Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Manegepaard schreef:mysa schreef:Maar in Zweden werkt het wel, althans drankgebruik onder jongeren is daar veel lager.
En het stiekeme drankgebruik?
xPenny schreef:En geef toe bokkers, toen jullie 15 waren alsof jullie ook nooit stiekem eentje dronken die een ander voor je haalde?
Blacky94 schreef:Ik heb er niks op tegen. Prive blijft het waarschijnlijk nooit moeilijk om er aan te komen, maar ik denk dat het in het uitgaansleven wel gaat schelen. Tuurlijk kan je van te voren wel indrinken, maar eenmaal daar krijg je niet de kans om door te drinken. Ik ga zelf niet zo heel vaak uit, drink ook bijna nooit maar de keren dat ik wel drink is het meestal ook maar 1 of 2 glas. Daarnaast vind ik het ongelofelijk hoeveel 16 en 17 jarige er aan het eind van de avond wel niet katsbezopen hier door de stad lopen. Vind ze ook allemaal even irritant
caresje schreef:Mij best!
Ik ben ook 14 maar alcohol is echt een van de vieste dingen die ik ooit heb geproefd het is voor mij hetzelfde als zoutwater even goor.
Al mijn oude klasgenoten van groep acht zijn al regelmatig dronken geweest en dat vind ik echt zo dom!
Ik ga echt niet mijn leven verknallen door alcohol. (ook huidige klasgenoten)
Ik zie bij ons op het schoolplein (alleen 1e en 2e jaars dus bij ons) regelmatig kinderen die handelen in Flügel dat vind ik er echt over gaan!
Ik vind het nu super goor maar ik weet bijna zeker dat ik het over een paar jaar nog steeds niet lust.
Ik snap vaak ook niet dat ouders het toelaten.
Lottexxx schreef:Volgens mij komt deze regeling er helemaal niet, het is nergens te vinden. En ach ze komen er toch wel aan denk niet dat het gaat werken. Genoeg 16 jarigen die zich niet helemaal dronken zuipen ieder weekend. Ik zou er trouwens niet erg blij mee worden als ik opeens in januari niet meer mag drinken en 2 maand later wel
Cayenne schreef:xPenny schreef:En geef toe bokkers, toen jullie 15 waren alsof jullie ook nooit stiekem eentje dronken die een ander voor je haalde?
Nee sorry, heb die drang nooit gehad om perse te moeten drinken.
Sowieso als je met alle geweld al zo jong moet drinken, denk ik dat het al de verkeerde kant op gaat.
Waarom is drank uberhaupt nodig om het gezellig te hebben? Kan toch ook prima zonder?
Lottexxx schreef:Volgens mij komt deze regeling er helemaal niet, het is nergens te vinden. En ach ze komen er toch wel aan denk niet dat het gaat werken. Genoeg 16 jarigen die zich niet helemaal dronken zuipen ieder weekend. Ik zou er trouwens niet erg blij mee worden als ik opeens in januari niet meer mag drinken en 2 maand later wel