Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lauren_ schreef:Dat is al jaren niet makkelijk om je huis kwijt te raken en toch kopen mensen de afgelopen jaren steeds te duur. Waarom? Omdat we hier zo materialistisch geworden zijn dat het maximaal haalbare ook per se moet. Als je een huis koopt moet je er altijd rekening mee houden dat er mindere tijden komen. Mensen hebben zichzelf in de nesten gewerkt, dat ze dan geen reserves hebben is hun eigen schuld.
Rowdine schreef:Ja hoor. Fusies en overnames houden namelijk geen rekening met het weekend of met je werktijden. Daarbij moeten stukken op een bepaald moment ingediend worden. Ook sluiten we veel deals met bijv Amerika, en tja dan heb je nu eenmaal te maken met veel tijdsverschil. De volgende morgen word je gewoon weer geacht om op tijd op je werk te verschijnen.
Duidelijk dat jij daar iig geen kaas van gegeten hebt, maar dat je toch je gelijk wil halen. In dit land zijn er legio mensen die meer uren draaien dan jij. Wat denk je van lui in het bankwezen? (Register) accountants draaien nu structureel meer uren, en wat denk je van lui in een eenmanszaak of lui die hun eigen onderneming aan het opstarten zijn?
Als je dat niet wil geloven, wat toch blijkbaar zo is, dan wil ik je graag uitnodigen een dagje met me mee te lopen.
En ja ik heb een paard, EN een bijrijder, want idd ik heb te weinig tijd om te rijden en nee ik bok niet veel en ook niet in m'n baas z'n tijd. Goh bestaat dat? Jaaaaaa.
Ik ga jou toch ook niet af lopen pissen? Goh werk je niet fulltime? Nou ik zou toch zweren dat half bokt parttime werkt, en ook nog eens een paard kan onderhouden. Nou geloof je het zelf?
Alles prima hoor, maar reageer gewoon normaal.
nowornever schreef:Het enige wat ik niet kan vinden, wordt het berekend op gazamelijk inkomen of per persoon. Dus als iemand 50.000 euro zou verdienen en de partner 25.000 euro, wordt er dan gerekend met 75.000 euro of voor pietje 50.000 euro en voor klaasje 25.000 euro?
gohya schreef:Je zal zien dat dit er uiteindelijk toch niet door komt.
Aan de ene kant vind ik het niet erg.Toen er van de arme en gehandicappten werd geplukt,hoorde je de meeste VVD leden niet.Nu willen ze plukken van de meeste VVD leden en heel de VVD staat op zijn kop.Woest zijn ze,maar nu voelen ze het eens hoe zwaar de arme en gehandicapten het hebben in ons land.
[Even voor de duidelijkheid ik bedoel NIET álle VVD leden/stemmers].
gohya schreef:Nou ik vind dat ook niet normaal hoor,niemand zou zo'n verhoging hoeven te betalen.Dat is gewoon absurd.
Maar ik bedoel,toen de gehandicapten zo werden aangepakt,hoorde je de 'rijkere'mensen niet.Dát bedoel ik ermee.En nogmaals,niet élk mens bedoel ik ermee.
Maar dit komt er écht niet door hoor.
gohya schreef:Je zal zien dat dit er uiteindelijk toch niet door komt.
Aan de ene kant vind ik het niet erg.Toen er van de arme en gehandicappten werd geplukt,hoorde je de meeste VVD leden niet.Nu willen ze plukken van de meeste VVD leden en heel de VVD staat op zijn kop.Woest zijn ze,maar nu voelen ze het eens hoe zwaar de arme en gehandicapten het hebben in ons land.
[Even voor de duidelijkheid ik bedoel NIET álle VVD leden/stemmers].
gohya schreef:Er was op t.v. iemand die zei: waarom moet iemand met een modaal inkomen net zoveel premie gaan betalen als Rutte? die verdienen zoveel meer dan een modaal gezin.Hij vond dat mensen met een inkomen zoals Rutte, best heel wat meer premie kunnen betalen.
VVD is 11 zetels gezakt in de peiling, PvdA is ook flink gezakt.Alleen hebben we daar nu niets aan.[of miss. wel?]
gohya schreef:Maar ik bedoel,toen de gehandicapten zo werden aangepakt,hoorde je de 'rijkere'mensen niet.
Shadow0 schreef:gohya schreef:Maar ik bedoel,toen de gehandicapten zo werden aangepakt,hoorde je de 'rijkere'mensen niet.
Idd. De verhoging van bv het eigen risico (in combinatie met andere maatregelen en verarming van vergoeding) heeft ook in no-time geleid tot een verhoging van honderden euro's op zorgkosten - maar dan alleen voor mensen die veel zorg nodig hebben. Daar was veel minder ophef over.
Veel beter zou het zijn om de verontwaardiging te richten op de uitzonderingspositie voor de echt hoge inkomens. Die profiteren wel van de balancerende voordeelregels, maar hoeven dat niet te compenseren met evenredig hogere zorgpremie. En dat toont in elk geval wel feilloos de prioriteiten van de VVD: ze doen net alsof ze de middelhoge inkomens vertegenwoordigen, maar als het erop aankomt laten ze die vallen als een baksteen.
Electra63 schreef:Ik ben sowieso niet voor nivelleren, iemand met een hoge/grote verantwoordelijkheid mag van mij ook meer verdienen.