Amy77 schreef:Nou die milleniumdoelen he, enorm mooi en ik sta daar ook helemaal achter..maar nog even en die doelen mogen in Nl nagestreefd gaan worden.
Neem de armoede terugdringen en werk voor iedereen..nou het spijt me zeer, maar dit lijkt steeds erger te worden..mensen moeten hun huis verlaten omdat zij dit niet meer kunnen betalen, en dan heb ik het over huurhuizen particulier he...want de sociale huurwoningen liggen niet voor het oprapen en ellendelange wachtlijsten etcetcetc..
Hier ook hoor..erg creatief met geld en plezier voor 10 als we eens een dagje naar zee kunnen..dat is onze vakantie, want vakantie opnemen gaat niet, met een nul uren contract en elke cent is nodig om de huur maar te kunnen betalen en vaste lasten maar te kunnen betalen..
..maar alles wordt zo moeilijk gemaakt en wat je ook doet of probeerd, het lijkt steeds zwaarder te worden..en ik persoonlijk kan daar best angstig om worden..moet er niet teveel stil bij staan en go with the flow instelling aannemen..maar als alles wat je opgebouwd hebt, onderje vandaan gekaapt lijkt te worden, is het soms moeilijk te begrijpen allemaal..en wat mij betreft, dat komt wel goed, maar als ik naar mn vader kijk, die 65 wordt dit jaar..ik vind het triest..en dan hoef ik niet in detail te treden, met enigzinds wat inlevingsvermogen wordt heus wel duidelijk hoe mensen met minder dan modaal inkomen moeten leven..terwijl je jarenlang hard en keihard gewerkt hebt.
Snap ik... En ik vind het heel knap dat mensen roeien met de riemen die ze hebben.
En dat ze ook echt willen.
Maarrrrrr werkgelegenheid is er wel... Men wil alleen niet. Want het is beneden het niveau of vies. Tja dan mag je mi niet zeuren (daarbij doel ik dus niet op jou)
Ik denk dat men heel hard kan schoppen en slaan maar het uiteindelijk zelf moet zien te redden en goede keuzes moet maken. Hoe vervelend ook af en toe.