Doodstraffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet de doodstraf stoppen?

Ja
155 (48%)
Nee
166 (51%)

Totaal aantal stemmen: 321

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:53

KimD schreef:
Littera schreef:
Even een vraagje aan iedereen die voor de doodstraf is: beseffen jullie wel dat het om mensenlevens gaat?

Een mensenleven ja inderdaad, ik ben een mensenleven. Of ze menselijk zijn? Nee, dus niet menswaardig! :Y) Dus nog steeds, ophangen die handel als ze het verdienen! :o

Ophangen is nog niet zo makkelijk hoor... Gaat vaak fout en dat is echt geen pretje als je dat zo graag wilt vertonen aan de hele wereld.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:54

Poiuytrewq schreef:
Celiien schreef:

Dus komen we weer terug : oog om oog tand om tand?
Ga jij je eigen kinderen later ook leren, als iemand jou slaat sla je terug? Of ga je ze leren boven hun te staan?

Mij is dat wel geleerd ja. Of zeg ik nou iets wat niet mag volgens het rechtssysteem?

Even serieus, jezelf laten vernederen door je in elkaar te laten meppen en niet terug durven te slaan?
Nooit als eerste uithalen, maar wat je geeft krijg je terug. Al is dat wel héél wat anders dan zo'n heftig onderwerp als moord :')[/quote]

Nee mij is geleerd om terug te slaan als je geslagen wordt. Ik zal ook nooit als eerste uithalen maar als je me mept, mep ik terug. Tenzij ik al knock-out lig, dan gaat het niet zo gemakkelijk. :')
Laatst bijgewerkt door simo0ne op 28-10-13 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Kimd : Dat vind ik heeel grof. Ik zou direct contact verbreken met jou als ik met je omging. Geen greintje respect voor de medemen. HHeeeel erg vind ik dat !!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-13 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

KimD schreef:
Littera schreef:
Even een vraagje aan iedereen die voor de doodstraf is: beseffen jullie wel dat het om mensenlevens gaat?

Een mensenleven ja inderdaad, ik ben een mensenleven. Of ze menselijk zijn? Nee, dus niet menswaardig! :Y) Dus nog steeds, ophangen die handel als ze het verdienen! :o

Afbeelding

xSlvna

Jullie hebben geluk, deze 16 jarige, laag opgeleide (:+) Kerkradenaar moet nodig slapen. ( _O- )

KimD, nog veel plezier met je ophangen en de hele discussie daar om heen ;)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:55

Ja ik ben voor de doodstraf.
Maar ik zie het liever zo dat ze opgesloten worden met alleen water, brood en 1xpw een warme maaltijd.
Geen internet rechten, tv kijken, playstation spelen en wachten tot je dood gaat.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:56

ingedebruijn schreef:
Littera schreef:

Nee echt :') -O- nu veranderd mn mening gelijk.

Het zou je sieren om iets minder kinderachtig te reageren.

Ik vraag jou niet om je mening te veranderen. Ik vraag je alleen of je beseft dat we het hebben over mensen die als baby in hun moeders armen hebben gelegen. Over mensen die met een tasje op hun rug de drempel van de basisschool zijn binnengestapt. Over mensen die verliefd zijn geweest. Over mensen die geliefd waren. Mensen zoals jij en ik.
Deze mensen hebben iets gruwelijk fout gedaan. Daar verdienen ze straf voor.
Maar ik kan me niet voorstellen dat je als mens zijnde bewust een ander mens wil doden (geldt evengoed voor de crimineel), en dat je, als een crimineel dat doet, jezelf tot datzelfde niveau wilt verlagen om hem naar een andere wereld te helpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:56

Vraagje... Hebben de mensen die zo voor de doodstraf zijn al eens daadwerkelijk iemand zien sterven door voorgenoemde straf? Hebben jullie ooit al eens een executie gezien? En dan bedoel ik niet de gemiddelde TV-soap executie.

Nee, een echte executie. Ooit gezien?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:57

KimD schreef:
Littera schreef:

Jij vindt jouw eigen gedachten wel menswaardig?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:58

_San87_ schreef:
Vraagje... Hebben de mensen die zo voor de doodstraf zijn al eens daadwerkelijk iemand zien sterven door voorgenoemde straf? Hebben jullie ooit al eens een executie gezien? En dan bedoel ik niet de gemiddelde TV-soap executie.

Gaat wat lastig als het hier niet gebeurd, heb wel filmpjes gezien waar negers verbrand worden, dieren doodgetrapt worden (of van een berg af geduwd worden, die mensen mogen ook best dood, het liefst op de zelfde manier).

Mensen die een ezel van een berg duwen voor de gein, erachteraan gooien. Mensen die dieren, al lachend, het snel stromende water in gooien waarin ze verdrinken, erachteraan gooien. Mensen die andermans armen breken (ja, ook zo een gruwelijke filmpjes gezien vanuit Amerika, was omdat de mensen een ander 'ras' waren, kregen door agenten hun armen gebroken etc. en ze lieten ze maar krijsen en krijsen, minuten lang. Ieder botje in hun lichaam breken moet je zulke mensen. :r )

Maar ik zou gaan slapen, ik word misselijk als ik denk aan de filmpjes waarvan de makers best de doodstraf mogen (naar mijn mening).
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 29-10-13 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:58

_San87_ schreef:

Op youtube staan (stonden) genoeg filmpjes over het ophangen van ... die 9/11 ook op zijn geweten had
Of haal ik nu 2 dingen door mekaar?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:59

xSlvna schreef:
_San87_ schreef:

Gaat wat lastig als het hier niet gebeurd, heb wel filmpjes gezien waar negers verbrand worden, dieren doodgetrapt worden (of van een berg af geduwd worden, die mensen mogen ook best dood, het liefst op de zelfde manier).

Je kunt beelden vinden op internet. Ik heb er ook eentje gezien, ik geloof via de eerder genoemde (indrukwekkende!) blog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:59

xSlvna schreef:
_San87_ schreef:

'Die negers.' .. respect ontbreekt.

xSlvna

Re: Doodstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:01

Hier is negers echt niet beledigend bedoeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:02

xSlvna schreef:
_San87_ schreef:

Je leeft in de 21e eeuw. Kom op zeg.

simo0ne schreef:
_San87_ schreef:

Op youtube staan (stonden) genoeg filmpjes over het ophangen van ... die 9/11 ook op zijn geweten had
Of haal ik nu 2 dingen door mekaar?

Ik denk het. Want Osama is voor zover ik weet nooit opgehangen.

Maar goed, ik heb verschillende executies bekeken (die zijn gewoon op internet te vinden), waaronder een executie middels dood door onthoofding. Als je een mens op die manier hoort schreeuwen, van immense pijn, angst, letterlijke doodsangst... Dan gaan je nekharen wel overeind staan. En ik ben echt bikkelhard in die dingen over het algemeen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:03

San, wat ik bedoel is dat we als land, of als Europa, of als VN wel kunnen doen alsof we zo beschaafd zijn en we geen doodstraf willen, maar zolang bepaalde oorlogen gevoerd worden en in andere landen duizenden slachtoffers vallen, vind ik t hypocriet om dat te denken.

Littera

pimaude schreef:
Littera schreef:

_/-\o_[/quote]
Zie mijn uitleg voor je me belachelijk maakt. :)

Anoniem

xSlvna schreef:
Hier is negers echt niet beledigend bedoeld.

Ik las het in combinatie met zo mogen ze ook dood.. dus wel beledigend bedoeld.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:05

pimaude schreef:
Kimd : Dat vind ik heeel grof. Ik zou direct contact verbreken met jou als ik met je omging. Geen greintje respect voor de medemen. HHeeeel erg vind ik dat !!

ik was eigenlijk alleen nog even aan het meelezen oomdat ik nu mobiel bok maar hier moet ik ttch nog even op reageren. Deze mening baseer jij dus op mijn reacties in dit topic? Mijn verdere menselijke bestaan maakt dus geen reet uit en is even voor de handigheid niet meer van toepassing? Dat zegt as we speak meer over jou dan over mij helaas. Daarbij heb ik niemand persoonlijk aangevallen, gekwetst of gekleineerd. Dus contact verbreken lijkt mij vrij onnodig. Dit is een goede stevige discussie die er imo voor bokt-doen heel netjes en 'vriendschappelijk' aan toegaat. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:05

Littera schreef:
[/quote]

_/-\o_
Zie mijn uitleg voor je me belachelijk maakt. :)[/quote]

Nee ik maak je niet belachelijk, dit poppetje was juist heel positief en bemoedigend bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:06

KimD schreef:
pimaude schreef:

ik was eigenlijk alleen nog even aan het meelezen oomdat ik nu mobiel bok maar hier moet ik ttch nog even op reageren. Deze mening baseer jij dus op mijn reacties in dit topic? Mijn verdere menselijke bestaan maakt dus geen reet uit en is even voor de handigheid niet meer van toepassing? Dat zegt as we speak meer over jou dan over mij helaas. Daarbij heb ik niemand persoonlijk aangevallen, gekwetst of gekleineerd. Dus contact verbreken lijkt mij vrij onnodig. Dit is een goede stevige discussie die er imo voor bokt-doen heel netjes en 'vriendschappelijk' aan toegaat. :')

Respectloos dus ja.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:07

pimaude schreef:
Littera schreef:

_/-\o_
Zie mijn uitleg voor je me belachelijk maakt. :)[/quote]

Nee ik maak je niet belachelijk, dit poppetje was juist heel positief en bemoedigend bedoeld.[/quote]
Oh sorry, ik zat na de eerdere reacties nog een beetje in de negatieve mood. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Doodstraffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:11

Het is best wel beangstigend om te zien hoe mensen in hun emotie iedere realiteitszin verliezen.

Hé, laat dat nu net één van de belangrijkste redenen voor moorden zijn :+.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:12

Dan ben jij respectloos, jij baserrt mij als persoon op basis van reacties die in een discussie van welles nietes worden gegeven.

Ik keur niemand af op basis van reactie. Dan zou ik bokker Celiien ook niet meer aan kunnen kijken want in deze discussie zijn wik tegenpolen van elkaar. ;) Echter zou ik haar toch gewoon goedendag zeggen als ik haar in het café zou tegenkomen en wellicht een drankje doen en misschien nog wel discussie verder voeren. Respectloos nee dus.. ik respecteer andermans mening.

Celiien is overigens niet persoonlijk bedoeld je was even de eerste die mij te binnen schoot. :) :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:14

Littera schreef:
Het zou je sieren om iets minder kinderachtig te reageren.

Ik vraag jou niet om je mening te veranderen. Ik vraag je alleen of je beseft dat we het hebben over mensen die als baby in hun moeders armen hebben gelegen. Over mensen die met een tasje op hun rug de drempel van de basisschool zijn binnengestapt. Over mensen die verliefd zijn geweest. Over mensen die geliefd waren. Mensen zoals jij en ik.
Deze mensen hebben iets gruwelijk fout gedaan. Daar verdienen ze straf voor.
Maar ik kan me niet voorstellen dat je als mens zijnde bewust een ander mens wil doden (geldt evengoed voor de crimineel), en dat je, als een crimineel dat doet, jezelf tot datzelfde niveau wilt verlagen om hem naar een andere wereld te helpen.

Goed, excuses daarvoor. Ik heb alleen nooit zoveel met dat soort opmerkingen. Natuurlijk weten we dat het om mensen gaat. Verandert alleen nog altijd mijn mening niet.