Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:19

Vjestagirl schreef:
Ik heb 3 jaar geleden hier ongeveer dezelfde discussie gevoerd, en ik ben het nogsteeds met mezelf eens...

:Y)

Ik ben het enerzijds ook met je eens, ik denk dat hier de discussie ook niet zozeer seks met dieren is maar dat je het breder kunt grijpen misschien dat mensen dan wat beter kunnen relatieveren.
Moet iets dat hypocriet is om te verbieden maar maatschappelijk gezien niet wordt geaccepteerd daardoor verboden worden?
Homofilie was ook ooit een ziekte, nu is het maatschappelijk geaccepteerd. Ik zelf vind homofilie niets raars en seks met dieren wel maar dat komt zoals Ruitje al zo mooi naar voren liet komen door mijn standplaatsgebondenheid.
Rationeel gezien is er inderdaad niet zoveel mis mee, emotioneel gezien is het in mijn ogen iets walgelijks. Moet het daardoor verboden worden?

Ik vind het een interessante discussie, ik stel voor dat mensen die elkaar persoonlijk aanvallen daarmee ophouden zodat het een interessante discussie blijft en geen ordinaire bekvechterij.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 26-11-12 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:20

Sabini schreef:
Vjestagirl, hoe vaak mag iemand dan seks hebben met zijn of haar eigen dieren volgens jou?

Zolang het dier er geen last van heeft, geen schade van ondervindt en dus niet mishandeld wordt: zo vaak als je wil.

Geryon

Daphna schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar wil wel even reageren dat ik het heel erg hypocriet vind hoe sommige mensen hier reageren.

Dierensex is walgelijk. Maar dat duurt maar een paar minuten. Bio-industrie duurt een dierenleven lang, een dier wordt dus feitelijk zijn hele leven gemarteld, wat ik nog veel walgelijker vind. De meeste mensen eten toch gewoon dit soort vlees.. Dit vind ik toch echt zieker dan dierensex. Het is zo dat dit dierenleed is, maar dit is niet te vergelijken met deze massale martel industrie.

En dan zijn er altijd nog wel de mensen die iets erbij halen dat vele malen erger is en dat als argument beschouwen :). Er is ook wat ergens dan bio-industrie. Is dat ook een argument voor bio-industrie? Een maar?

my_precious

ik vind het een beetje onzin wat een aantal mensen hier zeggen over de manier van discussie voeren met andere, iedereen heeft een eigen mening en iedereen mag daarvoor uitkomen en ook mag iedereen discussie voeren op zijn eigen manier!
en als er dan een aantal bokkers zeggen dat ze niet meer willen reageren in dit topic, blijf dan gewoon uit het topic als je niet tegen de manier van discussie voeren kan..

maar kom niet steeds terug zeiken over het feit hoe mensen een discussie opzetten of op hun manier verwoorden.

dierensex hoort niet en is verboden in nederland zowel met eigen dieren of met dieren van een ander.

of dieren daar nu last van hebben of niet, elk dier kan schade hebben/krijgen aan het seks hebben met een mens.. zoals al eerder is aangegeven in dit topic.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:21

Daphna schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar wil wel even reageren dat ik het heel erg hypocriet vind hoe sommige mensen hier reageren.

Dierensex is walgelijk. Maar dat duurt maar een paar minuten. Bio-industrie duurt een dierenleven lang, een dier wordt dus feitelijk zijn hele leven gemarteld, wat ik nog veel walgelijker vind. De meeste mensen eten toch gewoon dit soort vlees.. Dit vind ik toch echt zieker dan dierensex. Het is zo dat dit dierenleed is, maar dit is niet te vergelijken met deze massale martel industrie.

Waar zie jij een vergelijking tussen bio-industrie en seksueel misbruik?? Ik snap die vergelijking niet. Daar gaat dit topic helemaal niet over.
Er staat hier nergens dat mensen bio-industrie goedkeuren hoor.

Cer

Shirley schreef:
Mag je niet zeggen , meid, dan wordt er getemd door iemand die nog veeeeeeel ergere dingen zegt :+

Oh, zoals wat?

Want het is 1 ding om het onderwerp de bestempelen als 'misselijkmakend' , maar het is iets heel anders om mede discussieerders als zodanig te omschrijven..

44Myrthe44

Vjestagirl: Ik ben het eens met je argumentatie, maar niet met je mening.

Voor de dieren maakt het niet zo veel uit of er nou een mens is dat seks met ze heeft of niet, ze zijn zich toch niet bewust van de intentie, en als ze pijn hebben denk ik idd dat ze het wel laten merken. Mij gaat het om de mens die het doet.

Daarom vind ik het een goede wet dat dit verboden is. Waarom?
- De natuur heeft dit nooit zo bedoelt. Mensen horen het te doen met hun eigen soort.
- Ik denk, dat er iets mis is met de mensen die deze behoeften hebben. Seks hebben met dieren is niet bepaald hygiënisch, je moet het altijd stiekem doen, en het is gevaarlijk in de zin van dat het dier je iets aan kan doen als je het per ongeluk toch pijn doen. Waarom zijn er mensen die dit toch willen? Ik denk dat deze mensen een psychische ziekte hebben, misschien door dingen die ze eerder hebben meegemaakt (en misschien ook niet door dingen die ze eerder hebben meegemaakt). Ik vind dat deze mensen geholpen moeten worden, om weer mens te kunnen zijn, en te kunnen genieten van het leven, om genoeg te hebben aan andere mensen. Door seks met dieren toe te staan maak je het voor die mensen alleen maar makkelijker om in hun gewoontes te blijven hangen. Als ze weten dat ze een flinke straf kunnen krijgen zoeken ze misschien hulp, of ze proberen zelf om hun leven weer op de goede rit te krijgen.
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 26-11-12 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

En Kana, wie je ook zijn mag, wil je je opmerkingen gewoon in het openbaar maken en mij niet lastigvallen met PB's ?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:22

Marjoow schreef:
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen, ik heb een mening en daar heb jij maar mee te dealen.
Ik heb getemd, deze reacties lopen de spuigaten uit.

Kan je daar geen ander geen ander topic over maken? Over discussies die niet goed verlopen.
Dan kunnen we hier ontopic blijven..

Wilawander

Shirley schreef:
Wilawander schreef:
Bij een aantal bokkers stel ik echt mijn vraagtekens........Dat heeft niks met discusieren of niet te maken. Vind het echt ziekelijk, walgelijk en schrikbarend. :r Bah

Mag je niet zeggen , meid, dan wordt er getemd door iemand die nog veeeeeeel ergere dingen zegt :+

Dat kan me niet schelen :D Is mijn mening en die mag ik zeggen en sta ik 100% achter en heb het nog netjes omschreven.

ruitje

Jessix schreef:
Wat de rest betreft, ik heb geen respect voor iemands mening als die ranzig is.

:')

En ranzig is natuurlijk ook geen subjectief begrip...

Daphna

Geryon schreef:
Daphna schreef:

En dan zijn er altijd nog wel de mensen die iets erbij halen dat vele malen erger is en dat als argument beschouwen :). Er is ook wat ergens dan bio-industrie. Is dat ook een argument voor bio-industrie? Een maar?

Dit is geen argument. Dit gaat erom dat de manier van reageren hypocriet is gezien dit om maar een klein gedeelte van dierenwelzijn gaat. Aan het grotere plaatje wordt door velen meegewerkt.

Suelza

my_precious schreef:
ik vind het een beetje onzin wat een aantal mensen hier zeggen over de manier van discussie voeren met andere, iedereen heeft een eigen mening en iedereen mag daarvoor uitkomen en ook mag iedereen discussie voeren op zijn eigen manier!
en als er dan een aantal bokkers zeggen dat ze niet meer willen reageren in dit topic, blijf dan gewoon uit het topic als je niet tegen de manier van discussie voeren kan..

maar kom niet steeds terug zeiken over het feit hoe mensen een discussie opzetten of op hun manier verwoorden.

dierensex hoort niet en is verboden in nederland zowel met eigen dieren of met dieren van een ander.

of dieren daar nu last van hebben of niet, elk dier kan schade hebben/krijgen aan het seks hebben met een mens.. zoals al eerder is aangegeven in dit topic.

Een discussie behoort te worden gebaseerd op feiten en moet niet persoonlijk op de man-af worden uitgespeeld als je feiten en fabels niet uit elkaar weet te houden...

Dat is een beetje mijn issue hiermee en ik denk dat dit voor meerdere mensen geldt.

Nogmaals, los van het feit dat de eerste de beste die hier het terrein op komt om mijn merries te 'ontmaagden' toch wel even een zware dobber aan mij zal hebebn :')

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:23

Cer schreef:
PLK schreef:
Zoooooooo lekker verhaaltje weer voor t slapen gaan!! Zeer belachelijke manier van "natuurlijke dekking" haal je weer aan. Nee, ook dit vind ik niet normaal en wenselijk en ook niet noodzakelijk. Ik vraag me af wat jij over 10 jaar van je eigen reacties vindt als je dit later terugleest..
hoezo 'belachelijk'? Dat gaat zo hoor :j

Dat is erg jammer.. Maar goed dat is misschien een andere discussie. Goh ik moet er niet aan denken om mijn merries op zo'n manier te laten dekken. Met een vastgebonden been...pff is natuurlijk ook niets 'natuurlijks' aan!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 00:23

Vjestagirl schreef:
Sabini schreef:
Vjestagirl, hoe vaak mag iemand dan seks hebben met zijn of haar eigen dieren volgens jou?

Zolang het dier er geen last van heeft, geen schade van ondervindt en dus niet mishandeld wordt: zo vaak als je wil.

Zo komt het voor mij over: als je rustig seks hebt met een dier en respect behandeld tijdens de seksuele handeling mag je zo vaak seks hebben als je wilt.

Ik denk niet dat die mensen die behoefte hebben aan seks, het voorzichtig doet en respect tonen aan dieren. Überhaupt geen respect, ik vind het zeer respectloos tegen het dier als je er seksuele handelingen uitvoert.

Wilawander

Vjestagirl schreef:
Sabini schreef:

Ongeloofelijk...................... 8)7 :n Ziek noem ik dat.

ShauniBef

Als je sex wil, ga naar de prutsmutsen, zoek een fiets, leg de hand aan jezelf.... Maar steek je leuter niet in een dier :n :r

Vjestagirl

Kasmir schreef:

Ik ben het enerzijds ook met je eens, ik denk dat hier de discussie ook niet zozeer seks met dieren is maar dat je het breder kunt grijpen misschien dat mensen dan wat beter kunnen relatieveren.
Moet iets dat hypocriet is om te verbieden maar maatschappelijk gezien niet wordt geaccepteerd daardoor verboden worden?
Homofilie was ook ooit een ziekte, nu is het maatschappelijk geaccepteerd. Ik zelf vind homofilie niets raars en seks met dieren wel maar dat komt zoals Ruitje al zo mooi naar voren liet komen door mijn standplaatsgebondenheid.
Rationeel gezien is er inderdaad niet zoveel mis mee, emotioneel gezien is het in mijn ogen iets walgelijks. Moet het daardoor verboden worden?

Neem BDSM (in de volksmond ook wel SM genoemd). Officieel niet verboden. Toch kan het zo zijn dat je uit de ouderlijke macht wordt ontzet als je aan BDSM doet. Waarom? Omdat mensen het eng vinden, niet snappen en daarom denken dat je ziek bent. Mensen denken dat je je partner slaat (met wederzijdse toestemming) dat je dan ook ik weet niet wat met je kinderen doet.

Het valt me op dat in dit topic hetzelfde gebeurd. Mensen reageren vanuit een enorme emotie (wat goed is, dat geeft aan dat iedereen van z'n dier houdt), en kunnen niet accepteren dat andere mensen er soms anders over denken. Dat vind ik jammer.

Sabini

Kasmir schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik heb 3 jaar geleden hier ongeveer dezelfde discussie gevoerd, en ik ben het nogsteeds met mezelf eens...

Ik vind het een interessante discussie, ik stel voor dat mensen die elkaar persoonlijk aanvallen daarmee ophouden zodat het een interessante discussie blijft en geen ordinaire bekvechterij.
Helemaal mee eens.

Daarnaast vind ik niet dat we seksuele behoeften met dieren goed mogen keuren omdat er bio-industrie bestaat, dierenartsen tot hun schouder in de anus zitten bij KI en er nog veel meer dierenleed bestaat..
Misschien moeten we het rationele meer van het emotionele gaan onderscheiden?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:24

Sabini schreef:
Daarnaast is een arm in de anus van het dier voor diergeneeskundige doeleinden en daarom vind ik deze vergelijking totaal ongepast.

Diergeneeskundig?? Sinds wanneer worden merries zomaar ineens drachtig dat ze spontaan opgevoeld moeten worden, meestal is dat toch nog de keus van de eigenaar, dan zou je je bovendien nog af kunnen vragen of je dergelijke handelingen met betere apperatuur niet veel minder invasief zou kunnen maken en of het dus wel echt in het belang is van het paard, en niet meer een financiele afweging om op te voelen.

Zoveel of weinig dat hij er geen pijn schade of ongemak van oploopt neem ik aan, want dan is het mishandeling en daar is iedereen gewoon tegen toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:25

Vjestagirl schreef:

En ook toen was ik het met je eens.

De walging die hier uitgesproken wordt is niet om de integriteit van het dier, die wordt echt door elke paardenliefhebber overschreden.

De walging is om het feit dat iemand seksuele gevoelens voor een dier heeft.

Ik zie ook echt niets in mijn jack russel...
Maar zolang die mensen geen dieren pijn doen, het bij hun eigen dieren houden en zich in andere opzichten ook liefdevol naar hun gedragen...
Dan heeft niemand er toch last van.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:25

Wilawander schreef:
Bij een aantal bokkers stel ik echt mijn vraagtekens........Dat heeft niks met discusieren of niet te maken. Vind het echt ziekelijk, walgelijk en schrikbarend. :r Bah

Mag je niet zeggen , meid, dan wordt er getemd door iemand die nog veeeeeeel ergere dingen zegt :+[/quote]

Dat kan me niet schelen :D Is mijn mening en die mag ik zeggen en sta ik 100% achter en heb het nog netjes omschreven.[/quote]

Mijn idee, ik heb ook werkelijk dikke lak aan een ieder die mij hierop durft aan te vallen !
En al zeker via achterbakse PB's , daar ben ik al helemaal niet van gediend }>

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:26

byjou1983 schreef:
Jij bent echt niet goed wijs!

Dit soort reacties mogen dus niet...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:26

Moderatoropmerking:
Ik wil iedereen dringend verzoeken niet persoonlijk te worden. Houd de discussie netjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:27

Er werd hier gezegd dat je het met je eigen soort moet doen; waarom fokken mensen dan zebra*paard of ezel*paard? Is dat niet net zo tegennatuurlijk?