Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Wendel schreef:Verkeer in de straat is afgesloten...... Ik moet straks 3 stallen mesten. Beste politieman die mij van mijn paard af kan houden.......
Staat jou paard soms op zijn boerderij?
Cayenne schreef:Pfoe, nu de buurvrouw van de verdachte die het over de impact heeft.
Er is daar ook een incident geweest met een meisje die van haar paard werd getrokken. Heftig.
Hoeft natuurlijk niets hiermee te maken te hebben, maar kan me voorstellen dat je toch gaat nadenken.
sallandval schreef:Ik las dat de politie zegt dat DNA materiaal alleen nooit voldoende is... ik vraag me wel af wat ze dan nog meer nodig hebben? Volgens mij zou het wel nationale verontwaardiging opleveren als deze man wegens gebrek aan bewijsmateriaal op vrije voeten komt.
F_Orumster schreef:sallandval schreef:Ik las dat de politie zegt dat DNA materiaal alleen nooit voldoende is... ik vraag me wel af wat ze dan nog meer nodig hebben? Volgens mij zou het wel nationale verontwaardiging opleveren als deze man wegens gebrek aan bewijsmateriaal op vrije voeten komt.
Stel nou dat hij haar verkracht heeft of zelfs elders sex met haar heedt gehad en een ander het afgemaakt heeft. (daar geloof ik niet in, maar even om aan te geven dat het nog niet af is.
Heino schreef:Maar wat bewijst die DNA match nu eigenlijk? Dat hij bij haar in de buurt is geweest, vlak voordat ze overleed, ja. Als deze man werkelijk de dader is mogen ze 'm flink straffen, maar hij wordt nu al aan de schandpaal genageld terwijl er nog helemaal niks over zijn aandeel in de moord bewezen is.
sallandval schreef:ik heb begrepen dat het DNA matcht met sperma dat is gevonden op het lichaam... Dus in de buurt geweest is dan wel een understatement zou ik denken.
Heino schreef:Maar wat bewijst die DNA match nu eigenlijk? Dat hij bij haar in de buurt is geweest, vlak voordat ze overleed, ja. Als deze man werkelijk de dader is mogen ze 'm flink straffen, maar hij wordt nu al aan de schandpaal genageld terwijl er nog helemaal niks over zijn aandeel in de moord bewezen is.
Heino schreef:sallandval schreef:ik heb begrepen dat het DNA matcht met sperma dat is gevonden op het lichaam... Dus in de buurt geweest is dan wel een understatement zou ik denken.
Verkrachting is iets anders dan moord... Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat de dader gestraft moet worden, maar ik vind dat er nu wel wat op de feiten vooruit gelopen wordt.
Menino schreef:maar hoe groot is de waarschijnlijkheid dat een man die
.1 tijdens het DNA-onderzoek hardop zegt 'ik ben de moordenaar'
.2 een verleden heeft met dissociatieve episodes
.3 onmiskenbaar seks heeft gehad met het slachtoffer (en dan met iemand van de helft van je eigen leeftijd. Wat ik ook niet in het voordeel van de verdachte vind spreken), vlak voor haar dood
.4 wsl voldoet aan het profiel van een persoon die tot de 'vertrouwenskring' van het slachtoffer behoorde aangezien ze dus dicht bij elkaar woonde..
niet de moordenaar is....
Ik acht de kans niet heel groot dat er, nadat ze seks hebben gehad, nog even iemand langsgekomen is om de 'zaak' af te maken en daarbij helemaal géén DNA-sporen heeft achter gelaten. Daarnaast wijst de manier van moord best wel op een seksueel motief, denk ik als leek (iemand wurgen met een BH vind ik daar wel op lijken) , dus het is raar dat er dan geen sporen van iemand anders gevonden zijn...
Tuurlijk moet je niet op de feiten vooruit lopen, en uiteindelijk beslist de rechter.
Maar hij heeft feiten niet mee... Ik denk dat er wel sprake moet zijn van hele absurde omstandigheden wil hij het niet gedaan hebben (en gezien de sporen weet hij sowieso meer over wat er gebeurd is dan tot nu toe bekend is), maargoed. Uiteindelijk is het niet aan ons om daar over te oordelen. Dat is waar.
En adressen ed. openbaar maken vind ik dan ook niet ok. Maar ik snap wel dat dit baanbrekend nieuws is...