Fukushima kerncentra #4 bedreigt leven op aarde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:49

yole schreef:
Geld is de drijfveer… De nucleaire winsten zijn enorm… In Belgie wordt energiereus Electrabel er momenteel van verdacht een schaarstestrategie te handhaven; ze sluiten steenkool- en gascentrales om zo kernenergie noodzakelijk te houden en de nucleaire winsten daarop te kunnen bestendigen. In dat opzicht doen we het véél slechter dan bvb. Duitsland en Japan. We zullen het pas leren (hoop ik) wanneer er hier iets gebeurd... Wij leven hier bvb. op 20 km van een opslagplaats van kernafval en op evenveel km van een centrale... Ons wordt afgeraden om een eigen moestuin aan te leggen... Elke maand worden er hier testsignalen door het omroepsysteem gestuurd en loeien de sirenes... Het is diep intriest dat we anno 2012 in zo'n situatie moeten leven.

Ik denk dat de opslag van electriciteit een belangrijke ontwikkeling zal zijn met betrekking tot de groene alternatieven… Wanneer we bvb. de energie van een blikseminslag zouden kunnen opslaan, zou men een volledige stad geruime tijd van energie kunnen voorzien. Aan bliksem lijkt me geen gebrek, evenals zon en wind… Het vangen ervan lijkt me ook geen probleem… Het is de opslag ervan die momenteel een probleem is..

Bliksem heeft een hoog voltage,maar een relatief laag amperage......de hoeveelheid stroom van een gemiddelde bliksemflits is genoeg om een wasmascine een wasje te laten draaien,vergelijk baar met ongeveer een m2 gas.....

Grapjasjes12

Re: Fukushima kerncentra #4 bedreigt leven op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:03

Ik denk niet dat ze hier snel iets aan gaan doen. De echte rijken hebben een grote fallout shelter waar ze jarenlang kunnen vertoeven. Ik hoop alleen dat ze inzien dat het zonder ons moeilijk is om nog luxer te gaan leven :z

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:30

Nicolletje schreef:
Het valt me op dat in bijv. België op bijna elke hoek van de straat kennis en materiaal (en subsidie) te vinden is hierover, maar als ik in Nederland zeg dat ik niet isoleer met rockwool of steenwol maar vlas, dan word ik niet alleen een partij raar aangekeken, ik moet ook nog het halve land doorrijden met m'n karretje om een geitenwollensokken-bouwmarkt te vinden die zoiets levert.
Ik heb weleens gedacht, laat maar ik neem het gewone spul wel mee.
De waterverf wordt door medewerkers zowat uit mijn handen getrokken "dit is rotspul joh, je moet die op terpentinebasis hebben"

Wat me ook opvalt is dat mensen die zich in een risicogebied bevinden, zich daar terdege van bewust blijken te zijn... In deze buurt heeft bijna iedereen zijn dak vol zonnepanelen liggen, worden de huizen goed geïsoleerd en maakt men gebruik van ledlampen en energiezuinige A++ apparatuur en is men hier bovendien ook nog eens zuinig mee... 50km verder lijkt men hier nauwelijks besef van te hebben. De ver-van-mijn-bed mentaliteit is eigen aan de mens... Dat er op een ander continent anderhalf miljoen mensen lijden onder de gebeurtenissen doet ons weinig maar wanneer er hier kanker vastgesteld wordt bij een werknemer van een kerncentrale is de verontwaardiging enorm (en wellicht zelfs niet relevant bij gebrek aan oorzakelijk verband)...

Omgekeerd klagen we ook steen en been over het feit dat we ramen en deuren gesloten moeten houden en geen inspanningen mogen doen wanneer er 4 dagen geen wind is en de fijn stof waarden alweer alle grenzen overschrijden... Dit is een probleem waar we zelf de hand in hebben, zelf heel makkelijk iets aan kunnen doen, in tegenstelling tot de problematiek van kernenergie... maar we blijven ondanks de fenomenaal hoge brandstofprijzen gewoon hardnekkig de auto inzetten om naar de winkel om de hoek te rijden, we blijven ook de vlees- en melkindustrie voeden... Het zelfdestructieve karakter eigen aan de mens is een opmerkelijk gegeven... wellicht kunnen we in de toekomst het gen dat hier verantwoordelijk voor is, manipuleren. ;)

Citaat:
Bliksem heeft een hoog voltage,maar een relatief laag amperage......de hoeveelheid stroom van een gemiddelde bliksemflits is genoeg om een wasmascine een wasje te laten draaien,vergelijk baar met ongeveer een m2 gas.....

Bij inslag kan er tot 10 gigajoule overspringen van wolk naar aarde. Feit is wel dat het overgrote deel van deze energie onderweg verloren gaat in de vorm van warmte, waardoor slechts 10 tot 100 megajoule overblijft wanneer de bliksem de aarde bereikt, idd net genoeg om... maar wat niet is kan nog komen... wie weet slaagt men er in de toekomst wel in om de volledige energie van een bliksem op te vangen en te stockeren... wat dan wel voldoende is om 10 lampen van 60 watt een halfjaar te laten branden... dit buiten beschouwing gelaten zijn voldoende andere groene oplossingen waar we het mee kunnen doen mits een aanpassing van ons buitensporige energieverbruik.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:08

Wuis wat wil je hiermee zeggen, dat het nog wel meevalt??

Als het wel tot ontploffing etc komt, dan zijn de gevolgen nog niet te overzien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:17

piewie schreef:

Als het wel tot ontploffing etc komt, dan zijn de gevolgen nog niet te overzien!

Nee, dat wil ik helemaal niet zeggen. Het was alleen een bericht die me opviel, daarom plaatste ik hem.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:18

Wuis schreef:
piewie schreef:

Nee, dat wil ik helemaal niet zeggen. Het was alleen een bericht die me opviel, daarom plaatste ik hem.

Heb ik niet ergens in het andere topic gelezen dat de toegestane norm "gewoon" verhoogd geworden is?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:32

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:13

Shadow0 schreef:
Ja. Het is dan ook opvallend hoe dit 'goede' nieuws over Fukushima ineens in alle media opduikt - terwijl al die overschrijdingen grotendeels onopgemerkt blijven.

Een interessant artikel: http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... a_1_628763

Ik heb het artikel nog niet gelezen, later op de avond heb ik meer tijd.

Het begint een gevalletje "doofpot" en "verdraaiingen" te worden, althans in mijn ogen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:12

cherie78 schreef:
Shadow0 schreef:
Ja. Het is dan ook opvallend hoe dit 'goede' nieuws over Fukushima ineens in alle media opduikt - terwijl al die overschrijdingen grotendeels onopgemerkt blijven.

Een interessant artikel: http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... a_1_628763

Ik heb het artikel nog niet gelezen, later op de avond heb ik meer tijd.

Het begint een gevalletje "doofpot" en "verdraaiingen" te worden, althans in mijn ogen.

Het is eigenlijk te erg voor woorden dat de media zo'n grote rol blijkbaar gespeeld heeft in het onwetend houden van de bevolking.
Niet alleen de bevoling in Japan.
In Europa wordt ook heel weinig informatie gegeven over die ramp.

Hopelijk worden (dichtgehouden) ogen nu eindelijk geopend voor het gevaar wat er eigenlijk schuilt in kernenergie.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:32

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 11:45

cherie78 schreef:
Heb ik niet ergens in het andere topic gelezen dat de toegestane norm "gewoon" verhoogd geworden is?

In de EG is dat al eind maart gebeurd. Als noodmaatregel ivm de voedselvoorziening. Als teveel te hoge waardes geeft wordt de grens verhoogd. Uiteaard zonder dat dit in de pers is gekomen. Op dat moment heb ik een eigen meter aangeschaft.
Ook worden wanneer de alarmsystemen alarm geven, deze uitgezet. Dit laatste is in Japan, Canada en de VS gebeurd. Staat nog steeds uit.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:27

Huertecilla schreef:
cherie78 schreef:

In de EG is dat al eind maart gebeurd. Als noodmaatregel ivm de voedselvoorziening. Als teveel te hoge waardes geeft wordt de grens verhoogd. Uiteaard zonder dat dit in de pers is gekomen. Op dat moment heb ik een eigen meter aangeschaft.
Ook worden wanneer de alarmsystemen alarm geven, deze uitgezet. Dit laatste is in Japan, Canada en de VS gebeurd. Staat nog steeds uit.

http://www.zonnewind.be/2012/japan-nucleaire-winter-cia-doofpot.shtml

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:49

cherie78 schreef:

´Aan de westkust van de VS en Canada werd in augustus 2011 radioactief besmette tonijn aangetroffen. Het nieuws kwam nu pas naar buiten. Volgens de Amerikaanse overheid betekent de besmette vis geen gevaar voor de volksgezondheid en kan hij gewoon gegeten worden. Een Amerikaanse kankerexpert noemde dat "volstrekt onverantwoord".´

Euh, waar heb ik dat mbt tonijn eerder gelezen?
Gewoon met gezond verstand te voorzien. Zalm idem.

...en voor de bewust levende consument betekent dit dat deze indien hij/zij óf alles wat mógelijk besmet kan zijn moet mijden of een eigen geigerteller moet hebben.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:03

Huertecilla schreef:
cherie78 schreef:

´Aan de westkust van de VS en Canada werd in augustus 2011 radioactief besmette tonijn aangetroffen. Het nieuws kwam nu pas naar buiten. Volgens de Amerikaanse overheid betekent de besmette vis geen gevaar voor de volksgezondheid en kan hij gewoon gegeten worden. Een Amerikaanse kankerexpert noemde dat "volstrekt onverantwoord".´

...en voor de bewust levende consument betekent dit dat deze indien hij/zij óf alles wat mógelijk besmet kan zijn moet mijden of een eigen geigerteller moet hebben.

Ik had het ook eerder gelezen :j in het andere topic

Op die site stond ook nog een stukje over de andere 3 reactoren.
Maar het blijkt toch wel een enorm grote doofpot te zijn waar alles in gesmoord wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 08:43

cherie78 schreef:
Huertecilla schreef:

Ik had het ook eerder gelezen :j in het andere topic

Ik heb in maart vorig jaar al gelijk e-mails en brieven gestuurd naar grote inblikkers over waar hun tonijn vandaan komt. Staat er nl niet op doch wilden/konden ze niet aangeven.

De andere reactoren zijn inderdaad óók nog niet onder controle. Daar wordt dagelijks een onvoorstelbare hoeveelheid water ingepompt. Ze raken nooit vol; rara. Dat water verdwijnt niet; dat loopt ´weg´; de zee (oceaan) en het grondwater in; radioactieve vervuiling en al.
Ook díe zijn nog steeds niet bevingbestendig.

Het is al met al een ´goed´ voorbeeld van hoe het kiesvee in het westen via de media braaf verweidt wordt.
De valkuil van de democratie x groeieconomie = een kleptocratie die stinkend rijk is en een massa die overconsumeert van geleend geld waar het aan vast zit.

Slaap kindje slaap,
daarbuiten staat een dayglow schaap.
Drink je melk maar zoetjes,
van de radioactieve koetjes.

...maar die domgehouden massa stemt wel ook voor de leefomstandigheden voor mij en mijn gezin -:(-
Je zou van minder anarchist worden.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:43

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:11

storrum schreef:

en wat eraan gedaan is, is nog minder ruchtbaarheid aan hoorzitingen en nog beter gesloten deuren waarachter ze gehouden worden. Oh, en nóg betere screening van de ´pers´, lees; tamme woordvoerders.

Dat geldt ook voor ons hier op ´veilige´ afstand.
Ons wordt ook niet vertelt dat de vis uit de Stille Oceaan al een jaar geleden piepende meters gaf. Dat de veilige norm verhoogd is, de meters bijgesteld/uitgezet en alles dus ´veilig´ ingeblikt kon worden...
De pers bijt de hand die het te eten geeft niet, dus is :x

De volgende stap is dat kritische stemmen de mond wordt gesnoerd onder het mom van de nationale veiligheid. Naar ´verluidt´ (uiteaard niet luid want dat is nu net verboden) speelt dit al in de VS.
Het tóppunt van crimineel cynisme is dat. Alsof rapporteren van het gevaar het probleem is :roll:

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:44

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:00

Inderdaad heel aangrijpend en dan moeten we die mensen ook nog gaan treffen met een handelsboycot volgens TS. :r

@Shadow
Ik hoop dat je nu ziet dat de pers wel degelijk geïnteresseerd is in Japan. Zoals ik al zei wordt er door de kwaliteitskranten dagelijks over geschreven en ook op tv zijn beide kanten van het verhaal volop aanwezig. Tja dan kun je wel gaan zeuren dat kranten vergelijkbaar met de Sun en de Mirror het laten afweten, maar dat soort kranten zouden hier in Europa ook niet uitblinken in hun berichtgeving over zulke ernstige zaken, die houden zich meer bezig met het uiterlijk van beroemdheden. ;)

Japan is een democratisch land dus mensen zullen volop de gelegenheid hebben om op die manier invloed uit te oefenen. Gelukkig doen de kranten daar er alles aan om de mensen echt goed te informeren, en laten ze echte experts die tegen kernenergie zijn ook volop aan het woord. De meeste Japanners snappen ook dat op dit moment het alternatief voor kernenergie de invoer van zeer grote hoeveelheden fossiele brandstoffen is (Dat en zuiniger omgaan met energie). Ze kunnen daar natuurlijk wel zonne-energie gaan benutten voor de airco, helaas hebben ze nogal weinig daken om ze op te plaatsen en gaan die panelen ook weer veel last hebben van de stormen en aardbevingen die regelmatig langskomen. Maar aangezien ik begrijp dat er hier mensen zijn die weten hoe alles wel moet worden opgelost hoop ik dat jullie zo vriendelijk willen zijn jullie enorme kennis over deze problemen met de Japanners te delen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 15:23

Hermelientje schreef:
Inderdaad heel aangrijpend en dan moeten we die mensen ook nog gaan treffen met een handelsboycot volgens TS. :r

Zo kan je het ook zien ja, in plaats van de japanse overheid te dwingen wat voor hun bevolking te doén.
Verschil tussen luxe en leven.

@Shadow
Ik hoop dat je nu ziet dat de pers wel degelijk geïnteresseerd is in Japan. [/quote]

Na 14 maanden mag er ook wel énige belangstelling zijn ja.
Hier is het nog steeds fluitje poep tralala.

Dat van die democratie zie je toch zelf wel in dat dit een scheet in een netje is?! Dat de democratische keuse voor kernenergie pure manipulatie was?
Dat we nu nog steeds net zó gemanipuleerd worden; zie de info over Fukushima in onze pers _-:(

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:48

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:46

cherie78 schreef:
Huertecilla, hier is dus ook te lezen dat de meetapparatuur in Amerika inderdaad "offline" is.
Onbegrijpelijk!

Het écht onbegrijpelijke is dat de sheeple het braafjes accepteren.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:28

Huertecilla schreef:
cherie78 schreef:
Huertecilla, hier is dus ook te lezen dat de meetapparatuur in Amerika inderdaad "offline" is.
Onbegrijpelijk!

Het écht onbegrijpelijke is dat de sheeple het braafjes accepteren.

Ik denk dat het ook heel moeilijk te "bevatten" is.

We zien het niet, horen het niet, proeven het niet en voelen het niet.
Tot het te laat is.

Dat alles zo stilgezwegen wordt, zegt eigenlijk al genoeg.
Mochten we alles precies weten, denk dat "de hel" losbarst.

Letterlijk en figuurlijk

Bovenstaand gaat echt niet op voor de mensen die (nog) steeds in de buurt van de kernreactoren wonen.
De hebben al aan de lijve ondervonden wat dit betekend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 13:18

cherie78 schreef:
Mochten we alles precies weten, denk dat "de hel" losbarst.

Nah; de sheeple wíllen geen gevoel van onlust of wat moeten doen, dus accepteren véél liever dat het complot-theorie opklopperij door alternatief werkschuw tuig is.
Geloven veel liever dat luchtkoeling prima werkt.... Tentje erover en wég is het.