Probeer uit te vinden waarom het zo stroef gaat en probeer dat te oefenen.
Je eigen oma zal het toch niet raar vinden als het er soms een beetje raar uit komt?
Weet ze van je problematiek?

Geschreven taal is dus je sterke punt, ben je goed in verhalen schrijven?
Kun je misschien een column voor een blad schrijven, misschien zelfs over waar jij dagelijks tegen aan loopt, zodat dat soort dingen ook zichtbaar worden voor mensen die het wat minder goed begrijpen?
En wie weet bereik je er ook mee dat jij en lotgenoten beter geholpen worden.

Mijn oma is er wel aan gewend net als mensen die ik bestempel als vrienden. Mag ik vragen hoe jij dit geoefend hebt?
Mensen die mij kennen kunnen er wel mee omgaan maar nieuwe mensen wegjagen is niet mijn intentie zeg maar.
Ben toevallig bezig om misschien wat te gaan schrijven voor een stichting, nu duimen dat het wat gaat worden :)

Stiekem ben je best wel met wat dingen bezig +:)+ ik duim dat het wat wordt bij die stichting.

Ik ben ontelbare keren op m'n bek gegaan, heb heel veel naar anderen geluisterd en doe in sommige situaties mensen gewoon na, kijk hoe zij reageren, vertaal dat naar mijn eigen persoon en dat wordt dan mijn reactie.
Wel altijd even spannend als je een nieuwe situatie meemaakt, maar ik merk wel dat ik er steeds meer handigheid in heb gekregen.

Ik werk bij een electronica bedrijf waar ook wat minder sociale mensen werken, vooral op de wat technischere afdelingen.
Die zijn technisch supergoed in hun werk en omdat ze gewoon gewaardeerd worden om wie ze zijn, zie je ook dat ze op sociaal gebied erg opbloeien.
Sommigen zijn niet meer te stoppen als ze eenmaal praten :D

Maar je moet maar net de mazzel hebben dat je mensen om je heen hebt die je er niet op aankijken als je wat anders overkomt.
Maar aan de andere kant, mensen die niet verder kunnen kijken dan alleen je ietwat onhandige sociale aanpak, wil je die echt om je heen?
Je zult er niet helemaal omheen kunnen, maar focus je op je vrienden en familie waarbij je je wel op je gemak voelt en maak af en toe een uitstapje naar de 'enge' mensen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:56

Nijn schreef:
little_king schreef:
Nee nijn, je bent niet blind aan het worden, wel een beetje blond als je niet begrijpt als iets al diverse keren is aangehaald het daar ineens geen voorbeeld meer zou zijn!
Dat is gewoon iemand expres willen pakken op woorden. Terwijl je heel goed weet wat er bedoeld is. Dat is vies! Heel vies.

Ik lees wat er staat, ik ga niet iedere keer alle berichten terug lezen om te kijken of er eerder wellicht vermeld is dat alle uitingen die gedaan worden voorbeelden zijn, kom nou toch 8)7

och flikker toch op, wat een zwakte bod.

half lezen maar dan af reageren op een ander. Naar en vies.
Het is te vaak geschreven om het niet gezien te hebben, maar nee lekker negatief zijn. Je kan niets, dat wil je horen.
Veel plezier in je leven met niets kunnen, succes daarmee. Denk dat je missie niets kunnen wel slaagt gezien je berichten hier.

Ik ben er weg van. Praat elkaar nog wat negativiteit aan in wat je echt niet kunt en je komt we wel!!! Toppie!!!

Gelukkig heb ik een andere weg op mijn pad gekregen.
waarvoor nog altijd dank uwv voor niets doen :)

Geryon

Re: Wajongers herkeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:01

Jeetje little_king, accepteer eens dat sommigen (nog) helemaal niets kunnen doen van beschikbaar (vrijwiligers)werk.. En dat een paard hebben of paardrijden daar helemaal los van staat omdat werken of vrijwilligerswerk hele andere dingen met zich mee brengen die het hem nou juist kunnen doen. Wat ben jij enorm koppig zeg. Je kent die mensen niet eens dus je kunt niet oordelen over wat ze zouden moeten kunnen..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:36

Sommige mensen moeten hetzelfde gevecht leveren Little_king om alleen maar op te kunnen staan en in de kleren te komen, niet iedereen is gelijk (zou wel heel handig zijn). Dat moet je accepteren i.p.v. dat het je laat frustreren. Daar schiet namelijk niemand wat mee op en jij zelf al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:44

Ik denk dat ziekzijn voor mensen ook een heelwordingsproces met zichzelf kan zijn.

Ook het terechtkomen in een slachtofferrol heeft een functie. Alleen helaas zijn deze mensen volledig afhankelijk van de professionaliteit van een hulpverlener en helaas zijn er maar erg weinig echt goede die daar doorheen kunnen prikken en daadwerkelijk op een subtiele op die mens gerichte therapie in huis hebben.

De hulpvraag wordt niet altijd gezien.

De echte stiekeme luiaard zul je nl niet zo snel in een confrontatie tegen komen, die zijn er weinig, de meesten hebben daadwerkelijk een probleem. Ook dit probleem is echt op te lossen en soms is dat ook het verkeren in een sociale omgeving waar de druk net niet op hen ligt en waar respect en acceptatie al over de drempel begint. De prikkeling van het Ikje binnenin om heel te worden is de moeilijkheid en alles gaat terug naar de basis en het verwachtingspatroon.

De psyche van de mens die ook de gezondheid beïnvloed is als een duistere poel en die kan voor sommige mensen bijna onleefbaar zijn.......

Er te makkelijk over oordelen zet mensen niet aan tot daden.

De herkeuring kan voor sommige mensen nu net dat duwtje zijn om weer tot leven te komen. De andere groep om weer iets dieper in hun put te kijken en weer aan het werk met zichzelf te gaan

Hoop voor deze mensen dat ze hun huisarts met zich hebben...

Ik heb een walgelijke huisarts. :D gelukkig nog nooit nodig gehad om mij te vertegenwoordigen....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:21

Ik wil laten weten dat ik afgekoeld ben en uit dit topic stap.
De negativiteit die hier heerst door de mensen trekken mij ook in het negatieve en dat wil ik niet.
Ik blijf wel achter mijn eerdere mening staan, zelf alleen nog maar sterker dan daarvoor door de berichten van enkele hier.

Iedereen een fijne dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:29

Het is ook een negatief topic omdat er mensen in zitten die met het bijltje moeten hakken...

litte King jij succes, jouw mentaliteit houd jouw zeker overeind...maar jij zit al op een ander pad...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:16

Ik snap de essentie wel van wat little king aangeeft, hetzij dat ik het iets anders zou brengen. Maar wat me altijd weer opvalt is dat wanneer er over vrijwilligerswerk wordt gesproken men alleen maar kan denken in onmogelijkheden en wanneer het om het verzorgen/rijden/etc van een eigen paard gaat er ineens wel in mogelijkheden wordt gedacht.
De vraag hoe het kan dat je wel de zorg en verantwoording over een groot dier als een paard op kunt brengen terwijl je al terugkrabbelt bij het idee van een paar uurtjes vrijwilligerswerk vind ik een heel begrijpelijke. Dan gaat het nog niet eens over het kostenplaatje.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:09

Ik probeer toch wel de positieve dingen te zien hier, naar de dingen te kijken die mensen wel kunnen.

Ik denk dat een groot deel van het probleem bij de hulpverlening ligt.
Die hebben niet de kennis en middelen om snel en probleemoplossend te reageren.
En nu heb ik het over de relatief lichtere gevallen, want bij de zwaardere gevallen is snel het probleem oplossen niet haalbaar.

Mensen krijgen pas na lang tobben en verslijten van diverse hulpverleners een diagnose.
Er gaat een stempel op en er is ook gelijk een verklaring voor het niet kunnen werken en functioneren in de maatschappij.
En dan krijg ik een beetje het idee dat men op dat stempel blijft hangen en het als een excuus wordt aangevoerd om niet te werken.
Let op: dat is geen verwijt naar de persoon met de aandoening en functioneringsproblemen!

De diagnose zal ongetwijfeld terecht zijn, maar wordt er dan nog wel gekeken naar wat er ondanks die diagnose nog wel mogelijk is ipv alleen naar alles wat niet kan?
Ik lees hier en daar dat mensen op totaal niet passende plekken toch aan het werk worden gezet.
Dat mislukt dan vervolgens en is voor zowel de persoon als hulpverlener weer een bevestiging dat die persoon echt niet kan functioneren.

Eerder werd hier een broertje van iemand genoemd die moet vakken vullen terwijl hij helemaal niet tegen de prikkels in zo'n omgeving kan.
Hij is wel goed met taal, zet hem ergens op een rustig kantoor en laat hem boeken vertalen.

Benadruk toch eens wat wel kan ipv mensen alleen maar meer en meer te laten geloven dat ze echt niks kunnen.
Want iemand die al niet lekker in zijn vel zit knapt daar zeker niet van op en geeft het op den duur op.
Zo zonde, je praat wel over het leven van iemand wat veel rijker zou kunnen zijn, waarin ze als persoon veel meer zouden kunnen groeien.

Nogmaals , ik praat niet over de mensen met zware chronische aandoeningen, hoewel ik denk dat er op dat gebied ook zeker wat te winnen valt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:19

Ik zie het anders. De eerste stap in de behandeling is vaak het bewust worden van je problemen. Erachter komen wat je wel en niet kan.

Weten wat je onmogelijkheden zijn zorgt helemaal niet voor een negatieve sfeer, maar voor een realistische sfeer. Het betekent niet dat je niet wilt verbeteren..

Als iemand reageert op voorbeelden van vrijwilligerswerk met 'dat kan ik niet', vind ik dat spijtig voor die persoon, maar vind ik het fijn dat die persoon haar grenzen kent. Dat ze realistisch kijkt en er vrede mee heeft (ook een belangrijke stap in behandeling) en verder kijkt naar wat ze misschien wel kan.

Dat hulpverleners het verkeerde werk geven, is weer wat anders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:28

Als hulpverlener is het niet mijn taak om werk voor mijn clienten te vinden, laat dat voorop staan. Als MW-er werk je sámen met een client en niet vóór de client. En dat is de sleutel naar zelfstandigheid, omdat een client alleen maar afhankelijk van je wordt als je hem/haar dingen uit handen neemt die zelf opgepakt kunnen worden.
Ik kan helpen te onderzoeken waar mogelijkheden/talenten liggen en welke (vrijwillige) functie daarbij zou passen. In overleg met de behandelaar vervolgens bekijken of dit daadwerkelijk haalbaar is voor deze persoon. Vervolgens zal de client echt zelf een stap moeten nemen om daadwerkelijk te gaan en hetw erk op te pakken. Ik kan daarbij supporten, desnoods bemiddelen tussen client en werkgever, maar de keuze is aan de client zelf. Het is nadrukkelijk níet mijn taak om mijn clienten dagelijks aan het handje mee te nemen en als politie agent ernaast staan, de keuze blijft vrijwillig. Je 'zet' als hulpverlener mensen dus niet aan het werk zoals hier wordt genoemd.

Citaat:
Als iemand reageert op voorbeelden van vrijwilligerswerk met 'dat kan ik niet', vind ik dat spijtig voor die persoon, maar vind ik het fijn dat die persoon haar grenzen kent. Dat ze realistisch kijkt en er vrede mee heeft (ook een belangrijke stap in behandeling) en verder kijkt naar wat ze misschien wel kan.

Hoe kun je weten of dat realistisch is? Want de uitspraak 'dat kan ik niet' is heel gemakkelijk voor een aantal mensen. Voor een aantal daarvan zal het realiteit zijn, maar zeker ook voor een aantal is het puur gemakszucht. Misschien hard gezegd, maar ik zie het nu eenmaal gebeuren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:39

Ik bedoelde de mensen die werk voor ze uit kiezen/regelen. Verkeerde woordkeuze, maar het leek mij wel duidelijk dat het ging over het geven van het verkeerde werk en niet over wie dat doet..

Voor sommigen zal het niet de realiteit zijn nee. Maar als ik lees hoe mensen over hun stoornissen kunnen praten, zo bewust zijn van hun problemen, geloof ik meteen dat ze de dingen waarvan ze zeggen niet te kunnen, ook gewoon niet kunnen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:52

Met alle respect, Mars, maar ik denk dat het daar soms spaak loopt.
Het hangt te veel van de cliënt af.
Iemand dwingen kun je niet, dat snap ik, maar ik weet van mezelf dat ik in mijn depressieve periode helemaal niets wilde, niets ondernam en nergens achter aan ging.
En almaar verder afzakte.

Gelukkig heb ik toen van mensen in mijn omgeving een schop onder de kont gekregen en ook mijn ouders hebben me voor het blok gezet.
En toen was het echt allemaal nog niet geregeld en rozengeur en maneschijn hoor, maar ik zakte in ieder geval niet verder weg.

In hoeverre wordt de omgeving van een cliënt eigenlijk betrokken bij de situatie?
Vooral bij jongere mensen kunnen naar mijn mening ook de ouders en vrienden een rol spelen om iemand vooral contact met de maatschappij te laten houden en te betrekken bij het dagelijks leven.
Wel voorop gestelt dat die ouders en vrienden in staat zijn om dat te doen en zelf midden in de maatschappij staan.

Dat je met een cliënt samenwerkt kan ik alleen maar toejuichen, alles voorkauwen maakt de cliënt niet sterker en ondernemender.
Maar jij stelt dus op een gegeven moment voor dat een cliënt voor een aantal uren kan gaan werken.
Moet die cliënt dan zelf wat gaan zoeken of is er een instantie die dat oppakt?
En die instantie is dan toch niet dat trage, logge en vooral ontmoedigende UWV?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:00

LBL, ik kan alleen maar vanuit mijzelf spreken, hoe ik dingen aanpak en hoe het bij ons werkt. Maar het begrip hulpverlener is zo ontzettend breed, het is voor mij onmogelijk te zeggen hoe iedereen dat doet met zijn eigen cliënten. Ik werk in de psychiatrie, dat is dus mijn referentiekader.

LBLGypsyCobs schreef:
Maar jij stelt dus op een gegeven moment voor dat een cliënt voor een aantal uren kan gaan werken.

Nee, ik onderzoek wat de wensen en hulpvragen van de cliënt zijn. Werk of een andere vorm van dagbesteding is een wens die ik bijna bij elke cliënt terug hoor. Ook vanwege het feit dat het ze juist een afleiding biedt van de ellende en psychische problemen waar ze mee kampen (zolang het werk/dagbesteding aansluit bij hun mogelijkheden en dat bekijken we met client, ikzelf, behandelaar etc).
Ik beslis niet voor de client dat hij nu maar eens aan het werk moet.

Omgeving wordt er altijd bij betrokken, dat zie ik als een onmisbaar stuk van de puzzel rondom een client. (Ik werk dus met mensen met complexe problematiek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:05

Gordon werft voor vrijwilligers....waarom niet bokkers? Die oudjes hebben een schat van levenservaring, daar kunnen jullie een berg nuttige reeele levenstips uit halen...deze mensen hebben het al gehad...

En ik heb met oudjes gewerkt, knots gezellig en relaxed....
Uit je eigen omgeving doet vaak al wonderen, kan nieuwe energie geven...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:52

Wat zou jij nu graag anders zien in je werk als hulpverlener Mars?
Zou je meer middelen willen hebben, meer bevoegdheden?
Zie je de hulpverlening als een traag iets, moet je vaak wachten en overleggen voor er beslissingen worden genomen?
En heb je het idee dat de cliënt daar onder lijdt of onder andere zaken in dat traject?

Ow en vergeet ik nog te vragen, vind je het aantal uren dat je werkt in verhouding staan met het aantal cliënten dat je hebt?
Of zou je liever meer tijd aan minder cliënten besteden?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:22

Mijn hulpverleners vanuit verschillende gebieden hebben zeker ook met me meegedacht over vrijwilligerswerk maar zij kijken ook vanuit hun eigen perspectief (en dat kan ook niet anders). Zij kwamen aan met dagbesteding c.q. vrijwilligerswerk wat door hun eigen organisatie opgezet is. Met alle respect heb ik dat tijdenlang afgehouden en waarom? Omdat een deel van mijn problematiek is dat ik alle problemen van een ander overneem, ik kan goed open staan voor een ander maar tegelijkertijd kan ik die prikkels niet aan en na een tijd van oppotten word ik extreem agressief. Wat is dan de meerwaarde om me juist tussen andere mensen met problemen te zetten? Tel daarbij op dat het werk daar niet van hoog niveau is en ik persoonlijk word niet gelukkiger van wasknijpers beschilderen en dat soort dingen en dan is de keuze om zoiets niet aan te gaan puur zelfbehoud. (De dagbesteding heb ik onder druk trouwens wel geprobeerd, pakte niet goed uit. Het vrijwilligerswerk gaat dan nog een aantal stappen verder.)

Nu heb ik zelf vrijwilligerswerk gevonden, in de paarden, zonder enige begeleiding van wie ook maar dat is wel een plek waar ik mezelf kan gaan ontplooien en er beter van worden.

Vrijwilligen in de ouderenzorg is een makkelijk voorbeeld om te nemen en het kan zeker relaxed zijn voor sommige mensen, maar voor anderen is het dat niet en dan is het voor de ouderen ook niet fijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:55

Mijn ambulante begeleiding heeft me nooit zomaar aan laten rommelen..
Die heeft me wel altijd proberen te activeren, ook toen ik heel slecht was.
We hebben alle opties geprobeerd, enige overgebleven optie was een revalidatiekliniek.
Dat hebben we niet gedaan omdat we dat allemaal al geprobeerd hadden en dat volgens ons allemaal geen toegevoegde waarde had.
En daarbij klopte het plaatje voor ons ook niet qua diagnose..

Dus dat stukje wat jij schrijft kan ik me niet helemaal in vinden Mars.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:20

LBLGypsyCobs schreef:
Wat zou jij nu graag anders zien in je werk als hulpverlener Mars?
Zou je meer middelen willen hebben, meer bevoegdheden?
Zie je de hulpverlening als een traag iets, moet je vaak wachten en overleggen voor er beslissingen worden genomen?
En heb je het idee dat de cliënt daar onder lijdt of onder andere zaken in dat traject?

Ow en vergeet ik nog te vragen, vind je het aantal uren dat je werkt in verhouding staan met het aantal cliënten dat je hebt?
Of zou je liever meer tijd aan minder cliënten besteden?

Op de meeste van die vragen kan ik alleen maar volmondig JA zeggen. De hulpverlening ís vaak traag, als MW-er wordt je van alle kanten gebonden, aan regelingen, trage apparaten (zoals ook het UWV waarmee je soms zaken moet doen om de belangen van je cliënt te behartigen), managers die aan je leuren, je subsidiegever die bepaalde resultaten wil zien, missie&visie van je organisatie etc. Sowieso wordt de GGZ volledig uitgekleed en er wordt bezuinigd ten koste van de cliënt.

Ik wil graag met en voor mijn client werken en bieden wat er echt nodig is. Dat kan simpelweg niet altijd en dat is ontzettend kl*te, een ander woord heb ik er niet voor. Kunstgrepen die je uit moet halen om zaken geregeld te krijgen voor je client, de tijd die je kwijt bent aan administratieve zaken, verantwoorden van de dingen die je doet, het gaat allemaal ten koste van de quality time die je met elkaar kunt hebben.
Pfff ik zou er een boek over kunnen schrijven en collega's met mij.

Bromfiets: ik kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt als je alleen binnen de organisatie aan het werk kunt en je daarin totaal niet op je plek zit. Onwijs goed dat je zelf verder bent gaan zoeken, maar eigenlijk natuurlijk te gek dat het zo moet gaan. Was er niemand bereid om met je verder te kijken naar iets anders buiten de organisatie?

moonfish13 schreef:
Dus dat stukje wat jij schrijft kan ik me niet helemaal in vinden Mars.

Dat kan ook nooit, want er zijn 1001 organisaties en 1001 werkwijzen. Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring/werkwijze spreken :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:24

Dus even kort samengevat blijven sommige cliënten langer uit de maatschappij dan nodig en kosten daardoor langer geld dan nodig, omdat er geen geld is in de hulpverlening.
En daar wordt de primaire taak van hulpverlenen ondergesneeuwd doordat er een oerwoud van regels en administratie is, er geknokt moet worden om subsidies te behouden en het trage UWV ervoor zorgt dat alles nog langer duurt en meer kost.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:29

Dat is voor een aantal clienten inderdaad het geval, geld is een grote beperkende factor. Maargoed dat geldt niet voor iedereen natuurlijk. En ik ben ook de eerste om hand in eigen boezem te steken, want wij als hulpverleners hebben nu de taak om zo creatief/efficient mogelijk om te gaan met de middelen die we wél hebben. Vaak gaat dat echter toch op een of andere manier ten koste van de client en dat is naar.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:34

@mars: Ze zijn best bereid om mee te kijken, maar ik liep tegen een stukje gebrek aan kennis aan bij mijn begeleiders. Ze wísten niet wat anders te doen dan het aanbieden van de gebruikelijke weg, buiten dat kenden ze geen wegen (Nu is het zo dat bij deze organisatie er véél mogelijkheden zijn dus de meeste cliënten kunnen wel goed ondergebracht worden). Er is gekeken naar de mogelijkheden van bijvoorbeeld een zorgboerderij, maar bij de meesten hier in de buurt was ik niet welkom vanwege mijn problematiek. Inmiddels heb ik er wel een gevonden, maar kan ik tegelijkertijd aan de slag bij het andere bedrijf en zonder dat er een indicatie nodig is.

LBL: Je samenvatting klopt helaas. Ik heb meegemaakt dat behandeling gestopt werd omdat het de "tendens" was en de politiek vond dat dat beter was om voor iedereen in te voeren. Toen ben ik behoorlijk kwaad geworden aangezien ik geen tendens ben maar nog steeds een mens met problemen die een ander niet hoeft te hebben en andersom. Achteraf gezien konden ze niet anders.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:35

Ik denk dat elk moment dat je je op je werk niet direct kunt bezighouden met een cliënt, het ten koste gaat van de cliënt.
Ik snap best dat er administratie moet zijn en dat een hulpverlenende instantie af en toe doorgelicht moet worden om de kwaliteit te bewaken, maar dat mag nooit zodanig veel tijd innemen zodat je je eigenlijke werk niet voldoende kunt doen.

Ik zie trouwens in zowel de verhalen van cliënten als hulpverleners het UWV als een enorm struikelblok, wordt die organisatie ook regelmatig onder de loep genomen?
Of heerst daar ook zo'n bonuscultuur?