Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Hoe je kan weten dat veruit de meeste pedofielen nooit iets zullen doen is nogal simpel. Als het percentage, statistisch vastgesteld, van mensen met pedofiele gedachten tussen de 2% en de 10% van de bevolking ligt, kan je uit het aantal daadwerkelijk misbruikte kinderen wel vaststellen dat een groot deel die gevoelens weet te onderdrukken.
Als die plaatjes gewoon gemaakt worden vanuit niets, is er dus ook niemand die er "last" van kan hebben. De voorbeelden zijn namelijk niet bestaande kinderen. En ik zie werkelijk niet in hoe iemand die niet bestaat ergens last van kan hebben.
De vergelijking met homosexelen is niet zo vreemd. Het gaat om gedrag dat afwijkt van de door de maatschappij opgelegde norm, die heterosexuele monogamie betreft. Een homo kan je onmogelijk hetero noemen, dus die wijkt af. Net zoals iemand die meerdere partners heeft, van SM houdt of van tekeningetjes. DIT IS GEEN VEROORDELING! Ik heb helemaal niets tegen mensen die afwijkende sexuele gedachten hebben. Denken staat vrij! In de uitvoering vind ik het allemaal best zolang het om ongeveer gelijkwaardige partners gaat en er geen dwang gebruikt wordt. Maar als iemand gelukkig wordt met iemand van het eigen geslacht? Dan ben ik alleen maar heel blij voor diegene, en als iemand zich graag laat afrossen in een SM-sessie? Helemaal prima, hoewel het voor mij niet hoeft. Kinderen echter zijn niet gelijkwaardig, dus daar blijf je met je poten vanaf.
Wisten jullie trouwens dat de meeste geregistreerde pedofielen feitelijk jongens zijn die net volwassen zijn (18+), maar onder de 25, en zij contact zoeken met meisjes van rond de 15, 16? En als het meisje iets jonger is dan 16 en de jongen rond de 20, wordt het ook aangemerkt als pedosexualiteit en zo opgenomen in de statistieken. Terwijl zo'n relatie op de dag dat de jongste partner 16 wordt plotseling legaal is. En van de meeste pedofielen schuift hun voorkeur qua leeftijd ook op naar boven naarmate ze zelf ouder worden, en die groeien dus gewoon eroverheen, omdat ze in de essentie niet echt pedofiel zijn maar voor de wet wel. Maar iedereen denkt meteen aan de gluiperd van rond de 40 of ouder die in de bosjes ligt te gluren naar kinderen van een jaar of 6 of jonger. Dat is echter maar een klein deel.
SaskiaKa schreef:Dus, Mick75, omdat de statistieken het zeggen is het zo? Hoeveel gevallen van kindermisbruik door mannen die celibaat gezworen hadden zijn er afgelopen jaar ook al weer aan het licht gekomen...? Zijn die meegerekend in die statistieken?
Ik denk dat er meer mensen zijn die zwijgen over misbruik (daders én slachtoffers) dan mensen waarvan dit bekend is, dus het daadwerkelijke percentage pedofielen dat zich werkelijk vergrijpt aan een kind ligt volgens mij véél hoger.
mick75 schreef:Sterker nog, homosexualiteit werd tot aan de komst van de DSM IV ook beschouwd als ziekte. En de DSM-IV bestaat echt nog niet zo heel erg lang.
En er is genoeg onderzoek gedaan naar afwijkende sexualiteit (afwijkend dus van de norm, die op heterosexuele monogamie staat). En het blijkt dat voor de meest voorkomende afwijkende voorkeuren redelijk vastomrande percentages aangehouden kunnen worden van mensen die daar last van hebben. Voor zowel homosexualiteit als pedofilie wordt vaak aangenomen dat tussen de 2% en de 10% van de bevolking dat heeft. Ja, de percentages voor pedofilie worden gelijk geschat aan die van homosexualiteit, hoewel dat niet overlapt of slechts voor een heel klein deel.
_San87_ schreef:SaskiaKa schreef:Dus, Mick75, omdat de statistieken het zeggen is het zo? Hoeveel gevallen van kindermisbruik door mannen die celibaat gezworen hadden zijn er afgelopen jaar ook al weer aan het licht gekomen...? Zijn die meegerekend in die statistieken?
Ik denk dat er meer mensen zijn die zwijgen over misbruik (daders én slachtoffers) dan mensen waarvan dit bekend is, dus het daadwerkelijke percentage pedofielen dat zich werkelijk vergrijpt aan een kind ligt volgens mij véél hoger.
Het aantal pedofielen dat zich daadwerkelijk vergrijpt is nul. Het aantal pedoseksuelen dat dat doet is hoger.
Benfan schreef:IK ben voor, ik roep het al jaren en vind het raar dat het er niet is. JUIST om te voorkomen dat men deze filmpjes gaat maken met onschuldige kinderen, maak je ze geanimeerd. Je kunt dan veel beter filmpjes maken wat deze mensen legaal kunnen krijgen. Je maakt de markt zo gangbaarder en minder kinderen zullen worden misbruikt voor het maken hiervan. Je sexuele gevoelens kies je niet, of je nou hetro, bi, homosexyeel bent of pedofiel.
_San87_ schreef:Het is echter voor de discussie makkelijker om een onderscheid te maken tussen pedofiel en pedoseksueel. Omdat iedere pedoseksueel seks met kinderen heeft en een pedofiel (nog) niet en dat ook nooit hoeft te gaan doen. Een pedoseksueel is dat stadium al lang gepasseerd.
nova_zodiax schreef:De vergelijking met homoseksualiteit vind ik echt not done. Van homoseksualiteit lopen kleine kinderen geen levens lange schade op. Ik weet dat er verschil zit tussen gevoelens en het daadwerkelijk uitvoeren van gevoel maar zoiets kan je nooit levenlang onderdrukken tenzij iemand professionele hulp wil en kan ontvangen
NeverGiveUp schreef:nova_zodiax schreef:De vergelijking met homoseksualiteit vind ik echt not done. Van homoseksualiteit lopen kleine kinderen geen levens lange schade op. Ik weet dat er verschil zit tussen gevoelens en het daadwerkelijk uitvoeren van gevoel maar zoiets kan je nooit levenlang onderdrukken tenzij iemand professionele hulp wil en kan ontvangen
Ja precies dat had ik ook! Ik snap hem wel, van het taboe gedeelte.
Maar als dit later geen taboe meer word zitten alle kinderen met trauma's, want die kiezen er NOOIT voor.
Als een man sex met een man heeft, heeft die er zelf voor gekozen (uitzonderingen daar gelaten)
mick75 schreef:Waarom zou het opheffen van het taboe juist leiden tot meer trauma's? Ik denk eerder het tegendeel. Als er open over gepraat kan worden en op een volwassen, intelligente manier, dan hoeven mensen zich niet meer te schamen voor hun ongekozen sexualiteit, maar kunnen ze er andere uitwegen voor zoeken en daar ook hulp bij krijgen. Plus dat dan tenminste duidelijk is wie er met pedofiele gedachten rondlopen en ze dus gecontroleerd kunnen worden, wat nu TOTAAL NIET mogelijk is.