Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:gummie schreef:Dat lijkt me wat te simplistisch voorgesteld, aangezien er kennelijk nogal wat mensen zijn met een afkeer van moslims en islam, die geen trauma hebben van het dragen van een hoofddoekje
Je gaat voorbij aan tendensen, sentimenten, sociologie, maatschappelijke verschijnselen, etc.
Dat is gewoon kuddegedrag![]()
purny schreef:VVD: Hebben heel NL naar de knoppe geholpen. Mark Rutte is een schijnheilige vent die niks beters te doen heeft dan de chronisch zieken, gehandicapten en ouderen te pakken.
Electra63 schreef:gummie schreef:Dat lijkt me wat te simplistisch voorgesteld, aangezien er kennelijk nogal wat mensen zijn met een afkeer van moslims en islam, die geen trauma hebben van het dragen van een hoofddoekje
Je gaat voorbij aan tendensen, sentimenten, sociologie, maatschappelijke verschijnselen, etc.
Dat is gewoon kuddegedrag![]()
Quellian schreef:Daar dacht ik ook al aan, want het maakt tegenwoordig toch niet uit op wie je stemt, ze helpen toch alles omver
sarabande schreef:Quellian schreef:Daar dacht ik ook al aan, want het maakt tegenwoordig toch niet uit op wie je stemt, ze helpen toch alles omver
Voorlopig heeft de PVV alles omver geholpen met als cadeautje economische achteruitgang voor Nederland
Sonja_vR schreef:ik ben het partijprogramma van de SP maar eens nader gaan bekijken , en het lijkt er op dat het SP gaat worden.
Europa standpunten kan ik me in vinden, wel europa, maar europa moet minder te vertellen krijgen over een aantal zaken en we moeten er minder aan betalen.
immigratie en integratie beleid kan ik me ook in vinden , snellere procedures en minder mogelijkheden tot herhaaldelijk asiel aanvragen, uitzetting ook uitvoeren en hierbij eventuele ondersteuning bieden (hulp bij regelen van documenten etc om terug te kunnen keren) en je hebt je te gedragen .
arbeidsmigratie weren , eerst mensen hier aan het werk dan pas mensen uit andere landen toelaten.
om even een paar voorbeelden te geven , ik ga er nog even wat dieper induiken en toch ook de partijvertegenwoordigers tegen het licht houden
Quellian schreef:Ik zie dat andersIk zie het als dat VVD alles kapot heeft gemaakt wat NL zo sterk maakte. Ze hebben alles onderuit gehaald.
Mark Rutte, die niet eens zijn eigen sokken wast, dat doet mama nog voor hem.
Sonja_vR schreef:Electra63: de partij die alles haalbaar en realistisch heeft kwa standpunten bestaat niet vrees ik
bij de VVD zie ik ook echt wel goede punten, maar ook niet haalbare of realistische punten
ik heb voorheen 2 keer VVD gestemd, maar ik ga er niet meer aan beginnen, ze hebben een aantal zaken die ze als standpunt keihard op papier hadden staan 180 graden anders gedaan waarbij dit niet door de andere coalitiepartners geinstigeerd is
en ze zijn in een coalitie gestapt die in mijn ogen ten alle tijden zeer onwenselijk zou zijn waarbij we het resultaat nu gepresenteerd hebben gekregen.
SP heeft idd ook wel wat dingen waarvan ik denk "sja, misschien niet echt haalbaar of realistisch" maar feit blijft dat geen enkele partij alleen zal gaan regeren, maar er altijd samenwerking moet plaatsvinden met andere partijen , alleen denk ik wel dat de SP een goede partner zou kunnen zijn met verschillende andere partijen, hoewel ik de VVD daar ook wel bij zou willen zien ...vrees dat dat lastig zou worden , maar het is een betere combi dan welke partij dan ook met de PVV samen
Doma_clasica schreef:Men moet ook niet gaan bezuinigen in de onderste of middelste zone maar aan de top valt volgens mij nog volop te bezuinigen.
De hooggeplaatste mensen bezuinigen zichzelf natuurlijk niet weg.
Dobel schreef:Doma_clasica schreef:Men moet ook niet gaan bezuinigen in de onderste of middelste zone maar aan de top valt volgens mij nog volop te bezuinigen.
Ik heb het erg goed thuis en ag mijzelf denk ik wel bij de 'rijkere' mensen bedelen. Daar hebben mijn ouders hard voor gewerkt. Bij rijke mensen bezuinigen vind ik dus erg stom, je werkt er zelf voor en hebt zelf de keuze om aan scholing te doen of niet om hoger op te komen. Tegenwoordig kan je beter niet werken of zo min mogelijk dan krijg je veel meer. Ik vind dat ieder hetzelfde moet inleveren.
geerke schreef:daarin verschilt Geert niet zo heel veel van de overige politici/partijen....daar gaan we binnenkort achterkomen.
Dobel schreef:Doma_clasica schreef:Men moet ook niet gaan bezuinigen in de onderste of middelste zone maar aan de top valt volgens mij nog volop te bezuinigen.
Ik heb het erg goed thuis en ag mijzelf denk ik wel bij de 'rijkere' mensen bedelen. Daar hebben mijn ouders hard voor gewerkt. Bij rijke mensen bezuinigen vind ik dus erg stom, je werkt er zelf voor en hebt zelf de keuze om aan scholing te doen of niet om hoger op te komen. Tegenwoordig kan je beter niet werken of zo min mogelijk dan krijg je veel meer. Ik vind dat ieder hetzelfde moet inleveren.
Electra63 schreef:geerke schreef:daarin verschilt Geert niet zo heel veel van de overige politici/partijen....daar gaan we binnenkort achterkomen.
Maar heel veel PVV-stemmers kozen Geert toch om de nieuwe politiek? Als tegenstem tegen de oude politiek en achterkamertjespolitiek? Dat heb ik al nooit begrepen.
Ik begrijp ook niet dat "linkse" stemmers voor de PVV hebben gekozen. Geert komt immers uit de rechtse, conservatieve, tak van de VVD. Die linkse standpunten is gewoon kiezersbedrog. Dat mensen daar 1 keer in trappen, kan ik mij voorstellen, maar nog een keer? Om dan nog maar niet te spreken over de rest van de Tweede Kamerleden van de PVV, zelden zoveel domme figuren bij elkaar gezien.