Alcohol vanaf 18

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:57

Ik denk dat deze regeling echt niet gaat werken...

Ik was 14/15 en ik liet een ander drank halen.... Al heb ik wel op die manier mijn eigen grezen leren kennen. Jongeren gaan toch wel stiekem drinken. Dat hou je niet tegen. En als iets niet mag is het vaak ook dubbel zo leuk om te doen...
En jongeren drinken ook in de kroeg want daar krijg je het toch wel mee. Ik was 15 en stond in een kroeg van 18+... En dat gaat nu vaak nog steeds net zo gemakkelijk..

Kimbey

Re: Alcohol vanaf 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:31

Tsja.. Ik ben 17 en drink ook graag een borrel wanneer ik op stap ga, of gewoon thuis met mijn moeder.
Gewoon puur voor de gezelligheid.
Ik ben van mening dat het vrij weinig gaat uitmaken, toen ik 15 was nam mijn moeder gewoon sigaretten voor me mee, of vrienden.

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:27

Van mij mag de regeling zelfs opgetrokken worden naar 21! Op een of andere manier heb ik een soort afkeer/frustratie ontwikkeld tegen dronken mensen. Vooral als ze jong zijn en ik zie dat het allemaal 'stoerdoenerij' is!

Ik heb teveel jonge meisjes hier in het centrum (voor mijn raam) gezien die helemaal weg waren en het stoer vonden. (vorige week eentje met de benen wijd op de koude grond in een mini-rokje, wat zullen haar ouders trots zijn). Alcohol is slecht voor je hersenen + word je er sneller dik van! Ze gaan er domme dingen van doen, en het is gewoon idioot. Voor een meisje om 'ketszat' te worden vind ik gewoon niet netjes en absoluut niet ladylike. Af en toe een drankje moet kunnen voor de gezelligheid of om iets losser te komen, maar gedraag je gewoon!

Er is ooit met een bierglas gegooid door een dronken boerenpummel in de kroeg, waar ik nietsvermoedend te dichtbij stond. Sindsdien heb ik een permanent litteken van 4 cm op mijn rechterwang zitten... de politie zei: "hij was dronken, dus niet toerekeningsvatbaar! Een fijne avond mevrouw!"

Ik word zelf regelmatig met stagiaires/collega's geconfronteerd die in het weekend dronken worden en er de HELE week over praten op de werkplek. Kei vet man! Stoer man! Je bent net 16 en je drinkt? Nou applaus! De hele week hoor ik niets anders "Ik was zooooo verweg man, ik kan niet meer herinneren wat ik deed... SOOOO HE! HAHAHA ik had wel 2 flessen wijn op en een miljoen shotjes!"... van maandag tot vrijdag hoor ik dit de hele dag. Vervolgens willen ze bij een presentatie opeens serieus genomen worden als stagiair/ondernemer? Ik heb nog niks nuttigs uit je mond horen komen wat niet over alcohol ging, dus ik dacht het eventjes niet.

Er zaten een paar meisjes bij mij op school die net een paar dagen voor een belangrijke beoordeling met carnaval thuisbleven om de hele middag zat te worden... ik mocht het vuile werk allemaal weer opknappen! Fijn joh zo'n lifestyle!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:06

Slakkenrace, waarom boeit het je zo veel wat die jonge meisjes met minirokjes doen? Ze komen er vanzelf wel achter op deze manier, lijkt me.

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:02

@Manegepaard

Ik weet niet zo zeker of het me moet boeien, ik ben toch altijd nieuwsgierig waar iemand zo'n instelling in godsnaam vandaan haalt. Stukje normen en waarden en opvoeding misschien? Leven en laten leven zeggen ze maar altijd, en hopelijk lopen ze snel tegen de muur. Mede dankzij haar gedrag (en dat van meerdere) ben ik het wel eens met het wetsvoorstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:09

@Slakkenrace Tsja. Niet iedereen is even resistent tegen groepsdruk. Alleen denk ik persoonlijk niet dat dit wetsvoorstel dergelijk gedrag tegen zal gaan.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 23:35

Dus als ik het goed begrijp is het volgens jou al helemaal fout als je minirokjes enzo aandoet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:37

Sassii schreef:
Dus als ik het goed begrijp is het volgens jou al helemaal fout als je minirokjes enzo aandoet?

I.c.m met dat gedrag wel ja.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:04

Ik heb er niks op tegen. Prive blijft het waarschijnlijk nooit moeilijk om er aan te komen, maar ik denk dat het in het uitgaansleven wel gaat schelen. Tuurlijk kan je van te voren wel indrinken, maar eenmaal daar krijg je niet de kans om door te drinken. Ik ga zelf niet zo heel vaak uit, drink ook bijna nooit maar de keren dat ik wel drink is het meestal ook maar 1 of 2 glas. Daarnaast vind ik het ongelofelijk hoeveel 16 en 17 jarige er aan het eind van de avond wel niet katsbezopen hier door de stad lopen. Vind ze ook allemaal even irritant :')

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:07

Pff ik weet heel goed uit ervaring dat je veel liever stiekem dingen doet :+
Ik vind dit dus een belachelijke regeling, hopelijk komt die er niet in België..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:54

Manegepaard schreef:
mysa schreef:
Maar in Zweden werkt het wel, althans drankgebruik onder jongeren is daar veel lager.

En het stiekeme drankgebruik?

Hembrand! Supa!
http://www.zweden.com/cms/index.php?opt ... Itemid=164
incl radio-interview over huisgestookte drank en drankproblemen.
Veel drank kunnen kopen en drinken is daar een statussymbool.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 01:00

Is die regeling alleen voor Nederland of ook voor België?

Die regeling haalt helemaal niks uit denk ik, jongeren doen dan net hetzelfde als nu op bv. festivals, vragen aan een vriend(in) die 16 of ouder is om wat bier of iets anders te halen.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 01:09

Mij best!
Ik ben ook 14 maar alcohol is echt een van de vieste dingen die ik ooit heb geproefd het is voor mij hetzelfde als zoutwater even goor.
Al mijn oude klasgenoten van groep acht zijn al regelmatig dronken geweest en dat vind ik echt zo dom!
Ik ga echt niet mijn leven verknallen door alcohol. (ook huidige klasgenoten)
Ik zie bij ons op het schoolplein (alleen 1e en 2e jaars dus bij ons) regelmatig kinderen die handelen in Flügel dat vind ik er echt over gaan!
Ik vind het nu super goor maar ik weet bijna zeker dat ik het over een paar jaar nog steeds niet lust.
Ik snap vaak ook niet dat ouders het toelaten.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 01:24

Goh :D , heb ik eventjes geluk dat ik in Augustus 18 wordt!
Dacht al dat ik gek werd, eventjes voordat ik 16 werd, kwam de praktijk er ineens voor een scooter.
Werd de prijs ook meteen eventjes 8x duurder... ;(

Maar inderdaad, dit gaat ook niet werken!
Kinderen vanaf 15 gaan al langzaam opstap.
En geef toe bokkers, toen jullie 15 waren alsof jullie ook nooit stiekem eentje dronken die een ander voor je haalde?
Iedereen is nu gewend te mogen ''drinken'' met 16, als dit wordt afgeschaft tot 18 zullen heel veel kinderen zich niet aan houden...
Ook vaak wel cafe's niet hoor! Teminste bij mij in de buurt die daar wel laks mee zijn... Hopen nooit betrapt te worden in ieder geval!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:31

Ik zie het probleem echt niet. Ik ga vanaf mn 15 weleens stappen, drink redelijk wat, maar echt niet zoveel dat ik te zat voor woorden ben. Herinner me elke seconde nog en kan gewoon rechtdoor lopen :D Dan de vriendengroep van mn broertjes, zitten flink wat boeren tussen dus ja, die zijn al vanaf hun 14e regelmatig straalbezopen, kotsen en gaan daarna weer door, vallen van hun fiets af en zijn regelmatig hele delen kwijt. Vind ik dat dom? Ja, natuurlijk. Kan er alleen niet van wakker liggen, als ze dat leuk vinden moeten ze dat toch gewoon lekker doen.

Waarom moeten toch overal regeltjes voor zijn, laat mensen lekker doen wat ze leuk vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:33

xPenny schreef:
En geef toe bokkers, toen jullie 15 waren alsof jullie ook nooit stiekem eentje dronken die een ander voor je haalde?

Nee sorry, heb die drang nooit gehad om perse te moeten drinken.
Sowieso als je met alle geweld al zo jong moet drinken, denk ik dat het al de verkeerde kant op gaat.
Waarom is drank uberhaupt nodig om het gezellig te hebben? Kan toch ook prima zonder?

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:27

Ik denk dat opschroeven naar 21 idd misschien een beter idee is. Ja ze zullen voor die tijd nog gaan proberen om het te halen maar dat zal niet zo snel meer zijn op 15 of 16 jarige leeftijd aangezien 21 toch echt wel een verschil is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:34

Dat is gewoon onwijs naief gedacht, snap niet dat je dat niet inziet :o

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:14

Ik denk niet dat het enig verschil zal maken voor de jongeren die echt willen drinken. Ik zelf ben 15 en drink ook wel eens het een en ander als ik drank wil hebben vraag ik het gewoon aan vrienden voor zware drank net zo want ik heb ook vrienden van 18 heb zelfs een paar vrienden van 20 dus alles blijft makkelijk te krijgen. Ik snap niet wat ze dan tegen willen houden want het is hier in mijn omgeving very easy wat betreft drank en drugs zijn ook jongeren van 13 die ik ken die al zat drinken, blowen etc. Dus conclusie: ik denk niet dat deze maatregel zal helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:31

Blacky94 schreef:
Ik heb er niks op tegen. Prive blijft het waarschijnlijk nooit moeilijk om er aan te komen, maar ik denk dat het in het uitgaansleven wel gaat schelen. Tuurlijk kan je van te voren wel indrinken, maar eenmaal daar krijg je niet de kans om door te drinken. Ik ga zelf niet zo heel vaak uit, drink ook bijna nooit maar de keren dat ik wel drink is het meestal ook maar 1 of 2 glas. Daarnaast vind ik het ongelofelijk hoeveel 16 en 17 jarige er aan het eind van de avond wel niet katsbezopen hier door de stad lopen. Vind ze ook allemaal even irritant :')

Tuurlijk kunnen ze door drinken. Je laat het gewoon door een ander halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:33

caresje schreef:
Mij best!
Ik ben ook 14 maar alcohol is echt een van de vieste dingen die ik ooit heb geproefd het is voor mij hetzelfde als zoutwater even goor.
Al mijn oude klasgenoten van groep acht zijn al regelmatig dronken geweest en dat vind ik echt zo dom!
Ik ga echt niet mijn leven verknallen door alcohol. (ook huidige klasgenoten)
Ik zie bij ons op het schoolplein (alleen 1e en 2e jaars dus bij ons) regelmatig kinderen die handelen in Flügel dat vind ik er echt over gaan!
Ik vind het nu super goor maar ik weet bijna zeker dat ik het over een paar jaar nog steeds niet lust.
Ik snap vaak ook niet dat ouders het toelaten.

Hmm vind alcohol niet als zoutwater smaken. GHB schijnt wel als zoutwater te smaken.
Kan mij niet voorstellen dat je cola malibu zeewater vind :')

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:34

Volgens mij komt deze regeling er helemaal niet, het is nergens te vinden. En ach ze komen er toch wel aan denk niet dat het gaat werken. Genoeg 16 jarigen die zich niet helemaal dronken zuipen ieder weekend. Ik zou er trouwens niet erg blij mee worden als ik opeens in januari niet meer mag drinken en 2 maand later wel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:38

Lottexxx schreef:
Volgens mij komt deze regeling er helemaal niet, het is nergens te vinden. En ach ze komen er toch wel aan denk niet dat het gaat werken. Genoeg 16 jarigen die zich niet helemaal dronken zuipen ieder weekend. Ik zou er trouwens niet erg blij mee worden als ik opeens in januari niet meer mag drinken en 2 maand later wel :=

ik mag 12 dagen niet drinken :') Scheelt dat ik nog nooit dronken geweest ben, hooguit 1 x aangeschoten.
Probleem is dat ik naar paar glazen het gevoel heb ik dat ik niet kan lopen. Dus ga altijd weer op tijd aan de sinas :)
En van te veel suikers word ik druk :') Dus ik stuiter wel door.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:50

Cayenne schreef:
xPenny schreef:

Nee sorry, heb die drang nooit gehad om perse te moeten drinken.
Sowieso als je met alle geweld al zo jong moet drinken, denk ik dat het al de verkeerde kant op gaat.
Waarom is drank uberhaupt nodig om het gezellig te hebben? Kan toch ook prima zonder?

Ik ben het hier mee eens. Ik heb ook nog nooit drang gehad om te drinken. Vooral als het niet zou mogen, waarom zou ik het dan doen? Tuurlijk heb ik wel eens een glaasje gedronken, maar niet omdat er alcohol in zat, niet om het drinken zelf.

Verder denk ik dat ze de opvoeding ook aan moeten pakken.. Het is echt niet normaal meer wat er allemaal gebeurd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:51

Lottexxx schreef:

Klinkt bijna als een verslaving dit..