Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:19

Beatrix zal daar niet aanwezig zijn aangezien ze een staatsbezoek in luxemburg heeft (was net op de radio tenminste)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:20

Heel veel sterkte voor iedereen die bij de slachtoffers is betrokken...

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:25

heel veel sterkte die een geliefde persoon heeft verloren bij deze vreselijke busongeluk leef met jullie mee.

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:34

Neonlight schreef:
Stef, ik sta daar ook nog steeds heel vreemd tegenaan te kijken. Ik had natuurlijk verkeerde informatie kunnen krijgen, maar Dressage_ bevestigde het en zij staat daar dichter bij dan ik.

Wat nog wel zou kunnen, in 1 van de eerste berichten hoorde ik ook dat er kinderen hersendood waren. Het zou kunnen dat zij dat ook was, en dat ze daarom al meegeteld was bij de overledenen. Een goede vriend heeft jaren geleden een ski-ongeluk gehad en was ook hersendood. Daar was het ook een kwestie van de stekker eruit trekken, en daar is mee gewacht tot de ouders er waren en er duidelijkheid was over eventueel donorschap.
Nu is dit wel gruwelijk speculeren, maar dit is het enige scenario wat ik me kan bedenken.

zover ik weet, was ze er zo erg aan toe dat de artsen 's avonds al tegen de ouders gezegd hebben dat het beter was als ze de stekkers eruit trokken. Dit hebben ze niet gedaan en ze is dus 's nachts in coma overleden. Ik weet niet of ze idd hersendood was, maar dit zou dan best wel eens het geval kunnen zijn ja.
Vind het ook wat raar dat de getallen niet elke x kloppen? Eerst werd ook vermeld dat 7 Nederlanders overleden waren, later werd dit weer bijgesteld tot 6. Beetje raar?

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:41

Ik heb daarstraks de wagens gezien met de kisten in. Kwam er echt toevallig bij uit en ik wist meteen waar het over ging. Ik heb er spontaan van moeten huilen, vreselijk.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:43

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:59

Wartertje schreef:
Ik lees net dit: http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/ai ... waakt.aspx

Nu snap ik er helemaal niets meer van. Hoop dat de andere 2 ook ontwaken en dat ze stoppen met allerlei verkeerde informatie de wereld in te sturen.

ja idd, verschrikkelijk irritant als de media maar wat rond gaat roepen zonder het fatsoenlijk te controleren.
Verder vind ik het nog steeds zeer ongepast dat sommige namen (bij het meisje die ik kende is voor- en achternaam en woonplaats bekend gemaakt) gewoon bekend worden gemaakt zonder enige toestemming van de ouders.

Ook hoorde ik dat de media gewoon eventjes op had gebeld die beruchte dinsdag naar het adres van dit slachtoffertje om te vragen of de familie al nieuws had. Hoe ver kan je gaan? Dit is toch te gek voor woorden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:02

Maartje__ schreef:
stef schreef:
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe die bus eruit zag. Maar hij zal ook gedeeltelijk open geknipt zijn?

Ik denk het wel ja.

Wat ik niet snap, die stoelen? Horen die los te komen en naar voren te knallen? Dat kan toch ook niet veilig zijn? Ik snap best dat de klap enorm is geweest maar dat moet toch niet zomaar kunnen?

Stoelen zitten met een paar bouten vast, die knappen met een grote smak zijwaarts....

Ik denk dat de bus gelanceerd is en met een giga klap op het wegdek is gekomen, dan spat hij uit elkaar...het ziet er vreselijk uit...

Ik kan mij zo voorstellen dat als je kinderen hebt, er schrik mee hebt om ze met een busreis mee te geven in het vervolg..

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:07

Dat zei daarstraks een docente ook, haar dochter vertrekt volgende week op skivakantie en ze zag het écht niet zitten :).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:33

Ik heb daarstraks met mijn klasje, kindjes van 6-7 jaar, en gesprek gehad hierover en een minuut stilte gehouden om 11 uur. We hebben aan alle klasdeuren zwarte lintjes gehangen en witte balonnen aan de schoolpoort. De kinderen waren vol emoties en ze konden die goed verwoorden. Ze waren heel respectvol. Ik ben best trots op mijn klasje, al ben ik nog niet zo lang hun juf. Binnenkort gaan wij met de bus op bosklassen. Ik hoop dat wij dan meer geluk hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:48

Een van de 4 zwaargewonde kindertjes die nog in Zwitserland ligt is vanmiddag uit haar kunstmatige coma gehaald en heeft al even met haar ouders gesproken. Ze is nog niet buiten levensgevaar. Alle lichamen zijn ondertussen terug in Belgie en alle minder zwaar gewonde kinderen gaan vandaag nog terug naar Belgie

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:20

pfoe die beelden van al die doodskisten in die militaire basis daarnet.. kippevel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:33

jeetje al die foto's van slachtoffertjes , ongelovelijk hoe triest de wereld.

het is zo onbegrijpelijk zo sneu zo hartverscheurend , mijn respect gaat uit naar die hulpverleners. nu hopen dat de kinderen die het overleefden , er 100% boven komen al zal dat waarschijnlijk niet...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:34

Die foto van al die kistjes in die loods... Hartverscheurend

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:49

It's a mad world.. Echt verschrikkelijk, heb hier echt geen woorden voor. De kans dat zoiet gebeurt is zo klein, ga zelf ook al jaren skiën met de bus, en vertrek over 2weken ook naar Italië (met dezelfde busmaatschappij als van dit ongeluk wss), nooit iets gebeurt. Wens het niemand toe, zeker niet zo'n jonge mensjes met nog een heel leven voor zich. Echt hartverscheurend, die foto's, onbegrijpelijk.. Kan het mij niet inbeelden hoe het moet voelen voor de nabestaanden, wat een hell..

En je kan niets doen, het land stond een minuut stil, maar je haalt ze er niet met terug, zo verschrikkelijk..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:18

Ik hoor juist op het nieuws (procureur-generaal) dat de chauffeur geen dvd aan het plaatsen was, niet te hard reed, niet had gedronken en niet ziek is geworden.

Hopelijk stopt dit de insinuatie's in de media en internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:20

Vjestagirl schreef:
Die foto van al die kistjes in die loods... Hartverscheurend

idd

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:27

Verschrikkelijk gewoon.. Heel het land heeft een minuut stilte gehouden, was ontzettend ontroerend!
Ik vind het vreselijk hoe sommige kranten gewoon alle foto's op hun voorpagina's zetten, onrespectloos..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:11

Ik heb ook met mijn klas 1 minuut stilte gehouden. Kippevel, mijn klas is geen groep die dat zomaar doet, maar ze deden het echt super, heel respectvol.
Degene waar ik voor vreesde leeft godzijdank nog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:06

Wartertje schreef:
Ik lees net dit: http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/ai ... waakt.aspx

Nu snap ik er helemaal niets meer van. Hoop dat de andere 2 ook ontwaken en dat ze stoppen met allerlei verkeerde informatie de wereld in te sturen.

Dat derde meisje met de botbreuken en ruggenmergletsel is dus van mijn stalgenootje.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:37

Heel veel sterkte aan de nabestaande!!
Ik krijg dit eigenlijk niet uit me kop! Al die arme kindjes! Wilde alle spannende verhalen aan hun ouders gaan vertellen! Wat is dit verschrikkelijk!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:57

Ik ben Nederlandse en woon sinds 5 1/2 jaar in Belgie. Wat ik deze dagen mee heb gemaakt heb ik in Nederland nog nooit meegemaakt. Heel Belgie is in rouw. Om 11 uur was het echt dood en dood stil. Je hoorde helemaal niks. Alleen de vogels hoorde je fluiten. Heel indrukwekkend! Iedereen leeft mee met de nabestaande en de slachtoffers. Iedereen laat zn emoties zien en dat voor een Belg! Dat wil echt wat zeggen hoe het hier leeft.

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 03:40

PhiaBink schreef:
Ik ben Nederlandse en woon sinds 5 1/2 jaar in Belgie. Wat ik deze dagen mee heb gemaakt heb ik in Nederland nog nooit meegemaakt. Heel Belgie is in rouw. Om 11 uur was het echt dood en dood stil. Je hoorde helemaal niks. Alleen de vogels hoorde je fluiten. Heel indrukwekkend! Iedereen leeft mee met de nabestaande en de slachtoffers. Iedereen laat zn emoties zien en dat voor een Belg! Dat wil echt wat zeggen hoe het hier leeft.

Vind "en dat voor een Belg" een beetje raar staan aangezien die vooroordelen echt niet kloppen :o . In mijn omgeving verschillen de NL'ers onderling ontzettend van elkaar, net als de Belgen, en hier gaan de emoties gewoon de vrije loop.
Maar dat terzijde :)

Onze professor was ontzettend onrespectvol vond ik, die wilde geen minuut stilte houden. Ach, de aula was doodstil in een les waar normaal veel rumoer is, dus de studenten hielden zich er wel aan.

Nog heel veel sterkte voor de mensen die er dicht bij staan, het zijn harde tijden.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:22

Zoontje van mijn moeder der baas is helaas erbij overleden.. ;(
Ze zei vorige week nog tegen mijn moeder: "ik ben blij als onze (naam) weer thuis is!". :n

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:05

Eerlijk gezegd zou ik als kind niet meer willen leven... Je zal voor altijd herinnert worden als 'dat ene kind die het overleefde in die bus'. Je bent overal in het nieuws (ook de overleden kinderen maar toch minder dan de nog levende). Om daar nu zo blij van te worden...