Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Colway schreef:En zo wordt politie dus negatief neergezet, alsof ze niets anders doen dan zeiken over onbelangrijke dingen en graag boetes uitschrijven
Ja, maar daar werken ze dan zelf toch aan mee?
Ayasha schreef:Colway schreef:@Ayasha
Mjaaa je kan het ook zo zien, als jij meer minder goede ervaringen hebt met politie agenten dan is het wellicht tijd om achter je oren te krabben hoe dat komt
Hier een paar voorbeelden vlak voor ik naar de paarden ga, mag jij oordelen.
sit. 1 had te maken met een inbraak bij mijn eigen huis. Eentje die ik niet gepleegd heb gezien ik de sleutel heb, ik hoef de deur niet open te breken om binnen te gaan. Moet ik me achter mijn oren krabben?
sit. 2 was een agent die de regels zelf niet kende en die na veel tamtam en spreken met zijn hogere moest toegeven dat ik toch wel gelijk had.
Opnieuw, moet ik me hier achter mijn oren krabben?
Sit 3. was een hond die losliep en waarbij ik al meerdere keren voor bij de eigenaren geweest was om hen te vragen hun hond bij te houden gezien wij teefjes hebben en dat ongeholpen mannetje in onze afgesloten tuin raakte). Moet ik me achter de oren krabben?
Sammy_xxs schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar iedereen vandaan komt, die alleen iets goeds te zeggen hebben over de politie, en dat ze niet alleen bekeuringen uitschrijven.
Ik woon in de randstad, en kom bijna dagelijks in de stad.
In de stad en randstad zijn dagelijks op meerdere plekken autocontroles...
Als je een boete krijgt, ja eigen schuld dikke bult, had je je zaakjes maar op orde moeten hebben.
Maar waarom zoveel controles elke dag??? Dat vind ik nutteloos.
Sammy_xxs schreef:En omdat ik dus een poos heb gewoond in de "achterbuurt" van de stad kom je vaker politie tegen, dan als je in een dorp woont, denk dat dat wel logisch is toch?
En ik vind de politie niks door mijn ervaringen, tuurlijk ben ik ook hele aardige en begripvolle agenten tegen gekomen dat vind ik super!
Maar slechte ervaringen heb ik meer gehad, vandaar dat ik ze gewoon verschrikkelijk vind.
Ik scheer ze niet over 1 kam, want ik weet dat er wel degelijk goede agenten zijn, maar ik loop er liever met een boog omheen en probeer ze zoveel mogelijk te ontwijken.
De politie zal nooit mn vriend zijn.
Sammy_xxs schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar iedereen vandaan komt, die alleen iets goeds te zeggen hebben over de politie, en dat ze niet alleen bekeuringen uitschrijven.
Als je een boete krijgt, ja eigen schuld dikke bult, had je je zaakjes maar op orde moeten hebben.
En omdat ik dus een poos heb gewoond in de "achterbuurt" van de stad kom je vaker politie tegen, dan als je in een dorp woont, denk dat dat wel logisch is toch?
En ik vind de politie niks door mijn ervaringen, tuurlijk ben ik ook hele aardige en begripvolle agenten tegen gekomen dat vind ik super!
Maar slechte ervaringen heb ik meer gehad, vandaar dat ik ze gewoon verschrikkelijk vind.
Ik scheer ze niet over 1 kam, want ik weet dat er wel degelijk goede agenten zijn, maar ik loop er liever met een boog omheen en probeer ze zoveel mogelijk te ontwijken.
YouthReiner schreef:Hier een paar voorbeelden vlak voor ik naar de paarden ga, mag jij oordelen.
sit. 1 had te maken met een inbraak bij mijn eigen huis. Eentje die ik niet gepleegd heb gezien ik de sleutel heb, ik hoef de deur niet open te breken om binnen te gaan. Moet ik me achter mijn oren krabben?
sit. 2 was een agent die de regels zelf niet kende en die na veel tamtam en spreken met zijn hogere moest toegeven dat ik toch wel gelijk had.
Opnieuw, moet ik me hier achter mijn oren krabben?
Sit 3. was een hond die losliep en waarbij ik al meerdere keren voor bij de eigenaren geweest was om hen te vragen hun hond bij te houden gezien wij teefjes hebben en dat ongeholpen mannetje in onze afgesloten tuin raakte). Moet ik me achter de oren krabben?
Colway schreef:huppelz schreef:ja die mening deel ik met je Cer. Zo was er bij wegmisbruikers ook te zien dat in de Haagse binnenstad fietscontrole was.
Was een mevrouw van de fietsbond die een reservelamp bij zich had nb. juist uit voorzorg. En nee dat mocht ze niet monteren: eerst bekeuring. Zou toch zelf denken dat het doel veiligheid zou moeten zijn.....
Vind het echt jammer: naast een enkeling die er idd een potje van maakt vind ik het jammer dat er ook spelden in laag water worden gezocht.
En zo wordt politie dus negatief neergezet, alsof ze niets anders doen dan zeiken over onbelangrijke dingen en graag boetes uitschrijven
tante_trien schreef:Mijn ex was zo'n politiehater, god wat ben ik blij dat ik er vanaf ben.
Ik sta meestal vierkant achter de politie, en blijft leuk om naar te kijken![]()
Op mijn stage wonen 37 mensen met schizofrenie, en 's nachts was er een keer een crisissituatie, maar de crisisdienst kwam niet, dus had mijn collega de politie gebeld. Met 3 agenten sterk kwamen ze naar mijn stage, mijn collega loopt naar de tuin, en de agenten:"Dus hier wonen 37 mensen met schizofrenie?"en ze gingen in eens een stuk dichter bij elkaar staan
. Ze vonden het dan ook belachelijk dat er maar 1 (slapende!) nachtdienst aanwezig is. Maargoed, de politie krijgt meestal alleen maar met mensen met schizofrenie te maken wanneer ze een psychose hebben, en dan zijn het niet de allerleukste.
Vjestagirl schreef:Die vriend van me zei precies hetzelfden: 'ze hadden me gewoon een waarschuwing moeten geven'. Hij deed iets wat niet mag, dus krijgt hij er een boete voor. Zo raar is dat toch niet?
.
En omdat ik dus een poos heb gewoond in de "achterbuurt" van de stad kom je vaker politie tegen, dan als je in een dorp woont, denk dat dat wel logisch is toch?
mick75 schreef:Maar even eerlijk. Is het nou echt nodig voor een agent in uniform op het bureau om binnen gehoorsafstand lacherig tegen collega's te verkondigen dat iemand (ik dus) iets wel uit haar dikke duim gezogen zou hebben omdat ze te lelijk is om naar te kijken laat staan aan te raken? Is het nou echt handig om bij een aangifte van inbraak meteen te declameren dat het wel om een doe-het-zelvertje zou gaan voor de verzekering? Zonder verder zelfs maar te kijken en alleen voor de vorm en na heel veel aandringen een aantekening op te maken? (en betreffende laptop een half jaar later terug vinden bij iemand van wie ik nog nooit gehoord had)
Cer schreef:Vjestagirl schreef:Die vriend van me zei precies hetzelfden: 'ze hadden me gewoon een waarschuwing moeten geven'. Hij deed iets wat niet mag, dus krijgt hij er een boete voor. Zo raar is dat toch niet?
.
Dat is niet raar, maar dan is het dus gelijke monniken gelijke kappen en dan krijgt iedereen zijn bekeuring, en niet degene met een grote bek ervanaf laten komen met 1 bekeuring en 6 waarschuwingen. Dat is wat ik bedoel
Cer schreef:Vjestagirl schreef:Die vriend van me zei precies hetzelfden: 'ze hadden me gewoon een waarschuwing moeten geven'. Hij deed iets wat niet mag, dus krijgt hij er een boete voor. Zo raar is dat toch niet?
.
Dat is niet raar, maar dan is het dus gelijke monniken gelijke kappen en dan krijgt iedereen zijn bekeuring, en niet degene met een grote bek ervanaf laten komen met 1 bekeuring en 6 waarschuwingen. Dat is wat ik bedoel
_Hedwig_ schreef:Maar die stelling gaat gewoon niet altijd op. Daarnaast is wegmisbruikers in mijn ogen geen super goede bron. Dat is gewoon een entertainment programma van een commerciele zender. Het is weinig leuk om een uur lang naar mensen te kijken die zeggen: sorry agent, ik zal beter opletten en daarna door mogen rijden.
pniekepnak schreef:tante_trien schreef:Mijn ex was zo'n politiehater, god wat ben ik blij dat ik er vanaf ben.
Ik sta meestal vierkant achter de politie, en blijft leuk om naar te kijken![]()
Op mijn stage wonen 37 mensen met schizofrenie, en 's nachts was er een keer een crisissituatie, maar de crisisdienst kwam niet, dus had mijn collega de politie gebeld. Met 3 agenten sterk kwamen ze naar mijn stage, mijn collega loopt naar de tuin, en de agenten:"Dus hier wonen 37 mensen met schizofrenie?"en ze gingen in eens een stuk dichter bij elkaar staan
. Ze vonden het dan ook belachelijk dat er maar 1 (slapende!) nachtdienst aanwezig is. Maargoed, de politie krijgt meestal alleen maar met mensen met schizofrenie te maken wanneer ze een psychose hebben, en dan zijn het niet de allerleukste.
Of wanneer ze weglopen of niet terug komen van hun vrijheden
Cer schreef:_Hedwig_ schreef:Maar die stelling gaat gewoon niet altijd op. Daarnaast is wegmisbruikers in mijn ogen geen super goede bron. Dat is gewoon een entertainment programma van een commerciele zender. Het is weinig leuk om een uur lang naar mensen te kijken die zeggen: sorry agent, ik zal beter opletten en daarna door mogen rijden.
Dat vind ik ook een beetje gel.ul want het zijn wel beelden van wat er op dat moment gebeurt. Wat leuke tv wordt is als iemand een grote bek heeft, dat die dan gewoon nog een boete erbovenop krijgt vanwege beledigen van een ambtenaar in functie. Dat mogen ze, en dat zouden ze moeten doen
Er zitten echt wel goeie agententen tussen, maar ook een aantal die niet geschikt zijn voor de functie. Dat mag toch gezegd worden? Als ik niet goed functioneer, moet ik ook weg..