Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:53

Ja gummie, kijk naar belgie. Er wordt massaal gestemd op NVA en wie is er eerste minister? Ja juist di Rupo van de SPA... Dus ja de regering luistert naar zijn volk <<)

Laatst was nog op het nieuws dat immodium zelfs doden op zijn geweten heeft... En dat weet de farmaceutische industrie vooral niet als dit medicijn op de markt brengt na jaaaaaaaaren van onderzoek. Yeah right. Sorry maar ze weten verdraaid goed wat ze in de mensen in draaien. Volgens codex is het verplicht om elk dier vol hormonen en antibiotica te spuiten. Maar ze weten niet dat dit schadelijk is voor de mens? Nee, volgens mij weten ze goed met wat ze bezig zijn.

Hoe is anders te verklaren dat in de derde wereld landen de economie nooit op gang komt? Sinds kind moesten wij voor de school al sleutelhangers gaan verkopen voor broederlijk delen ed. We zijn nu dertig jaar verder en die landen zijn nog altijd even arm. Dat klopt toch niet??? Waar gaat al dat geld naartoe? Kijk naar die tsunami. Zoveel miljarden verzonden, en die mensen leven nog in dozen... Het plaatje klopt gewoon niet, er moet een macht achter zitten volgens mij die al dat geld maar al te graag ontvangt...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:02

Je doet exact wat ik omschrijf :) namelijk: jij gelooft in illuminatie. En vervolgens noem je enkele voorbeelden van wat volgens jou het werk van die illuminatie zou moeten zijn.

Ik geloof meer in uitsluiting van alle andere (wellicht meer voor de hand liggende) mogelijkheden. Heb je wel eens geprobeerd andere oorzaken te vinden, andere mogelijkheden uit te zoeken van waarom:
- iemand van de SPA minister is terwijl massaal op de NVA gestemd wordt?
- een medicijn dat op de markt gebracht wordt levens heeft gekost?
- de economie in de derdewereldlanden niet op gang komt?
- mensen nog steeds in dozen leven terwijl er miljarden aan steun is gedoneerd?

Wat zijn andere mogelijke verklaringen? Heb je die allemaal uitgesloten? Of redeneer je vanuit de aanname DAT de illuminatie bestaan, en DUS is de verklaring van bovenstaande zaken te vinden in hun bestaan? Mijn visie is dus: ik denk dat het bestaan van illuminatie mogelijk is, maar dat het mogelijk is betekent niet dat het dus daadwerkelijk zo is. Net als hoe artsen te werk gaan, zou ik beginnen met de meest aannemelijke verklaringen, en dan bij uitsluiting steeds een stapje hoger gaan zoeken. En dus niet bij de minst aannemelijke verklaring beginnen. Als iemand pijn aan zijn teen heeft, en bij een arts komt, gaat ie niet bij voorbaat uit van lepra, reuma of jicht. Dan zal ie eerst vragen of je je teen gestoten hebt, vervolgens onderzoeken, daarna als dat nodig is pas foto's maken en aan de hand daarvan verder onderzoeken of een diagnose stellen.

En dan tot slot: is het iets nieuws dat macht en geld centraal staan in de wereld? Is het een bijzonder verschijnsel? Is het georganiseerd? Illuminatie? Of is het mens-eigen? En dus een individueel kenmerk van een persoon?

Feria

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:42

gummie: tuurlijk heb je daarin wel gelijk, maar of het nu de Illuminatie zijn of niet, het klopt allemaal gewoon niet. Er zijn dingen verschrikkelijk verkeerd in deze wereld.
Maakt het dan zo veel uit dat sommige mensen dat op Illuminatie steken? Het effect is het zelfde, een gevoel van frustratie en een zekere angst voor de toekomst. Iedereen weet immers dat het alleen nog maar meer bergaf gaat gaan, we betalen ons nu al blauw, maar over enkele jaren worden we gemolken.
Dus als iemand gelooft dat daarachter een grote wereldlijke organisatie zit, doen ze maar toch?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:05

Feria schreef:
Iedereen weet immers dat het alleen nog maar meer bergaf gaat gaan, we betalen ons nu al blauw, maar over enkele jaren worden we gemolken. Dus als iemand gelooft dat daarachter een grote wereldlijke organisatie zit, doen ze maar toch?

Daar kan ik maar twee dingen op antwoorden :) (mijn mening)
Allereerst doe je de aanname dat het alleen nog maar meer bergaf kan gaan. Los van of dat wel of niet het geval is (ik kan niet in de toekomst kijken, heb geen glazen bol), getuigt dat van een pessimistisch wereldbeeld (en ja, ik begrijp dat je die kan hebben), terwijl er ook optimisten in de wereld zijn. Pessimisme/ optimisme zegt slechts iets over jouw kijk op de wereld, over hoe je omgaat met verschijnselen, met het leven. En we kijken allemaal naar diezelfde wereld, vanuit een andere bril ;) Die bril is vervolgens bepalend voor welke doelen je stelt, welke stappen je onderneemt, hoe je je leven indeelt, wat je belangrijk vindt in het leven, etc.

Ten tweede: als je gelooft dat er een wereldlijke organisatie achter zit, heb je ook meteen een andere kijk op wat oplossingen zouden kunnen zijn. Een andere kijk op de toekomst. Of er uberhaupt oplossingen zijn. Wiens verantwoordelijkheid het bijvoorbeeld is verandering te brengen. Of mensen uberhaupt nog iets zien in het begrip 'verantwoordelijkheid' en 'verandering'. Het maakt nogal wat uit waar je tegen moet vechten, of je wilt vechten, en wat je daarvan verwacht.

Nogmaals dat voorbeeld van die dokter: als je een patient met pijn aan zijn grote teen eerst gaat vertellen dat ie misschien dood gaat, omdat er een kans is dat hij een zeer zeldzame ongeneeslijke ziekte heeft, dan is het effect heel anders dan wanneer je eerst bij stap 1 begint en wellicht tot de conclusie komt dat ie gewoon een kleine kneuzing heeft. De pijn aan die teen is hetzelfde. De gevolgen van de diagnose zijn echter bepalend. Als je niet eerst de "normalere" meer voor de hand liggende diagnoses uitsluit, zadel je iemand op met een gevoel van machteloosheid. En bovendien wellicht ten onrechte met het gevoel dat het nooit meer goed komt. Als je dat laatste doet, zul je toch zeker willen weten of het zo is?

Ps. voordat iedereen begint over stom voorbeeld van die teen, het is een metafoor natuurlijk!

Als de illuminatie verantwoordelijk zijn voor het vergiftigen van mensen, dmv medicatie, hormonen en antibiotica in dieren, etc. dan moeten we nu stoppen met eten en sterven we een gewisse hongersdood. Dan gaan we dood als gevolg van paranoia. Je kunt ook beginnen met controleren en strengere regelgeving maken (gebeurt al) als het gaat om de vleesindustrie bijvoorbeeld. Je kunt er namelijk ook gewoon van uit gaan dat boeren hun dieren al die spullen geven omdat het hun meer oplevert als individu als dieren niet ziek worden en meer vlees, melk, etc geven. En dan bedenken dat het de consument zelf is die daar om heeft gevraagd. Want wij willen allemaal meer vlees voor minder geld. Beter vlees voor minder geld. Etc. Waarom wordt er water in kip gespoten? Waarom zijn de aardbeien en tomaten uit de winkel drie maal zo groot als uit je eigen tuin, en smaken ze nergens naar? Omdat mensen meer willen voor hetzelfde geld. Het zijn de mensen zelf die het doen. Het zijn de producenten die er op inspringen.

Dat het om geld gaat, is evident. Dat is over de hele wereld zo. Daar hebben we geen illuminatie voor nodig! Geen georganiseerde misdaad voor nodig. Misschien is illuminatie dan een ander woord voor slimme zakenlieden ja.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:05

Gummie: pessimistisch wordt ik er zeker van ja :j en velen met mij denk ik.
Ik zelf heb niet het idee dat de Illuminati achter alles zitten, wat je zegt is voor mij logisch.
Echter heb ik er geen probleem mee dat anderen in een georganiseerde misdaad geloven zoals Illuminati, wat er gebeurt in de wereld gebeurt echt, wat je ook geloofd.
Ik begrijp je punt over het negatief inzien van de toekomst en dat dat bepaald hoe je ermee omgaat, maar voor mij maakt het geen verschil of er nu een Illuminati is of niet, het gewone volk heeft immers geen drol te zeggen :n
Voor mij geldt in elk geval dat mijn toekomst beeld en de bijdrage die ik daarin kan leveren niet bepaald wordt door het al dan niet geloven in de Illuminati. Of er nu een grote georganiseerde misdaad is, of vele kleine misdaad organisaties, het resultaat is het zelfde. Ieder voor zich, ten kostte van andere.

Als ik iets geleerd heb uit al die teksten rond Illuminati, is dat we wat meer aan een ander zouden moeten denken. Doe niet met een ander, wat je zelf niet zou willen hebben dat ze met jou doen.
En hoe meer mensen dat inzien, hoe beter de wereld wordt.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:20

Zipsy schreef:
Vind dit een zeer interessant topic. En wat ik me nog herinner van een hele tijd terug wat ik had gevonden aan info, is dat illuminati idd de bevolking wil verkleinen. Wie geraakt er tegenwoordig nog makkelijk zwanger? Je hoort niet anders over IVF.

Dit door onder andere onze voeding vol gifstoffen te steken. Zoek maar eens op YouTube achter codex. Aspartaan is ook geweten dat dit onvruchtbaar maakt. Evenals vele bewaarmiddelen die uiterst schadelijk zijn voor de gezondheid. Spaarlampen die giftige gassen verdampen. Fluor en anti depressiva in het water...De pil die tot onvruchtbaarheid en kankers leidt...De goedkeuring van euthanasie, abortussen,... (in Frankrijk is zelfs een clinic waar je tot acht maanden mag geopereerd worden voor een abortus). Waarom mag er je van de paus geen voorbehoedsmiddelen gebruiken? De uiterst gelovigen in christus zitten vooral in derde wereld landen, waar aids heerst en regeert... Griep zou een ontwikkeld virus zijn in een laboratorium evenals aids. Ga zo maar verder.

En over het big brother effect....al eens aan Facebook gedacht?

Het feit dat volgens het christendom Jezus nooit getrouwd zou zijn, is larie. Als je in die tijd, als dertige jarige man niet gehuwd zou zijn, zou je nooit zo een hoge politieke functie kunnen betreden. Een paus uit die tijd (de naam ontglipt me) heeft veel geschriften hieromtrent doen verdwijnen en spiegelde Maria magdalena als een dame van plezier. Op het schilderij van het laatste avondmaal zou Maria trouwens naast Jezus zitten volgens Dan Brown.

Mij lijkt het dus logisch dat de wereld geregeerd wordt door een groep mensen die het niet zo echt goed voor hebben. Noemen ze Illuminati of iets anders... Ik weet het niet, maar het deugd niet. Welke regering zou anders aspartaan ed toestaan in drinken, wetende dat het zo schadelijk is?

Ik weet nergens van hoor.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:28

Het valt mij inderdaad ook op, dat steeds meer vrouwen moeilijk zwanger raken....Ik lag paar weken terug in het ziekenhuis, en de hele zwangerenafdeling was zwanger geraakt door middel van ivf.....Dan ga je wel nadenken over hoe dat toch kan...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:32

Nou ja gedeeltelijk ook doordat vrouwen op steeds latere leeftijd pas eraan toe komen.
En er zijn nog 100 andere verklaringen (o.a. onze eetgewoontes en levensstijl, pesticiden, etc.) maar dit is ook een mogelijke verklaring ja.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:37

En waren dat ook allemaal jonge vrouwen of waren ze al lang aan het 'klussen'? Want ik heb begrepen dat een grote oorzaak is, dat vrouwen eerst carriere of opleiding afmaken, en dan pas aan kids beginnen. Terwijl 22 jr biologisch gezien de meest vruchtbare leeftijd is. Daarna neemt het af..

Maar natuurlijk is leeftijd niet de enige oorzaak, toch vind ik dit wel erg vergezocht..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:39

Dan heb ik ook al een probleem Marocje. :')
Maar ja, forever alone.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:42

Neehoor, ik was 26 toen ik de eerste kreeg ;) (en 29 toen ik de derde kreeg..)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:44

Ik ben 29 als ik afstudeer. Zonder wachttijden. Bijna 30. :+
Dan wil ik toch echt eens eventjes eerst werken!

(Mijn moeder was 29 met haar eerste en 31/32 met haar tweede hoor, daar niet van.)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:45

Hmm, ik ken best ook aardig wat vrouwen die ook zwanger zijn. Alleen gaan die niet in het ziekenhuis liggen omdat die via de natuurlijke weg zwanger geraakt zijn.

En dat zet mij dan weer aan 't denken..... -:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:46

Ja dat is natuurlijk ook zo, de mensen die op de gewone manier zwanger worden gaan niet in het ziekenhuis liggen. _O-

Maar mocht IVF slagen heb je een enorme kans op een tweeling of zelfs drieling. En IVF is lang niet zo faal als soms beweerd wordt... dus dat geeft ook te denken.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:51

even een stipje. Vind dit ontzettend interessant!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:18

kimberley12 schreef:
Het valt mij inderdaad ook op, dat steeds meer vrouwen moeilijk zwanger raken....Ik lag paar weken terug in het ziekenhuis, en de hele zwangerenafdeling was zwanger geraakt door middel van ivf.....Dan ga je wel nadenken over hoe dat toch kan...

Als ik dan zou moeten kiezen tussen de volgende opties:
A) illuminatie hebben ervoor gezorgd dat vrouwen moeilijker zwanger raken
B) er zijn andere factoren (zowel intern als extern) die de kans op natuurlijke zwangerschap verkleinen.

Zou ik eerst optie 2 gaan onderzoeken, en dan pas optie 1. Met daarbij de kanttekening dat als je er van overtuigd bent dat de illuminatie zwangerschappen willen voorkomen, en zij veel geld en macht hebben en de wereld besturen, dat dan toch waarschijnlijk ook wel de mogelijkheid tot IVF-behandeling gedwarsboomd zou zijn..... Sterker nog: dat ze de ontwikkeling ervan dan wel hadden tegengehouden of dat ze bij de ontwikkeling van IVF er voor gezorgd zouden hebben dat ook daar iets "expres" mis zou gaan.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:15

Dat denk ik nou ook gummie.
Of je zou richting film-script-achtige verhalen moeten gaan en zeggen "Misschien willen ze best voortplanting van de bevolking maar dan wel in de richting die zij willen!" ofwel alles wordt nog even gemanipuleerd voor het ter wereld komt. :+

Maar ik ben toch eerst voor optie B onderzoeken.

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:04

gummie schreef:
Je doet exact wat ik omschrijf :) namelijk: jij gelooft in illuminatie. En vervolgens noem je enkele voorbeelden van wat volgens jou het werk van die illuminatie zou moeten zijn.

Wat zijn andere mogelijke verklaringen? Heb je die allemaal uitgesloten? Of redeneer je vanuit de aanname DAT de illuminatie bestaan, en DUS is de verklaring van bovenstaande zaken te vinden in hun bestaan? Mijn visie is dus: ik denk dat het bestaan van illuminatie mogelijk is, maar dat het mogelijk is betekent niet dat het dus daadwerkelijk zo is. Net als hoe artsen te werk gaan, zou ik beginnen met de meest aannemelijke verklaringen, en dan bij uitsluiting steeds een stapje hoger gaan zoeken. En dus niet bij de minst aannemelijke verklaring beginnen. Als iemand pijn aan zijn teen heeft, en bij een arts komt, gaat ie niet bij voorbaat uit van lepra, reuma of jicht. Dan zal ie eerst vragen of je je teen gestoten hebt, vervolgens onderzoeken, daarna als dat nodig is pas foto's maken en aan de hand daarvan verder onderzoeken of een diagnose stellen.

En dan tot slot: is het iets nieuws dat macht en geld centraal staan in de wereld? Is het een bijzonder verschijnsel? Is het georganiseerd? Illuminatie? Of is het mens-eigen? En dus een individueel kenmerk van een persoon?

Ik ga er niet automatisch vanuit dat Illuminati bestaat, maar ik weet anders geen oorzaak wat er voor zorgt wat nu aan het gebeuren is en wat al zo lang aan het gebeuren is...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:15

Okee :)

Mijn mening: ik denk dat een mensenleven sowieso te kort is om alles te kunnen onderzoeken, ontdekken, weten. Ik denk dat een mens sowieso nooit voldoende tijd, middelen en mogelijkheden zal hebben om alle mogelijke oorzaken te onderzoeken. Dat het dus een illusie is te denken dat alle mogelijke oorzaken die meer voor de hand liggen uit te sluiten zijn op basis van dat onderzoek. En dat het daarom makkelijker is om het verschijnsel "illuminatie" in het leven te roepen. Omdat daarvoor weliswaar geen hard bewijs aanwezig is (omdat je alle andere mogelijke oorzaken niet kan uitsluiten), maar slechts een theorie voldoende is omdat die theorie altijd klopt (maar na goed kijken ook net zo goed niet kan kloppen) :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:29

Aha, de aloude theorieen over de Illuminati komt op! (Kleine opmerking vooraf: voor zover ik weet spelt men het 'De Illuminati', aangezien het van 't Latijn afkomt, letterlijk 'de Verlichten'; dus niet 'illuminatie' zonder lidwoord!)

Persoonlijk vind ik het een interessant fenomeen, en daarbij doel ik vooral op degenen die ervan overtuigd zijn dat er een eeuwenoud genootschap bestaat met een geheime agenda tegen de mensheid. De Illuminati krijgen de 'schuld' van allerlei hedendaagse fenomenen, ook als die HEEL goed te verklaren zijn zonder daar geheime genootschappen bij te halen. Maar goed, dat is ieders goed recht; wat ik me echter wel terdege afvraag, is het volgende: wat is het belang van deze 'Illuminati' om mensen te vergiftigen, de derdewereldlanden bewust arm te houden en medicijnen op de markt te brengen die mensen het leven hebben gekost. De Illuminati, indien ze bestaan, zijn immers ook mensen; ik heb de theorie gehoord dat ze de wereld over willen nemen maar zelfs dan zouden ze er weinig aan hebben als er geen mensen meer zouden leven.

Om 't kort te houden; ik schrik van het enorme wantrouwen in de mensheid, en de overtuiging dat zaken die volledig wetenschappelijk/sociaal/economisch verklaard kunnen worden, de 'schuld' zijn van een geheime, onzichtbare zondebok. Dat de mensheid een zondebok nodig heeft is tot daar aan toe; maar een onzichtbaar genootschap dat naar verluidt al eeuwen bestaat, maar zich nog officieel geopenbaard hebben desondanks wel voortdurend ''tekens'' achterlaten en de wereldpolitiek beinvloeden? Ik weet het niet hoor. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:44

Hammar, ik heb ook al geprobeerd de juiste term erin te krijgen... :')

Ik geloof de theoriën niet per se, maar mochten de Illuminati echt bezig zijn de bevolking te vergiftigen, dan is dit volgens die theoriën selectief. Ze willen alleen dat de elite die zij geselecteerd hebben de macht krijgen, en het gewone volk moet doen wat ze zeggen.

Hoe het met die vruchtbaarheidstheorie zat weet ik niet meer in detail.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:12

Maar... Hoe kan het gewone volk doen wat ze zeggen, als ze vergiftigd zijn en/of geen kinderen meer kunnen krijgen?

Ik snap het 'gevoel' wel, het valt niet te ontkennen dat het op allerlei vlakken niet geweldig gaat - maar de theorieen over de Illuminati die aangedragen worden zijn, naast het feit dat ze toch wel erg vergezocht zijn, ook nog eens ontzettend onlogisch. We weten allemaal dat er 'genootschappen' bestaan met eigen rituelen, selectieve toelating etc. - die niet geheim zijn; de vrijmetselaars bijvoorbeeld. Wat mij betreft moet dat ook vooral zo wezen; maar het is ondanks alles wat mij betreft erg ongewenst om 'genootschappen' als zondebok aan te wijzen. Dat is in het verleden ook met religies gebeurd, en dat waren ook niet 's werelds meest geweldige periodes.

Maar goed, dat is uiteraard hoe ik er tegenaan kijk. En net zoals ik denk dat genootschappen vooral moeten kunnen bestaan, moeten er ook groepen mensen kunnen zijn die overtuigd zijn van bepaalde complotten. Dat staat (gelukkig!) volledig vrij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:35

Karl66 schreef:
Russel, jouw manier van discussieëren is zo onzindelijk dat ik met jou geen verdere discussie aanga.

Onzindelijk? :D ben al wat jaartjes zindelijk.....

Karl, geeft niet hoor....tegengas is iets waar niet iedereen tegenkan, maar zomaar wat beweren en dan niet verder staven vind ik dan weer zwak...

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:58

Gummie, hulde! Ergens eerder probeerde ik al hetzelfde punt aan te dragen, over dat machtswellust (en daarmee geld), corruptie en egoisme gewoon menselijke eigenschappen zijn. Dat daar niet per sé een genootschap of complot voor nodig is, een individu is al genoeg.

Daarnaast stelde ik nog een andere vraag, die helaas ook ondergesneeuwd is maar die ik te interessant vind om daar te laten: hoe zien mensen die in de Illuminati geloven een wereld waarin alles eerlijk in overleg gaat, iedereen overal van op de hoogte is en alle informatie openbaar is? Wat jullie niet oké vinden is duidelijk, maar ik ben erg benieuwd naar wat jullie wel zouden willen zien. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:20

Russel, jouw soort tegengas getuigt niet altijd (soms wel hoor) van respect voor de mening van een ander, ik denk dat Karl dat bedoelde. Al is Karl volgens mij ook best fel. :+

Hanmar: Geen flaaaauw idee. Daarvoor zit ik niet diep genoeg in de recentere verhalen. _O-