Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lauren_ schreef:Er wordt wel degelijk gesjoemeld. Zoals mijn hoogopgeleide vriendin met een kei van een cv die helaas geen 20 meer is. Vanuit de ww heeft het UWV niets voor haar gedaan en toen de bijstand in zicht kwam mocht ze 32 uur per week werkervaring op gaan doen om 500 euro die ze aan bijstand zou krijgen terug te verdienen. Daarvoor mocht ze stickertjes van kratjes afkrabben bij een commercieel bedrijf.
Bellona_K schreef:@Retlaw; Ik ben het met je eens hoor, maar dit is toch een totaal andere discussie?
Ontopic: Ik vind het een goed initiatief om mensen te laten werken voor hun uitkering. Denk dat, wanneer dit op lange termijn wordt doorgezet, er een stuk minder mensen aanspraak maken op het sociale vangnet (hoewel 'sociaal hangmat' een betere term is).
Bellona_K schreef:Ontopic: Ik vind het een goed initiatief om mensen te laten werken voor hun uitkering. Denk dat, wanneer dit op lange termijn wordt doorgezet, er een stuk minder mensen aanspraak maken op het sociale vangnet (hoewel 'sociaal hangmat' een betere term is).
Grote_Beer schreef:Ik vond dat inderdaad één van de ergste dingen toen ik enkele jaren geleden geheel buiten mijn schuld om in de bijstand terecht kwam. Alle vooroordelen die de mensen hebben over bijstandsgerechtigden, pffff. Er zal best een groep zijn die niet wil werken, maar ik persoonlijk ben in mijn contacten met andere bijstandsgerechtigden die ik had via vrijwilligerswerk en cliëntenraad alleen maar mensen tegen gekomen die hard knokten om het hoofd boven water te houden, die álles deden om z.s.m. weer aan het werk te komen, die vrijwillig 's ochtends om 8 uur poep stonden te scheppen in het asiel of die de zorg voor zieke familieleden op zich hadden genomen zodat die niet in een verzorgingstehuis hoefden te worden opgenomen. Maar daar hoor je nooit iemand over.
Winged schreef:Ik heb zelf 3 maanden in de bijstand gezeten. Uiteindelijk na 3 maanden flink solliciteren werk aangenomen op 170km rijden van mijn thuis. Door de week zit ik hier in een studiootje, in het weekend rij ik naar huis. Ideaal? Verre van... iets met een emmer en een druppel, relatie en relatie over Heb mijn 9 maanden contract hier afgewacht en deze is gelukkig wel verlengt (op uitzendbasis). Inmiddels ben ik alweer bijna 9 maanden aan het solliciteren zonder resultaat (hier en daar gesprek, maar op niks uitgelopen).
Dus ja: Ik weet hoe moeilijk het kan zijn als je aan een plek gebonden zit waar je aan het werk wilt. En hoe hopeloos het is als je ergens zit waar je helemaal niet wil zitten. Maar: Ik ben wel blij dat ik aan het werk ben... En maar de moed erin houden dat die baan toch verdorie wel érgens is...
(Kon trouwens de helft van mijn gekregen bijstand terug gaan betalen aan de belastingdienst aan het eind van het jaar.. Had blijkbaar een hoog genoeg inkomen ontvangen.)
Citaat:krijgen we straks een topic over WAO/ers die zich dan maar aanstellen en dat dat profiteurs zijn..en WW/ers die het ook wel makkelijk vinden dat e dr geld krijgen en er niks aan doen om een baan te vinden...Het is opgenomen in zoals eerder gezegd de WET dat ieder in welke vorm dan ook ww-wao-bijstand-aow heeft daar recht op..ZEIK NIET zo..over welke vorm van uitkering dan ook...