Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Woogy schreef:pilgebruik en al helemaal de morning after pil is nog altijd taboe in Amerika...
O ja, laat ik vooral aan de pil gaan voor het geval ik verkracht word... eigenlijk vind ik dat je het probleem nu bij de vrouw legt, zoals die van der Staaij ook doet.
Diane65 schreef:Sammie, misschien gedacht dat hij met zijn ongelooflijk stupide en botte opmerkingen slachtoffers van verkrachtingen in het bijzonder en vrouwen in het algemeen ook enorm heeft gekwetst?! Dat flapt er dus ook maar van alles uit en gaan we het in dit topic even intellectueel zitten beredeneren. Pfoe hee, knap.
En gek genoeg kan ik daar als slachtoffer dan dus niet 'christelijk' op reageren. Ik laat dit topic dan ook verder voor wat het is.
Diane65 schreef:En gek genoeg kan ik daar als slachtoffer dan dus niet 'christelijk' op reageren. Ik laat dit topic dan ook verder voor wat het is.
Lovely schreef:Fatsoen?? In een zin met Van der Staaij??
Lovely schreef:Dat over oog om oog, tand om tand komt toch ook uit de bijbel?
Jezus in Mattheus 5 schreef:38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.” 39 En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.
43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.
NatasjavE schreef:Diane65 schreef:. Overigens vermoed ik dat zijn vrouw haar 'ding' misschien ook wel heeft uitgeschakeld, de kinderen Vd Staaij zijn geadopteerd. .
Gek toch dsat hij hierin geen signaal van onze lieve heer heeft gezien.
Sammie schreef:oh die opmerking.. koffer.. Ja als die onder een andere opmerking was geplaatst kon ik die nog wel (ergens) waarderen.
''t is overigs jammer dat van der Staaij niet (deels) terug komt op zijn woorden, want zelfs z''n achterban vind dat ie een fout heeft gemaakt. Laten we hopen dat ie inmiddels wel snapt dat ie zich gebaseerd heeft op een zeer oud onderzoek dat al meerdere malen is tegengesproken..
@lovely, mijn opmerking was niet bedoeld om te zeggen dat mensen die voor een abortus kiezen dat niet moeten doen omdat er andere mensen zijn die wel graag kinderen willen. Want dat is erg voor die persoon, maar wel een persoonlijke keuze van de andere en wat mij betreft blijft dat zo.SGP is trouwens ook niet ALTIJD tegen abortus, als het leven van de moeder in gevaar is mag het wel degelijke. Doekje voor het bloeden misschien, maar het biedt wat nuancering. En aangezien de SGP nu door ''t Hof verplicht is vrouwen op de lijst toe te laten (verkiesbaar te maken) gok ik dat het afschaffen van kiesrecht voor vrouwen niet op het lijstje staat. Geen idee wat hun standpunt daarin is. Dan zouden ze ook de helft van hun kiezers kwijt raken.
Sammie schreef:'t is overigs jammer dat van der Staaij niet (deels) terug komt op zijn woorden, want zelfs z''n achterban vind dat ie een fout heeft gemaakt. Laten we hopen dat ie inmiddels wel snapt dat ie zich gebaseerd heeft op een zeer oud onderzoek dat al meerdere malen is tegengesproken..