Regeer akkoord "Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:03

Winged:
Misschien vaart het schip onder buitenlandse vlag of staat hij ingeschreven als woongebied in het buitenland?

Natasja:
Inderdaad, wij zijn het vaak eens met elkaar en we kennen elkaar niet eens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:03

Mijn man vaart al 20 jaar. Hij is kapitein op een containerschip. Rederij in nederland en wij wonen ook in nederland.
Voorheen was het anders geregeld, dat wanneer je meer dan 180 dagenongeveer buiten nederland verbleef, dan was er iets met de belasting, dan kon je je zeedagen aftrekken. Maar dat is opgeheven en nu betaal je net als een ieder andere nederlander 'gewoon' belasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:04

Electra63 schreef:
Winged:
Misschien vaart het schip onder buitenlandse vlag of staat hij ingeschreven als woongebied in het buitenland?

Natasja:

Schepen die onder buitenslandse vlag varen hebben bijna geen nederlands personeel meer aan boord, vandaar dat ze ook uitgevlagd zijn, scheelt een hoop centjes aan personeelskosten en de regels zijn minder strikt. Al met al goedkoper voor de rederij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-10-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:04

Het moet ergens vandaan komen, Als de zorgpremies aangepast worden, zal wellicht de hra sterker aangepakt worden, En dat laaste lijkt mij een hele goede en noodzakelijke zaak.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:05

Wel Nederlandse vlag, maar ook veel buitenlands personeel. Maar: Zoals ik zojuist al zei, ik weet er de details niet van, zal hem eens vragen als hij weer in Nederland is.

Verder: Lijkt mij behoorlijk offtopic wat we nu doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:06

Het is het zure dat de middeninkomens het hardst gepakt worden met de maatregelen en midden inkomens zijn allemaal geen vetpot, want je ontvangt nergens toeslagen of iets dergelijks voor en je moet verhoudingsgewijs het meest betalen.

Lauren_

Het valt trouwens wel op dat al die hardwerkende bokkers ongeveer de hele dag op de baas zijn kosten zit te bokken. En met de versoepeling van het ontslagrecht is dat misschien niet zo'n heel goede zaak. Voor je het weet zit je in de ww :D

Anoniem

Winged schreef:
Wel Nederlandse vlag, maar ook veel buitenlands personeel. Maar: Zoals ik zojuist al zei, ik weet er de details niet van, zal hem eens vragen als hij weer in Nederland is.

Verder: Lijkt mij behoorlijk offtopic wat we nu doen :)

Nederlandse schepen zijn soms alleen de kapiteins nederlands en de rest filipijns of pools.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:07

Lauren_ schreef:
Het valt trouwens wel op dat al die hardwerkende bokkers ongeveer de hele dag op de baas zijn kosten zit te bokken. En met de versoepeling van het ontslagrecht is dat misschien niet zo'n heel goede zaak. Voor je het weet zit je in de ww :D

Misschien moet je niet de gehele tijd voorbarige conclusies trekken.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:08

Laat ze maar genoeg 'bruggen slaan' dan hebben de Nederlanders straks tenminste iets om onder te slapen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:08

Mindim schreef:
Electra63 schreef:
Winged:

Natasja:

Schepen die onder buitenslandse vlag varen hebben bijna geen nederlands personeel meer aan boord, vandaar dat ze ook uitgevlagd zijn, scheelt een hoop centjes aan personeelskosten en de regels zijn minder strikt. Al met al goedkoper voor de rederij.

Ik weet het, ik heb jaren geleden voor een Vereniging van Reders gewerkt :D en mijn man is werkzaam bij een hele grote scheepvaartagent ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:09

Lauren_ schreef:

Ik zit een deel van mijn werkdag in een wachtkamer te wachten. Hoort bij mijn werk. Als ik dan via mijn eigen tablet hier af en toe een berichtje plaatst vind niemand dat erg. :)(niet te vaak) maar volgens mij wordt hier vooral in de avond uren gereageert.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 31-10-12 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:10

Lauren_ schreef:

Misschien kan jij eens wat tijd in opleiding en/of communicatievaardigheden stoppen, dan vindt jij misschien ook een goedbetaalde baan en hoef je niet zo ontevreden en jaloers te zijn. :D

Ik bok nooit in mijn baas zijn tijd, daar heb ik het te druk voor op mijn werk. Ik word nl. betaald om te werken. ;)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:12

Eeffii schreef:
Laat ze maar genoeg 'bruggen slaan' dan hebben de Nederlanders straks tenminste iets om onder te slapen...

_O- _O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:12

Electra63 schreef:
Ik weet het, ik heb jaren geleden voor een Vereniging van Reders gewerkt :D en mijn man is werkzaam bij een hele grote scheepvaartagent ;)

Dan weet je dat het voor een nederlands personeelslid niet uitmaakt of je op een schip vaart onder nederlandse vlag of onder buitenlandse vlag. Voor de rederij maakt het wel uit. Een goede vriend woont op de filipijnen, werkt bij een nederlandse baggermaatschappij en betaalt belasting in nederland, hij zou graag naar een belgisch baggerbedrijf vertrekken vanwege de belasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:13

Electra63 schreef:
Lauren_ schreef:

Misschien kan jij eens wat tijd in opleiding en/of communicatievaardigheden stoppen, dan vindt jij misschien ook een goedbetaalde baan en hoef je niet zo ontevreden en jaloers te zijn. :D

Haha, mijn man zei ook al, misschien moet die mevouw eens een sollicitatiebrief gaan schrijven ipv te bokken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:19

Electra63 schreef:
Lauren_ schreef:
Ik ken toch een aantal mensen zeer hoog geschoold in de ww. of inmiddels bijstand, omdat ze boven de 40 zijn moeilijk aan een van die 100.000 banen komen bij een half miljoen werklozen. Dus ik ben nog steeds benieuwd naar je bron?

Ja, er zijn altijd hooggeschoolden die werkeloos zitten, maar dat kan meerdere oorzaken hebben.

Maar ik vind het slecht discussiëren met jou. Over het algemeen verdienen mensen met een hoge opleiding meer dan mensen met geen opleiding (of alleen basisschool). Dat lijkt mij niet zo moeilijk te begrijpen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Dus van de eerdere link die ik gegeven had, kan je een voorzichtige conclusie trekken en anders zoek je verder. Ik heb wel vaker dit soort onderzoeken gelezen m.b.t. gezondheid/inkomen en levenstijl/inkomen.

Ik heb PvdA gestemd omdat ik een links tegengeluid wilde voor de VVD/PVV. Ik ben voor solidariteit en ik ben ook voor de sterkste schouders de meeste lasten. Maar om voor een zkverzekering van € 160 naar
€ 480 per maand te gaan, vind ik ver buiten proporties. Het verschil tussen bruto en netto salaris wordt steeds groter en ik vind dat ik mijn steentje d.m.v. de loonbelasting/premies al genoeg bijdraagt.

Ik kan leven met een geleidelijke aftrek van de hypotheekaftrek van een half procent per jaar en verlaging bijv. van de kinderbijslag, BTW verhoging enz. Maar de verhoging van de ziektekostenverzekering is voor mij een duidelijke grens. Dan houd het voor mij op wat betreft de solidariteit, dan stem ik de volgende keer (tegen mijn principes in) ook maar eens een keer rechts.

Ik vind het echt buiten proportioneel wat er nu aan het gebeuren is.
Een eigen huis, Jan modaal of Jan boven modaal is het haasje.
In hemelsnaam, als ze iedereen gelijk gaan maken in dit land he, dan gaat straks de kenniseconomie naar de haaien. Het is bijna voordeliger geen (hoge) opleiding te genieten, je wat minder slim voor te doen en gewoon een simpele baan te nemen.
Ze zullen zo ongetwijfeld voor ogen hebben uit de crisis te komen, maar straks is er crisis op een ander vlak. We gaan slimme mensen met hoge functies verliezen, die gaan verkassen naar het buitenland. Wie gaat de goede functies, met banen waarbij je veel uren moet draaien opvangen? Nou niemand denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-10-12 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:21

Mindim schreef:
Electra63 schreef:

Haha, mijn man zei ook al, misschien moet die mevouw eens een sollicitatiebrief gaan schrijven ipv te bokken :D

Niet nodig, maar bedank je man voor de tip! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:24

Lauren_ schreef:
Niet nodig, maar bedank je man voor de tip! :D

Ach ja, zo zie je maar dat je niet al te snel een oordeel neer moet zetten, dat is heel vervelend.

Lauren_

Re: Regeer akkoord "Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:24

dito.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:25

haha Lauren ik denk niet dat mijn baas me kwijt wil, ik ben namelijk voor makkelijker ontslaan en pleit hiervoor ook bij de bond.
Daarnaast, heeft men ook nog wel eens een dagje vrij in de week, :Y)
Ik heb serieus nog nooit in mijn baas zijn tijd op bokt gezeten, geen tijd voor, heb geeneens pauze en werk non stop dus... Alleen niet alle dagen in de week. *\o/*

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:30

Ik vind het gewoon Echt bizar dat niks doen beloond wordt. Die gaan er gewoon op vooruit, terwijl de hardwerkende Nederlander in moet leveren.

De zorg wordt veelal gebruikt door mensen die daardoor ook minder/niet meer kunnen werken. Dus de hardwerkende gezonde mens betaald straks 300-500 euro. en de uitkeringsgerechtigde (uitkeringstrekker ) 21 euro, terwijl die meer gebruiken.

Voorheen betaalden mensen in de bijstand geen 10% om dat misverstand ook even uit de wereld te helpen. Mensen betalen 96 zorgverzekering en krijgen 70 huurtoeslag. Is dus 26 euro per maand. Daarbij is het gekregen geld van de overheid.

Ik vind het prima dat er uitkeringen zijn om je te voorzien in je eerste basisbehoeften.
Ik ben voor het verlagen van uitkeringen, en voor het verhogen van het minimumloon. Dan wordt het verschil in ieder geval groter en loont het meer om te gaan werken. Tenzij je dan dus met dit voorstel enorm veel ziektekosten gaat betalen :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:32

Babsie wij denken hetzelfde!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:33

Ik sluit mij ook bij Babsiej aan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:37

Er is gewoon in dit land geen stimulans meer om te werken. Je wordt toch wel verzorgd :) Zo lekker is een verzorgingsstaat niet.
Ik verdien veel en heb een chronische aandoening. Lekker dan.