Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_lizje schreef:@ Thesserd, er zit nog wel een behoorlijk verschil tussen een profit organisatie die als doel heeft winst te behalen en een non-profit organisatie waarbij de directeuren etc. flink worden beloond.
Directeur van jou voorbeeld van Apple heeft als doel ook om geld voor zichzelf te verdienen. Persoonlijk vind ik als je gaat werken voor een non-profit organisatie dat je dat wilt/doet omdat je een visie heb, en niet om het lekkere salaris. Daarom ben ik ook van mening dat non-profit eigenlijk ook niet helemaal waar is, zolang er van het geld dat word ongezameld ook de mensen worden betaald vind ik er weinig non-profit aan. Salaris zie ik persoonlijk namelijk ook als "winst". Ookal beperkt die winst dan tot de persoon zelf.
Thesserd schreef:Maar, die mensen die daar werken, moeten die dan hun hele leven maar vrijwilligerswerk doen?
Citaat:Wat eigenlijk nog krommer is, wij helpen allemaal mee aan de oneerlijke winst van smartphone fabrikanten (bijvoorbeeld) waar vervolgens weer stichtingen en organisaties voor nodig zijn om die gedupeerde mensen te helpen.Maar da's even wat anders.
superwoman schreef:Dat vind ik niet zo gek.
Het gaat om vertrouwen en wanneer dat weg is - of dat volgens jou nu wel of geen goede reden is- dan is het weg en het kost altijd meer om het vertrouwen weer terug te krijgen/winnen.
Thesserd schreef:Lol, dat is eigenlijk een soort discriminatie. Als één getinte meneer een winkel overvalt betekent het niet dat ze dat allemaal doen toch?![]()
Dus het vertrouwen opeens kwijt zijn in ALLLLEEEE stichtingen is erg overdreven. Dat is gewoon gebrek aan kennis en interesse in wat er nog meer voor stichtingen zijn die dat soort zaken wél netjes op orde hebben.