Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
my_precious schreef:vandaag eindelijk bericht gekregen van mijn familie, dat alles goed is, alleen last van omgevallen bomen hadden ze en veel schade aan de juwelierzaak.. maar hun woning is gespaard gebleven.. fieuwwww wat ben ik opgelucht..
wel blijft het veschikkelijk voor alle andere mensen natuurlijk.
Urbiezira schreef:Ben ik nu de enige die of een nieuwe ijstijd, polaire wisseling of een enorme klimaatomgooi gaat plaatsvinden? (al die dingen hangen eigenlijk ook weer samen...)
Donkerblauw schreef:Urbiezira schreef:Ben ik nu de enige die of een nieuwe ijstijd, polaire wisseling of een enorme klimaatomgooi gaat plaatsvinden? (al die dingen hangen eigenlijk ook weer samen...)
Wat bedoel je hier mee? Snap niet helemaal wat je probeert te zeggen.
Tja, in het 'moderne tijdperk' krijgen we via internet van alles mee wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd. Denk niet dat de gemiddelde Nederlander in het jaar 1800 zou weten dat er op dit moment een storm over het oosten van de VS zou trekken.
Citaat:Ook de aarde gedraagt zich als een grote magneet met veldlijnen die van de (magnetische) noordpool naar de zuidpool lopen. Men veronderstelt dat in het inwendige van de aarde grote elektrische stromen lopen die dit magnetisme veroorzaken. Op bepaalde tijden keert de richting van deze stromen en met deze wending poolt de aarde om: de magnetische noord- en zuidpool verwisselen van plaats. De naam van dit proces is paleomagnetisme. Dit proces heeft sinds het ontstaan van de aarde al vele malen plaatsgevonden zoals metingen van de magnetisatierichting van sedimentsgesteenten van verschillende ouderdom heeft aangetoond. Deze poolwisseling zou ook verband houden met de golf van uitsterving in het Perm en die in het Krijt.
Urbiezira schreef:Ben ik nu de enige die of een nieuwe ijstijd, polaire wisseling of een enorme klimaatomgooi gaat plaatsvinden? (al die dingen hangen eigenlijk ook weer samen...)
[/quote]Citaat:Ook de aarde gedraagt zich als een grote magneet met veldlijnen die van de (magnetische) noordpool naar de zuidpool lopen. Men veronderstelt dat in het inwendige van de aarde grote elektrische stromen lopen die dit magnetisme veroorzaken. Op bepaalde tijden keert de richting van deze stromen en met deze wending poolt de aarde om: de magnetische noord- en zuidpool verwisselen van plaats. De naam van dit proces is paleomagnetisme. Dit proces heeft sinds het ontstaan van de aarde al vele malen plaatsgevonden zoals metingen van de magnetisatierichting van sedimentsgesteenten van verschillende ouderdom heeft aangetoond. Deze poolwisseling zou ook verband houden met de golf van uitsterving in het Perm en die in het Krijt.
Donkerblauw schreef:Hihi, je begrijpt mij verkeerd Urbiezira.
Jouw zin die ik heb ge-quote loopt niet helemaal lekker, en ik vroeg mij af wat jij je afvroeg. Je begint met "ben ik nu de enige die.." die je vervolgens niet 'afmaakt'. (Haha, klinkt weer lekker vaag - hopelijk begrijp je 'm.)
Dat over het wisselen van de polen en de klimaatveranderingen wist ik allemaal al.