Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:52

Tegen hun naar de politie gegaan?

En dan spreken zij geen Nederlands?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:01

XNavrant schreef:
Blue_Eyes schreef:
En waarom zou je er met een grote boog omheen lopen als ze alleen maar 'heey meisje' roepen? Dat noemen we nou vooroordelen.
Dat van die 10 kinderen in een huisje die iedere nacht alleen gelaten worden, dat neem ik even niet zo serieus, sorry.

En dan nog eens iets, ze spreken geen Nederlands, maar jij weet zeker dat ze moslims zijn. En wat heeft het feit dat ze daar wonen precies te maken met de vraag of er nog moskeeen bij gebouwd mogen worden? Woont je oma tegenover een moskee ofzo?

O, dus jij vindt het fijn als ze je lekker gaan nastaren? Ik voel mij daar niet zo veilig bij hoor! Ga het risico niet nemen omdat ik anders een vooroordeel neem, maargoed, als je daarvoor uitkomt word je gelijk tot racist gedoopt. Oke, dan niet iedere nacht, maar in de weekenden en vakantie's zeker wel! En waarom zijn er dan meerdere mensen tegen hun naar de politie gegaan? Omdat ze zo stil zijn? En waar komen al die fietsen vandaan? Gestolen dan maar? En ja, de hoofddoeken en het geen varkensvlees beleid of ander cadeau gekregen vlees zegt mij anders genoeg.

Ik kan het niet helemaal meer begrijpen, sorry!! Ze maken herrie, ze hebben gestolen fietsen, ze hebben minimaal 8 kinderen die 'snachts alleen thuis zijn, ze dragen hoofddoeken, eten geen varkensvlees, maar cadeau-gekregen-vlees?

Het zegt jou genoeg, maar mij niet veel. Zeker, snap ik niet, wat dit allemaal met het onderwerp = de moskee te maken heeft. ;)

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:05

Er wordt mij gevraagd een uitleg te geven op mijn eerdere verhaal, heb ik gedaan. ;) Er wordt niet geloofd dat er zo veel kinderen zijn, dan vraag ik mij af waar die fietsen dan vandaan komen, en ze vraagt zich af waarom ik weet hoe het moslims zijn, ik zeg omdat ze alleen halal vlees eten ;) Ik hoef geen moskeeen erbij, omdat er volgens mij genoeg zijn, en er daardoor alleen maar meer moslims komen.
Zeg niet dat het werkt, naar de politie gaan, je moet maar even met ze praten wordt er gezegd, leuk, met al die gebaren erbij! En ze wonen in dit land, ze zouden gewoon Nederlands moeten leren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:08

XNavrant schreef:
Blue_Eyes schreef:
En waarom zou je er met een grote boog omheen lopen als ze alleen maar 'heey meisje' roepen? Dat noemen we nou vooroordelen.
Dat van die 10 kinderen in een huisje die iedere nacht alleen gelaten worden, dat neem ik even niet zo serieus, sorry.

En dan nog eens iets, ze spreken geen Nederlands, maar jij weet zeker dat ze moslims zijn. En wat heeft het feit dat ze daar wonen precies te maken met de vraag of er nog moskeeen bij gebouwd mogen worden? Woont je oma tegenover een moskee ofzo?

O, dus jij vindt het fijn als ze je lekker gaan nastaren? Ik voel mij daar niet zo veilig bij hoor! Ga het risico niet nemen omdat ik anders een vooroordeel neem, maargoed, als je daarvoor uitkomt word je gelijk tot racist gedoopt. Oke, dan niet iedere nacht, maar in de weekenden en vakantie's zeker wel! En waarom zijn er dan meerdere mensen tegen hun naar de politie gegaan? Omdat ze zo stil zijn? En waar komen al die fietsen vandaan? Gestolen dan maar? En ja, de hoofddoeken en het geen varkensvlees beleid of ander cadeau gekregen vlees zegt mij anders genoeg.

Als ze me nastaren interesseert me dat werkelijk geen fluit, sorry.
Wat de mensen met de politie moeten richting de buren van jouw oma, dat weet ik niet want ik ken de situatie niet. Waar komen al die fietsen vandaan, anders dan van 8 kinderen? Nah, die culturen zijn meestal wel iets gastvrijer dan de onze... Iedereen mag mee-eten en blijven slapen. Daar hebben wij blanke 'Ollanders en Belgen toch iets meer moeite mee, gemiddeld genomen. Of misschien heeft meneer wel een opknapfietsenhandeltje.
Over de hoofddoeken en het varkensvlees had je eerder niets gezegd.
Nederlands leren de meeste mensen niet in een dag of twee, en vaak ook niet in een jaar of twee. Zeker niet vanuit bepaalde Arabische talen. Give them a break :') Ben benieuwd hoe lang jij erover zou doen om je verstaanbaar te leren maken in het Arabisch...

En dan nog, wat hebben al die dingen met elkaar te maken? En wat hebben ze met 'de moskee' te maken?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:25

sallandval schreef:
Hetzelfde met prediken -knip- dat je met bepaalde vrouwen (bijvoorbeeld vrouwen die zich in minirok kleden) alles mag doen omdat ze daar toch om ´vragen´ door hun kleding.

Ehh je mag alleen 'alles doen' met de vrouw waarmee je getrouwd bent, geen imam die je wat anders zal vertellen :)

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:25

Blue_Eyes schreef:
Als ze me nastaren interesseert me dat werkelijk geen fluit, sorry.
Wat de mensen met de politie moeten richting de buren van jouw oma, dat weet ik niet want ik ken de situatie niet. Waar komen al die fietsen vandaan, anders dan van 8 kinderen? Nah, die culturen zijn meestal wel iets gastvrijer dan de onze... Iedereen mag mee-eten en blijven slapen. Daar hebben wij blanke 'Ollanders en Belgen toch iets meer moeite mee, gemiddeld genomen. Of misschien heeft meneer wel een opknapfietsenhandeltje.
Over de hoofddoeken en het varkensvlees had je eerder niets gezegd.
Nederlands leren de meeste mensen niet in een dag of twee, en vaak ook niet in een jaar of twee. Zeker niet vanuit bepaalde Arabische talen. Give them a break :') Ben benieuwd hoe lang jij erover zou doen om je verstaanbaar te leren maken in het Arabisch...

En dan nog, wat hebben al die dingen met elkaar te maken? En wat hebben ze met 'de moskee' te maken?

oke, best, jullie weten niet hoelang ik daar blijf, dus kunnen jullie -lijkt mij- daar verder geen oordeel uit trekken, mijn eigen schuld. Jullie weten ook niet hoe ze zijn, als iemand ze aankijkt zijn ze weg, de gordijnen altijd gesloten, en verder komen ze alleen buiten om de was op te hangen. Hoe ik dat weet? Ik zit nou eenmaal graag buiten. En ben geen blik waardig, ook als je gewoon naar ze lacht ofzo. Nope, ze vluchten het huis weer in. EN jullie weten niet hoelang ze daar wonen. Al behoorlijk lang. En over het talen gedeelte, ik zal vast weer racistisch zijn als ik zeg dat ik gewoon atheneum niveau doe, zonder onvoldoendes. Maargoed, dat daar over begonnen wordt is ook zeker mijn fout, want niet iedereen is het zelfde, ja ik weet het! En wat het met moskeeen te maken heeft? -voor de 2 keer- er werd verder doorgevraagd op mijn verhaald, waarom er geen moskeeen bij hoefden. Maar nee, ik moet zeker ook een braaf burgertje spelen die open staat voor alles en iedereen, omdat jullie dat zo graag willen? Best, ga maar weer lekker verder met de verhalen waarom alles en iedereen zonder problemen het land in mogen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:27

Citaat:
En over het talen gedeelte, ik zal vast weer racistisch zijn als ik zeg dat ik gewoon atheneum niveau doe, zonder onvoldoendes.

En dus leer jij in een maand Arabisch? :') Nee, niks racistisch aan om atheneum te doen en geen onvoldoendes te halen, prima. Maar dat zegt niets over het feit of jij snel Arabisch zou kunnen leren.

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:26

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
En over het talen gedeelte, ik zal vast weer racistisch zijn als ik zeg dat ik gewoon atheneum niveau doe, zonder onvoldoendes.

En dus leer jij in een maand Arabisch? :') Nee, niks racistisch aan om atheneum te doen en geen onvoldoendes te halen, prima. Maar dat zegt niets over het feit of jij snel Arabisch zou kunnen leren.

Uit geen van mijn berichten valt dat uit op te maken lijkt mij zo, maar in een jaar kan je best wel wat bereiken, als je de basis eenmaal kent tenminste. Maargoed, wat heeft dat met moskeeën te maken?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:35

Geloof me, ik ben o.a. docent Nederlands aan Anderstaligen, en vanuit het Arabisch is het behoorlijk moeilijk om Nederlands te leren, omdat die twee talen zowel qua vocabulaire als grammatica als schrift niets maar dan ook niets op elkaar lijken. Wat heeft dat met moskeeen te maken? Jij klaagde dat ze geen Nederlands spraken, dat was ik niet :')

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:23

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Een taal leer je écht niet zo maar 1,2,3.
Zeker als je in een vreemd land zit en weinig contact hebt met 'locals'.
Dat gaat echt langer dan een jaar duren, hoor! Ik heb veel ervaring met mensen die Nederlands moeten leren (vanuit totaal andere talen, o.a. Chinees en Thai) en dat gaat niet zo maar over een leien dakje. Met ontzettend veel begeleiding, elke dag Nederlandse les en elke dag heel veel Nederlands om zich heen en niet hun eigen taal, konden de meesten aan het eind van het jaar zich redelijk verstaanbaar maken in het Nederlands. Maar dat waren dan jonge mensen, die in een Nederlands gezin woonden en naar een Nederlandse school gingen. Dat maakt heel veel uit.
Want hoe wil je het anders leren? Een cursus? Dat is lang niet zo intensief.
Op school een andere taal (zoals Duits of Frans) leren is hier echt niet mee te vergelijken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:21

Precies, dat is ook zoals ik het ervaar als docent :j

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:38

Gaat het topic nu over een moskee of de taal.
Ik hoef er persoonlijk niet meer moskees bij, ik heb niets tegen deze bevolkingsgroep, maar heb er verder ook niets mee.
Ik vind dat ik als nederlander me niet in deze cultuur hoef in te leven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:03

Ik kan best begrijpen waarom je geen moskee in de buurt wilt. Ook waarom je geen kerk in de buurt wilt. Word er een in de buurt gebouwd? Kun je dit aanvechten :)
Maar ik denk dat een site als dit alleen maar rumoer veroorzaakt en niets uitmaakt.

Vrijheid van Godsdienst geld voor Nederlanders. En aangezien er een hoop moslims in Nederland geboren zijn, zijn zij gewoon Nederlanders. Ik ga geen uitspraken doen over moslims, iedereen moet doen waar hij/zij blij van word als anderen hier maar niet in gestoord worden.
En dit vind ik ook voor alle andere religies overigens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:10

Hier zijn er gelukkig niet zo veel moskeeën, maar er hoeven er ook niet meer bij. Ik heb geen problemen met buitenlanders, die netjes en beleefd zijn. Maar er is hier ook 1 wijk waar je mij 's avonds niet in krijgt. Allemaal buitenlandse hangjongeren die telkens aan je zitten en geen respect tonen. En in een rare taal tegen mij praten. Terwijl ik door de rest van de wijken gewoon durft te fietsen waar ook hangjeugd is. Daarbij ben ik vreselijk gepest door buitenlanders, dus dat blijft altijd in mijn achterhoofd zitten.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:10

love_western schreef:
Hier zijn er gelukkig niet zo veel moskeeën, maar er hoeven er ook niet meer bij. Ik heb geen problemen met buitenlanders, die netjes en beleefd zijn. Maar er is hier ook 1 wijk waar je mij 's avonds niet in krijgt. Allemaal buitenlandse hangjongeren die telkens aan je zitten en geen respect tonen. En in een rare taal tegen mij praten. Terwijl ik door de rest van de wijken gewoon durft te fietsen waar ook hangjeugd is. Daarbij ben ik vreselijk gepest door buitenlanders, dus dat blijft altijd in mijn achterhoofd zitten.

Maarre... wat hebben buitenlandse hangjongeren die 'een rare taal' spreken te maken met een nieuw te bouwen moskee?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:57

Zaina schreef:
love_western schreef:

Maarre... wat hebben buitenlandse hangjongeren die 'een rare taal' spreken te maken met een nieuw te bouwen moskee?

een moskee kan juist de oplossing zijn :D

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:10

ik heb helemaal niets tegen een moskee, zelf ga ik naar de kerk. Wat ik belangrijk vind is dat er respect is.
vaak komt er door onbegrip meningsverschillen, dat is jammer. Nogmaals ik heb respect voor mensen die geloven in Allah, maar de Sharia kan mij niet bekoren. En voordat er weer reacties komen, ik heb ook totaal niets met de streng gelovigen die op zondag niets mogen, RESPECT VOOR ELKAAR, dat is belangrijk.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:10

Uiteraard kun je dan zeggen dat de moord op een vriend van je geen goede reden is om een bepaalde bevolkingsgroep te beledigen, net als dat een rotervaring geen reden zou moeten zijn om op een politieke partij te stemmen.

Maar is het stemmen op een partij of een protestlied schrijven/zingen dan echt zo erg? Ik denk juist dat het omzetten van negatieve gevoelens (zoals verdriet en boosheid) naar relatief onschuldige abstracte dingen is wat Nederland Nederland maakt; een beschaafd land. Als je boosheid en verdriet niet meer kunt omzetten in protest dmv kunst of stemgedrag, waarin dan wel? Geweld?

Ja dan kun je natuurlijk zeggen dat je menselijke emoties niet meer mag voelen of dat je je er overheen moet zetten... maar hoe realistisch is het om dat te vragen van een maatschappij? Hoe gezond is een maatschappij dan nog, als alle negativiteit maar onderdrukt wordt?