Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:41

Authentic schreef:
Zijn jullie nou daadwerkelijk onbekend met de betekenis van het woord alles?

Die kinderen hebben Robert M niks misdaan in zijn jeugd, daar durf ik het één en ander om te verwedden.

Ik ben heus niet haatdragend ingesteld, maar zoveel kinderen stelselmatig misbruiken, anderen leren hoe ze dit doen zonder gesnapt te worden en dan nog "boehoe ik heb het zo zwaar" roepen. Deze man is héel erg ziek, hij staat niet terecht voor diefstal of doorrijden na een ongeluk. Hij heeft bewust, stelselmatig en langdurig kinderen verkracht die jonger zijn dan waar hij 'eigenlijk' op geilt, maarja dan zou de rest van de wereld het niet weten...

De wereld is beter af zonder hem. Hij heeft last van zichzelf... Sneu voor hem toch? ;)

De kinderen die hij heeft misbruikt moeten héel strak gevolgd en begeleid worden en ik hoop dat ze er weinig aan over zullen houden, dat hoop ik oprecht, want meer kinderverkrachters zit ík in elk geval niet op te wachten.

Gaan we Midasje haar zoon neerschieten, ja of nee?
En gaan we deze kinderen als ze straks ANDERE kinderen verkrachten neer schieten, ja of nee?

Nee, deze kinderen hebben hem hoogstwaarschijnlijk nooit iets gedaan. Maar misschien iemand anders wel?

geerke

Kanelly schreef:
Toch frappant dat er net de ene na de andere post kwam.
En dat er om het hardst geroepen werd dat Robert M. afgeschoten moet worden.

Waarom kan niemand dat nu als het om de zoon van Midasje gaat?
Want volgens mij weten we nu nog steeds niet of hij ook afgeschoten gaat worden door de posters?

dit snap ik niet....leg eens uit? :o?

Anoniem

Alles is een utopie. In Nederland (en voor zover ik weet wereldwijd) doen we nog steeds niet aan preventief opsluiten of euthanaseren.

Maar dat is nog geen antwoord op de vraag of we de zoon van Midasje moeten afschieten?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:42

Wat Vjestagirl en Kanelly zeggen, dus.

Ik snap dat het nu heel zwart-wit lijkt: hij heeft bekend, de media rept niet over een psychische stoornis of zwakbegaafdheid (dat betekent NIET dat daar geen sprake van is, alleen dat wij dat niet weten) en het gaat om heel veel en jonge kindjes die op een zeer koelbloedige manier zijn misbruikt.

Kan me best voorstellen dat het heftige emoties oproept, wraakgevoelens.
Maar de fundamentele basis van een eerlijk rechtssysteem is dat het voor iedereen gelijk is. Voor iédereen. Er zijn namelijk heel veel zaken waar het niet zo zwart-wit is. Valse beschuldigingen, geen bekentenis, een zeer zwakbegaafde dader, sterk verzachtende omstandigheden, sterk verzwárende omstandigheden.

Wie zou er dan gaan bepalen wanneer die wél mee mogen spelen en wanneer níet? "Oh, hij heeft 60 kindjes misbruikt dus dan mag-ie straffeloos neergeschoten worden, hij heeft er 10 misbruikt dus hij hoeft alleen maar de gevangenis in"? Dat kan toch helemaal niet?

Dus óf Robert M. verdient net zo goed een eerlijk proces als ieder ander, en verzachtende omstandigheden spelen bij hem net zo goed een rol als bij ieder ander; of de zoon van Midasje, de doorgedraaide misbruikte puber, en de razende ouder die Robert M. neerschiet verdienen allemaal eveneens de zwaarste straf zonder te kijken naar de omstandigheden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:42

geerke schreef:
Kanelly schreef:
Toch frappant dat er net de ene na de andere post kwam.
En dat er om het hardst geroepen werd dat Robert M. afgeschoten moet worden.

Waarom kan niemand dat nu als het om de zoon van Midasje gaat?
Want volgens mij weten we nu nog steeds niet of hij ook afgeschoten gaat worden door de posters?

dit snap ik niet....leg eens uit? :o?

Iedereen heeft om het hardst een mening over R. Maar als dezelfde vraag gesteld wordt over iemand anders en met de nodige nuances dan hoor je in ineens niemand meer.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:45

Zoek alles es op in het woordenboek, wil je? Overigens ben ik van mening dat je die afweging niet hoeft te maken omdat je als je weet dat je zoon een ongezonde voorkeur heeft of dat er omstandigheden zijn waardoor dit zich kan ontwikkelen je de beste psychische hulp regelt voor je kind, toch?

Als een ander hem wat heeft geflikt moet hij dat maar regelen met diegene, en niet afreageren op kinderen die hem he-le-maal níks hebben misdaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:46

Authentic schreef:
Zoek alles es op in het woordenboek, wil je? Overigens ben ik van mening dat je die afweging niet hoeft te maken omdat je als je weet dat je zoon een ongezonde voorkeur heeft of dat er omstandigheden zijn waardoor dit zich kan ontwikkelen je de beste psychische hulp regelt voor je kind, toch?

Als een ander hem wat heeft geflikt moet hij dat maar regelen met diegene, en niet afreageren op kinderen die hem he-le-maal níks hebben misdaan.

Ondanks alle hulp, alle voorzorgsmaatregelen gebeurd het toch. Schieten we Midasje haar zoon neer? Schieten we de kindertjes van nu neer?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 16-03-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:46

NatasjavE schreef:
Cayenne schreef:

Ik vraag me af waar je die wijsheid vandaan haalt.

Nou, vrienden van ons hadden hun kindje bij het hofnarretje. Naar alle waarschijnlijkheid is er met hun kindje niets gebeurt.
Maar zij hebben wel naar aanleiding van dit drama met diverse proffesionals gesprekken hierover gehad.

Daar heb ik die wijsheid dus vandaan.

Ik bedoel er dus niet mee dat het allemaal maar moet kunnen, dat het niet erg is, dat we er een te groot drama van maken.

Ik bedoel er mee. Dit is vreselijk, walchelijk en verwerpelijk,....maar moord is nog erger.

Heb die vriendin maar even gebeld hoe het ook al weer zal.

Doordat het misbruik maar over een kortere periode buiten de huiselijke kring(dus niet de eigen ouders) heeft plaatsgevonden is de kans op blijvende psychische schade maar zeer gering.

Was het nu over langere tijd geweest en/of waren de eigen ouders de daders dan is de kans op blijvende psychische schade juist erg groot.
En dan hebben het alleen over zeer jonge kinderen.

Nogmaals. Ik ben niet voor pedoseksualiteit en ben er zeer voor dat deze man middels TBS behandeld wordt en uit de samenleving gehaald wordt.
Ik wil zijn dade niet vergoeilijke of wat dan ook.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:48

Vjestagirl schreef:
Authentic schreef:

Ondanks alle hulp, alle voorzorgsmaatregelen gebeurd het toch. Schieten we Midasje haar zoon neer? Schieten we de kindertjes van nu neer?

Ik vind alles ook een moeilijk woord. :evaw:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:51

Vjestagirl schreef:

Dram niet zo door, zelfs Robert M wordt niet neergeschoten. Natuurlijk hebben mensen niet 1 2 3 een antwoord als je het delict binnen het eigen gezin plaatst.
Waarschijnlijk zou Midasje haar zoon op alle mogelijke manieren hulp krijgen, voor de rechter komen en veroordeeld worden en zal een goede moeder over haar afschuw heenstappen en proberen haar zoon te steunen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:52

DaniBanani schreef:

Ik snap dat het nu heel zwart-wit lijkt: hij heeft bekend, de media rept niet over een psychische stoornis of zwakbegaafdheid (dat betekent NIET dat daar geen sprake van is, alleen dat wij dat niet weten) en het gaat om heel veel en jonge kindjes die op een zeer koelbloedige manier zijn misbruikt.

Maar de fundamentele basis van een eerlijk rechtssysteem is dat het voor iedereen gelijk is. Voor iédereen. Er zijn namelijk heel veel zaken waar het niet zo zwart-wit is. Valse beschuldigingen, geen bekentenis, een zeer zwakbegaafde dader, sterk verzachtende omstandigheden, sterk verzwárende omstandigheden.

Wie zou er dan gaan bepalen wanneer die wél mee mogen spelen en wanneer níet? "Oh, hij heeft 60 kindjes misbruikt dus dan mag-ie straffeloos neergeschoten worden, hij heeft er 10 misbruikt dus hij hoeft alleen maar de gevangenis in"? Dat kan toch helemaal niet?

Dus óf Robert M. verdient net zo goed een eerlijk proces als ieder ander, en verzachtende omstandigheden spelen bij hem net zo goed een rol als bij ieder ander; of de zoon van Midasje, de doorgedraaide misbruikte puber, en de razende ouder die Robert M. neerschiet verdienen allemaal eveneens de zwaarste straf zonder te kijken naar de omstandigheden.

Moet eigenlijk het hele topic nog doorlezen en dat ga ik ook zeker doen, maar heb nu de openingspost en de laatste 2 pagina's gelezen en ja, ik ga met DaniBanani mee.

De fictieve zoon van midasje heeft een psychiatrische stoornis, dat horen we toch niet terug van Robert M.
RM heeft dit dus bij zijn volle verstand gedaan -zo heeft hij zelf ook verklaard, hij wist van zijn 'afwijking' en heeft geprobeerd het tegen te gaan, op een gegeven moment was het toegeven aan zijn driften of gek worden-. Het is het eerste geworden en toen was het hek van de dam.
Imo had hij dan beter zichzelf kunnen duperen en niet de 60+ kinderen van een ander.

Het is een 'ziekte'.. maar kan het sowieso niet goedpraten, op geen enkele manier. Je weet van jezelf dat dit jouw probleem is, zorg er dan voor dat het niet uit de hand kan lopen en ga solliciteren in een verzorgingshuis of wordt vuilnisman, iig niet op een plek waar je de hele dag met je stijve leuter rondloopt.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 16-03-12 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:53

laat de natuur het maar oplossen....zet hem met andere gevangenen in een cel,die maken hem wel af.
Want zelfs criminelen vinden dat je met je poten van kinderen af hoort te blijven.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:53

Kanelly, volgens mij weet jij er nogal wat van af. Gaat pedofilie altijd gepaard met een stoornis in het autistisch spectrum? Met andere woorden: stel nu dat de zoon van Midasje 'alleen maar' en preoccupatie voor meisjes met rood haar en weinig of geen inlevingsvermogen heeft, hoe groot is dan de kans dat dat rond z'n 12de ontdekt wordt? Worden onderwijzers bijvoorbeeld tijdens hun opleiding getraind in het herkennen van mogelijk pedofiele leerlingen? Geven de meeste pedofielen ergens onderweg wel signalen af waarop gehandeld zou kunnen worden als die signalen ook worden opgevangen (ik denk nu even aan die huisarts van Robert M.) of blijft er ook een groep pedofielen die eigenlijk hun hele leven buiten de radar blijft en waarbij het voornamelijk van toeval afhangt of ze ooit daadwerkelik een kind gaan benaderen?

By the way, van mij hoeft er niemand te worden afgeschoten, opgeknoopt of in een kuil gegooid. Al was het maar omdat je dan weer iemand moet vinden om dat te doen. Mensen die spontaan bereid zijn dat te doen moet je volgens mij niet aanmoedigen in zulke gewelddadige gevoelens en mensen die niet bereid zijn het te doen beschadig je nogal door ze te dwingen iemand af te schieten of op te knopen of in een kuil te gooien.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:54

Vjestagirl schreef:
Die kunnen ook niet ongestraft iets uitvreten. Zoals ik al gezegd heb vind ik dat deze man, net als iedere pedoseksueel, streng berecht moet worden. Maar ik vind wel dat je daarin moet kijken naar het waarom achter een daad. En als dat betekend dat deze man niet zijn leven lang in een gevangenis, maar in een TBS kliniek doorbrengt, ja, dat vind ik prima. En als ze erachter komen waarom hij het gedaan heeft en hij 'genezen' kan worden van trauma's etc. dan zou dat prettig voor hem zijn.

En ja, als deze jongeren dus later iets uitvreten zullen ze ook streng berecht moeten worden. Maar ze zo in een kuil flikkeren omdat ze product van hun jeugd zijn vind ik nogal cru. Dat is hen straffen voor wat een ander heeft gedaan.

Ja en nu worden die kinderen gestraft of niet.....
Ik vind het écht ronduit belachelijk, iedereen heeft wel IETS meegemaakt wat je dan zou kunnen gebruiken als 'slechte jeugd' of iets in die richting. Deze vent heeft naar eigen zeggen 87(!!!!!!!) slachtoffers gemaakt. Ééntje is al te veel, maar als hij bewust kinderen uitkiest onder de 2 omdat die niet kunnen praten, zodat het niett strafrechtelijk veroordeeld kon worden i.v.m. missen van slachtofferverklaringen, dan ben je wel heel bewust ZIEK bezig!

Citaat:
Niet gepakt worden is tot aan zijn arrestatie een prioriteit geweest in het leven van Robert M.

Hij wist dus DUIDELIJK waarmee hij bezig was...

Citaat:
M. maakte gewag van een ongelukkige jeugd, die werd bepaald door drankzuchtige ouders die weinig om hem gaven.

Er zijn ZO vreselijk veel mensen in Nederland en andere landen die alcoholist zijn, als die allemaal dit soort praktijken gaan uitvoeren.... vanwege een slechte jeugd.... En overigens, pedofilie is een geaardheid geef je net aan...

NO MERCY gewoon, bij niemand niet die wat uitvreet en wat een ander schaadt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:54

sarabande schreef:
Vjestagirl schreef:

Dram niet zo door, zelfs Robert M wordt niet neergeschoten. Natuurlijk hebben mensen niet 1 2 3 een antwoord als je het delict binnen het eigen gezin plaatst.
Waarschijnlijk zou Midasje haar zoon op alle mogelijke manieren hulp krijgen, voor de rechter komen en veroordeeld worden en zal een goede moeder over haar afschuw heenstappen en proberen haar zoon te steunen

Deze mensen durven wel van een vreemde, die ook een moeder, ook een vader, ook een opa en een oma, ook vrienden heeft, waar ze niets van weten te roepen dat ze er de meest verschrikkelijke dingen mee zouden willen doen, maar zodra het ook maar 1 stapje dichterbij komt slaat iedereen dicht.

Sorry, dat vind ik laf.

Stopcontact

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:55

Ik vind het laf dat je bewust kinderen onder de 2 pakt omdat die niet kunnen praten....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:58

als alle kinderen met een slechte jeugd op het verkeerde pad zouden raken zou de helft van de kinderen wereldwijd 'verrot' zijn....neem de kinderen in de derde wereld landen,leuke jeugd is anders....of de kinderarbeid in azie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 12:01

Vjestagirl schreef:
Deze mensen durven wel van een vreemde, die ook een moeder, ook een vader, ook een opa en een oma, ook vrienden heeft, waar ze niets van weten te roepen dat ze er de meest verschrikkelijke dingen mee zouden willen doen, maar zodra het ook maar 1 stapje dichterbij komt slaat iedereen dicht.

Sorry, dat vind ik laf.

Ze veroordelen niet de familie of een vreemde, maar zijn daden, dat is nogal een verschil

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:03

NatasjavE schreef:
Heb die vriendin maar even gebeld hoe het ook al weer zal.

Doordat het misbruik maar over een kortere periode buiten de huiselijke kring(dus niet de eigen ouders) heeft plaatsgevonden is de kans op blijvende psychische schade maar zeer gering.

Was het nu over langere tijd geweest en/of waren de eigen ouders de daders dan is de kans op blijvende psychische schade juist erg groot.
En dan hebben het alleen over zeer jonge kinderen.

Nogmaals. Ik ben niet voor pedoseksualiteit en ben er zeer voor dat deze man middels TBS behandeld wordt en uit de samenleving gehaald wordt.
Ik wil zijn dade niet vergoeilijke of wat dan ook.

Dit vind ik dan weer heel erg interessante informatie, dankjewel. Ondanks alles heel erg fijn dat het dus wel degelijk weer helemaal goed kan komen met de slachtoffers.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:05

Helemaal niet iedereen het wel "iets" meegemaakt. De meeste mensen niet. Als het gaat over een slechte jeugd dan gaat dan vaak over jarenlange stelselmatige mishandelingen en misbruik, niet over iets vaker ruzie dan gemiddeld. En inderdaad, sommigen komen daar met goede begeleiding overheen, anderen zijn zwaar getraumatiseerd maar uiten dat op een andere manier. En dan blijft er een klein groepje over wat eveneens zwaar getraumatiseerd is maar dat botviert op anderen.

Wat Robert M. heeft gedaan is verschrikkelijk, daar zijn we het hier allemaal over eens. Niémand probeert zijn daden goed te praten, te verontschuldigen, of te bagatelliseren. Hoe hij te werk is gegaan is zonder twijfel te walgelijk voor woorden.

Voor mij is dat echter geen reden om hem dan zelf ook maar de meest walgelijke dingen toe te wensen. Ik kan deze zaak namelijk niet los zien van het rechtssysteem als geheel; je kan niet in één specifieke zaak totaal anders handelen dan je in andere zaken doet. En dat heeft tot gevolg dat Robert M. voor mij net zoveel rechten heeft als iedere andere verdachte.

Degenen die zeggen dat hij dat níet heeft, en tegelijk van mening zijn dat anderen, in andere situaties, dat wél hebben, die mogen mij dan uitleggen hoe ze dat praktisch uitvoerbaar willen maken. Volgens mij kan dat namelijk helemaal niet. En als dat praktisch onmogelijk is, dan is het dus een puur gevoelsmatige mening; en ik baseer mijn mening liever op m'n verstand en niet op mijn gevoel. ;)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:11

Typisch een gevalletje dat vroeger niet goed is behandeld door zijn ouders. Hij heeft als kind gezegd dat hij op wilde komen voor de jongeren, aangezien hij zelf een beroerde jeugd heeft gehad. (gelezen in de krant)
Alleen is hij zo ontzettend de verkeerde kant uitgeslagen, hij wist zelf al toen hij puber was dat hij erotische gevoelens had voor jongeren.
Als iemand dit toen al had opgepakt en hem dan bijv chemisch gecastreerd, dan was van dit alles niets gebeurt.
Omdat er groot taboe heerst over dit onderwerp durft toch ook niemand hier voor uit te komen? En dus de mensen die dit gevoel hebben gaan dit echt niet met de wereld delen.
Ik ben echt tegen pedofilie, ik vind het weerzinwekkend!!!! En keur het heel erg af. Er zou een soort van meldpunt moeten komen voor jongeren met dit gevoel en die moeten geholpen worden om dit soort dingen te voorkomen.
Ik hoop dat deze man de rest van zijn leven niet meer in de vrije wereld terecht komt. Hij hoeft niet dood, wie zijn wij om dat voor een ander te beslissen.
Als hij dood wil dan moet hij dat vooral zelf doen. Ik en velen met mij zullen er geen traan om laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:17

maura schreef:
Kanelly, volgens mij weet jij er nogal wat van af. Gaat pedofilie altijd gepaard met een stoornis in het autistisch spectrum? Met andere woorden: stel nu dat de zoon van Midasje 'alleen maar' en preoccupatie voor meisjes met rood haar en weinig of geen inlevingsvermogen heeft, hoe groot is dan de kans dat dat rond z'n 12de ontdekt wordt? Worden onderwijzers bijvoorbeeld tijdens hun opleiding getraind in het herkennen van mogelijk pedofiele leerlingen? Geven de meeste pedofielen ergens onderweg wel signalen af waarop gehandeld zou kunnen worden als die signalen ook worden opgevangen (ik denk nu even aan die huisarts van Robert M.) of blijft er ook een groep pedofielen die eigenlijk hun hele leven buiten de radar blijft en waarbij het voornamelijk van toeval afhangt of ze ooit daadwerkelik een kind gaan benaderen?

By the way, van mij hoeft er niemand te worden afgeschoten, opgeknoopt of in een kuil gegooid. Al was het maar omdat je dan weer iemand moet vinden om dat te doen. Mensen die spontaan bereid zijn dat te doen moet je volgens mij niet aanmoedigen in zulke gewelddadige gevoelens en mensen die niet bereid zijn het te doen beschadig je nogal door ze te dwingen iemand af te schieten of op te knopen of in een kuil te gooien.

Nee, zeker niet.
(er zijn trouwens goede onderzoeken te vinden over dit onderwerp)
Wat je wel vaak ziet is dat zwakbegaafdheid een grote rol speelt. En dan ook zeker een grote disharmonie tussen de cognitieve intelligente en de sociaal-emotionele. En de daders zijn in veel gevallen ook zelf slachtoffer geweest. (niet alleen bij zedendelicten, ook bijv. bij geweldsdelicten).
Soms worden er signalen afgegeven, maar deze worden lang niet altijd adequaat opgepakt door bijv. artsen of andere betrokkenen.
Dat disharmonische profiel kan daar een rol bij spelen (overschatting, patiënt die zichzelf 'overschreeuwt' door sociaal wenselijk gedrag/ vlotte babbel).
En er is zeker een grote groep die buiten schot blijft, tot ze gepakt worden.
En dit laatste geldt niet alleen voor de pedoseksuelen, maar voor eigenlijk alle daders met psychiatrische problematiek/persoonlijkheidsstoornissen.
We zeggen ook niet voor niets vaak 'zitten meer gekken buiten dan binnen' ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:19

DaniBanani schreef:

Het is goed mogelijk iemand ná een zo zorgvuldig mogelijk proces dood te schieten of in een kuil te dumpen hoor.

Dan kan de persoon die 60 kinderen misbruikt en dan ook nog heel berekenend kinderen die niet kunnen praten, op pedonetwerken zit (en geloof me, die dingen schijnen zo zwaar beveiligd te zijn dat justitie er niet in geraakt, mensen die met zulke geavanceerde systemen uit de voeten kunnen zijn beslist niet dom) en zelfs beeldmateriaal maakt en dat exploiteert, en in staat is om dat allemaal donders goed te verbergen, netjes weggewerkt worden.

Dan kan ook de zwakbegaafde die zijn impulsen niet onder controle kan houden, of de geestelijk gestoorde met een aantoonbaar zo slechte jeugd (slachtoffers van misbruik lopen wel meer kans een misbruiker te worden...) anders berecht worden.

Wat betreft pedos, ik zou hen zeker niet als zielige zeehondjes af willen schilderen. Er zullen er heus tussen zitten die zwakbegaafd of autistisch of wat dan ook zijn, maar de meeste zullen echt gewoon normale mannen zijn. Wellicht dat deze personen wel overdreven narcistisch of verminderd empathisch zijn anders kan ik ook niet verklaren hoe ze zulke dingen kunnen doen, maar vergeet ook niet dat mensen zich heel goed kunnen schoonpraten om hun eigen behoeften goed te praten, zelfs als die ten koste van anderen gaan.

Bij misbruik vallen mij een paar dingen in: de heimelijkheid waarmee het gebeurd, de dreiging die op kinderen wordt gelegd, de uitoefening van machtsongelijkheid óf het veinzen van echte liefde voor het slachtoffer, omkopen met cadeaus, het feit dat pedos hun slachtoffers vaak heel zorgvuldig uitkiezen, waarbij ze zwakke slachtoffers opzoeken, die bijv. gehandicapt, geestelijk achtergebleven, of verwaarloosd zijn, de wijze waarop vaak totaal ontkennen dat ze iets slechts gedaan hebben, de wijze waarop ze de gevolgen voor het slachtoffer volkomen ontkennen of bagatelliseren...

En dan hebben we het nog niet over de enorme hoeveelheden kinderporno die telkens weer over het internet verspreid worden... De kinderen die domweg geexploiteerd worden.

Ik vraag me ook wel eens af of de recidive bij pedos zo laag is, omdat de pakkans klein is, en pedos na een veroordeling wellicht nóg voorzichtiger worden in het uitzoeken van kind en gelegenheid...

En ja, ik ben moeder. Ik krijg echt het angstzweet in mijn handen als ik eraan denk dat mijn kind zoiets zou overkomen...
Dat de wereld nooit veilig is voor mijn kind, dat er altijd mensen in zijn omgeving kúnnen zijn met rare impulsen, en dat ik dat nooit zal zien aan de buitenkant...

Citaat:
hij wist zelf al toen hij puber was dat hij erotische gevoelens had voor jongeren.

Alleen deze snap ik niet helemaal, toen ik puber was had ik namelijk ook voornamelijk gevoelens voor andere jongeren, en ik durf wedden dat heel wat volwassen kerels maar wat geilen op een 'jong blaadje' zolang het in ieder geval de volwassen geslachtskenmerken vertoont, maar bij de meeste mensen zit er een rem op sex met heel jonge kinderen...

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:24

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:26

Oh oke.