Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XNavrant schreef:Blue_Eyes schreef:En waarom zou je er met een grote boog omheen lopen als ze alleen maar 'heey meisje' roepen? Dat noemen we nou vooroordelen.
Dat van die 10 kinderen in een huisje die iedere nacht alleen gelaten worden, dat neem ik even niet zo serieus, sorry.
En dan nog eens iets, ze spreken geen Nederlands, maar jij weet zeker dat ze moslims zijn. En wat heeft het feit dat ze daar wonen precies te maken met de vraag of er nog moskeeen bij gebouwd mogen worden? Woont je oma tegenover een moskee ofzo?
O, dus jij vindt het fijn als ze je lekker gaan nastaren? Ik voel mij daar niet zo veilig bij hoor! Ga het risico niet nemen omdat ik anders een vooroordeel neem, maargoed, als je daarvoor uitkomt word je gelijk tot racist gedoopt. Oke, dan niet iedere nacht, maar in de weekenden en vakantie's zeker wel! En waarom zijn er dan meerdere mensen tegen hun naar de politie gegaan? Omdat ze zo stil zijn? En waar komen al die fietsen vandaan? Gestolen dan maar? En ja, de hoofddoeken en het geen varkensvlees beleid of ander cadeau gekregen vlees zegt mij anders genoeg.
XNavrant schreef:Blue_Eyes schreef:En waarom zou je er met een grote boog omheen lopen als ze alleen maar 'heey meisje' roepen? Dat noemen we nou vooroordelen.
Dat van die 10 kinderen in een huisje die iedere nacht alleen gelaten worden, dat neem ik even niet zo serieus, sorry.
En dan nog eens iets, ze spreken geen Nederlands, maar jij weet zeker dat ze moslims zijn. En wat heeft het feit dat ze daar wonen precies te maken met de vraag of er nog moskeeen bij gebouwd mogen worden? Woont je oma tegenover een moskee ofzo?
O, dus jij vindt het fijn als ze je lekker gaan nastaren? Ik voel mij daar niet zo veilig bij hoor! Ga het risico niet nemen omdat ik anders een vooroordeel neem, maargoed, als je daarvoor uitkomt word je gelijk tot racist gedoopt. Oke, dan niet iedere nacht, maar in de weekenden en vakantie's zeker wel! En waarom zijn er dan meerdere mensen tegen hun naar de politie gegaan? Omdat ze zo stil zijn? En waar komen al die fietsen vandaan? Gestolen dan maar? En ja, de hoofddoeken en het geen varkensvlees beleid of ander cadeau gekregen vlees zegt mij anders genoeg.
sallandval schreef:Hetzelfde met prediken -knip- dat je met bepaalde vrouwen (bijvoorbeeld vrouwen die zich in minirok kleden) alles mag doen omdat ze daar toch om ´vragen´ door hun kleding.
Blue_Eyes schreef:Als ze me nastaren interesseert me dat werkelijk geen fluit, sorry.
Wat de mensen met de politie moeten richting de buren van jouw oma, dat weet ik niet want ik ken de situatie niet. Waar komen al die fietsen vandaan, anders dan van 8 kinderen? Nah, die culturen zijn meestal wel iets gastvrijer dan de onze... Iedereen mag mee-eten en blijven slapen. Daar hebben wij blanke 'Ollanders en Belgen toch iets meer moeite mee, gemiddeld genomen. Of misschien heeft meneer wel een opknapfietsenhandeltje.
Over de hoofddoeken en het varkensvlees had je eerder niets gezegd.
Nederlands leren de meeste mensen niet in een dag of twee, en vaak ook niet in een jaar of twee. Zeker niet vanuit bepaalde Arabische talen. Give them a breakBen benieuwd hoe lang jij erover zou doen om je verstaanbaar te leren maken in het Arabisch...
En dan nog, wat hebben al die dingen met elkaar te maken? En wat hebben ze met 'de moskee' te maken?
Citaat:En over het talen gedeelte, ik zal vast weer racistisch zijn als ik zeg dat ik gewoon atheneum niveau doe, zonder onvoldoendes.
Blue_Eyes schreef:Citaat:En over het talen gedeelte, ik zal vast weer racistisch zijn als ik zeg dat ik gewoon atheneum niveau doe, zonder onvoldoendes.
En dus leer jij in een maand Arabisch?Nee, niks racistisch aan om atheneum te doen en geen onvoldoendes te halen, prima. Maar dat zegt niets over het feit of jij snel Arabisch zou kunnen leren.
Blue_Eyes schreef:Citaat:En over het talen gedeelte, ik zal vast weer racistisch zijn als ik zeg dat ik gewoon atheneum niveau doe, zonder onvoldoendes.
En dus leer jij in een maand Arabisch?Nee, niks racistisch aan om atheneum te doen en geen onvoldoendes te halen, prima. Maar dat zegt niets over het feit of jij snel Arabisch zou kunnen leren.
love_western schreef:Hier zijn er gelukkig niet zo veel moskeeën, maar er hoeven er ook niet meer bij. Ik heb geen problemen met buitenlanders, die netjes en beleefd zijn. Maar er is hier ook 1 wijk waar je mij 's avonds niet in krijgt. Allemaal buitenlandse hangjongeren die telkens aan je zitten en geen respect tonen. En in een rare taal tegen mij praten. Terwijl ik door de rest van de wijken gewoon durft te fietsen waar ook hangjeugd is. Daarbij ben ik vreselijk gepest door buitenlanders, dus dat blijft altijd in mijn achterhoofd zitten.
Zaina schreef:love_western schreef:Hier zijn er gelukkig niet zo veel moskeeën, maar er hoeven er ook niet meer bij. Ik heb geen problemen met buitenlanders, die netjes en beleefd zijn. Maar er is hier ook 1 wijk waar je mij 's avonds niet in krijgt. Allemaal buitenlandse hangjongeren die telkens aan je zitten en geen respect tonen. En in een rare taal tegen mij praten. Terwijl ik door de rest van de wijken gewoon durft te fietsen waar ook hangjeugd is. Daarbij ben ik vreselijk gepest door buitenlanders, dus dat blijft altijd in mijn achterhoofd zitten.
Maarre... wat hebben buitenlandse hangjongeren die 'een rare taal' spreken te maken met een nieuw te bouwen moskee?