eenitraM schreef:BaileyMix schreef:
Zozo... Nogal hoog in je bol van het menselijk ras
Nou sorry hoor. Maar bij mij gaat een mens echt voorMaar als ik moest kiezen tussen arbortus of een plofkip, dan gaat de plofkip voor.
Huh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mootje1980 schreef:Helaas vind ik dat dat nog veel te vaak gebeurd. Iedereen heeft er zo z'n mening over en dat kan per geloofsovertuiging ook weer verschillen. Ik heb er alle respect voor. Ik heb alleen geen respect voor mensen (jongeren) die erop los seksen en niet nadenken over de gevolgen. (het niet weten vind ik anno 2012 een slap excuus, sla de Tina of de hitkrant open en je weet het al, het zou me niet eens verbazen als je er in de Penny al over kan lezen...)
Colway schreef:Mootje1980 schreef:Helaas vind ik dat dat nog veel te vaak gebeurd. Iedereen heeft er zo z'n mening over en dat kan per geloofsovertuiging ook weer verschillen. Ik heb er alle respect voor. Ik heb alleen geen respect voor mensen (jongeren) die erop los seksen en niet nadenken over de gevolgen. (het niet weten vind ik anno 2012 een slap excuus, sla de Tina of de hitkrant open en je weet het al, het zou me niet eens verbazen als je er in de Penny al over kan lezen...)
eens hoor, maar kenmerkt de puberteit zich niet juist door onbezonnen acties? de rijping van de hersenen is dan nog niet eens compleet...De frontaalkwab waarin zelfbeoordeling, zelfbeheersing etc. ontwikkeld wordt werkt dan dus nog niet eens volop...Niet dat dat een excuus is, maar het is wel een levensfase waarin jongeren experimenteren en onvoldoende nadenken over de gevolgen.
Ben het eens dat je dan voorzorgsmaatregelen moet nemen en eventueel nazorg (MAP) Maar het is helaas iets wat oom bij de leeftijd en helaas bij de maatschappij van vandaag de dag hoort
Mootje1980 schreef:Colway schreef:Ik heb werkelijk waar nooit seksuele voorlichting gehad...ja beetje over eicel en zaadcel op school, maar verder niet, ook niet door ouders
Oh ik wel hoor... kwam moeders weer met haar vreselijke boekje...(oh nee he?! Niet weer dat boekje mam!) Maar wel een goede zaak.
saskiakefie schreef:Ik ben voor.
De reden maakt me eigenlijk niet uit, maar wel de tijd, het aantal weken. Ik vind dat in NL gewoon te lang abortus gepleegd mag worden.
Trouwens ik vind het echt onzin dat het een kind vermoorden is want het is immers niet levensvatbaar.
Als ik zwanger zou raken zou ik abortus plegen.
Colway schreef:Quellian schreef:Ik ben voor abortus, maar ik ben wel voor verlaging van de 24-weken grens.
Maar na 20 weken moet je toch een medische indicatie hebben?
Colway schreef:Mootje...denk dat het anders is als het kindje gewild, maar verloren is...dan is hij/zij vanaf het begin al een mensje
iemand die niet bezig is met zwanger raken maar het toch wordt zal het eerder rationeel benaderen denk ik