Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:14

newmom schreef:
dus zeggen dat omdat ik iemand achter slot en grendel wil voor zijn gedachte,hij of zij hetzelfde met mij zou mogen doen slaat natuurlijk kant noch wal.

Ik vind het een logische redenering...

Als mijn broer zou weten dat iemand pedofiel is, zou hij die persoon ongeacht of ie daadwerkelijk seksuele handelingen heeft verricht of wil verrichten met kinderen, alleen al om zijn pedofiele aard graag helemaal kapot slaan, dood rijden, etc. Als mijn broer dit hardop zegt, maakt hij zijn moordlustige gedachten duidelijk, zoals ook een pedofiel seksuele gedachten uit. Als die pedofiel alleen al voor die gedachten de gevangenis in zou moeten, zou mijn broer ook voor zijn moordlustige gedachten de gevangenis in moeten.

Moraal van het verhaal is dat je iemand niet kunt straffen voor het hebben van gedachten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:15

Citaat:
sorry hoor, maar vind je dat nou echt?? ik zou mijn partner compleet t bed en t huis en waarschijnlijk ook van de wereld af slaan als ik er ooit achter zou komen dat hij die gedachte had.. gatver!!
laten we het even aansporen... pffff...

Ja dat geloof ik echt, gedachten zijn namelijk geen gedrag. Het verbaasd me dat mensen gedachten in dit topic zo slecht van gedrag kunnen onderscheiden... Wie denk je zelf dat eerder een verkrachter wordt? Een man die elke dag seks met zijn vrouw heeft en een vol en sociaal leven leidt of een sociale paria die door de wereld wordt uitgekotst en bij wie elke vrouw over haar nek gaat als ze hoort wie hij echt is?

Heb je wel eens geprobeerd een gedachte te onderdrukken (heb je bijvoorbeeld wel eens een dieet gevolgd of geprobeerd te stoppen met roken?) Maakte het onderdrukken van gedachte de gedachte sterker of minder sterk? Wat helpt beter tegen een eetbui denk je? In je hoofd dingen herhalen als "je mag geen snoepje, als je een frietje eet wordt je vies en lelijk, koek is voor losers, je MOET je aan je dieet houden" of: iets anders gaan doen?

Dus ironisch genoeg is de emotionele respons eerder iets dat aanzet tot problematisch gedrag dan een oplossing.

NB dat betekent dus niet dat ik pedosexualiteit goedkeur, ik geloof niet dat íemand dat doet. Ik scheid alleen de gedachte van het gedrag, zelf kan ik genieten van een goed horrorboek of -film, dat kan me niet bloederig genoeg zijn, maar dat maakt me beslist geen moordenaar. Sterker nog; ik vind het al vies om vlees te snijden.
Laatst bijgewerkt door sallandval op 25-05-12 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:16

Een pedofiel heeft een probleem en heeft hulp nodig, voorkomen is beter mi!

Pedoseksueel hoort idd een hokje van 3 x 3 thuis met tralies en is idd niet goed te praten.

Maar je kop in zand steken en alles over 1 kam scheren vind ik gewoonweg dom en houdt het 2e soort alleen maar in stand, omdat het niet bespreekbaar gemaakt wordt!

newmom

Re: Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:23

ik kan het gewoon niet goedkeuren, ook de gedachte niet.. sorry
ik walg van dat soort mensen en ik blijf erbij dat ik ze het liefst allemaal op de brandstapel zie branden.
zou er nog één op drinken ook nog.
Betreft je broer.. hij denkt dat hij die man of vrouw kapot wil maken om zijn/haar daden jegens een kind!! dat is niet te vergelijken met iemand wie een onschuldig kind wil misbruiken of daar smerige fantasieen over heeft.. hoe kun je dat nou steeds vergelijken??

goed, ik stap er even uit hier want ik merk dat ik furieus word bij het idee dat er blijkbaar mensen zijn wie het accepteren dat een mens zo denkt en dat denken mag en niet als een gevaar word gezien.

Betreft en het snoepen oid, er komt een dag.. dat je een snoepje neemt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:25

Een pedofiel is ook onschuldig zolang hij niks heeft gedaan. :)*

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:29

DaniBanani schreef:
Een pedofiel is ook onschuldig zolang hij niks heeft gedaan. :)*

Inderdaad. Ik sta achter onze rechtstaat en had verwacht dat de meesten dat wel deden...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:35

Toch wel ironisch dat veel mensen die pedofielen (dus geen pedoseksuelen) veroordelen hen graag iets ergs aan zouden doen in de vorm van castratie/pijnlijke dood/whatever. En dan zeggen ze zelf dat het hebben van bepaalde gedachten verkeerd is? Zo ken ik er ook nog wel een paar :Y)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:38

Skygirl schreef:
SaskiaKa schreef:
Toen mijn zoon werd geboren heb ik hem beloofd dat ik hem altijd zou beschermen. Als ik weet dat een pedofiel in zijn buurt is (ook al heeft hij nog niets met die gevoelens gedaan) dan zal deze verdwijnen. Goedschiks of kwaadschiks.

Dit vind ik behoorlijk ziek. :oo Gelukkig ben ik niet zo, anders zou ik ook zorgen dat mensen met zulke gedachten tov van onschuldige mensen goedschiks of kwaadschiks verdwijnen.

Prima, noem mij maar ziek.
Iedere pedoseksueel is begonnen als pedofiel. Iedere seksuele handeling met een kind is ontstaan uit een fantasie. Iedereen met dergelijke gevoelens en gedachten hoef ik dus niet in mijn buurt te hebben. Je denkt toch niet serieus dat je van een moeder kan verwachten dat ze afwacht of dit goed blijft gaan? Van deze in ieder geval niet.
Ben ik dan ziek? So be it. Als zo iemand niet op verzoek opdondert, dan wordt hij/zij weggetimmert.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:38

Zoveel dingen zijn begonnen met een fantasie. Iedereen maar "wegtimmeren" dan?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:39

jep.. iedereen wie mijn kind iets aan wil doen of er ook maar aan denkt..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 12:40

Op bokt zijn het dan nog vooral de moeders, maar ik denk dat veel vaders nog feller zijn wat dat betreft.

Mijn pa zou iemand hartstikke doodslaan als die aan zijn dochters zit.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:40

Fiffill schreef:
Zoveel dingen zijn begonnen met een fantasie. Iedereen maar "wegtimmeren" dan?

Zou jij iemand waarvan je weet dat deze pedofiel is bij je kind in de buurt laten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:42

Ik zou de kat niet op het spek binden (als ik weet dat iemand pedofiel is, zou ik hem/haar niet laten oppassen bijv) maar sommige uitingen in dit topic gaan me te ver. Het blijven mensen, wil je een onschuldig persoon gaan vermoorden (want ja, voor gedachten wordt men niet gestraft. Anders kregen we het nog heel druk)? Alsof dat niet verwerpelijk is.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:47

Authentic schreef:
Op bokt zijn het dan nog vooral de moeders, maar ik denk dat veel vaders nog feller zijn wat dat betreft.

Mijn pa zou iemand hartstikke doodslaan als die aan zijn dochters zit.

mijn man zou er ook geen sec over nadenken als er iemand aan onze kinderen komt.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:48

Ik had het er laatst met mijn vriend over, omdat het toevallig weer eens in het nieuws was. Ik vroeg aan hem: "kan jij je daar iets bij voorstellen? Om gemeenschap te kunnen hebben bij een kind? Ik bedoel, iedere man houd van strak toch? kan jij je dan niet voorstellen dat iemand het bij een kind probeert?"
Nou, echt, ik heb hem nog nooit boos gezien, maar hij werd bijna kwaad op me!
Ik dacht misschien (omdat je eigenlijk altijd hoort dat het mannen zijn) dat hij zich misschien wel voor kon stellen dan iemand zo'n fantasie zou hebben, hij als man zijnde. Maar daar had ik mij even goed in vergist.
Gelukkig maar.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:49

Fiffill schreef:
Ik zou de kat niet op het spek binden (als ik weet dat iemand pedofiel is, zou ik hem/haar niet laten oppassen bijv) maar sommige uitingen in dit topic gaan me te ver. Het blijven mensen, wil je een onschuldig persoon gaan vermoorden (want ja, voor gedachten wordt men niet gestraft. Anders kregen we het nog heel druk)? Alsof dat niet verwerpelijk is.

Heb ik het over vermoorden? Nogmaals, als ik weet dat iemand dergelijke gevoelens heeft moet diegene weg uit mijn buurt en zeker uit de buurt van mijn kind en welk kind dan ook. Gebeurt dit niet op verzoek dan wordt hij/ zij inderdaad weggetimmert.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:51

Waarom denkt iedereen toch dat een pedofiel met een voorliefde voor kinderen alleen maar aan seks met kinderen denkt? Laat wel zien hoe weinig verstand van zaken er heerst. Een pedofiel kan verliefd worden op een kind en liefdevolle gevoelens naar een kind zoals een ander naar een partner ontwikkelen, dat wil niet zeggen dat een pedofiel altijd maar aan seks met kinderen denkt. Het woord pedofilie stamt uit het Grieks waar "Pedo" voor kind staat en "filia" voor vriendschap. Een relatie houd veel meer in dan alleen maar seks en zo zit dat ook bij een pedofiel die misschien verliefd wordt op een kind. Natuurlijk is dit nog steeds een scheve verhouding en kan een volwassene geen relatie met een kind aangaan, maar het is gewoon niet waar dat pedofielen alleen maar seks willen met kinderen en alleen daaraan kunnen denken.

Verder vind ik het belachelijk dat mensen zeggen dat een pedofiel hulp nodig heeft, hier worden pedofielen en pedoseksuelen met elkaar verwisseld. Een pedofiel is niet ziek, is geen misdadiger en ook geen viezerik. Een pedofiel is iemand met een voorliefde voor kinderen. Ik heb zelf meerdere ervaringen met pedofielen én pedoseksuelen, zowel in de praktijk als de theorie.

Om nog even op een eerder gestelde vraag uit dit topic terug te komen: Iemand die ik goed ken en vertrouw zou wél op mijn kinderen mogen passen, ookal zou ik weten dat hij pedofiel is (iemand die ik niet goed zou kennen overigens niet). Pedofiel zijn betekend namelijk niet alleen maar over seks met kinderen fantaseren of ook echt seks met kinderen (willen) hebben. Pedofielen zijn gewone mensen, net zoals jij en ik en een de meesten weten dondersgoed dat hun voorkeur niet reeël kan zijn. Waarom zou je deze mensen dan behandelen als volslagen idioten die het liefst hun geslachtsdeel in elk kind zouden willen steken? Mensen praten over dat een pedofiel in een pedoseksueel verandert en daarom niet in de verleiding gebracht moet worden. Ik heb een seksuele voorkeur voor mannen, dat betekend toch niet dat ik niet in de buurt van mannen mag komen omdat ik ze anders bespring? Omdat het blijkbaar niet mogelijk is je seksuele voorkeur in bedwang te houden? Nogmaals: Pedofielen zijn hele gewone mensen die op een kind verliefd kunnen worden. Het zijn geen mensen die alleen maar seks met het eerste de beste kind willen hebben.

Wat ik wel zie zijn mensen in dit topic die dringend psychische hulp nodig hebben. Als je het hebt over iemand dood- of aanrijden en daar voor gaan zitten ben je wat mij betreft niet helemaal goed. Als je iemand die alleen al denkt aan seks met een kind goed- of kwaadschiks wilt verjagen, laat je in mijn ogen zien dat je zelf een enorm probleem hebt. Begrijp me neit verkeerd, pedoseksuele mensen zijn wél misdadigers en daar moet de samenleving voor beschermd worden, maar mensen die roepen iemand dood te willen maken of op te willen sluiten voor hun gedachten, zijn wat mij betreft een veel groter gevaar voor de samenleving dan een pedofiel die zijn neiging onder controle heeft en hebben veel dringender hulp nodig emotioneel weer stabiel te worden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:53

Ik denk dat sommigen hier aanhangen dat élke pedofiel, zonder uitzondering, vroeg of laat pedoseksueel wordt. Vanuit die overtuiging kan ik me de reacties ook voorstellen.

Ik geloof echter niet in die overtuiging. Zoals ik eerder zei, ik weiger te geloven dat een seksuele voorkeur iemand ook tot verwerpelijk en verdorven mens maakt. En stel je dat nu eens even voor: dat NIET elke pedofiel de fout in gaat. Dan zouden er dus mensen opgesloten worden die nóóit de fout in zouden gaan, puur en alleen omdat zij een seksuele voorkeur hebben waar ze zelf 0.0% invloed op hebben. Is dát dan hoe we ons rechtssysteem willen inrichten?

En dan kom ik nog even terug op die man die ik ken. Hij is eenmalig de fout ingegaan met een 15-jarig meisje. Maakt dat hem ook tot risico bij 8-jarige kindjes? Ook als zijn recidiverisico zeer laag is ingeschat? Is hij een groter risico dan een willekeurige leraar? Of is het misschien niet zo zwart-wit?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:55

Nativa schreef:
Waarom denkt iedereen toch dat een pedofiel met een voorliefde voor kinderen alleen maar aan seks met kinderen denkt? Laat wel zien hoe weinig verstand van zaken er heerst. Een pedofiel kan verliefd worden op een kind en liefdevolle gevoelens naar een kind zoals een ander naar een partner ontwikkelen, dat wil niet zeggen dat een pedofiel altijd maar aan seks met kinderen denkt. Het woord pedofilie stamt uit het Grieks waar "Pedo" voor kind staat en "filia" voor vriendschap. Een relatie houd veel meer in dan alleen maar seks en zo zit dat ook bij een pedofiel die misschien verliefd wordt op een kind. Natuurlijk is dit nog steeds een scheve verhouding en kan een volwassene geen relatie met een kind aangaan, maar het is gewoon niet waar dat pedofielen alleen maar seks willen met kinderen en alleen daaraan kunnen denken.

Verder vind ik het belachelijk dat mensen zeggen dat een pedofiel hulp nodig heeft, hier worden pedofielen en pedoseksuelen met elkaar verwisseld. Een pedofiel is niet ziek, is geen misdadiger en ook geen viezerik. Een pedofiel is iemand met een voorliefde voor kinderen. Ik heb zelf meerdere ervaringen met pedofielen én pedoseksuelen, zowel in de praktijk als de theorie.

Om nog even op een eerder gestelde vraag uit dit topic terug te komen: Iemand die ik goed ken en vertrouw zou wél op mijn kinderen mogen passen, ookal zou ik weten dat hij pedofiel is (iemand die ik niet goed zou kennen overigens niet). Pedofiel zijn betekend namelijk niet alleen maar over seks met kinderen fantaseren of ook echt seks met kinderen (willen) hebben. Pedofielen zijn gewone mensen, net zoals jij en ik en een de meesten weten dondersgoed dat hun voorkeur niet reeël kan zijn. Waarom zou je deze mensen dan behandelen als volslagen idioten die het liefst hun geslachtsdeel in elk kind zouden willen steken? Mensen praten over dat een pedofiel in een pedoseksueel verandert en daarom niet in de verleiding gebracht moet worden. Ik heb een seksuele voorkeur voor mannen, dat betekend toch niet dat ik niet in de buurt van mannen mag komen omdat ik ze anders bespring? Omdat het blijkbaar niet mogelijk is je seksuele voorkeur in bedwang te houden? Nogmaals: Pedofielen zijn hele gewone mensen die op een kind verliefd kunnen worden. Het zijn geen mensen die alleen maar seks met het eerste de beste kind willen hebben.

Wat ik wel zie zijn mensen in dit topic die dringend psychische hulp nodig hebben. Als je het hebt over iemand dood- of aanrijden en daar voor gaan zitten ben je wat mij betreft niet helemaal goed. Als je iemand die alleen al denkt aan seks met een kind goed- of kwaadschiks wilt verjagen, laat je in mijn ogen zien dat je zelf een enorm probleem hebt. Begrijp me neit verkeerd, pedoseksuele mensen zijn wél misdadigers en daar moet de samenleving voor beschermd worden, maar mensen die roepen iemand dood te willen maken of op te willen sluiten voor hun gedachten, zijn wat mij betreft een veel groter gevaar voor de samenleving dan een pedofiel die zijn neiging onder controle heeft en hebben veel dringender hulp nodig emotioneel weer stabiel te worden.

Hier kan ik mij absoluut NIET in vinden :')

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:56

DaniBanani schreef:
Newmom, ook mensen die zelf misbruikt zijn kunnen hier objectief naar kijken. Jij niet, maar een ander weer wel.

Sterker nog; ik 'ken' een man die is veroordeeld voor misbruik van een 15-jarig meisje een aantal jaar geleden. Die man werkt nu op een basisschool voor kinderen met problemen. De school weet ongetwijfeld niks van zijn veroordeling af. Maar zijn recidivekans is laag ingeschat, en dit zijn kinderen van een andere leeftijd, nog weer een stuk jonger. Dus kies ik ervoor deze school niet in te lichten, omdat ik niet geloof dat deze man bij déze kinderen de fout in zou gaan. Ik wil hem niet zijn baan afnemen, uitsluitend omdat hij ooit die fout heeft gemaakt.

Dat vind ik echt verkeerd! vast mosterd na de maaltijd, heb de andere reacties niet bekeken, maar dat een man eerder op een 15-jarige viel wil niet zeggen dat hij niks met een 10-jarig meisje zal doen! Ik vind dat je door dit voor je te houden mede verantwoordelijk wordt als die man wél wat doet. De school heeft nu een onvolledig beeld gekregen van hun werknemer.
Je maakt nu de morele afweging ten nadele van de kinderen waarmee hij werkt, en dat vind ik fout.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:00

Natuurlijk bespring jij geen mannen. Die man zal je echt wel even recht op je voeten zetten. Daarnaast zijn er vast mannen waar jij je behoefte bij kwijt kan. Als je tot kinderen aangetrokken voelt, kan je die gevoelens nergens anders voeden én een kind zal hem niet even met zijn voeten op de grond zitten en zeggen: "waar denk jij dat je mee bezig bent?!"
Dus voor iemand met gevoelens voor kinderen zal daarin sneller de fout in gaan.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 13:01

@Nativa: 1pe·do·fiel de; m,v -en volwassene die seksuele liefde voelt voor kinderen

Pedofilie is een geaardheid (dus een seksuele voorkeur), dus pedofilie gaat qua gedachtengang al verder dan "goh wat een mooi kind". De aflevering vond ik hier een prima voorbeeld van, de jongeman praat eerst over verliefd zijn en dat gevoelens mooi zijn en niet walgelijk, dat je iemand daar niet op af kan keuren. Vraagt de presentator wat doe je er dan mee, "Ja kijken en iemand mooi vinden" (ik zie 'm al zitten bij een speelplaats oid). Vervolgens in de auto gaat het gesprek verder over dat hij fantaseert over kinderen. Zo begint het toch altijd? Ik vind dat deze persoon in de gaten gehouden moet worden, nooit een baan met kinderen moet krijgen en niet in een kinderrijke buurt moet wonen. Dus als je dat als "afstraffen" ziet, ja, ik noem het erger voorkomen!

En ik vind de vergelijking met een voorliefde voor mannen nog steeds appels met peren vergelijken. Volwassenen kunnen een gelijkwaardige relatie met elkaar aan gaan.

En in mijn ogen moet iemand die zich heeft vergrepen aan een 15-jarige ook echt niet op een basisschool gaan werken!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:03

dwaallicht schreef:
Dat vind ik echt verkeerd! vast mosterd na de maaltijd, heb de andere reacties niet bekeken, maar dat een man eerder op een 15-jarige viel wil niet zeggen dat hij niks met een 10-jarig meisje zal doen! Ik vind dat je door dit voor je te houden mede verantwoordelijk wordt als die man wél wat doet. De school heeft nu een onvolledig beeld gekregen van hun werknemer.
Je maakt nu de morele afweging ten nadele van de kinderen waarmee hij werkt, en dat vind ik fout.

Dat een man/vrouw eerder op een 30-jarige viel zegt ook niet dat hij/zij niks met een 10-jarig meisje zal doen. Wordt rustig in het onderwijs dan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:04

Ik ben het er ook mee eens dat een pedofiel niet in een omgeving met veel jonge kinderen moet wonen. Lijkt me voor die man/vrouw zelf ook alleen maar lastiger. Maar de enige manier om dat te reguleren is zorgen dat bekend is dat hij/zij pedofiele neigingen heeft. En dát bereik je alleen als mensen erover durven te praten zonder angst dat ze meteen gelyncht worden.

Wat betreft die man: De politie en rechters hebben het kennelijk niet nodig gevonden de werkgever in te lichten, dus ook de professionals schatten het risico dusdanig laag in dat hij daar veilig kan werken. Zitten zij dan fout?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:08

Worden alle pedofielen pedosexuelen en zijn alle pedosexuelen begonnen als pedofiel? Ik denk dat je op beide nee kunt zeggen...

Hoeveel pedosexuelen zullen als pedofiel zijn begonnen? Ik denk niet allemaal... Ik durf te wedden dat er ook pedosexuelen zijn die in kinderen gewoon een makkelijk slachtoffer vonden en die niet zozeer op kinderen vallen. Diegene met kinderporno uiteraard wel... maar diegenen die af en toe een kind van straat plukken? Dat kan denk ik ook net zogoed een hetero zijn.

Als je pedofielen onder de zelfde noemer schaart als pedosexuelen... creeër je daar geen groter risico mee? Iemand die van zichzelf walgt ivm zijn gevoelens, zal echt niet snel deze ter uitvoering brengen. In het geval van de jongen van de aflevering... die komt iig wel aan zijn trekken bij zijn vriend, dus de kans dat hij in een hoekje zijn hormonale frustraties bot viert op plaatjes is een stuk kleiner. Maar iemand die geïsoleerd wordt omdat hij door iedereen met zijn nek wordt aangekeken, zal wel op één of andere manier zichzelf gaan bevredigen en dan is de kans dat zijn grenzen wel langzaam verlegd worden (plaatje -> getint plaatje -> video -> IRL?)

Iemand die zich niet van die gevoelens walgt... daar zit een steekje los bij en die moet wel uit de maatschappij gehaald worden.

Pedosexuelen kun je helaas niet uit de maatschappij bannen, we doen ons best, maar ze zullen er altijd zijn. Het enige wat je kunt doen is proberen dat zo min mogelijk pedofielen pedosexueel worden. En dat bereik je denk ik alleen maar door ze te helpen met hun gevoelens overweg te gaan en niet door te gaan dreigen. Want dan krijg je samenklusteren en wordt het een "wij tegen de wereld" en vaak worden zulke groepen extreem in hun gedragingen.