Studenten OV verdwijnt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:03

Ojajoh schreef:
toch zie ik een hoop mensen klagen die geen geld hebben, geen tijd hebben om dat geld te verdienen, maar wel een eigen paard hebben
klopt toch niet!!

Daar ben ik het wel mee eens ja, paard weg en je houd heel wat over...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:07

galley schreef:
Ojajoh schreef:
toch zie ik een hoop mensen klagen die geen geld hebben, geen tijd hebben om dat geld te verdienen, maar wel een eigen paard hebben
klopt toch niet!!

Daar ben ik het wel mee eens ja, paard weg en je houd heel wat over...

Juist.....

ik ben niet studerend maar heb de klap van bepaalde bezuinigingen vorig jaar al gehad, moest ik ook mijn paard voor weg doen
tja zo is het nou eenmaal.......verdrietig maar waar, ga niet mijn gezin in krediet zetten voor een paard
zouden mensen ook niet met hun studie moeten doen

FiveSports

Re: Studenten OV verdwijnt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:12

Sommige mensen werken meer dan normaal om hun paard dan te kunnen betalen. Wat is daar nou zo raar aan? Als een normale student 5uur in de week werkt en ik 20omdat ik mijn paard wil verzorgen is dat toch niet raar?
Je gaat toch niet iemand die 16uur op een dag werkt omdat hij een bepaald doel heeft vertellen dat hij niet moet zeuren en mensen die 8uur werken wel, want die hebben geen paard?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:18

Ojajoh schreef:
klopt toch niet!!

Helemaal mee eens.

Zo lijken studenten echt en stel verwende nesten terwijl er ook genoeg zijn die dat echt niet zijn en die het straks echt erg moeilijk gaan krijgen -O-

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:18

Ojajoh schreef:
klopt toch niet!!

zoals ik al eerder zei.. ik werk het hele weekend..
Daarnaast loop ik elke dag stage,,

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:23

en je hebt een paard....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:24

Mixje90 schreef:
Sommige mensen werken meer dan normaal om hun paard dan te kunnen betalen. Wat is daar nou zo raar aan? Als een normale student 5uur in de week werkt en ik 20omdat ik mijn paard wil verzorgen is dat toch niet raar?
Je gaat toch niet iemand die 16uur op een dag werkt omdat hij een bepaald doel heeft vertellen dat hij niet moet zeuren en mensen die 8uur werken wel, want die hebben geen paard?

nee het gaat hier er om dat mensen klagen over geen tijd en geen geld
wat denkt je wat een paard kost? een heleboel tijd en geld

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:35

Ojajoh schreef:
en je hebt een paard....

Ja ik heb een paard ja! problemen mee??
weetje tot ik echt een hekel heb aan mensen die ongevoeloos zijn en iets niet begrijpen.. >;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:37

Juulxx schreef:
Ojajoh schreef:
en je hebt een paard....

Ja ik heb een paard ja! problemen mee??
weetje tot ik echt een hekel heb aan mensen die ongevoeloos zijn en iets niet begrijpen.. >;)

ik begrijp het wel, maar dat is niet wat jij wil horen en wat in jouw straatje past.....
en dat jij daar dan boos om wordt, tja sorry maar daar kan ik niks aan doen :)

en ja als je nog steeds een paard kan betalen en tijd zat hebt om er heen te gaan, dan heb je in mijn ogen ook geen subsidie nodig

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:40

Ik krijg maar 70 euro in de maand..
Daarnaast betaal ik mijn studie ook zelf.. en mijn paard..
En als ik dan inneens ook het vervoer moet gaan betalen blijft er geen stuiver meer over..
ze hebben de stufie ook al als lening gemaakt.. en dan nu de ov ook nog..
Dit is niet nodig en stimuleert mensen ook niet meer om naar school te gaan.
Sommige mensen kunnen het niet betalen en willen ook geen lening..
*dit met of zonder paard*
Dit vindt ik daarintegen heel erg begrijpelijk tot er dan ook minder mensen een vervolg opleiding zullen gaan doen.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:40

Ik snap het eigenlijk niet zo goed wat iedereen klaagt. Ik ben zelf student. Ik heb vanaf m'n 13e gewerkt, betaal zelf alles en ja heb ook een paard. En ik kan niet echt veel opzij zetten om te sparen, maar ik heb wel vanaf mijn 13e gespaard. En op die leeftijd, zelfs op mn 16e nog, hoorde ik bij de minderheid van de jongeren die al werkte. Misschien als alle jongeren ook gewoon eerder gaan werken.....

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:41

Vind ik ook kort door de bocht. Men werkt vaak extra zodat ze de geneugten des levens kunnen betalen.
Iedereen heeft ontspanning nodig naast het werk.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:42

Maar je kan ook leuke goedkope dingen doen, paarden zijn nu eenmaal een (dure) luxe en is in mijn ogen een van de dingen die je dan moet laten gaan :j
Toekomst gaat in mijn ogen dan wel voor

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:44

een paard hebben is ook een emotioneel iets..
En zal ik er alles aan doen om me paard te kunnen houden..
desnoods werk ik er nog wat bij...

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:44

_Yasmine_ schreef:
Omdat ik niet veel kan werken naast mijn studie :n
Voor mij moet ik veel bijlenen. Dat komt ongeveer op 500 euro lening per maand uit x 10 maanden = 5000 per jaar x4 jaar = 20.000 euro. Vind het eigenlijk veel geld, ben ik de eerste tijd bezig met alleen studie terug betalen. En voor nu zou ik mijn sociale leven op offeren, ik zou dan dus een studie doen op MBO want dit is dichterbij en goedkoper.

Kwestie van prioriteiten stellen :j

Wowww waar heb jij 500 euro lening per maand voor nodig? Werk je niet? Ik sta hier echt paf van. Ik zit zelf op kamers en heb een paard, maar ik kan alles wel aan elkaar knopen door te werken en ik het verleden veel gewerkt te hebben. Niets negatiefs hoor voor jou, maar vraag me echt oprecht af hoe dit kan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:46

_Yasmine_ schreef:
Maar je kan ook leuke goedkope dingen doen, paarden zijn nu eenmaal een (dure) luxe en is in mijn ogen een van de dingen die je dan moet laten gaan :j

juist
ik geniet ook 2 x per week met het paard in het bos, weliswaar niet mijn paard maar een verzorgpaard.....zo kan het dus ook

juulxx: desnoods werk je dus wat bij, kijk dat is dus ook wat de regering wil stimuleren :D

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:46

_Yasmine_ schreef:

Inderdaad! Er zijn ook goedkope dingen om mee te ontspannen. En natuurlijk is het rot als je je paard weg moet doen, maar op zo'n moment zou mijn studie voor gaan.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:48

Waarom ik 500 lening nodig zou hebben? mijn collegegeld is 200+ per maand, mijn schoolboeken waren begin dit jaar 1000 (die koop ik dus tussendoor want in 1 keer alles kopen kan ik niet.) verder betaal ik een deel van mijn eten en kleding. Werken doe ik dus dan wel, maar een deel gaat naar collegegeld en boeken en dan heb ik dus nog kleding en eten wat ik moet kopen + sociaal leven proberen te houden. Veel meer werken kan niet op dit moment, waar ik werk kunnen ze me niet meer bieden en solliciteren ben ik wel mee bezig. Maar meer dan 2 avonden in de week gaat dat niet worden.

Die 500 was dus ook als die kortingskaart zou ingaan en leenstelsel :j
niet nu, nu kom ik net wel net niet rond per maand

Edit: zie nu dat dat in mijn vorige bericht niet zo stond. Dom van mij, doe mijn haarkleur eer aan :o?

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:51

Ik vroeg alleen of ik dan nog recht had op mn stufi of iemand dat wist :p verder weet ik dat een paard tijd en geld kost, gelukkig woon ik ook nog thuis..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:53

Ojajoh schreef:
klopt toch niet!!

Niet?
Mijn ouders betalen mijn paard, daar doe ik niks voor, dus als ze die weg zouden doen schiet ik er nog niks mee op...
Bovendien doe ik een HBO gericht op de paardenhouderij, dus vind ik mijn paard ook nog eens voor een deel bij mijn studie hore

Daarnaast, ik ga nooit stappen, omdat ik meestal de andere concours ga.
Doordeweeks stap ik niet omdat ik school belangrijk vind en ik vind dat ik mijn opdrachten niet goed doe als ik noe ben... Mijn stufie gaat dus niet op aan stappen.
Ook gaat mijn stufie niet op aan andere zooi, zoals shoppen oid, omdat ik alles wat ik aan stufie gebruik nodig heb voor het betalen van mijn studie...
Als daar dan ook nog eens de ov bij komt weet ik niet hoe ik het moet redden.
Werken is geen optie, ik ga naar school tot 5 uur, voor ik thuis ben is het 8 uur...
Mijn paard doe ik op de school dagen 's morgens, maar ik moet wel om 7 uur in de bus zitten op weg naar school.
In het weekend werk ik op zaterdag voor mezelf (ik ben sportmasseur) en op zondag heb ik concours.
Ik weet niet wanneer ik zou moeten werken, maar ik kom nu al tijd te kort.
En zoals jullie lezen doe ik mijn paard op het moment dat de bedrijven gewoon nog dicht zijn.
Dus daar ligt het niet aan. Alleen mijn school en reistijd zitten een bijbaantje gewoon in de weg.

Dus nee, niet alles kun je afschuiven op het paard.
Maar vind het onwijs jammer dat ik mijn opleiding helemaal zelf betaal, wat nu zelfs nog lastig is, maar ik doe er wel alles aan, maar dat het feit dat ik een paard heb er voor zorgt dat ik niet mag klagen, want dan heb je schijnbaar geld zat ofzo?

Wij hebben het ook zwaar, dames die vinden dat we niet mogen klagen omdat we een paard hebben, wij hebben het ook niet makkelijk, mogen wij dan daar ook eens een keertje wat van zeggen?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:57

M_D_H schreef:
Ojajoh schreef:
klopt toch niet!!

Niet?
Mijn ouders betalen mijn paard, daar doe ik niks voor, dus als ze die weg zouden doen schiet ik er nog niks mee op...
Bovendien doe ik een HBO gericht op de paardenhouderij, dus vind ik mijn paard ook nog eens voor een deel bij mijn studie hore

Doordeweeks stap ik niet omdat ik school belangrijk vind en ik vind dat ik mijn opdrachten niet goed doe als ik noe ben... Mijn stufie gaat dus niet op aan stappen.
Ook gaat mijn stufie niet op aan andere zooi, zoals shoppen oid, omdat ik alles wat ik aan stufie gebruik nodig heb voor het betalen van mijn studie...
Werken is geen optie, ik ga naar school tot 5 uur, voor ik thuis ben is het 8 uur...
Mijn paard doe ik op de school dagen 's morgens, maar ik moet wel om 7 uur in de bus zitten op weg naar school.
In het weekend werk ik op zaterdag voor mezelf (ik ben sportmasseur) en op zondag heb ik concours.
En zoals jullie lezen doe ik mijn paard op het moment dat de bedrijven gewoon nog dicht zijn.
Dus daar ligt het niet aan. Alleen mijn school en reistijd zitten een bijbaantje gewoon in de weg.

Maar vind het onwijs jammer dat ik mijn opleiding helemaal zelf betaal, wat nu zelfs nog lastig is, maar ik doe er wel alles aan, maar dat het feit dat ik een paard heb er voor zorgt dat ik niet mag klagen, want dan heb je schijnbaar geld zat ofzo?

Wij hebben het ook zwaar, dames die vinden dat we niet mogen klagen omdat we een paard hebben, wij hebben het ook niet makkelijk, mogen wij dan daar ook eens een keertje wat van zeggen?

ik ben het helemaal met je eens!

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:00

Als alles verdwijnt zou dat jammer zijn, maar goed daar is niet zo veel aan te doen. Het klopt dat veel mensen dan krap bij kas gaan zitten, maar aan de andere kant als je je schuld kunt afbetalen, betaal je naar wat je verdient. Als je veel verdient moet je veel afbetalen maar als je weinig verdient betaal je weinig af.

Dus stel je leent nu veel maar je hebt later geen of een slecht betaalde baan dan hoef je lang niet alles terug te betalen
Laatst bijgewerkt door Annuuuhh op 31-10-12 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:01

M_D_H schreef:
Niet?

Dan heb je hele lieve ouders, maar de centen daar van zouden je ouders je ook kunnen schenken in een studie?
mijn dochter zou toch eerst studie krijgen ipv een paard...
zondag ga je op concours, kost dat niks dan? en studeren kan niet zonder je paard, neem aan dat niet al je klasgenoten een paard hebben?
ja het klinkt misschien allemaal erg zwart wit, maar een paard kost gewoon echt veel geld, als ik in mijn regio kijk kom je echt niet onder de 175,- uit per maand en dan heb je al bijna niks meer
en nou kan je idd niet alles afschuiven op het paard en ik geloof ook echt dat er sommige mensen zijn die er keihard voor werken
maar de meeste klagers hebben een vrij luxe hobby, en hobby = geen toekomst
die hobby kan je straks prima uitvoeren als je je studie afgerond hebt en genoeg verdiend....

dus ik vind het geklaag van de paardeneigenaars niet helemaal terecht

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:12

Mijn ouders betalen al heel veel aan mijn studie als ik niet uit kom, maar vinden een sport gewoon heel belangrijk...
Daarnaast hebben ze nog een zoon.
Als ze alles aan mij zouden geven wat ik nu extra moet gaan financieren hoeft hun zoon niet meer te gaan studeren.je kun niet alles afschuiven op de ouders

Overigens staat mijn paard voor 165 euro
Ik ben het met je eens dat er veel klagers zijn die het er zelf naar maken, maar niet iedereen is zo.
Of een paard of een leasepaard bij mij op school :)

Er zijn vele andere dingen waar bezuinigd op kan worden, maar alles wordt steeds duurder, maar we krijgen steeds minder als ik kijk naar wat een treinkaartje een paar jaar terug koste en nu os dat verschil onwijs groot
.
Daarnaast, de kamers hier zijn 2,5 keer so duur als dat je uitwonende beurs is...
Dat is toch niet reëel of wel?

Het is voor mij serieus waar nog goedkoper om elke dag met de auto naar school te gaan dan met het ov...

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:13

@ Ojajoh Ik ben het enigszins wel met je eens, ik leen ook wel eens van mijn ouders maar ik moet iedere cent terug betalen. Ik heb ook een paard, geprobeerd te verkopen, ik heb geen tijd en niet veel geld, maar de markt voor paarden ligt stil..dus heb ik em nog steeds.

Mijn studie word betaald van een rekening die sinds ik geboren ben er al is, zo hebben we gespaard voor school geld, en mn benodigd heden daarvoor.