Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:[Mindim schreef:Sorry hoor, maar als een kind je niet uit komt, het dan na de geboorte in laten slapen? Had het even eerder bedacht en had dan abortus laten plegen.
Waarom? Als het kind levensvatbaar is, neem maar verantwoording voor wat je hebt verwekt, neem de gevolgen voor je rekening van wat je doet. Zorg ervoor, voed het op. Wat zwak, om het dan te vermoorden als het nog niet geboren is, puur en alleen omdat het niet "uitkomt".
Magrathea schreef:Ik denk dat we abortus en euthanasieëren (dat schrijf ik verkeerd geloof ik?) hier door elkaar hebben gehaald.. Mijn post ging in de eerste alinea over abortus en de tweede over euthanasie.
Nee als een kind je 'niet uitkomt' om het maar even zo te noemen, dan bedenk je je dat niet pas op het moment dat het geboren isdaar zijn we het over eens hopelijk.
liedje89 schreef:Wie ben jij omdat zelfde te doen en te stellen dat dat kind perce moet leven. En het geluk van de ouders die helemaal geen kind wilden telt niet mee?
BraveSpots schreef:Ik heb vooral het geluk van het kind voor ogen. Opgroeien in omstandigheden waar je niet gewenst bent vind ik niet echt aan te raden persoonlijk.
Sommige ouders zijn gewoon slechte ouders en veel kinderen (zowel gewenst als niet gewenst) zou veel leed voorkomen zijn als ze er niet waren. Iedereen die al van te voren inziet dat het kindgebeuren niet gaat werken voor hen, mag van mij een pluim krijgen.
Liever dat dan een doodgeschudde baby of een kind die mentaal beschadigd is voor de rest van z'n leven.
Voor de rest vind ik niet dat iemand te maken heeft met de ongeboren vrucht van een ander.
Edit: Ik vind een geschikte vader (en moeder) ook wel aan te raden trouwens. Niet dat kinderen slechter uit zijn met 1 ouder. Maar een lapzwans van een vader in beeld vind ik nu niet echt een leuk voorbeeld. Mensen zouden eens beter moeten kijken met wie ze nu precies baby's produceren denk ik.
Magrathea schreef:En wat heb je liever, een abortus of een kindje dat opgroeit bij alleen de moeder, of bij ouders die geen opleiding, geen baan hebben, geen kwalificaties..
BraveSpots schreef:Ik heb vooral het geluk van het kind voor ogen. Opgroeien in omstandigheden waar je niet gewenst bent vind ik niet echt aan te raden persoonlijk.
Sommige ouders zijn gewoon slechte ouders en veel kinderen (zowel gewenst als niet gewenst) zou veel leed voorkomen zijn als ze er niet waren. Iedereen die al van te voren inziet dat het kindgebeuren niet gaat werken voor hen, mag van mij een pluim krijgen.
Liever dat dan een doodgeschudde baby of een kind die mentaal beschadigd is voor de rest van z'n leven.
Voor de rest vind ik niet dat iemand te maken heeft met de ongeboren vrucht van een ander.
Edit: Ik vind een geschikte vader (en moeder) ook wel aan te raden trouwens. Niet dat kinderen slechter uit zijn met 1 ouder. Maar een lapzwans van een vader in beeld vind ik nu niet echt een leuk voorbeeld. Mensen zouden eens beter moeten kijken met wie ze nu precies baby's produceren denk ik.
Lente schreef:Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Wat ik nu schrijf is niet wat ik zelf vind, maar wel iets dat door mijn hoofd schoot.
Het leven of niet laten leven van een kind is in feite puur een ethisch dilemma. Het is heel natuurlijk om een ongewenste of zieke nakomeling te laten sterven. Dieren doen niet anders. Nu kan je argumenteren dat wij kans hebben om na te denken over de gevolgen maar is dat dan juist niet een extra reden om een kind te laten sterven?
Wij zijn gebonden aan wetten die geschreven zijn omdat wij vinden dat iets immoreel is. Hoe natuurlijk is dat?
geerke schreef:vermoorden?
je bedoelt euthanasie?....anders zou een dierenarts ook veel dieren vermoorden![]()
Ik denk dat bij zwaar lichamelijk of geestelijk handicap dit helemaal geen slecht idee is.
Maar gewoon omdat het een ongelukje was en het toch niet uitkomt een baby...zou ik het schandalig vinden.
Maar ja,waar ligt de grens?
Lente schreef:Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Wat ik nu schrijf is niet wat ik zelf vind, maar wel iets dat door mijn hoofd schoot.
Het leven of niet laten leven van een kind is in feite puur een ethisch dilemma. Het is heel natuurlijk om een ongewenste of zieke nakomeling te laten sterven. Dieren doen niet anders. Nu kan je argumenteren dat wij kans hebben om na te denken over de gevolgen maar is dat dan juist niet een extra reden om een kind te laten sterven?
Mindim schreef:Lente schreef:Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Wat ik nu schrijf is niet wat ik zelf vind, maar wel iets dat door mijn hoofd schoot.
Wij zijn gebonden aan wetten die geschreven zijn omdat wij vinden dat iets immoreel is. Hoe natuurlijk is dat?
Misschien eens nadenken om het niet zover te laten komen? Daar heeft men in nederland 24 weken de tijd voor gehad?
Dat jij dit een ethisch dilemma noemt, vind ik persoonlijk stuitend. En de artsen moeten het maar normaal vinden om gezonde babies in te laten slapen?
anneliesdj schreef:En ja, ga anders potentiele ouders screenen voor ze kinders mogen, 'geschikt' en 'ongeschikt' labels plakken.
Ben wel met je eens dat sommige mensen minder geschikt zijn maar het recht je voort te planten is wel een basic iets, het is nogal immoreel om daar regels aan te stellen.
Mindim schreef:Dan had je abortus moeten laten plegen en abortus bedoel ik in de periode dat het kind nog niet levensvatbaar is, zelfs dat vind ik nog laat. Als het aan mij lag werd die grens terug geschoven naar 16 weken ipv 24 weken.
Nuage schreef:Er is natuurlijk ook nog de optie adoptie.
NatasjavE schreef:Nuage schreef:Er is natuurlijk ook nog de optie adoptie.
Vindt ik niet. Als je geen kind wil is abortus een betere optie.(het liefst zo vroeg mogenlijk)
Maar daar gaat het in het verhaal van de OP toch niet over. Het gaat toch niet over een gezond maar ongewenst kind te euthaniseren? Dat zou ik ten alle tijde van de zotte vinden.
NatasjavE schreef:Nuage schreef:Er is natuurlijk ook nog de optie adoptie.
Vindt ik niet. Als je geen kind wil is abortus een betere optie.(het liefst zo vroeg mogenlijk)
Maar daar gaat het in het verhaal van de OP toch niet over. Het gaat toch niet over een gezond maar ongewenst kind te euthaniseren? Dat zou ik ten alle tijde van de zotte vinden.