Nativa schreef:Waarom denkt iedereen toch dat een pedofiel met een voorliefde voor kinderen alleen maar aan seks met kinderen denkt? Laat wel zien hoe weinig verstand van zaken er heerst. Een pedofiel kan verliefd worden op een kind en liefdevolle gevoelens naar een kind zoals een ander naar een partner ontwikkelen, dat wil niet zeggen dat een pedofiel altijd maar aan seks met kinderen denkt. Het woord pedofilie stamt uit het Grieks waar "Pedo" voor kind staat en "filia" voor vriendschap. Een relatie houd veel meer in dan alleen maar seks en zo zit dat ook bij een pedofiel die misschien verliefd wordt op een kind. Natuurlijk is dit nog steeds een scheve verhouding en kan een volwassene geen relatie met een kind aangaan, maar het is gewoon niet waar dat pedofielen alleen maar seks willen met kinderen en alleen daaraan kunnen denken.
Verder vind ik het belachelijk dat mensen zeggen dat een pedofiel hulp nodig heeft, hier worden pedofielen en pedoseksuelen met elkaar verwisseld. Een pedofiel is niet ziek, is geen misdadiger en ook geen viezerik. Een pedofiel is iemand met een voorliefde voor kinderen. Ik heb zelf meerdere ervaringen met pedofielen én pedoseksuelen, zowel in de praktijk als de theorie.
Om nog even op een eerder gestelde vraag uit dit topic terug te komen: Iemand die ik goed ken en vertrouw zou wél op mijn kinderen mogen passen, ookal zou ik weten dat hij pedofiel is (iemand die ik niet goed zou kennen overigens niet). Pedofiel zijn betekend namelijk niet alleen maar over seks met kinderen fantaseren of ook echt seks met kinderen (willen) hebben. Pedofielen zijn gewone mensen, net zoals jij en ik en een de meesten weten dondersgoed dat hun voorkeur niet reeël kan zijn. Waarom zou je deze mensen dan behandelen als volslagen idioten die het liefst hun geslachtsdeel in elk kind zouden willen steken? Mensen praten over dat een pedofiel in een pedoseksueel verandert en daarom niet in de verleiding gebracht moet worden. Ik heb een seksuele voorkeur voor mannen, dat betekend toch niet dat ik niet in de buurt van mannen mag komen omdat ik ze anders bespring? Omdat het blijkbaar niet mogelijk is je seksuele voorkeur in bedwang te houden? Nogmaals: Pedofielen zijn hele gewone mensen die op een kind verliefd kunnen worden. Het zijn geen mensen die alleen maar seks met het eerste de beste kind willen hebben.
Wat ik wel zie zijn mensen in dit topic die dringend psychische hulp nodig hebben. Als je het hebt over iemand dood- of aanrijden en daar voor gaan zitten ben je wat mij betreft niet helemaal goed. Als je iemand die alleen al denkt aan seks met een kind goed- of kwaadschiks wilt verjagen, laat je in mijn ogen zien dat je zelf een enorm probleem hebt. Begrijp me neit verkeerd, pedoseksuele mensen zijn wél misdadigers en daar moet de samenleving voor beschermd worden, maar mensen die roepen iemand dood te willen maken of op te willen sluiten voor hun gedachten, zijn wat mij betreft een veel groter gevaar voor de samenleving dan een pedofiel die zijn neiging onder controle heeft en hebben veel dringender hulp nodig emotioneel weer stabiel te worden.
Hier kan ik mij absoluut NIET in vinden