Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:45

Ik weet niet of ze zich echt lekker nuttig maken voor de samenleving. Als ik lees dat het te duur is om gevangenen aan het werk te zetten, schrik ik daar wel van en vraag ik mij af wat ze verder de hele dag doen. Als ze niet werken lijkt het mij dat ze toch op hun luie reet zitten... Ik zou het graag anders zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:47

Loetie84 schreef:
Ik weet niet of ze zich echt lekker nuttig maken voor de samenleving. Als ik lees dat het te duur is om gevangenen aan het werk te zetten, schrik ik daar wel van en vraag ik mij af wat ze verder de hele dag doen. Als ze niet werken lijkt het mij dat ze toch op hun luie reet zitten... Ik zou het graag anders zien.

Oh, is dat zo? Ik heb namelijk begrepen dat ze wel werken. Een familielid van mij heeft ook in de gevangenis gezeten en hij zei wel dat het echt geen vakantie is of zo, hij heeft hele dagen gewerkt (hij zette knijpers in elkaar geloof ik) en kreeg een paar cent per dag. En als ze dan genoeg gespaard hadden konden ze een tv huren voor 75 cent per dag.

Eigenlijk gewoon vergelijkbaar met Amerikaanse gevangenissen, daar werken ze ook.

Loetie84

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:54

In de meeste gevangenissen is het niet haalbaar om kosten neutraal mensen aan het werk te zetten. Kwestie van geld dus. Maar goed, ook al werken ze niet, het is heus geen pretje in de gevangenis hoor...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:55

purny schreef:
Dus maura jij vind ongeacht de leeftijd en de achtergrond dat deze jongens volgens het jeugdrecht berecht moeten worden?

Fijn dat je even doorvraagt :j .
Nee, ik vind niet dat deze jongens per sé volgens jeugdrecht berecht moeten worden. Ik vind echter óók niet dat ze per sé volgens het volwassenenrecht moeten worden berecht. Ik vind dat zorgvuldig moet worden onderzocht wat er precies gebeurd is, dat elk van de jongens apart door deskundigen moeten worden beoordeeld en dat op basis van al die informatie moet worden gekozen welke jongen volgens welk recht berecht moet worden.

purny schreef:
ik vind dat als iemand een leven afneemt hij of zij zelf geen recht meer heeft op een leven.

Die mening deel ik niet, maar als je het zo opschrijft kan ik niet anders dan jouw mening volledig respecteren. Als je over Marokkanen en met beton in zee storten begint gaat het me niet lukken om respect op te brengen voor wat je schrijft.

Nrkee, stel nou dat sectie uitwijst dat het slachtoffer niet is overleden als gevolg van de mishandeling maar door iets anders? Die kans is heel klein, dat snap ik ook, maar het kán wel. Dan hebben ze nog steeds iemand zwaar mishandeld dus ze zullen dan nog steeds straf krijgen. Vind je dat dan de maximale straf voor mishandeling moet worden opgelegd of lijkt het je redelijk om een lagere straf op te leggen, aangezien deze jongens dank zij alle media-aandacht voor de rest van hun leven minder kansen zullen hebben op het gebied van opleiding en werk?
En kun je iets meer vertellen over je werk in de TBS-kliniek? Heb je juist door dat werk een hekel gekregen aan het rechtssysteem in Nederland of staat dat er los van. In een TBS-kliniek krijg je natuurlijk ook alleen de mensen die echt niet goed zijn in de bovenkamer, dat lijkt me wel anders (zwaarder) dan in een gevangenis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:06

Vinden dat iemand geen recht meer op leven heeft wanneer diegene een leven afneemt is ook wel heel erg extreem en totaal ondoordacht en vooral een domme uitspraak...

Je zal maar in de slip raken en per ongeluk tegen een andere auto knallen waarbij de bestuurder op slag dood is. Weg is je leven, letterlijk en figuurlijk :').

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:09

san, jij vind wel erg vaak uitspraken dom als ze iets afwijken van jou denkwijze..? Het is allemaal wel lekker strafrechtelijk volgens het wetboek slap gelul maar wat als jij met zoiets te maken krijgt..? Dus iemand in jouw directe kring overkomt dit, denk je er dan nog hetzelfde over..? ( even daargelaten dat jouw familie niet voetbalt of iets, denk je even een andere situati in voor het gemak)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:10

dit alles is een gevolg van een mentaliteits probleem dat er door de jaren heen is ingeslopen
kinderen zijn losgeslagen projectielen geworden omdat de ouders en maatschappij verloederen
wie bekommerd zich nog om anderen als het bij de jeugd al mis gaat en er geen opvoeding is hoe denk je dan dat ze worden als ze groter zijn ze moeten leren wat wel en niet kan
wie let er nog op de kinderen van de buren als je ze aanspreekt dan kun je een grote mond krijgen
niet alleen van de kinderen maar ook van de ouders
het is vreselijk wat er is gebeurt en ik wens de familie dan ook heel veel sterkte
hebben we er iets van geleerd ik ben bang van niet helaas hoe zinloos dit

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:10

Vas schreef:
san, jij vind wel erg vaak uitspraken dom als ze iets afwijken van jou denkwijze..? Het is allemaal wel lekker strafrechtelijk volgens het wetboek slap gelul maar wat als jij met zoiets te maken krijgt..? Dus iemand in jouw directe kring overkomt dit, denk je er dan nog hetzelfde over..? ( even daargelaten dat jouw familie niet voetbalt of iets, denk je even een andere situati in voor het gemak)

Ze wijken niet af van mijn denkwijze, een dergelijke uitspraak is gewoon dom en totaal niet genuanceerd. Lees maar eens terug waar ik op reageer en bekijk dan of je niet ook tot dezelfde conclusie komt.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:13

oke, zal ik straks eens doen.. Op welke conclusie doel je..?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:16

Vas schreef:
oke, zal ik straks eens doen.. Op welke conclusie doel je..?

Ik reageerde op dit schrijven:

Citaat:
ik vind dat als iemand een leven afneemt hij of zij zelf geen recht meer heeft op een leven.

Met:

_San87_ schreef:
Vinden dat iemand geen recht meer op leven heeft wanneer diegene een leven afneemt is ook wel heel erg extreem en totaal ondoordacht en vooral een domme uitspraak...

Je zal maar in de slip raken en per ongeluk tegen een andere auto knallen waarbij de bestuurder op slag dood is. Weg is je leven, letterlijk en figuurlijk :').

Ik ben benieuwd of jij nu ook tot de conclusie komt dat bovenstaand dik gedrukte tekst een extreme, ondoordachte, ongenuanceerde en domme uitspraak is :). En zo niet, waarom niet.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:18

Vas schreef:

Persoonlijk vind ik het wel een verschil of je iemand per ongeluk dood rijdt of dat je doelbewust iemand een pak slaag geeft. In het eerste geval wordt er wel gekeken naar verwijtbaarheid voordat je achter de tralies verdwijnt hoor! Met alcohol op achter het stuur is dan weer een ander verhaal, dan neem je de kans dat je iemand anders doodrijdt een beetje voor lief...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:18

Heel bizar is die uitspraak natuurlijk niet. Ongenuanceerd misschien, maar is dit nou niet waar de doodstraf over gaat? En die wordt nog actief ten uitvoer gebracht in verschillende landen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:22

En toch neemt het moorden helemaal niks af... Is de doodstraf uiterst kostbaar (lees: duur) en in geval van een foute veroordeling onomkeerbaar.

Ik vraag me af of je dat moet willen :). Maar eigenlijk heeft dat met deze discussie niks te maken. Wij kennen de doodstraf gelukkig niet :). Wel levenslang, overigens.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:25

Een leven voor een leven, een hand voor diefstal, zweepslagen voor ongehoorzaamheid, zoiets? Dat lijkt mij toch meer middeleeuws. ;)

Met de fouten die (helaas) gemaakt kunnen worden vind ik de doodstraf te link, dat kan nooit terug gedraaid worden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:29

_San87_ schreef:
En toch neemt het moorden helemaal niks af... Is de doodstraf uiterst kostbaar (lees: duur) en in geval van een foute veroordeling onomkeerbaar.

Ik vraag me af of je dat moet willen :). Maar eigenlijk heeft dat met deze discussie niks te maken. Wij kennen de doodstraf gelukkig niet :). Wel levenslang, overigens.

Dat is inderdaad een andere discussie, of je voor of tegen de doodstraf bent. Waar het hier om ging was dat jij de uitspraak van Purny weg zette als dom. En dat lijkt mij nou weer wat ongenuanceerd, aangezien het in essentie gewoon de doodstraf is die ze omschrijft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:32

FlyAway schreef:
_San87_ schreef:

Dat is inderdaad een andere discussie, of je voor of tegen de doodstraf bent. Waar het hier om ging was dat jij de uitspraak van Purny weg zette als dom. En dat lijkt mij nou weer wat ongenuanceerd, aangezien het in essentie gewoon de doodstraf is die ze omschrijft.

Klopt. En iemand doodmaken omdat hij per ongeluk iemand doodreed is een domme mening, niet ;)? En daar komt bij dat er zoveel verschillende soorten van doodmaken zijn beschreven... Die zijn er niet voor niks en alles valt en staat met de schuldvraag, opzet en intentie. En dát lijkt purny te vergeten. Kwalijk, vind ik :).

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:35

ik kan niet qouten op mn mobiel maar nee san, ik vind het geen domme uitspraak. Extreem, ondoordacht en ongenuanceerd misschien maar zeker niet dom. Het is iemands mening,meningen zijn nooit dom. Je kunt het er hooguit niet mee eens zijn maar dat wil niet zeggen dat het dom is..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:39

_San87_, wat is nu steeds je bedoeling? Niet zozeer om een discussie te voeren, maar om steeds andere mensen te wijzen op hun in jouw ogen domme mening? Het gaat toch niet om je gelijk halen? Mensen uiten hun emoties op verschillende manieren en dat dat soms wat ongenuanceerd gaat, ben ik met je eens. Maar daarom hoef je niet te herhalen dat je mensen dom vindt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:39

_San87_ schreef:
FlyAway schreef:

Klopt. En iemand doodmaken omdat hij per ongeluk iemand doodreed is een domme mening, niet ;)? En daar komt bij dat er zoveel verschillende soorten van doodmaken zijn beschreven... Die zijn er niet voor niks en alles valt en staat met de schuldvraag, opzet en intentie. En dát lijkt purny te vergeten. Kwalijk, vind ik :).
En zo gaan we in cirkeltjes rond. Dat heeft niets te maken met dom, maar met ongenuanceerd.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:41

chevax schreef:
_San87_, wat is nu steeds je bedoeling? Niet zozeer om een discussie te voeren, maar om steeds andere mensen te wijzen op hun in jouw ogen domme mening? Het gaat toch niet om je gelijk halen? Mensen uiten hun emoties op verschillende manieren en dat dat soms wat ongenuanceerd gaat, ben ik met je eens. Maar daarom hoef je niet te herhalen dat je mensen dom vindt.

Ik had dat in mijn bovenstaande post getypt en dacht, laat maar. Maar ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het storend dat ze hier op blijft inhakken, terwijl ze best wel weet dat dat een nuance is die purny niet heeft aangegeven en dat daarom haar uitspraak eerder ongenuanceerd is in plaats van dom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:46

chevax schreef:

Mijn gelijk halen is niet de bedoeling, ik wil alleen aangeven dat ik de uitspraak dom vind (wat overigens ook gewoon een mening is), niet de persoon in kwestie, want dan zou ik zeggen dat ik iemand dom vind :). Ik zou graag zien dat mensen wat meer met nuance gaan leren omgaan. Het valt namelijk heel erg op op Bokt dat men dat totaal niet kan en in deze discussie is dat erg zonde omdat juist daardoor men steeds in herhaling moet gaan vallen en het dan wel hele zware kost gaat worden om door te worstelen.

Maar goed, laten we weer ontopic gaan.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:51

_San87_ schreef:
chevax schreef:

Mijn gelijk halen is niet de bedoeling, ik wil alleen aangeven dat ik de uitspraak dom vind (wat overigens ook gewoon een mening is), niet de persoon in kwestie, want dan zou ik zeggen dat ik iemand dom vind :). Ik zou graag zien dat mensen wat meer met nuance gaan leren omgaan. Het valt namelijk heel erg op op Bokt dat men dat totaal niet kan en in deze discussie is dat erg zonde omdat juist daardoor men steeds in herhaling moet gaan vallen en het dan wel hele zware kost gaat worden om door te worstelen.

Maar goed, laten we weer ontopic gaan.

En waar is dan jouw nuance als het gaat om de uitspraken van andere bokkers? Die zet jij ook ongenuanceerd als dom weg. Pot verwijt de ketel? Verbeter de wereld begin bij jezelf?

Complimenten overigens voor maud, die laat zien hoe je wél genuanceerd kunt reageren op ongenuanceerde uitspraken en daarmee toch de discussie op gang kunt houden!

Maar je hebt gelijk, on-topic dan maar weer.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:53

Bokt is niet voor nuance. Het overgrote deel van bokt denkt vrij simpel (niveau 'deporteren naar Siberië' en 'als je iemand dood maakt, ben je het leven niet waard'). Ik vind het af en toe een verademing om intelligente genuanceerde meningen te lezen (zoals die van San en Maura). Maar het is vechten tegen de bierkaai.

Voor rijtechnische zaken kan je goed op bokt terecht, voor mening over dingen die in de maatschappij gebeuren die het 'straat'niveau iets ontstijgen kan je beter ergens anders heen gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:54

FlyAway schreef:
En waar is dan jouw nuance als het gaat om de uitspraken van andere bokkers? Die zet jij ook ongenuanceerd als dom weg. Pot verwijt de ketel? Verbeter de wereld begin bij jezelf?

Complimenten overigens voor maud, die laat zien hoe je wél genuanceerd kunt reageren op ongenuanceerde uitspraken en daarmee toch de discussie op gang kunt houden!

Maar je hebt gelijk, on-topic dan maar weer.

Omdat ik het oprecht een domme uitspraak vind, ja :). En na ik weet niet hoe lang mijn geduld bewaren en mijn best doen netjes te blijven schiet ik ook wel eens uit mijn slof, mijn excuses daarvoor. Maar ik ben ook maar mens :).

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:02

ongetwijfeld snapt iedereen op bokt wel dat je ze niet op strafkamp in syberie kan sturen.............. En ook wel dat je ze niet met hun voeten in beton in de noordzee kan gooien. Maar dat doet van het feit niks af dat de meeste er dus duidelijk wel zo over denken...