Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:09

Huh Caelum? Ze bedoelt júist dat het hier alleen maar even niet uit eten is, terwijl je daar een hongers dood sterft.. Of begreep je dat al..?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:12

Caelum op de Filipijnen zitten/zaten ze idd. dagenlang zonder voedsel en onderdak.
Maar dit is tijdelijk!! hulp is er al aanwezig.
Jij weet helemaal niet hoe lang @carr_friesje al in armoede leeft! Jij weet helemaal niet of zij wel elke week brood kán eten.

Caelum heeft het tegen carr_friesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:16

Wat bijzonder dat er mensen klagen over de crisis. Lekker op de bank met hun labtop bij de kachel en een warme buik vol met lekkers.

Ik vind het om te kotsen dat mensen zich zelf dan nog serieus nemen om de mensen daar het geld niet te gunnen.

Jullie hebben geen idee waar je over praat!

Enne hier mensen geen eten? Kom zeg, via de voedselbank is er eten voor zulke mensen. En als het er is, is het vaak best nog luxe ook hoor! Heus geen kopje rijst en een flesje water per dag zoals nu in de Filipijnen..

De mensen hier zijn strontverwend
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-11-13 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:18

Iedereen mag gelukkig ook nog zelf weten of hij of zij wel of niet doneert.

Ik heb niks gedoneerd en ga het ook niet doen ook. Ik vind het echt erg wat er gebeurd, ik hoop dat nu met alle hulp die er wordt geboden deze mensen gauw geholpen worden. Ik zit werkloos thuis dankzij de crisis. En waarschijnlijk zit ik voorlopig ook nog thuis. Mijn vriend werkt nu 50 uur in de week, zodat we ons huis en onze rekeningen kunnen blijven betalen, en de boodschappen straks nog. Ik heb het niet slecht, nu niet en al wordt straks wat minder, ach, dat overleef ik wel.

Maar er zijn een hoop mensen in Nederland, die het van een uitkering of de bijstand moeten doen. Deze worden volgend jaar met 10% gekort. Er gaan steeds meer mensen naar de Voedselbank, en steeds meer mensen moeten zich in een bocht wringen om rond te komen. Steeds meer mensen in Nederland kunnen hun rekeningen niet meer betalen, en raken dakloos.

Er heerst wel degelijk crisis in Nederland. De regering komt miljarden tekort, en snijdt dramatisch in bijvoorbeeld de zorg. Hoeveel ouderen, gehandicapten en andere zorgbehoevenden komen er straks in een isolement te zitten, alleen en eenzaam, en mogen ze met geluk nog 3 x per week in bad?

Er heerst wel degelijk armoede in Nederland. Alleen wordt het niet breed uitgemeten op televisie.

Ben ik een monster omdat ik wel degelijk aan mijn landgenoten denk die het slecht hebben? Ben ik een monster omdat ik liever een euro uitgeef aan de armen hier dan aan de mensen daar?

Laat mij dan maar een monster zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:19

gohya

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:20

@russel Niemand zegt dat ze het die mensen niet gunnen! Iedereen heeft haar eigen reden om niet te doneren,maar dat wil niet zeggen dat ze het niet gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:21

Dus jij vind dat de giften ten koste van de mensen hier gaat?

Meen je dat nu echt? Bij een natuurramp waar er letterlijk helemaal niets meer overeind staat? Mensen elkaar en alles kwijt zijn?

Ik lees wel degelijk dat er bokkers zijn die het de mensen daar niet gunnen en belachelijk vinden dat er daar geld naar toe gaat..

Het gaat niet over het wel of niet doneren, dat is persoonlijk, dat respecteer ik en sommigen kunnen het wellicht niet missen, maar 1 euro is al weer 1 euro...

Het gaat mij om het commentaar op het opgehaalde geld, de hoeveelheid en het doneren sowieso....daar heb ik geen woorden voor?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:24

Loretta schreef:
russel schreef:
Ik vind het om te kotsen dat mensen zich zelf dan nog serieus nemen om de mensen daar het geld niet te gunnen.

Kots maar lekker verder dan.

Hiervan moet ik nou echt kotsen.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/salaris ... oededoelen

Loretta, dat is de issue niet! Dat heeft niet met een natuurramp te maken waar kinderen ouderloos zijn geworden, mensen helemaal niets meer hebben en soms helemaal geen familie meer om hun te helpen...

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:24

bigone schreef:
Er wonen 98 miljoen mensen op de filipijnen waaronder zeer veel gegoede burgers. Als die mensen allemaal 10 cent geven dan heb je 9.8 miljoen. Denken jullie nu werkelijk dat ze da doen, nee dus. En een gedeelte van de mensen hebben niets meer maar het kromme aan de zaak is dat ze weer op dezelfde plek hun krakkemikkige huizen weer op gaan bouwen, tot de volgende storm. Vervangen wat ze echt kwijt zijn, familie, kun je niet met geld, helaas en voor de rest kan de regering daar prima zorgen. het is niet voor niets één van de meest opkomende economien ter wereld en geen derde wereld land zoals bvb Biafra.

dus daarom moeten wij ook maar niks geven dan of wat bedoel je daar mee?..
Edit: Daarnaast denk ik toch echt dat ze eerder rond de 9,8 miljard nodig hebben :')..

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:41

Ik vind het begrijpelijk, maar tegelijkertijd ook een beetje raar dat we nu over de crisis hier zitten te klagen.
Ik bedoel, hier hebben we het goed, niet allemaal evengoed, maar de meeste Nederlanders hebben een warm huisje met een redelijk vol buikje (ook niet allemaal, natuurlijk heerst er hier ook armoede!!)
Maar hier verliezen we over het algemeen onze kinderen/ouders/familie/vrienden niet aan natuurrampen.

Ik betwijfel ook of het geld wel komt waar het moet komen, maar ook al komt er maar een klein deel, het is íéts. Het is afschuwelijk wat daar is gebeurd en dan houden sommige mensen die euro liever zelf? Misschien red je met die ene euro wel een leven. Misschien beland het in de zak van één of andere rijke directeur.

Mijn moeder komt uit de Filipijnen, de storm is nét niet recht over het eiland geweest waar mijn familie woont. Als het huis ook maar íéts minder stevig was geweest was het kapot.
Mijn oma daar heeft suikerziekte, maar heeft geen geld voor medicijnen. Hier draaien wij ook ieder dubbeltje om. Alles wat er over blijft gaat naar mijn familie.

Ik vind sommige reacties daarom best wel egoïstisch, anderen ook begrijpelijk, maar veel ook egoïstisch. :o
Het komt er op neer dat wij een andere soort armoede kennen dan de mensen daar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:42

russel schreef:
Loretta, dat is de issue niet! Dat heeft niet met een natuurramp te maken waar kinderen ouderloos zijn geworden, mensen helemaal niets meer hebben en soms helemaal geen familie meer om hun te helpen...

Volgens mij heeft dat juist alles met deze natuurramp te maken.
Dit is gewoon waar een groot deel van het geld terecht komt.
En er zijn nu 9 organisaties aangesloten bij de samenwerkende hulporganisaties met zo'n mooie zilveren strijkstok. en sommigen hebben wel 3 van die mooie zilveren strijkstokken.

Om over de rest nog maar te zwijgen.

1 Gouden handdruk voor meneer!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:22

bigone schreef:
En een gedeelte van de mensen hebben niets meer maar het kromme aan de zaak is dat ze weer op dezelfde plek hun krakkemikkige huizen weer op gaan bouwen, tot de volgende storm.

Is geschreven door iemand die woont in een land wat grotendeels onder zeeniveau ligt :')
Wat als ern weer een stormvloed komt en Nederland overstroomt? Hoop dat de rest van de wereld dan niet zeg dat we hier niet hadden moeten gaan wonen..

Denk dat we dan ook een echte crisis hebben..erger dan de economische crisis nu.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:02

Loretta,

Citaat:
Alle cijfers komen rechtstreeks uit de jaarrekeningen van de verschillende stichtingen (het is namelijk verplicht om te vermelden). De salarissen zijn van 2011 en incl. vakantiegeld, sociale lasten, pensioenlasten en eventuele bonussen/vergoedingen (tenzij anders aangegeven). Dit betekent dus dat onderstaande bedragen de kosten zijn van het goede doel voor de directeur. Het uiteindelijke salaris ligt lager.

Vervolgens nogmaals herhaald:

Deze cijfers zijn verzameld en samengesteld door gemiddeld-inkomen.nl zelf, met behulp van de jaarverslagen van het desbetreffende goede doel. Aan deze cijfers kunnen geen rechten worden ontleend. Nogmaals, deze cijfers zijn incl. de sociale lasten, vergoedingen en alle andere kosten. Het cijfer zegt dus eigenlijk hoeveel het goede doel kwijt is aan de directie en niet hoeveel de desbetreffende directeur overhoudt.

Hoeveel het goede doel dus aan hun kwijt is, oftewel bruto
Van de, laten we meteen het hoogste bedrag nemen, 297.000, houd men uiteindelijk nog 'maar' +- 143.000 over. Dus onder de balkenende norm.. het is veel geld ja. Maar ook veel verantwoordelijk heid.
En gezien jouw artikel de cijfers over 2011 betreft, de cijfers van 2012 zijn:

http://www.gemiddeld-inkomen.nl/salarissen-directeurs-goededoelen-2012
Waarbij het hoogte bedrag 157.000 is...84.015 per jaar hebben we het dan nog 'maar' over..

Wel even alles erbij vertellen graag :=

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:04

Echte armoede kennen wij hier gewoon niet.... En dat blijkt ook uit vele berichten.

Wij hebben zo'n sociaal vangnet... Mensen daar krijgen nu echt geen bijstandsuitkering hoor, of denk je dat ze kunnen aankloppen bij de voedselbank??

Om nog maar niet te spreken van al die kindertjes die in 1 klap wees zijn geworden en ouders waarvan hun kindje(s) is(zijn) overleden etc.

Maar mensen die vinden dat het voor hier gedoneerd moet worden, wat doen jullie allemaal om het voor de mensen hier nog beter te maken?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:08

Als niet wilt dat er geld gaat naar een salaris van iemand zijn er ook heel veel kleine organisaties zowel in binnen- als buitenland, hoeft niet eens zo zeer naar de Fillipijnen. Dicht om de hoek is ook al genoeg te vinden.
Of nog beter draag zelf een steentje bij en ga vrijwilligerswerk doen bij een goed doel. Help bij de voedselbank, bezoek een eenzame bejaarde of kook eens lekker voor iemand met heel weinig geld.

Ik heb nog al eens het idee dat sommige mensen het vooral heerlijk vinden om te zeuren en klagen en veroordelen maar zelf nooit hun handen uit de mouwen steken.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:09

Heel erg wat er daar gebeurd is, en ook ik zou graag willen doneren. Maar ze zouden eerst moeten beginnen met die mensen van de pers (want er zijn daar momenteel héél veel mensen van de pers) weg te sturen. Ik snap dat er beelden genomen moeten worden, maar hiervoor hoeven geen 100en mensen naar daar. Ook de mensen van de pers hebben voedsel en water nodig, en die voedselpakketen die naar de pers gaan kan de bevolking meer gebruiken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:14

fransje23 schreef:
Als niet wilt dat er geld gaat naar een salaris van iemand zijn er ook heel veel kleine organisaties zowel in binnen- als buitenland, hoeft niet eens zo zeer naar de Fillipijnen. Dicht om de hoek is ook al genoeg te vinden.
Of nog beter draag zelf een steentje bij en ga vrijwilligerswerk doen bij een goed doel. Help bij de voedselbank, bezoek een eenzame bejaarde of kook eens lekker voor iemand met heel weinig geld.

Ik heb nog al eens het idee dat sommige mensen het vooral heerlijk vinden om te zeuren en klagen en veroordelen maar zelf nooit hun handen uit de mouwen steken.

Dit dus, wat ik ook bedoelde te zeggen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:16

Loretta schreef:
2. Bankdirecteuren hebben de economische crisis veroorzaakt waardoor nu heel veel Nederlanders in de financiele problemen zitten.(en dan bedoel ik niet de lokale directeur van de dorpsbank maar de grote graaiers aan de top.)

Klopt ook niet.

De economische crisis is in principe gekomen doordat de huizenmarkt in amerika groeide. als voorzorgsmaatregel hebben ze de rente toen zodanig verlaagd, dat leningen afsluiten makkelijker en vooral goedkoper werd, en sparen het niet waard was (= meer geld uitgeven). ook werden er hypotheken met variabele rentes icm vaste rentes vergeven. hierdoor steeg echter de interesse in de huizenmarkt, waardoor de prijzen in de huizenmarkt ook weer stegen. zo worden de huizen steeds meer onbetaalbaar werden; belastingachterstanden namen toe, rentevaste periode stopte, rente werd variabel. deze rente schoot omhoog, omdat de mensen hun huis niet konden betalen. huizenmarkt daalde weer, huizen kwamen leeg te staan omdat mensen het niet meer konden opbrengen. deze huizen hadden geen onderhoud nodig, waardoor ontslagen volgden in verscheidene arbeidssectors.

Amerikaanse markt stortte in. o.a. Nederlandse pensioenfondsen hadden daarin geïnvesteerd etc.. etc.. etc..

Nogmaals, keep your facts straight. Ze hebben het zo veel mogelijk proberen te voorkomen, de bankdirecteuren zijn echt geen duiveltjes achter hun bureau

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:25

NeverGiveUp schreef:
Huh Caelum? Ze bedoelt júist dat het hier alleen maar even niet uit eten is, terwijl je daar een hongers dood sterft.. Of begreep je dat al..?

Ik zie het als, ik leef in armoede, voor mij is dat brood heel erg belangrijk en ik ben egoistisch :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:33

Caelum schreef:
NeverGiveUp schreef:

Ik zie het als, ik leef in armoede, voor mij is dat brood heel erg belangrijk en ik ben egoistisch :+

Iemand op Bokt post hier dat ze een week nog geen brood kan eten (die dingen kosten hier bij de Aldi nog geen 70 cent...) en jij zit dat een beetje belachelijk te maken?!!!!!! :x 8)7 |o

En voor iedereen die gelijk schermt met de voedselbank: daar kun je zomaar niet even aanschuiven hoor :=

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:35

Urielle schreef:
Caelum schreef:

Iemand op Bokt post hier dat ze een week nog geen brood kan eten (die dingen kosten hier bij de Aldi nog geen 70 cent...) en jij zit dat een beetje belachelijk te maken?!!!!!! :x 8)7 |o

Ja, en iemand anders die zit nu zonder ouders/familie zonder water én eten.

Sammy_xxs

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:38

Dus omdat dat erger is, mogen zij hier niet klagen?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:43

Sammy_xxs schreef:

Ik denk en vind dat mensen hier gewoon veel meer moeten relativeren.
Slecht hebben we het hier namelijk echt niet.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:47

Sammy_xxs schreef:

Joh, zo gaat het dit hele topic toch al. Dat er in Nederland talloze mensen zijn die iedere nacht wakker liggen omdat ze de rekeningen niet kunnen betalen telt niet. Ik vind het oprecht erg wat daar aan de hand is maar laten we onze eigen situatie ook niet vergeten. Aan degenen die anderen egoïstisch vinden omdat ze niet doneren (en hier bedoel ik niet iedereen mee, maar in dit topic zijn er een paar), stop dan ook lekker met ieder jaar je smartphone inruilen voor een nieuw model en geef dat geld dan ook aan een goed doel. Want dag in dag uit, 24/7 leven er mensen in armoede, raken mensen hun huis kwijt en zelfs hun familie aan de meest verschrikkelijke ziekten en natuurrampen. Dat is niet iets waarbij je alleen stil moet staan als er iets ingrijpends gebeurt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:59

xNiemand schreef:
Urielle schreef:

Ja, en iemand anders die zit nu zonder ouders/familie zonder water én eten.

Nou tof, de volgende keer als ik iemand tegenkom die een week niets te vreten heeft zal ik zeggen: Joh, kop op, denk aan de Filippijnen! Je had ook EN zonder eten kunnen zitten EN geen huis meer kunnen hebben. Ik denk dat diegene dan gelijk een stuk happier is. *\%/*

-O-