cherie78 schreef:(als ik bovenstaand verkeerd geïnterpreteerd heb uit zijn boeken, hoor ik dat graag)
Cherie, het is toch duidelijk dat een uitvoerige uitleg over dit punt geheel off topic zou zijn. En ik zou nooit iets willen doen wat mij de eeuwigdurende gramschap van onze gestrenge moderatoren zou opleveren. Ik weet dat u daar zeker begrip voor kunt opbrengen. Bovendien wil ik u eraan herinneren dat wij in het jaar des heren 2009/2010 een verlijkbare discussie hebben gehad. Ik verwijs graag naar hetgeen ik daar geschreven heb. Maar zoals gezegd, ga ik daar nu niet verder op in en blijf bij mijn standpunt.
In het algemeen.
De situatie is als volgt. Iemand toont regelmatig zijn minachting en afkeuring voor Bokt en voor het overgrote gedeelte van de personen die daar schrijven. De kwalificaties die hij hen toedicht liegen er niet om. Een ding kan men deze persoon niet verwijten; dat hij onduidelijk is in die minachting en afwijzing. Zijn goed recht. In zijn positie zou ik mijn kinderen ook van Bokt weg houden. Dat past geheel in de lijn van zijn voorgaande redenering. Ook daarin is Huertecilla consequent. Een dikke bravo daarvoor. Heel knap.
In feite heeft hij een heel beschaafd rel-topic gemaakt. Hij stelt bijna letterlijk : Ik minacht jullie en om dat nog eens te onderstrepen, meldt ik bovendien dat ik jullie zo schadelijk acht, zodat ik mij genoodzaakt voel mijn zoon de toegang tot Bokt te ontzeggen.
Iets wat overigens helemaal niet belangrijk is, want naar TS eigen zeggen, heeft de jongen helemaal geen behoefte om de Bokt site te bezoeken. Het gaat er eigenlijk alleen om het Bokt en de bokt-bezoekers die zich daardoor aangesproken kunnen voelen, in te peperen hoe hij over hen denkt.
Voor mij spreekt daar een enorme frustratie uit. De 'grote Levensbeschouwer' Huertecilla voelt zich mijns inziens ernstig tekort gedaan door de mensen alhier die zijn 'ware leer' niet erkennen. En daarom, als straf als het ware, wordt de mensen hier op Bokt gemeld dat hij zijn zoon verbiedt hier te verblijven, alsof daar iemand echt van wakker zou liggen. Voor hen die deze redenering volgen, is dit hele topic één grote 'schiet in eigen voet'-actie van Huertecilla. Heel vermakelijk dit gespartel van een duiveltje in een weiwatervatje.
Ik vermaak mij kostelijk