Amber Alert: dertienjarige jongen vermist!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:39

Nog los van cultuurgerelateerde taboes kan een 14-jarige prima bezig zijn met zelfmoord. En juist op die leeftijd kan het een tamelijk impulsieve beslissing zijn, waardoor hij 's middags nog vrolijk was en er niks aan de hand leek. Hij zegt dat-ie folders rond gaat brengen als smoesje om de deur uit te gaan, zet zijn fiets neer, klimt in een boom, hangt zichzelf op. De politie krijgt een melding dat hij met iemand mee is gegaan, houdt rekening met een ontvoering, en kijkt dus niet omhoog. Midden in de nacht breekt de tak af en valt het lichaam op de grond waar het de volgende ochtend wordt ontdekt.

Of iemand heeft dat natuurlijk allemaal keurig geënsceneerd, dat kan je ook geloven. :)

Dreamy

Re: Amber Alert: dertienjarige jongen vermist!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:09

N.a.v. het rapport heb ik wel echt het gevoel dat het om zelfmoord ging. :j Of iemand heeft het inderdaad geënsceneerd (wat een woord :') ), maar dat lijkt mij niet :n

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:32

het is best wel duidelijk dat het om zelfmoord ging

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:44

Ja maar wat ik me af vraag, je komt niet mega makkelijk een boom in lijkt me?
en hebben ze dan niet aan die tak gekeken of daar sporen of deeltje van die sjaal aan zaten.

En dat het verhaal dat hij met een man dat bos in ging vind ik dan ook een apart verhaal?
(lijkt me niet dat hij hem heeft geholpen die boom in te komen)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:47

Dat verhaal hoeft niet waar te zijn. En de meeste jongens kunnen prima in een boom klimmen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:49

mowgli7 schreef:
Ja maar wat ik me af vraag, je komt niet mega makkelijk een boom in lijkt me?
en hebben ze dan niet aan die tak gekeken of daar sporen of deeltje van die sjaal aan zaten.

En dat het verhaal dat hij met een man dat bos in ging vind ik dan ook een apart verhaal?

erin klimmen kon ik vroeger als de beste, en nu nog wel zonder kleerscheuren of wat dan ook hoor. dus dat zou makkelijk kunnen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:33

mowgli7 schreef:

Dat verhaal is verteld door een kind, misschien heeft die het niet goed gezien oid. Er is maar 1 getuige daarvan dus in hoeverre moet je dit echt meenemen in het verhaal?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:02

Als ik als "simpele Nederlander" het rapport lees, lijkt het mij ook een prima rapport. Maar als ik de reactie van een arts erop zie (zie website martin vrijland), laat het mij toch wel twijfelen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:34

Hij heeft goede vragen inderdaad.. hopelijk worden ze allemaal beantwoord.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:42

Als je dat rapport leest lijkt het overduidelijk op zelfmoord. Neemt natuurlijk niet weg dat het heel triest is, nog maar 13 jaar.
Maar dat hele gedoe eromheen en die omslachtigheid, dat is raar en had niet zo moeten gaan lijkt me. Al hadden ze wel van te voren gezegd dat zelfmoord niet uit te sluiten was.

En inderdaad de andere optie is toch moord en iemand dit allemaal in scène heeft gezet.. Maar waarom die moeite? Of iemand die heel "slim" (evt. met hulp van iemand met hogere contacten) zo veel mogelijk sporen heeft proberen te wissen omdat er (volgens het rapport tenminste) geen enkele aanwijzingen zijn gevonden van een derde die kleding weer heeft aangetrokken/proberen uit te trekken en geen enkel spoor van worsteling enz.
Maar 't is allemaal puur speculatie..

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:12

Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden, maar wat martin vrijland allemaal typt vind ik wel erg interessant.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:11

Programma Halve maan - Familie Anass spreekt...
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334412

Ik heb overigens het rapport gelezen van die man die daar een onderzoek naar doet met die kritische vragen, ben even zn naam kwijt, maar ik heb meer met zijn idee dan het idee van de politie.. (of nouja dat zegt mijn gevoel)

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:48

Michelleex schreef:
Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden, maar wat martin vrijland allemaal typt vind ik wel erg interessant.

Hahahaha ik heb zijn site bekeken. Hij beweert ook dat de overheden expres homoseksualiteit stimuleren om zo de wereldbevolking te verkleinen. En volgens hem wordt het DNA van kindjes die via IVF geboren worden van te voren aangepast zodat ze vroeger seksueel rijp zijn, met als doel pedofilie als maatschappelijk aanvaard te gaan zien. De elite rooft zelfs overal kinderen weg volgens hem en zet mensen als Robert M. op strategische plekken om de energie van kinderen te stelen én om pedofilie steeds meer te gaan zien als acceptabel.

Die vent is gek!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:33

panny schreef:
Michelleex schreef:

Hahahaha ik heb zijn site bekeken. Hij beweert ook dat de overheden expres homoseksualiteit stimuleren om zo de wereldbevolking te verkleinen. En volgens hem wordt het DNA van kindjes die via IVF geboren worden van te voren aangepast zodat ze vroeger seksueel rijp zijn, met als doel pedofilie als maatschappelijk aanvaard te gaan zien. De elite rooft zelfs overal kinderen weg volgens hem en zet mensen als Robert M. op strategische plekken om de energie van kinderen te stelen én om pedofilie steeds meer te gaan zien als acceptabel.

Die vent is gek!

idd, tekenend dat bokt zijn mening interrasanter vindt als de politie..
zegt ook wat over hoe mensen in het leven staan en ook zoeken naar de betrouwbaarheid van hun bronnen in plaats van alles maar aannemen en nagillen. :)

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:44

Iedereen heeft zn eigen mening en gevoel erbij (hoe die man het ziet)
maakt toch niet uit :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:49

mowgli7 schreef:
Iedereen heeft zn eigen mening en gevoel erbij (hoe die man het ziet)
maakt toch niet uit :)

Die man is hartstikke knettergek, en heeft wel meer van dit soort idiotigheden op zijn naam staan. google is your best friend.
maar goed dat is bijzaak. :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:58

Of die Martin gek is of niet, geen idee. Maar waarom kan de familie niet gewoon hun vragen beantwoord krijgen door de politie? Als het toch afgesloten is, en zelfmoord is, zie ik geen reden waarom zij de familie niet verder willen helpen.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:46

Ladyson schreef:
Of die Martin gek is of niet, geen idee. Maar waarom kan de familie niet gewoon hun vragen beantwoord krijgen door de politie? Als het toch afgesloten is, en zelfmoord is, zie ik geen reden waarom zij de familie niet verder willen helpen.

Omdat ze blijkbaar iets verbergen ...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:35

Andere artikelen heb ik niet gelezen, maar rondom deze zaak stelt hij goede vragen naar mijn mening.

En sowieso, als er duidelijk dat er zelfmoord is gepleegt waarom dan nader onderzoek?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:47

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:50

Dat artikel wat hierboven genoemd is ook niet alles.. Zijn allemaal geen harde feiten die daarin genoemd worden. Wat heeft het er nu mee te maken dat hij net een nieuwe diesel jas heeft gekregen en dat hij daar zo blij mee zou zijn? Lijkt mij dat de familie gewoon niet wil accepteren dat hij zelfmoord heeft gepleegd.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:03

Bandaloe schreef:
Dat artikel wat hierboven genoemd is ook niet alles.. Zijn allemaal geen harde feiten die daarin genoemd worden. Wat heeft het er nu mee te maken dat hij net een nieuwe diesel jas heeft gekregen en dat hij daar zo blij mee zou zijn? Lijkt mij dat de familie gewoon niet wil accepteren dat hij zelfmoord heeft gepleegd.

Dit zijn niet de enige vragen die ze hebben, er zitten zeker wel concrete vragen tussen waar geen antwoord
op gegeven wordt door de politie, er zitten vreemde ontwikkelingen tussen.

Ik persoonlijk geloof ook niet dat het zelfmoord is, en als je zo´n sterk gevoel hebt als familielid heeft dat niks met acceptatie te maken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:20

Zelfmoord onder pubers komt veel voor. Ouders willen het niet geloven, wat eigenlijk heel normaal is. Bewijzen liegen er alleen niet om. Verhanging is een veel gebruikte methode, waarom twijfelen als experts met veel ervaring zeggen dat alle sporen op verhanging duiden?

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:16

De vragen waar ze geen antwoord op willen geven ..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:27

Welke vragen zijn dat dan?