Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:49

Vala schreef:
En ja, er zijn ook genoeg asociale Nederlandse kinderen, dat weet ik maar men moet niet doen alsof allochtonen lieve knuffelbeertjes zijn.

Je kunt relschoppers toch gewoon behandelen als relschoppers? Niet minder, maar ook niet meer. Het stigmatiseren van een hele groep ('er is geen gematigde islam!') is bepaald niet nodig om daar wat tegen te doen.

PS, ik woon ook in zo'n heus-echte krachtwijk, niet in een dorpje in Friesland :)

Vala

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:50

Zoals je kunt lezen is het een reactie op Lante die het alleen maar fijn heeft met allochtonen(gelukkig). Ik stigmatiseer niks.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:51

roxiie schreef:
pmarena schreef:
De 50 plussers (en wel meer groepen) komen mijns inziens moeilijk aan de bak JUIST doordat een werkgever nauwelijks van personeel af kan komen. Goed personeel is lastig te vinden, veel mensen hebben absoluut geen dienstbare insteek en doen een bedrijf geen goed, het is mooi als dat volk makkelijker te ontslaan is zodat de mensen die wèl gewoon hun best doen, fijn een vast contract krijgen en niet (logisch) worden afgescheept met korte contractjes en allerlei gedoe.
:)

Maar wat heeft een vast comtract nog voor toegevoegde waarde als de werkgever toch zomaar weer van z'n personeel af kan?
Enja tuurlijk zijn er mensen die knetterhard werken en natuurlijk ook mensen die met de pet naar gooien.. Maar ik zie het nog niet gebeuren dat bedrijven makkelijker mensen aan gaan nemen en al helemaal geen vast contract aanbieden.

Gevoelsmatig is het al een hele andere insteek of je voor onbepaalde tijd (vast contract) in dienst bent bij een bedrijf, of dat je met jaarcontractjes of zelfs via een UZB aan de slag bent, wat nu in de hand gewerkt wordt door dat moeilijke ontslag. Neem je dat obstakel weg, dan zijn werkgevers veel meer genegen om mensen gewoon weer voor onbepaalde tijd in dienst te nemen, zolang ze hun werk goed doen :)

Nu gebeurt dat JUIST weinig dat er vastigheid geboden wordt, doordat werkgevers er niet meer vanaf kunnen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:54

Jans schreef:
SP en PVV zijn wel twee compleet tegengestelde partijen :D Best leuk om te zien dat iemand daar tussen twijfelt, ben benieuwd naar de beweegredenen :j

SP en D'66 ook imo. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:54

michelle933 schreef:
Ik lees toch veel pvda??
Ik denk dat de meeste mensen die hier antwoorden, in een dorpje in frieslan wonen?.
Ik woon zelf tegen Den haag aan. En reis elke dag met de tram en bus naar school.
Ik zeg 1 ding.. welk tijdstip dan ook.. ik voel mij daar onwijs onveilig!!
Verleden week al 2 vechtpartijen gezien waarvan jahwell het natuurlijk weer die buitenlanders waren. Vaak wordt ik in de tram aangekeken alsof ik 1 of ander zeldzaam soort 'Mens' ben en wordt er getureluurd naar mijn tas (portomonee als ik die vast heb). Ik zie er auto's voorbij rijden qua waarden.. dat wil jij niet weten. En als je dan ook nog is ziet wat er dan voor types inrijden?? Als die auto eerlijk verdient is met een klein kebap zaakje, dan eet ik mijn schoen op... Elke dag zie ik in denhaag van die alliebaba's op bankie's zitten. Moeten jullie niet werken ofzo? Vrouwen mogen daar niet eens werken vanwege het geloof.. nee nee. Maar wel ondertussen in een dikke AMG rijden + kinderbijslag en allerlij subsidies natuurlijk! Ook in mijn dorp.. voel ik me steeds onveiliger worden. En ik zal je zeggen.. het enige tuig dat er is.. dat zijn jahwel De marokanen natuurlijk.

Dit is 1 reden waarom ik de PVV stem.
Als ik de rest van de redenen nog moet typen ben ik morgen denk ik nog niet klaar.

BTW :
Ik ben niet zozeer tegen buitenlanders (moslim,islam) ik bedoel ik ben 3 keer oprij naar turkije geweest met vakantie. Maar het valt wel vaak op dat zij de gene zijn die de criminaliteit alleen maar erger maken en wij de hardwerkende nederlander opdraaien voor hun luie gedoe

Nu weet ik nog niet zeker of ik PvdA ga stemmen, maar ik wil toch even reageren. Ik werk in onze hoofdstad, en zit ook dagelijks in de tram waar ook genoeg marokkanen etc. in zitten. Ik voel me daar ook weleens minder veilig maar dat komt vaak meer door de opgeschoten jeugd. Ik vind je post nogal.... bijzonder. Juist in grote steden wordt veel op de PvdA gestemd, ook in ´oh oh Den Haag´.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:56

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:
Een oudere werknemer die gewoon goed werk levert wordt heus niet zomaar op straat geschopt.

Mijn ervaring (nou ja, in mijn omgeving, aangezien ik geen 50+ ben ;) ) is toch echt anders. Genoeg mensen die toch echt zomaar op straat staan, en goed presteren heeft daar lang niet altijd veel invloed op. De schaduw van 'misschien wordt iemand wel ziek' bv is al genoeg om oudere mensen hoog op de kandidatenlijst voor de exit te zetten.

Verder is dit artikel wel relevant: http://jeroenlaemers.wordpress.com/2012 ... erknemers/

Ik zie het eigenlijk niet dat ze om niks weg moeten :)

Maar al zou dat de reden zijn, dan is het nog steeds nu heel makkelijk om mensen "op te ruimen" door ze überhaupt al niet echt aan het bedrijf te binden, wat nu veel gebeurt, d.m.v. losse contractjes en UZB personeel dat makkelijker weer weg te sturen is.

Ik denk dat het voor alle partijen fijner is als werknemers weer sneller gewoon voor onbepaalde tijd in dienst komen, dat geeft een veel fijner en meer betrokken gevoel bij alle partijen en dan zijn al die rare constructies ook niet meer nodig :)

Je hoeft er ook niet vanuit te gaan dat je om niks ineens op straat geschopt wordt.... trouwens ook nu kunnen werkgevers mensen prima kwijtraken als ze er vanaf willen, maar het moet allemaal zo omslachtig. Laten we daar nou gewoon mee stoppen en het uitgangspunt veel positiever en met meer vertrouwen pakken door werkgevers weer de mogelijkheid te geven om VEILIG gewoon mensen na een proefperiode vast in dienst te nemen....en er dan niet aan vast te zitten als het niet "werkt".

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:58

VVD is mij teveel aan het bezuinigen op imo de verkeerde dingen.
PVV zal ik nooit stemmen.

Ik twijfel nu tussen SP of PVDA. Neig wat meer naar SP maar ga me er nog wat meer in verdiepen voor een definitieve conclusie.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:02

Voor de mensen die SP stemmen, zien jullie Roemer als een geschikte premier?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:02

michelle933 schreef:
Ik lees toch veel pvda??
Ik denk dat de meeste mensen die hier antwoorden, in een dorpje in frieslan wonen?.
Ik woon zelf tegen Den haag aan. En reis elke dag met de tram en bus naar school.
Verleden week al 2 vechtpartijen gezien waarvan jahwell het natuurlijk weer die buitenlanders waren. Vaak wordt ik in de tram aangekeken alsof ik 1 of ander zeldzaam soort 'Mens' ben en wordt er getureluurd naar mijn tas (portomonee als ik die vast heb). Ik zie er auto's voorbij rijden qua waarden.. dat wil jij niet weten. En als je dan ook nog is ziet wat er dan voor types inrijden?? Als die auto eerlijk verdient is met een klein kebap zaakje, dan eet ik mijn schoen op... Elke dag zie ik in denhaag van die alliebaba's op bankie's zitten. Moeten jullie niet werken ofzo? Vrouwen mogen daar niet eens werken vanwege het geloof.. nee nee. Maar wel ondertussen in een dikke AMG rijden + kinderbijslag en allerlij subsidies natuurlijk! Ook in mijn dorp.. voel ik me steeds onveiliger worden. En ik zal je zeggen.. het enige tuig dat er is.. dat zijn jahwel De marokanen natuurlijk.

Als ik de rest van de redenen nog moet typen ben ik morgen denk ik nog niet klaar.

BTW :
Ik ben niet zozeer tegen buitenlanders (moslim,islam) ik bedoel ik ben 3 keer oprij naar turkije geweest met vakantie. Maar het valt wel vaak op dat zij de gene zijn die de criminaliteit alleen maar erger maken en wij de hardwerkende nederlander opdraaien voor hun luie gedoe

Als dát een reden is om PVV te stemmen hoop ik toch zeer dat er mensen zijn die wat beter over hun stem nadenken. Alsof het door Wilders genoemde zogenaamde 'allochtonen probleem' alles is wat er in NL gaande is???
Dat is van alles wel het minst belangrijke!!

Wat dacht je van de AOW leeftijd, hypotheekrenteaftrek, kinderbijslag die minder word, huurtoeslag, BTW verhogingen, afschaf studiefinanciering.

DÁT zijn de dingen waar mensen nu echt eens over na moeten gaan denken. En niet over of buurman nu een Marrokaan/turk of wat dan ook is. Mensen zijn mensen. En autochtonen zijn wat dat betrefd net zo gevaarlijk als allochtonen. (dan heb ik het niet over terrorisme e.d. maar om de dagelijkse dingen die jezelf aangeeft).
Laatst bijgewerkt door cp112 op 04-09-12 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:04

Skygirl schreef:
Voor de mensen die SP stemmen, zien jullie Roemer als een geschikte premier?

Nee, zijn steil staat mij niet aan. Hij heeft imo te weinig respect voor zijn mede-politici.

Renske Leijten zou mijn stem heengaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:06

pmarena schreef:
Neem je dat obstakel weg, dan zijn werkgevers veel meer genegen om mensen gewoon weer voor onbepaalde tijd in dienst te nemen, zolang ze hun werk goed doen :)

Als dit gepaard gaat met een goed sociaal vangnet heb ik er minder problemen mee. Al moeten we uitkijken dat het er niet toe leidt dat investeren in werknemers, goede werkomstandigheden of opleiding niet meer loont (zie artikel.)
De versoepeling van het ontslagrecht heeft overigens zeker wel tot gevolg dat mensen 'om niks' kunnen worden weggestuurd. Dat is nou juist het probleem. En werkgevers doen dat als het ze wat oplevert - het vertrouwen in werkgevers is simpelweg niet onderbouwd door feiten.
De zekerheid van werknemers uithollen zonder dat er wat tegenover staat - dat is een heel slecht idee.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:06

Een vraag aan de pvv stemmers: denken jullie dat er door geert wilders daadwerkelijk wat zal gaan veranderen? Stel hij wordt de grootste partij, hoe gaat hij in hemelsnaam een meerderheidskabinet vormen? Daarnaast vraag ik me af of zijn maatregelen gaan helpen, want het bij effect is dat de kans op aanslagen enz. toe gaat nemen onder zijn bewind. Ook ben ik van mening dat groepen die in de hoek staan, zich meer naar hun label gaan gedragen, dus ook dat vind ik een serieus risico.
Sinds Geert Wilders lijkt de verdeeldheid in Nederland, groter dan ooit.
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 04-09-12 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:08

Ann_moi schreef:
Wat ik me nog afvraag naar pvv stemmers, denken jullie dat er door geert wilders daadwerkelijk wat zal gaan veranderen? Stel hij wordt de grootste partij, hoe gaat hij in hemelsnaam een meerderheidskabinet vormen? Daarnaast vraag ik me af of zijn maatregelen gaan helpen, want het bij effect is dat de kans op aanslagen enz. toe gaat nemen onder zijn bewind. Ook ben ik van mening dat groepen die in de hoek staan, zich meer naar hun label gaan gedragen, dus ook dat vind ik een serieus risico.
Sinds Geert Wilders lijkt de verdeeldheid in Nederland, groter dan ooit.

Wilders wil heel veel, en heeft ook heus wel goede ideeën. Maar het is bij hem meer roepen wat men wil horen maar geen concrete dagen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:12

Ja dat bedoel ik, hij is op en top populist. Stel we zouden ouderen overlast hebben, dan zou hij ouderen willen uitzetten door subsidies te geven om ze naar Spanje te laten vertrekken...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:13

Misschien moeten al die "poedersuiker" juist een wat strengere islamitische opvoeding hebben. Het is zo dom om de islaam de schuld te geven van sommige dingen die ik hier lees. Of leugens zoals dat je moslim moet zijn om in eeb moskee te komen en bla. Ik zei net nog, maar heb er nog geen reactie op gezien : De profeet Mohammed liet Christelijke reizigers overnachten en zelfs bidden in een van de heiligste moskeen voor de moslims...

Of al dat gezeur over vrouwen die lastiggevallen worden, ga eens bestuderen wat de islaam daarover te zeggen heeft en confronteer een snotjoch daar eens mee? Dat komt hard aan. Simpele dingen als spugen op straat enzo werden meer dan 1400jaar geleden door de islaam afgekeurd. Maar toch is het de schuld van de islaam dat snotmensen zich misdragen... I dont get it...

Ps. Aanrader om te lezen; De eeuwige terugkeer van het fascisme, geschreven door Rob Riemen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:15

Hij kan geen daden doorvoeren door de andere partijen.Maar je ziet toch dat veel mensen dat wel willen.
Dan mogen ook de andere partijen wel eens in gaan zien dat er een hoop mensen zijn waar dus nooit naar geluisterd wordt.
Wilders zelf vind ik ook een halve gare, maar de punten die ik eerder aanhaalde kunnen gewoon.
Maar dan moeten andere partijen ook eens water bij de wijn doen. Maar omdat ze wilders horen trekken ze al terug en dat is niet eerlijk t.o. de pvv stemmers.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:16

Mijn keus is gevallen op het CDA,
PVV word het bij nooit, Ik vind het teruggaan naar de gulden en het uit de EU stappen heel slecht, daar word de situatie alleen maar erger op.
Ook de PVDD niet, Marianne Thieme strijd tegen megastallen en jachtdieren die doodgeschoten zijn, maar heeft ze wel eens stilgestaan bij alle huisdieren die te dik zijn? Want dat vind ik pas dierenmishandeling, maar daar hoor je haar niet over. Te hypocriet dus

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:18

Nou de VVD wilde de vorige keer toch echt een coalitie vormen met de PVV hoor. Dat sierde ze IMO wel, dat ze dus wel lusiterden van ok, mensen hebben hun veel stemmen gegeven, dan moeten wij dat ook erkennen.

Het was het CDA wat niet wou (en PVDA geloof ik)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:19

Ffortuna schreef:
michelle933 schreef:
Ik lees toch veel pvda??

BTW :

Nu weet ik nog niet zeker of ik PvdA ga stemmen, maar ik wil toch even reageren. Ik werk in onze hoofdstad, en zit ook dagelijks in de tram waar ook genoeg marokkanen etc. in zitten. Ik voel me daar ook weleens minder veilig maar dat komt vaak meer door de opgeschoten jeugd. Ik vind je post nogal.... bijzonder. Juist in grote steden wordt veel op de PvdA gestemd, ook in ´oh oh Den Haag´.

ja dat snap ik dat die vooral op de PVDA stemmen. De grootste knuffelaars van de moslims.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:21

Michelle, what about alle nederlandse moslims?
Enig idee hoeveel dat er zijn?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:22

cp112
Dat klopt.
Maar stel sp en pvv worden samen groot dan denk ik toch dat sp gaat tegenwerken.
En dat hoort niet. Ze zoeken maar een oplossing.
Wat heeft stemmen anders voor nut als een partij en daarmee hun kiezers aan de straat worden gezet bij het grof vuil?
Dan kunnen we beter niet meer gaan stemmen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:23

Mixje90 schreef:

Inderdaad, daar ga je van staan te kijken hoor, dat zijn er ebst wat :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:24

Wat een zielige actie van de Quote om de anti-sp-campagne te voeren :=

Die punten van de SOPN _O-

Ook ik hoop dat de poll geen afspiegeling is van de gehele bevolking. PVV weer aan het roer is wat mij betreft echt een ramp. Een grote wolk van onzekerheid omdat meneer Wilders bij zijn eigen standpunten wil blijven en het hem ook niet kan schelen als hij de stekker eruit moet trekken.

Verder wordt het inderdaad tijd dat er knopen doorgehakt gaan worden met betrekking tot de hypotheekrente aftrek om de huizenmarkt langzaam aan weer in de lift te krijgen. Er is nu veel te veel onzekerheid.
Zolang dat is gaan mensen geen nieuw huis kopen en ook niet dichter bij hun werk wonen, wat weer andere problemen (files, vervuiling etc) met zich mee brengt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:25

schrikdraad schreef:
cp112
Dat klopt.
Maar stel sp en pvv worden samen groot dan denk ik toch dat sp gaat tegenwerken.
En dat hoort niet. Ze zoeken maar een oplossing.
Wat heeft stemmen anders voor nut als een partij en daarmee hun kiezers aan de straat worden gezet bij het grof vuil?
Dan kunnen we beter niet meer gaan stemmen.

Denk dat SP-PVV zo gek nog niet is. Denk dat de SP de PVV wat meer met beide benen op de grond kan zetten mbt uitvoering van ideeen. Ideeen heeft de PVV wel maar lang niet alles kan natuurlijk zoals zij het zo mooi voorschotelen.
Andersom kan ook de SP weer wat meenemen van de PVV.

Maargoed, het is inderdaad de vraag of ze dat doen. Andersom zie ik Wilders ook niet snel toegeven aan de SP

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:25

Mixje90 schreef:

ja een vriendin van mij is het ook.
Kind is niet wijs ;( maargoed.
ik zet duidelijk in mijn verhaal, dat ik niet TEGEN ze ben.
Maar dat er zoveel criminaliteit door deze lui komt. :j
En ik mij vaak onveilig voel op straat.

Dat is 1 reden waarom ik pvv stem.
Die willen de straattuig hard hard hard aanpakken en goede rechters. en niet van die linkse galnekken die alleen van de taakstrafjes zijn.