Hurricane Sandy!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vinos

Re: Hurricane Sandy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:46

Wat is NY toch lelijk he... oude meuk.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:48

vinos schreef:

Nee... Borkel en Schaft trekt volle zalen.. :?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:48

Pff, dat gaat nog wel een aantal dagen duren voordat ze al die (metro)tunnels weer helemaal leeg gepompt hebben.. :oo

En tja, die surfers.. Er zijn nu wel goeie golven. :+

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:51

Blanket schreef:
vinos schreef:

Nee... Borkel en Schaft trekt volle zalen.. :?

Wat is dat nou weer?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:53

elizexbeau schreef:
Wat is dat nou weer?

Dat vraag ik me ook af.. :?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:53

vinos schreef:

Ik vind New York práchtig! Maarja, zo zie je maar weer wat voor verschillen er in verschillende meningen zitten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:56

Even off-topic: Blanket, wat een leuke avatar! <3

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:57

nynke55 schreef:
Even off-topic: Blanket, wat een leuke avatar! <3

Thanks! :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:01

Dat metro station is vlak bij mij in de buurt!! *verbaasde smiley*

Blanket schreef:
Nog een metro station..
[ Afbeelding ]

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:03

En dit is Seaside, New Jersey..

Afbeelding

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:05

Jeetje! Zou zo een een screen uit 2012 kunnen zijn. :oo

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:07

Blanket schreef:
Jeetje! Zou zo een een screen uit 2012 kunnen zijn. :oo

Nou inderdaad :oo

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:36

vandaag eindelijk bericht gekregen van mijn familie, dat alles goed is, alleen last van omgevallen bomen hadden ze en veel schade aan de juwelierzaak.. maar hun woning is gespaard gebleven.. fieuwwww wat ben ik opgelucht..
wel blijft het veschikkelijk voor alle andere mensen natuurlijk.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:42

my_precious schreef:
vandaag eindelijk bericht gekregen van mijn familie, dat alles goed is, alleen last van omgevallen bomen hadden ze en veel schade aan de juwelierzaak.. maar hun woning is gespaard gebleven.. fieuwwww wat ben ik opgelucht..
wel blijft het veschikkelijk voor alle andere mensen natuurlijk.

Fijn zeg dat het goed gaat met je familie!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:54

Echt behoorlijk heftig wat daar aan de hand is! Inmiddels rond de 30 doden, is natuurlijk 30 te veel maar je ziet maar wat een goede voorbereiding kan doen. Zeker voor zo'n dichtbevolkt gebied.

Ik las laatst ergens (of zag, weet niet meer zo goed) dat er normaal ongeveer 20 natuurrampen per jaar zijn, en dat het sinds het "echte moderne tijdperk" toe is genomen tot inmiddels 40 natuurrampen per jaar! Ben ik nu de enige die of een nieuwe ijstijd, polaire wisseling of een enorme klimaatomgooi gaat plaatsvinden? (al die dingen hangen eigenlijk ook weer samen...)

Edit: My_precious: fijn dat het allemaal goed gaat met hen! Materieel verlies is naar maar gelukkig hebben ze elkaar! Wens ze sterkte!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:05

dankjewel Urbiezira, daar heb je ook gelijk in, ze waren god dankbaar maar ze zijn zeer triestig van wat er allemaal om ze heen gebeurd.

ik volg het ook nog steeds, kan het gewoon niet geloven dat de natuur hele stukken gewoon wegvaagt.
en dan zit je zelf te ver weg om ergens mee te kunnen helpen.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:07

Heftig hoor

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:13

Urbiezira schreef:
Ben ik nu de enige die of een nieuwe ijstijd, polaire wisseling of een enorme klimaatomgooi gaat plaatsvinden? (al die dingen hangen eigenlijk ook weer samen...)

Wat bedoel je hier mee? Snap niet helemaal wat je probeert te zeggen. :)

Tja, in het 'moderne tijdperk' krijgen we via internet van alles mee wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd. Denk niet dat de gemiddelde Nederlander in het jaar 1800 zou weten dat er op dit moment een storm over het oosten van de VS zou trekken. :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:20

Donkerblauw schreef:
Urbiezira schreef:
Ben ik nu de enige die of een nieuwe ijstijd, polaire wisseling of een enorme klimaatomgooi gaat plaatsvinden? (al die dingen hangen eigenlijk ook weer samen...)

Tja, in het 'moderne tijdperk' krijgen we via internet van alles mee wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd. Denk niet dat de gemiddelde Nederlander in het jaar 1800 zou weten dat er op dit moment een storm over het oosten van de VS zou trekken. :)

Ze kunnen aan de hand van archeologische gegevens ook vaststellen wat voor rampen er zijn geweest en hoe erg die zijn geweest, dus aan het internet ligt het niet. Ik neem aan dat wetenschappers materiaal hebben waarmee zij konden kijken/nagaan hoeveel natuurrampen er waren. Ik had echter iets duidelijker moeten zijn dat het echt over de laatste 20 jaar gaat, daarvoor was er namelijk ook al weet en registratie van natuurrampen, ik hoop dat dat nu iets duidelijker is. :)

Wat ik bedoel met de klimaatomgooi is dat ik denk/verwacht dat de wereld bezig is met een massale klimaatverandering. Deze gebeurt eens in de heel veel tijd (als voorbeeld geef ik de ijstijden) en de enige invloed die wij er op hebben is de versnelling van het proces. Er is bijvoorbeeld ooit een periode geweest waarin de hoeveelheid CO2 in de lucht 400 keer zo hoog was (denk aan de tijd na de dinosauriers). Op groenland lag toen bijvoorbeeld geen ijs en waren daar krokodillen aanwezig als ik mij niet vergis.

Tevens kan het zo zijn dat een zonnevlam ons klimaat om gaat gooien, of zoals ik ook al zei een polaire wisseling. De Noord- en Zuidpolen heten tevens polen omdat de aarde bestaat uit verschillende magnetische velden (weet hier verder ook alleen de basis van) en deze wisselen ook eens in de miljoenen jaren van pool. (Noord wordt Zuid, Zuid wordt Noord.) Dat is allemaal heel abstract, maar dat zou denk ik van invloed zijn op de moleculaire structuur van stoffen die bijvoorbeeld weer van invloed zijn op het weer.

Poe, heel verhaal. :P

Edit: Stukje van wikipedia over polen en poolwisseling op aarde. Stukje duidelijker dan wat ik er van weet.
Citaat:
Ook de aarde gedraagt zich als een grote magneet met veldlijnen die van de (magnetische) noordpool naar de zuidpool lopen. Men veronderstelt dat in het inwendige van de aarde grote elektrische stromen lopen die dit magnetisme veroorzaken. Op bepaalde tijden keert de richting van deze stromen en met deze wending poolt de aarde om: de magnetische noord- en zuidpool verwisselen van plaats. De naam van dit proces is paleomagnetisme. Dit proces heeft sinds het ontstaan van de aarde al vele malen plaatsgevonden zoals metingen van de magnetisatierichting van sedimentsgesteenten van verschillende ouderdom heeft aangetoond. Deze poolwisseling zou ook verband houden met de golf van uitsterving in het Perm en die in het Krijt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:27

Urbiezira schreef:

Tja, in het 'moderne tijdperk' krijgen we via internet van alles mee wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd. Denk niet dat de gemiddelde Nederlander in het jaar 1800 zou weten dat er op dit moment een storm over het oosten van de VS zou trekken. :)[/quote]

Ze kunnen aan de hand van archeologische gegevens ook vaststellen wat voor rampen er zijn geweest en hoe erg die zijn geweest, dus aan het internet ligt het niet. Ik neem aan dat wetenschappers materiaal hebben waarmee zij konden kijken/nagaan hoeveel natuurrampen er waren. Ik had echter iets duidelijker moeten zijn dat het echt over de laatste 20 jaar gaat, daarvoor was er namelijk ook al weet en registratie van natuurrampen, ik hoop dat dat nu iets duidelijker is. :)

Wat ik bedoel met de klimaatomgooi is dat ik denk/verwacht dat de wereld bezig is met een massale klimaatverandering. Deze gebeurt eens in de heel veel tijd (als voorbeeld geef ik de ijstijden) en de enige invloed die wij er op hebben is de versnelling van het proces. Er is bijvoorbeeld ooit een periode geweest waarin de hoeveelheid CO2 in de lucht 400 keer zo hoog was (denk aan de tijd na de dinosauriers). Op groenland lag toen bijvoorbeeld geen ijs en waren daar krokodillen aanwezig als ik mij niet vergis.

Tevens kan het zo zijn dat een zonnevlam ons klimaat om gaat gooien, of zoals ik ook al zei een polaire wisseling. De Noord- en Zuidpolen heten tevens polen omdat de aarde bestaat uit verschillende magnetische velden (weet hier verder ook alleen de basis van) en deze wisselen ook eens in de miljoenen jaren van pool. (Noord wordt Zuid, Zuid wordt Noord.) Dat is allemaal heel abstract, maar dat zou denk ik van invloed zijn op de moleculaire structuur van stoffen die bijvoorbeeld weer van invloed zijn op het weer.

Poe, heel verhaal. :P

Edit: Stukje van wikipedia over polen en poolwisseling op aarde. Stukje duidelijker dan wat ik er van weet.
Citaat:
Ook de aarde gedraagt zich als een grote magneet met veldlijnen die van de (magnetische) noordpool naar de zuidpool lopen. Men veronderstelt dat in het inwendige van de aarde grote elektrische stromen lopen die dit magnetisme veroorzaken. Op bepaalde tijden keert de richting van deze stromen en met deze wending poolt de aarde om: de magnetische noord- en zuidpool verwisselen van plaats. De naam van dit proces is paleomagnetisme. Dit proces heeft sinds het ontstaan van de aarde al vele malen plaatsgevonden zoals metingen van de magnetisatierichting van sedimentsgesteenten van verschillende ouderdom heeft aangetoond. Deze poolwisseling zou ook verband houden met de golf van uitsterving in het Perm en die in het Krijt.
[/quote]

zou met toch ergens anders over zorgen maken... bijvoorbeeld de san andreas breuk die iedere zoveeel jaar een aardbeving heeft ( omdat die druk daar oploop is er een soort patroon wanneer dit te groot wordt. ) en hij had allang weer een aardbeving moeten geven dus... hoe langer het duurt dan komt er ook veel druk . hierdoor komt er vroeg of laat een aarbeving. wat voor schade zal die wel niet aanrichten ? maar we kunnen ons niet over alles druk maken, ookal is het duidelijk dat er dingen veranderen. een ding is zeker, de aarde die overleefd het wel. wij daarintegen.... maar tot het zover is gewoon lekker leven

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:27

hmm is niet helemaal gegaan zoals ik wou...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:28

Hihi, je begrijpt mij verkeerd Urbiezira. :)
Jouw zin die ik heb ge-quote loopt niet helemaal lekker, en ik vroeg mij af wat jij je afvroeg. Je begint met "ben ik nu de enige die.." die je vervolgens niet 'afmaakt'. (Haha, klinkt weer lekker vaag - hopelijk begrijp je 'm. :+ )

Dat over het wisselen van de polen en de klimaatveranderingen wist ik allemaal al. :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:34

Zoow, dat ene metrostation :oo . Ik vond de metro daar wel echt een open riool, zal wel een stuk schoner zijn nu.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:35

Donkerblauw schreef:
Hihi, je begrijpt mij verkeerd Urbiezira. :)
Jouw zin die ik heb ge-quote loopt niet helemaal lekker, en ik vroeg mij af wat jij je afvroeg. Je begint met "ben ik nu de enige die.." die je vervolgens niet 'afmaakt'. (Haha, klinkt weer lekker vaag - hopelijk begrijp je 'm. :+ )

Dat over het wisselen van de polen en de klimaatveranderingen wist ik allemaal al. :D

Haha las het inderdaad net opnieuw en bedacht me ineens, he, zou dat het zijn? :D

En Unihorses, over de San Andreasbreuk, daar weet ik verder weinig vanaf. Het ging mij echter niet zo zeer om de "enkele natuurramp", hoe naar het ook is, maar over het geheel. De San Andreasbreuk zou daar heel goed een deel van uit kunnen maken. Verder maak ik me geen zorgen hoor, vind het gewoon machtig interessant. :D

Nog zoiets is temperatuurwisseling, want zowel wij als de aarde kunnen daar niet goed mee omgaan. Ik (en denk ik vele andere Nederlanders) worden inmiddels toch wel gek van het vreemde klimaat met bijna tropische regenstormen (maar dan helaas zonder de warmte :') ). Ik vraag mij simpelweg af waar dit vandaan komt en of het een verband heeft. Ik vermoed van wel. De aarde, zoals je al zegt, gaat overleven, en voor ons wordt het de wet van Darwin. Aanpassen of sterven!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:38

ik weet er vind ik zelf best veel van af ( deelcijfer voor eindexamen ak : 8,3 *\o/*
haha ik vind het ook interesant..