breng jij je kind nog naar de opvang ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hou jij je kind liever thuis?

Ja, ik vertrouw het niet meer en hou mijn kind liever bij me
40 (28%)
Nee hoor, dit zijn extreme gevallen, de meeste kinderdagverblijven zijn prima
102 (71%)

Totaal aantal stemmen: 142

Magrathea

Re: breng jij je kind nog naar de opvang ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:51

Eww dat klinkt eng blue eyes! Maar goed je hebt overal rotte appels helaas...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:25

Magrathea schreef:
Ja een gastouder die ik verder niet ken zou ik ook niet zo snel doen denk ik

Een gastouder leer je kennen, net als de leidsters op het KDV, die ken je immers de eerste tijd dat je kind daar naar toe gaat ook niet.
Ik heb mijn kind ook niet zomaar bij de eerste beste neergezet. Je kan gewoon, net zoals bij het KDV, kennismakingsgesprekken aangaan met een gastouder. Wij hebben een stuk of 4 gesproken en 3 KDV's voordat wij voor haar hebben gekozen. De klik was er gelijk toen we elkaar spraken. Ik zie het aan mijn kind en ik lees het terug in de verhaaltjes die zij opschrijft als mijn dochtertje daar is geweest, dat zij het daar ontzettend naar haar zin heeft.
Ja, zij is de hele dag alleen met de kinderen, maar twee of meerdere leidsters op een KDV geeft helaas ook geen zekerheid.. dat kunnen we wel zien op het nieuws. De ene misbruik en mishandeling drama na het ander bij een KDV... Dus nee, een KDV is zeker niet veiliger omdat daar meerdere leidsters zijn per groep.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:40

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Iemand die kwaad wil kan in zijn eentje gewoon zijnhaar gang gaan, met 2 is dat moeilijker.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:36

@Vanessa: je moet niet vergeten dat er legio KDV en BSO zijn, en dat de KDV en BSO waar iets misgaat, hoogstwaarschijnlijk op 1 hand te tellen zijn. Ik hoor het in ieder geval bijna nooit op het nieuws.
Zekerheid heb je helaas nergens, niet op KDV, BSO, niet op school, niet op straat, nergens. Maar het lijkt me niet goed om daar te lang bij stil te staan.
Onze dochter is 6 jaar met veel plezier naar KDV en later naar BSO gegaan. Ik zou het iedereen kunnen aanraden, maar dan praat vanuit onze ervaring hiermee.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:44

Niet naar het kinderdag verblijf nee.. absoluut niet.
mijn knulletje speelt 2x in de week bij een gastouder.
Totaal 4 kindjes tussen de anderhalf en 2 en een half waarvan 2 van haarzelf.
Heerlijk heeft hij het daar! :j

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:16

Magrathea schreef:
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Iemand die kwaad wil kan in zijn eentje gewoon zijnhaar gang gaan, met 2 is dat moeilijker.

Mee eens.
Wij werken per dag met minimaal 3 leidsters en max met 7. Dan kan er echt weinig gebeuren hoor veel minder snel iets als dat je alleen bent.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:33

Wil overigens niet zeggen dat er niks KAN gebeuren in een groepje leidsters, maar de kans is gewoon kleiner.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:38

Alet74 schreef:
@Vanessa: je moet niet vergeten dat er legio KDV en BSO zijn, en dat de KDV en BSO waar iets misgaat, hoogstwaarschijnlijk op 1 hand te tellen zijn. Ik hoor het in ieder geval bijna nooit op het nieuws.Zekerheid heb je helaas nergens, niet op KDV, BSO, niet op school, niet op straat, nergens. Maar het lijkt me niet goed om daar te lang bij stil te staan.
Onze dochter is 6 jaar met veel plezier naar KDV en later naar BSO gegaan. Ik zou het iedereen kunnen aanraden, maar dan praat vanuit onze ervaring hiermee.

Dan vraag ik mij echt af waar jij het nieuws vandaag haalt, want ik hoor en lees juist heel veel over gevallen waar seksueel misbruik en misbruik van macht aan de orde is geweest. Natuurlijk gebeurt het niet op iedere KDV en BSO, gelukkig niet zeg! Maar het komt nu over alsof een KDV vele malen veiliger is dan een gastouder omdat ze daar met meerdere leidsters zijn en dat is in mijn ogen niet waar.