Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loetie84 schreef:Ik weet niet of ze zich echt lekker nuttig maken voor de samenleving. Als ik lees dat het te duur is om gevangenen aan het werk te zetten, schrik ik daar wel van en vraag ik mij af wat ze verder de hele dag doen. Als ze niet werken lijkt het mij dat ze toch op hun luie reet zitten... Ik zou het graag anders zien.
purny schreef:Dus maura jij vind ongeacht de leeftijd en de achtergrond dat deze jongens volgens het jeugdrecht berecht moeten worden?
purny schreef:ik vind dat als iemand een leven afneemt hij of zij zelf geen recht meer heeft op een leven.
Vas schreef:san, jij vind wel erg vaak uitspraken dom als ze iets afwijken van jou denkwijze..? Het is allemaal wel lekker strafrechtelijk volgens het wetboek slap gelul maar wat als jij met zoiets te maken krijgt..? Dus iemand in jouw directe kring overkomt dit, denk je er dan nog hetzelfde over..? ( even daargelaten dat jouw familie niet voetbalt of iets, denk je even een andere situati in voor het gemak)
Vas schreef:oke, zal ik straks eens doen.. Op welke conclusie doel je..?
Citaat:ik vind dat als iemand een leven afneemt hij of zij zelf geen recht meer heeft op een leven.
_San87_ schreef:Vinden dat iemand geen recht meer op leven heeft wanneer diegene een leven afneemt is ook wel heel erg extreem en totaal ondoordacht en vooral een domme uitspraak...
Je zal maar in de slip raken en per ongeluk tegen een andere auto knallen waarbij de bestuurder op slag dood is. Weg is je leven, letterlijk en figuurlijk.
Vas schreef:san, jij vind wel erg vaak uitspraken dom als ze iets afwijken van jou denkwijze..? Het is allemaal wel lekker strafrechtelijk volgens het wetboek slap gelul maar wat als jij met zoiets te maken krijgt..? Dus iemand in jouw directe kring overkomt dit, denk je er dan nog hetzelfde over..? ( even daargelaten dat jouw familie niet voetbalt of iets, denk je even een andere situati in voor het gemak)
_San87_ schreef:En toch neemt het moorden helemaal niks af... Is de doodstraf uiterst kostbaar (lees: duur) en in geval van een foute veroordeling onomkeerbaar.
Ik vraag me af of je dat moet willen. Maar eigenlijk heeft dat met deze discussie niks te maken. Wij kennen de doodstraf gelukkig niet
. Wel levenslang, overigens.
FlyAway schreef:_San87_ schreef:En toch neemt het moorden helemaal niks af... Is de doodstraf uiterst kostbaar (lees: duur) en in geval van een foute veroordeling onomkeerbaar.
Ik vraag me af of je dat moet willen. Maar eigenlijk heeft dat met deze discussie niks te maken. Wij kennen de doodstraf gelukkig niet
. Wel levenslang, overigens.
Dat is inderdaad een andere discussie, of je voor of tegen de doodstraf bent. Waar het hier om ging was dat jij de uitspraak van Purny weg zette als dom. En dat lijkt mij nou weer wat ongenuanceerd, aangezien het in essentie gewoon de doodstraf is die ze omschrijft.
_San87_ schreef:En zo gaan we in cirkeltjes rond. Dat heeft niets te maken met dom, maar met ongenuanceerd.FlyAway schreef:
Dat is inderdaad een andere discussie, of je voor of tegen de doodstraf bent. Waar het hier om ging was dat jij de uitspraak van Purny weg zette als dom. En dat lijkt mij nou weer wat ongenuanceerd, aangezien het in essentie gewoon de doodstraf is die ze omschrijft.
Klopt. En iemand doodmaken omdat hij per ongeluk iemand doodreed is een domme mening, niet? En daar komt bij dat er zoveel verschillende soorten van doodmaken zijn beschreven... Die zijn er niet voor niks en alles valt en staat met de schuldvraag, opzet en intentie. En dát lijkt purny te vergeten. Kwalijk, vind ik
.
chevax schreef:_San87_, wat is nu steeds je bedoeling? Niet zozeer om een discussie te voeren, maar om steeds andere mensen te wijzen op hun in jouw ogen domme mening? Het gaat toch niet om je gelijk halen? Mensen uiten hun emoties op verschillende manieren en dat dat soms wat ongenuanceerd gaat, ben ik met je eens. Maar daarom hoef je niet te herhalen dat je mensen dom vindt.
chevax schreef:_San87_, wat is nu steeds je bedoeling? Niet zozeer om een discussie te voeren, maar om steeds andere mensen te wijzen op hun in jouw ogen domme mening? Het gaat toch niet om je gelijk halen? Mensen uiten hun emoties op verschillende manieren en dat dat soms wat ongenuanceerd gaat, ben ik met je eens. Maar daarom hoef je niet te herhalen dat je mensen dom vindt.
_San87_ schreef:chevax schreef:_San87_, wat is nu steeds je bedoeling? Niet zozeer om een discussie te voeren, maar om steeds andere mensen te wijzen op hun in jouw ogen domme mening? Het gaat toch niet om je gelijk halen? Mensen uiten hun emoties op verschillende manieren en dat dat soms wat ongenuanceerd gaat, ben ik met je eens. Maar daarom hoef je niet te herhalen dat je mensen dom vindt.
Mijn gelijk halen is niet de bedoeling, ik wil alleen aangeven dat ik de uitspraak dom vind (wat overigens ook gewoon een mening is), niet de persoon in kwestie, want dan zou ik zeggen dat ik iemand dom vind. Ik zou graag zien dat mensen wat meer met nuance gaan leren omgaan. Het valt namelijk heel erg op op Bokt dat men dat totaal niet kan en in deze discussie is dat erg zonde omdat juist daardoor men steeds in herhaling moet gaan vallen en het dan wel hele zware kost gaat worden om door te worstelen.
Maar goed, laten we weer ontopic gaan.
FlyAway schreef:En waar is dan jouw nuance als het gaat om de uitspraken van andere bokkers? Die zet jij ook ongenuanceerd als dom weg. Pot verwijt de ketel? Verbeter de wereld begin bij jezelf?
Complimenten overigens voor maud, die laat zien hoe je wél genuanceerd kunt reageren op ongenuanceerde uitspraken en daarmee toch de discussie op gang kunt houden!
Maar je hebt gelijk, on-topic dan maar weer.