Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Ik denk dat Staatsbosbeheer heel goed weet wat zij doet - inclusief de bijbehorende dilemma's.
En ik zou niet weten waarom "wilde natuur" (of is dat een tautologie? ) niet goed kan in NL.
Zonder de inspanningen van Frans Vera lag er nu een duizend ineendozijn industrie gebied "de Oostvaarder".
Het terrein is internationaal vermaard als vogelgebied.
Het staat te boek als een rietmoeras.
(Contra: er groeit zo weinig vanwege overbegrazing.)
En midden in de dilemma's gaat de discussie in de samenleving (en die moet uiteindelijk beslissen!) net zo moeizaam als hier op bokt.....
jowien schreef:Ik teken die petitie NIET.
Dieren hebben een recht op wild-zijn, dat is het heerlijkste leven dat een dier kan hebben. Wij hebben, vind ik, een afblijf-plicht. Een beetje honger en een natuurlijke dood horen daarbij.
Het laatste lijden korter maken door afschot, dat vind ik OK. Maar laat ze verder gewoon een mooi wild leven hebben.
Dieren hebben een recht op wild-zijn, dat is het heerlijkste leven dat een dier kan hebben. Wij hebben, vind ik, een afblijf-plicht. Een beetje honger en een natuurlijke dood horen daarbij.
Het laatste lijden korter maken door afschot, dat vind ik OK. Maar laat ze verder gewoon een mooi wild leven hebben.
saskiakefie schreef:Citaat:Dat wij in dit kleine gebiedje de grootste kudde wilde paarden hebben van heel Europa zegt natuurlijk al genoeg...
Citaat:Maar ik zou ook nog steeds voorstander zijn van het laten begrazen door paarden van particulieren,
Nikass schreef:plukliefCitaat:Maar ik zou ook nog steeds voorstander zijn van het laten begrazen door paarden van particulieren,
Hier zou ik zeker tegenstander van zijn. Al die pennymeisjes die te pas en te onpas het gebied in komen om even wat met hun paard te gaan doen lijkt me niet echt bevorderlijk voor rust.i]