Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:01

eenitraM schreef:
BaileyMix schreef:

Zozo... Nogal hoog in je bol van het menselijk ras >;)

Nou sorry hoor. Maar bij mij gaat een mens echt voor := Maar als ik moest kiezen tussen arbortus of een plofkip, dan gaat de plofkip voor.

Huh :') Wat is dan de keuze? Tussen plofkip en abortus :o?

Woogy

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:09

WOH! even vijf pagina's erbij getikt hier. kan het niet beter een poll worden. Lijkt me interessant om de cijfers te hebben.
Voor
Tegen
Onbesloten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:10

Mootje1980 schreef:
Helaas vind ik dat dat nog veel te vaak gebeurd. Iedereen heeft er zo z'n mening over en dat kan per geloofsovertuiging ook weer verschillen. Ik heb er alle respect voor. Ik heb alleen geen respect voor mensen (jongeren) die erop los seksen en niet nadenken over de gevolgen. (het niet weten vind ik anno 2012 een slap excuus, sla de Tina of de hitkrant open en je weet het al, het zou me niet eens verbazen als je er in de Penny al over kan lezen...)

eens hoor, maar kenmerkt de puberteit zich niet juist door onbezonnen acties? de rijping van de hersenen is dan nog niet eens compleet...De frontaalkwab waarin zelfbeoordeling, zelfbeheersing etc. ontwikkeld wordt werkt dan dus nog niet eens volop...Niet dat dat een excuus is, maar het is wel een levensfase waarin jongeren experimenteren en onvoldoende nadenken over de gevolgen.

Ben het eens dat je dan voorzorgsmaatregelen moet nemen en eventueel nazorg (MAP) Maar het is helaas iets wat oom bij de leeftijd en helaas bij de maatschappij van vandaag de dag hoort

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:17

BaileyMix schreef:
Huh :') Wat is dan de keuze? Tussen plofkip en abortus :o?

gadver, je zult maar zwanger zijn van een plofkip }:0

OT: VOOR

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:18

Nou ja....als je mazzel hebt beval je dan van kipfillet

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 22:20

Of je legt gewoon een ei. Probleem opgelost _O-

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:21

Colway schreef:
Mootje1980 schreef:
Helaas vind ik dat dat nog veel te vaak gebeurd. Iedereen heeft er zo z'n mening over en dat kan per geloofsovertuiging ook weer verschillen. Ik heb er alle respect voor. Ik heb alleen geen respect voor mensen (jongeren) die erop los seksen en niet nadenken over de gevolgen. (het niet weten vind ik anno 2012 een slap excuus, sla de Tina of de hitkrant open en je weet het al, het zou me niet eens verbazen als je er in de Penny al over kan lezen...)

eens hoor, maar kenmerkt de puberteit zich niet juist door onbezonnen acties? de rijping van de hersenen is dan nog niet eens compleet...De frontaalkwab waarin zelfbeoordeling, zelfbeheersing etc. ontwikkeld wordt werkt dan dus nog niet eens volop...Niet dat dat een excuus is, maar het is wel een levensfase waarin jongeren experimenteren en onvoldoende nadenken over de gevolgen.

Ben het eens dat je dan voorzorgsmaatregelen moet nemen en eventueel nazorg (MAP) Maar het is helaas iets wat oom bij de leeftijd en helaas bij de maatschappij van vandaag de dag hoort

Daar heb je natuurlijk gelijk in en ik vind dat daar voor de 'volwassen' een schone taak ligt. Als moeder en tevens leerkracht vind ik het belangrijk om goede informatie en wijsheid aan de kinderen mee te geven. Ik schrik me alleen wel kapot als ik de verhalen om me heen hoor en ik de indruk krijg dat de gemiddelde leeftijd voor een meisje om ontmaagd te worden ongeveer 14 is. Tsja dan is het inderdaad maar de vraag of er met de onrijpe hersens gedacht wordt of met de wel rijpe voortplantingsorganen.... Maar goed... ik persoonlijk zou mijn dochter liever vroeg met een voorbehoedsmiddel laten starten (veel ouders steken hun kop nog in het zand denk ik) dan dat ik hoor dat ze zwanger is (geweest). Ik hoop dat tegen die tijd onze band sterk en open genoeg is om zulke dingen met elkaar te bespreken. Overigens als ik een zoon zou hebben idem dito...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:27

Ik ben voor.

De reden maakt me eigenlijk niet uit, maar wel de tijd, het aantal weken. Ik vind dat in NL gewoon te lang abortus gepleegd mag worden.
Trouwens ik vind het echt onzin dat het een kind vermoorden is want het is immers niet levensvatbaar.
Als ik zwanger zou raken zou ik abortus plegen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:27

weet niet hoe het voor veel meides is, maar de regenjas had ik nog nooit gezien tot sexles op school. ook nooit adviezen over gehad of wat ook. gezond verstand dat zonder zo'n ding het weleens mis kon gaan was er bij mij wel. Denk dat dat puntje vaker tegen meides moet worden gezegd

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:29

Ik heb werkelijk waar nooit seksuele voorlichting gehad...ja beetje over eicel en zaadcel op school, maar verder niet, ook niet door ouders

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:31

Njah, ik ben gewoon voor, zonder mitsen en maren en leeftijden en wat ook.

Als iemand gewoon een relatie heeft (/getrouwd is), een volwassen leeftijd heeft, goede baan, genoeg ruimte; maar gewoon geen kind wil om welke reden dan ook dan denk ik: knap dat die persoon voor het ongemak van een overtijdbehandeling kiest in plaats van af te wachten en maar zien wat er van (nog) een mens op de wereld terecht komt. Het is niet dat er een tekort aan mensen is tenslotte.

Als ouder heb je m.i. de taak om te kiezen of je al dan geen goede ouder zou zijn. Als jouw inschatting dan is dat er beter geen kind geboren kan worden, dan maak je volgens mij een verstandige keuze als een overtijdbehandeling nodig is.

Ik denk persoonlijk dat de mensen die tegen abortus zijn doorgaans geen ongewenste kinderen waren van wie de ouders liever een abortus hadden gehad. Een ongewenst leven gun je toch niemand?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:32

kreeg een boekje met minimale uitleg van moeders. op school per twee een banaan en een regenjas en uiteraard bij bio de uitleg over voorplanting etc. maar super veel werd er niet aan gewijd. één giebel en bloos les bij verzorging maar als ik er naar terug kijk hadden ze daar echt meer tijd en moeite in moeten stoppen.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:45

Colway schreef:
Ik heb werkelijk waar nooit seksuele voorlichting gehad...ja beetje over eicel en zaadcel op school, maar verder niet, ook niet door ouders

Oh ik wel hoor... kwam moeders weer met haar vreselijke boekje...;) (oh nee he?! Niet weer dat boekje mam!) Maar wel een goede zaak.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:48

Mootje1980 schreef:
Colway schreef:

Oh ik wel hoor... kwam moeders weer met haar vreselijke boekje...;) (oh nee he?! Niet weer dat boekje mam!) Maar wel een goede zaak.

Hahaha hier ook.. :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:49

Ik ben voor abortus, maar ik ben wel voor verlaging van de 24-weken grens.

Collie2008

Goed juist!

Collie2008

Quellian schreef:

Maar na 20 weken moet je toch een medische indicatie hebben?

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:52

saskiakefie schreef:
Ik ben voor.

De reden maakt me eigenlijk niet uit, maar wel de tijd, het aantal weken. Ik vind dat in NL gewoon te lang abortus gepleegd mag worden.
Trouwens ik vind het echt onzin dat het een kind vermoorden is want het is immers niet levensvatbaar.
Als ik zwanger zou raken zou ik abortus plegen.

Nou ja... levensvatbaar is het dan toch wel? maar alleen niet buiten de baarmoeder of heet het dan ook niet levensvatbaar?
Ik moet wel zeggen dat ik na mijn eigen zwangerschap pas ben gaan inzien dat zo vruchtje wel echt leeft. Met mijn 10 weken echo zag je echt een leven wezentje hoor! En toen ik recent een 8 weken oude vrucht ben verloren (waar waarschijnlijk nooit het hartje bij heeft geklopt) voelde ik dat eigenlijk toch als een verlies van een kindje. Voor mij leefde het in ieder geval... Was/is toch echt wel een rouwproces.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:52

Absoluut voor
ik zag het laatst nog met een vriendin van mij ze had iets met een jongen eerst ging alles leuk en wel naarmate de relatie verder ging werd hij gemeen en agressief ze heeft abortus gedaan en maar goed ook anders zat ze nu aan een kind vast en een vader die door het kind te gebruiken haar zou blijven lastig vallen . Daarnaast heeft ze al een kind en dan had ze dus uiteindelijke 2 kinderen gehad en 2 waardeloze vaders die er niet waren voor hun kinderen. Die vriend van haar zei ook direct dat hij het kind niet wou....

Daarnaast als je bv verkracht bent vind ik het ook een mooie uitkomst
al hoewel je dan ook nog de morning after pil kan slikken

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:54

Mootje...denk dat het anders is als het kindje gewild, maar verloren is...dan is hij/zij vanaf het begin al een mensje

iemand die niet bezig is met zwanger raken maar het toch wordt zal het eerder rationeel benaderen denk ik

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:00

Colway schreef:
Quellian schreef:

Maar na 20 weken moet je toch een medische indicatie hebben?

Tot en met 22 weken mag het zonder medische reden en die grens mag van mij naar beneden.
Ik vind dat elke vrouw de kans moet krijgen om de zwangerschap om wat voor reden dan ook te beëindigen - zonder reden-, maar die grens mag van mij drastisch naar beneden. In de regel hebben vrouwen vrij snel in de gaten dat er iets anders is dan normaal. Uitzonderingen heb je altijd, maar de meeste vrouwen weten voor de 22 weken echt wel dat ze -al dan niet gewenst- zwanger zijn.

Wat betreft abortus met medische indicatie, tja... of het kind nou ''geaborteerd'' wordt met 24 weken of direct na de bevalling komt te overlijden (als het niet al zelf voor de bevalling overlijdt)... ziek kind is ziek kind en ik vind dat elke ouder daar zelf de zeggenschap in mag hebben.
Als een ziek kind eenmaal is geboren, dan moet je als ouder meewerken aan alle onderzoeken, behandelingen, proeven, testen en studentjes in de leer, anders loop je het risico uit de ouderlijke macht gezet te worden. Dus die ''late'' grens wat betreft medische gevallen heb ik niet zo´n moeite mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:05

Weet je wat ik niet snap?
Waarom mensen vinden dat ze voor anderen moeten/kunnen/mógen beslissen.
Het is mijn lijf, en ik bepaal wat ik daarmee doe.
Dat iemand voor zichzelf zegt: ik zou het niet kunnen of willen, kan ik alleen maar respect voor opbrengen :j
Maar beslis niet voor een ander :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:05

Ik zie ook liever de grens verlaagd worden :)
20 weken, anders zit je al over de helft immers en dat vind ik toch wel erg lang.

(ik heb op de christelijke school braaf condooms over de bezemsteel moeten doen :') en alle voorbehoedsmiddelen zijn door de handen gegaan en moesten wij beschrijven en een verslag van maken. Keurig geregeld! :j was super leerzaam! En lachen natuurlijk als je 13 bent :') )

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:13

Colway schreef:
Mootje...denk dat het anders is als het kindje gewild, maar verloren is...dan is hij/zij vanaf het begin al een mensje

iemand die niet bezig is met zwanger raken maar het toch wordt zal het eerder rationeel benaderen denk ik

Ja natuurlijk... mee eens. Maar goed... daarom respecteer ik ieders keus (uitgezonderd de gevallen die het als uitgestelde anticonceptie gebruiken en/of er licht over denken). Ik vind ook niet dat alle kindjes koste wat het kost geboren moeten worden.... Al zou ik zelf bijvoorbeeld uit een combinatie test te horen zou krijgen dat het kindje heel kort te leven heeft en bovendien heel ziek zal zijn tot zijn of haar dood dan weet ik ook niet of ik de zwangerschap door zou zetten. Nogmaals; ik ben geen voor of tegenstander, het ligt aan de situatie. Ik vind alleen dat een abortus niet onderschat moet worden...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:37

Of voorlichting zoveel nut heeft vraag ik me af hoor... Iedereen met gezond verstand weet toch dat als een jongetje en een meisje elkaar lief vinden en de regenjas vergeten de ooievaar wel eens langs wil komen }:0 Dat weet je imo echt wel op je -minimaal- 13e. En aangezien niet veel mensen onder de 13 al ontmaagd worden, lijken mij die 'onwetende pubers' echt zo onschuldig niet.