Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:35

Een goed punt van Wilders mag dan ook wel genoemd worden voor het een Wildersafzeiktopic gaat worden:
Hij heeft de politiek weer onder de aandacht gekregen van Henk & Annie en hun duidelijk gemaakt dat de beslissingen in Den Haag geen ver van mijn bed show zijn maar beslissingen die de gewone burgers raken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:35

Klopt Lovely.

Gummie, ik vind je een scherpe discussiepartner! Ik heb plezier in jouw posts! :D

gummie

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:37

@ Anne: daar heb je gelijk in... Even los van waarom Wilders het doet, hoe hij het doet, wat de gevolgen zijn en of je het daarmee eens bent worden mensen wel wakker geschud.

@ Lente: dankjewel :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:38

Anne_GTI schreef:
Een goed punt van Wilders mag dan ook wel genoemd worden voor het een Wildersafzeiktopic gaat worden:
Hij heeft de politiek weer onder de aandacht gekregen van Henk & Annie en hun duidelijk gemaakt dat de beslissingen in Den Haag geen ver van mijn bed show zijn maar beslissingen die de gewone burgers raken

Die gewone burgers zijn ook de moslims en buitenlanders die in ons land wonen.
En hij vind het erg dat die geraakt worden?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:41

woofie schreef:
gummie schreef:
Ik zie dat we het weer over "de gewone man" en "de zwakkeren" gaan hebben....

Kan iemand mij daar nog even de definitie van geven?

Ben jij nou zo dom of doe jij alsof je dom bent??

Louis van Gaal!! Jij ook op bokt!!? Ha, dat had ik niet verwacht.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:43

Volgens mij kunnen we onderhand beter een topic gaan openen over definities. Die lopen namelijk zo uiteen, zijn zo onduidelijk, zo onvolledig en voor zoveel interpretaties vatbaar dat alleen al daarover discussie ontstaat. Zolang we conclusies ("gaan er op achteruit") gaan baseren op definities ("gewone man"/ "zwakkere") die niet helder zijn en waarover onenigheid bestaat, kunnen we het volgens mij helemaal niet over de conclusies gaan hebben.

Maar goed, off-topic misschien. Want het ging over de mislukte onderhandelingen. Excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:45

Maar Anne, er is toch nooit enige belemmering geweest voor Henk en Annie om met verstand hun stem uit te brengen en interesse te hebben in de politiek. Henk en Annie zijn zelf ingedut omdat ze ervoor kozen zich erbuiten te houden. Wat ik erger vind is dat men sinds Fortuin en ook nu tijdens het fenomeen Wilders zijn/haar stem gebruikt als protest middel. Zo werkt de democratie niet, maar voor democratie hoef je bij Wilders dan ook niet aan te kloppen.

Holypope, Louis bracht het leuker.

Gummie, iedereen gaat er in koopkracht op achteruit het komende jaar. De prijs aan het eind van dat traject is een groeiende economie in 2014/2015.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:46

Anne_GTI schreef:

De andere kant is dat hij Nederland op alle mogelijke manieren onderuit haalt in het buitenland hetgeen tot gevolg heeft dat Nederland als een minder betrouwbare handelspartner gezien wordt, dus minder export, minder productie, minder werk voor Henk en Ingrid.
In plaats van voortdurend op Europa te fulmineren zou hij zijn kiezers ook duidelijk moeten maken wat hun keuze voor hem tot gevolg heeft en als ze dan nog voor hem kiezen krijg je gelijk van mij.

Ik vond de wijze waarop Gul op zijn denigrerende twiets reageerde van grote klasse, maar helaas zijn niet alle regeringsleiders zo wijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:48

sarabande schreef:
Inmiddels is Nederland de triple A status verloren, moet Nederland duurder lenen en is opeens van een land bovenaan de ladder veranderd in een land dat in een adem met Spanje genoemd wordt.

Dit is trouwens niet waar, NL is de AAA status niet kwijt geraakt.

geerke

Lovely schreef:
Maar Anne, er is toch nooit enige belemmering geweest voor Henk en Annie om met verstand hun stem uit te brengen en interesse te hebben in de politiek. Henk en Annie zijn zelf ingedut omdat ze ervoor kozen zich erbuiten te houden. Wat ik erger vind is dat men sinds Fortuin en ook nu tijdens het fenomeen Wilders zijn/haar stem gebruikt als protest middel. Zo werkt de democratie niet, maar voor democratie hoef je bij Wilders dan ook niet aan te kloppen.

Gummie, iedereen gaat er in koopkracht op achteruit het komende jaar. De prijs aan het eind van dat traject is een groeiende economie in 2014/2015.

democratie?....een democratie is een referendum houden of we de gulden terug willen,of Griekenland geld moet krijgen ....wordt niet gedaan.Wij leven in een schijndemocratie.

gummie

Lovely schreef:

Eens, met alles wat je schrijft :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:49

Lovely schreef:
sarabande schreef:
Inmiddels is Nederland de triple A status verloren, moet Nederland duurder lenen en is opeens van een land bovenaan de ladder veranderd in een land dat in een adem met Spanje genoemd wordt.

Dit is trouwens niet waar, NL is de AAA status niet kwijt geraakt.

http://www.nu.nl/economie/2792790/neder ... tatus.html

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:51

geerke schreef:
democratie?....een democratie is een referendum houden of we de gulden terug willen,of Griekenland geld moet krijgen ....wordt niet gedaan.Wij leven in een schijndemocratie.

Nee, er zijn verschillende vormen van democratie. Parlementaire democratie, zoals we die in Nederland kennen, is gewoon een andere vorm van democratie. Overigens wil ik niet weten in wat voor dramaland we terecht zouden komen als we een volledige democratie zouden kennen, dmv referenda met bindende uitkomsten. Gezien het klimaat dat heerst, eigen belang voor alles, niemand wil inleveren, schijt aan de buurman, etc. ben ik blij dat we een parlementaire democratie hebben. Denk namelijk niet dat de burgers zelf eerst voor iedere beslissing naar het CPB gaan om uit te rekenen wat de gevolgen zijn van hun keuzes.

En ook het minderheidskabinet had eigenlijk door iedereen die zo vol is van democratie omarmd moeten worden, aangezien een minderheidskabinet een werkelijke democratie bevordert, alleen al omdat men meer moet onderhandelen om bepaalde beslissingen erdoor te krijgen omdat de meerderheid vooraf ontbreekt. de rol van de Tweede Kamer is dan groter dan bij een meerderheidskabinet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:55

geerke schreef:
Lovely schreef:

Een referendum is een van de middelen die gebruikt kan worden in een democratie, maar niet het enige. Andere middelen zijn passief en actief stemrecht en het lijkt mij al heel wat als de kiezers daarmee om leren gaan. We kunnen weer een keertje oefenen dit jaar als we opnieuw naar de stembus moeten.

Een referendum uitschrijven over de gulden of griekenland is vrij subdoelmatig omdat 90% van de kiezers over te weinig achtergrondinformatie beschikt om dergelijke verstrekkende keuzes te kunnen maken. De meeste mensen kunnen geen onderscheid maken tussen nostalgie, fantasie en een verstandige beslissing op gebied van economie.

Het enige waar je gelijk in hebt is de schijn. Er is wel degelijk een schijnvertoning gaande, maar dan een heel andere dan jij denkt en ook dan de meeste mensen denken. Het FD kopte van de week al dat de wereldeconomie nog steeds op krukken loopt en dat is een interessant gegeven als je zelf kan bedenken dat de wereldeconomie nog niet zo lang geleden schijndood was. Er is progressie en als je terug kijkt in de laatste 6 maanden valt er 1 ding op, welke?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:55

sarabande schreef:
Anne_GTI schreef:

De andere kant is dat hij Nederland op alle mogelijke manieren onderuit haalt in het buitenland hetgeen tot gevolg heeft dat Nederland als een minder betrouwbare handelspartner gezien wordt, dus minder export, minder productie, minder werk voor Henk en Ingrid.
In plaats van voortdurend op Europa te fulmineren zou hij zijn kiezers ook duidelijk moeten maken wat hun keuze voor hem tot gevolg heeft en als ze dan nog voor hem kiezen krijg je gelijk van mij.

Ik vond de wijze waarop Gul op zijn denigrerende twiets reageerde van grote klasse, maar helaas zijn niet alle regeringsleiders zo wijs.

Oh, ben ik helemaal met je eens hoor. Ik kan verder ook niet zoveel positiefs over Wilders bedenken maar op dit ene punt heeft hij wel mensen wakker geschudt. Ik denk dat Gohya daar zelfs een mooi voorbeeld van is. (dat is mijn aanname, correct me if I'm wrong)

Net als in alle leertrajecten ga je verschillende fases door; van onbewust incompetent naar bewust incompetent naar bewust competent naar onbewust competent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:58

geerke schreef:
Lovely schreef:

Denk jij dat de gemiddelde Nederlander in staat is om een goede, doordachte keuze te maken in een referendum over de terugkeer van de gulden? Men zal stemmen om terug te gaan naar de economie zoals hij toendertijd was en die bestaat simpelweg niet meer.

Het wordt niet beter als we nu uit de euro stappen, net als dat het niet beter werd toen Wilders uit deze onderhandelingen stapte.

Heb je enig idee wat het gulden-europroject destijds heeft gekost en wat het voor voeten in de aarden heeft gehad? Enorm veel! Of het een verstandige keuze is geweest... Misschien niet! Maar nu teruggaan naar een euro tornt aan onze financiële banden met andere landen en kost bovendien miljarden wat we nu niet kunnen missen.

Een referendum, daar komt waarschijnlijk uit dat we massaal onze oude vertrouwde gulden terug willen. Een besluit die dan wordt genomen door mensen die er zelf de ballen verstand van hebben en die ook nog eens geen adviseurs hebben.

Even kort door de bocht is een groot deel van Nederland te dom om direct mee te denken over zulke belangrijke beslissingen. Denk dat we dat niet verder moeten trekken dan het indirecte meedenken dat men nu met stemmen al kan doen.

Stel je even vol dat al die mensen die als makke schapen achter Wilders aan zijn gehold 1 op 1 mochten beslissen over dingen als de euro, asielbeleid, onderwijs... Het zou echt een enorme chaos worden!

Edit: kleine foutjes aangepast
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-12 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:59

In aanvulling op Lente: Henk en Annie hadden nooit aan die gulden gedacht als Wilders er niet over was begonnen in een goedkope poging om de Henken en Annies aan zijn zijde te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:00

Klopt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:01

Waarom zou Nederland wél de gulden terug kunnen krijgen en de Grieken niet hun Dragme?
Er worden miljoenen in Griekenland gepompt om ze in de Euro te houden,en dan zou Nederland wel uit de Euro kunnen stappen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:02

gummie schreef:
En ook het minderheidskabinet had eigenlijk door iedereen die zo vol is van democratie omarmd moeten worden, aangezien een minderheidskabinet een werkelijke democratie bevordert, alleen al omdat men meer moet onderhandelen om bepaalde beslissingen erdoor te krijgen omdat de meerderheid vooraf ontbreekt. de rol van de Tweede Kamer is dan groter dan bij een meerderheidskabinet.

Ben het helemaal met je eens eigenlijk jammer dat het verkiezingstijd is inmiddels. Anders had deze begroting nu beoordeeld kunnen worden op wat goed voor het land is en niet op wat de kiezers van een partij er van vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:03

Het oproepen van nostalgie is een vrij cheesy marketingtruc die niet thuis hoort in de politiek.

Overigens denk ik niet dat de meeste mensen te dom zijn voor politiek, maar alleen te weinig onderlegd. Volgens de principes van democratie moet iedereen mee kunnen doen in de volksvertegenwoordiging. Maar dan wel allemaal als gelijke en niet zoals bij Wilders 23 stommen (als in stemloos) en eentje die het allemaal bepaalt.

Boompje1985

en dan valt de boel over een paar jaar weer in duigen......

Anoniem

Wbt die drachme; jaaaaa maarrrrrrr da's anders he? :+

Ik hoop dat Rutte zich houdt aan zijn woord om de begroting met de tweede kamer te bespreken. Dat zou voor onverwacht positieve dingen kunnen zorgen als de partijen hun ego's aan de kant kunnen schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:04

gohya schreef:
Waarom zou Nederland wél de gulden terug kunnen krijgen en de Grieken niet hun Dragme?
Er worden miljoenen in Griekenland gepompt om ze in de Euro te houden,en dan zou Nederland wel uit de Euro kunnen stappen?

Misschien wel omdat Maxima dan niet steeds geld hoeft te wisselen om haar kofferdragers fooi te geven??

Flauw he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:04

Eens met jou hoor Sarabande. Het is niet voor niks dat Brinkman eruit is gestapt!