Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Smee__ schreef:Ik als student vind het erg leuk inderdaad om op de gebruikelijke donderdagavond de stad in te gaan ja. Ik woon in een nieuwe stad, ken weinig mensen, en op deze manier heb ik al heel wat nieuwe mensen leren kennen. Als ik op een doorsnee middag door de stad loop zou ik niet zo snel iemand aanspreken hoorDus ja, voor mij zou het echt een belemmering zijn in het leren kennen van nieuwe mensen en dat vind ik gewoon jammer. Plus dat mijn vrienden het doordeweeks ook gewoon heel druk hebben met hun studie en in het weekend meestal naar hun ouders gaan. Dan is die stapavond gewoon een goeie/leuke manier om bij elkaar te kunnen komen. En dan gaat het me echt niet om de alcohol hoor.
xAlice schreef:Ik heb het idee dat veel mensen die zeggen dat we ons niet moeten aanstellen zelf ook niet van uitgaan houden. (niet allemaal natuurlijk!) En no offense maar dan heb je gewoon geen idee waar je het over hebt. Niet drinken vind ik geen enkel probleem. Maar uitgaan vind ik leuk en daar word ik nu vanaf januari in belemmerd en dát is het probleem. Dan kun je zeggen dat dat aanstellerij is. Maar stel dat ze ontdekte dat te veel paardrijden slecht is onder je achttiende (door groei bijvoorbeeld) dan zou je toch ook balen dat je dus niet meer kan paardrijden omdat sommige mensen per se elke dag willen rijden terwijl dat slecht voor je is?
en ja, dat is een flauwe vergelijking. Maar het gaat erom dat we iets op moeten geven wat we leuk vinden en plezier aan beleven.
Lillian__ schreef:Ik zou juist blij zijn als de leeftijdsgrenzen naar 18 gaan bij ons in de kroegen, dat weert de jonge kinderen tenminste, zo irritant zie je meisjes van net 16 helemaal los gaan en vallen omdat ze 'dronken' zijn en natuurlijk het versieren van je vriend (inmiddels ex)... stront vervelend vind ik dat
EskeGirl schreef:Lillian__ schreef:Ik zou juist blij zijn als de leeftijdsgrenzen naar 18 gaan bij ons in de kroegen, dat weert de jonge kinderen tenminste, zo irritant zie je meisjes van net 16 helemaal los gaan en vallen omdat ze 'dronken' zijn en natuurlijk het versieren van je vriend (inmiddels ex)... stront vervelend vind ik dat
Je bent zelf maar 2 jaar ouder dan die 'jonge' kinderen.
Lijkt me wel vervelend, zou het zelf nooit doen.
Shona schreef:xAlice schreef:Ik heb het idee dat veel mensen die zeggen dat we ons niet moeten aanstellen zelf ook niet van uitgaan houden. (niet allemaal natuurlijk!) En no offense maar dan heb je gewoon geen idee waar je het over hebt. Niet drinken vind ik geen enkel probleem. Maar uitgaan vind ik leuk en daar word ik nu vanaf januari in belemmerd en dát is het probleem. Dan kun je zeggen dat dat aanstellerij is. Maar stel dat ze ontdekte dat te veel paardrijden slecht is onder je achttiende (door groei bijvoorbeeld) dan zou je toch ook balen dat je dus niet meer kan paardrijden omdat sommige mensen per se elke dag willen rijden terwijl dat slecht voor je is?
en ja, dat is een flauwe vergelijking. Maar het gaat erom dat we iets op moeten geven wat we leuk vinden en plezier aan beleven.
Dit vind ik wel een vreemde vergelijking. Als je teveel paardgereden hebt kan dit weliswaar je groei belemmeren, maar van overmatig alcoholgebruik kun je doodgaan of hele zware medische problemen van krijgen. Veel jongeren die vroeger teveel gedronken hebben, hebben vaak ook bijvoorbeeld ernstige concentratie problemen of een heel slecht geheugen. Natuurlijk kan een ongeluk te paard ook dodelijk aflopen, maar ik vind het niet te vergelijken.
Marjoow schreef:EskeGirl schreef:Je zit tot je 21(e) (of 23) in de puberteit.
Bedoel meer dat ik het idee heb dat ze minachtend doet, terwijl ze maar 2 jaar ouder is.
Ja maar toch is die puberteit op je 18e niet echt duidelijk meer. Op je 16e zit je er middeninJe weet best wat ik bedoel
EskeGirl schreef:Je zit tot je 21(e) (of 23) in de puberteit.
Bedoel meer dat ik het idee heb dat ze minachtend doet, terwijl ze maar 2 jaar ouder is.