F_Orumster schreef:Misschien is in dit geval is sterven ook een betere optie? Ik zeg niet dat ik het vind, maar om klakkeloos te schreeuwen dat er verkeerde moralen zijn... Ik kan me er best in verplaatsen dat het dier niet meer kan functioneren en inderdaad vraag me af wat m mankeerde waardoor ie aanspoelde.
Waarom denk je dat ik klakkeloos wat schreeuw?
Dieren spoelen soms aan, soms ook wel 30 stuks van 1 soort, denk je dat die allemaal wat onder de leden hebben? Zolang je niet probeert of het nog gaat, gaat het idd niet. Maar goed, de uitkomst van op die zandbank blijven liggen is een rotdood. Dan liever wat stress en misschien leven en anders door verdrinking een fijnere en snellere dood. Ik snap daarom niet dat er niet een reddingspoging ondernomen mag worden.
Men zegt dat het dier alleen met explosieven kan worden gedood, gaat het dolfinarium dat doen. Het snijteam van Naturalis staat al klaar volgens de NRC. Dat mede dat Naturalis een stem heeft in het hele gebeuren, twijfel ik zeer aan de motieven om het dier niet meer te redden.