Want ik snap echt niets van je redenatie. Ik volg het echt niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abiola schreef:Misschien moet je dan even in jip en janneke taal uitleggen wat dan precies de essentie is volgens jou. Mij essentie is dat ik geen belasting wil betalen die niet willen werken.
gummie schreef:Nee, de essentie van dit topic wordt niet door iedereen begrepenDa's wat anders.
gummie schreef:Abiola schreef:Misschien moet je dan even in jip en janneke taal uitleggen wat dan precies de essentie is volgens jou. Mij essentie is dat ik geen belasting wil betalen die niet willen werken.
Mijn essentie is dat mensen het niet willen werken verwarren met het niet kunnen werken, op basis van voorbeelden van mensen die niet willen werken terwijl ze het wel kunnen.
gummie schreef:Daaruit kun je de conclusie trekken dat er mensen zijn die het niet werken automatisch koppelen aan profiteren/ verkeerde mentaliteit.
vuurneon schreef:Laat ik het zelf maar anders stellen, ik vind dat mensen met uitkering die dagelijks rustig een uur naar het paard kunnen, ook daarvoor in de plaats vrijwilligerswerk kunnen doen. (1 keer paard vervangen door vrijwilligerswerk). En dat hoeft echt niet perse direct met mensen te zijn, maar ook met dieren zijn.
Het is geen keus om een ziekte te hebben, maar wel een keus hoe de dagen worden ingevuld als men ertoe in staat is. In plaats van alleen maar een eigen plezier, kan er ook voor worden gekozen om een ander een plezier te doen.
(let wel, in geval waar mensen activiteiten kunnen ondernemen)
gummie schreef:@ Mickyl: tis geen appels met peren vergelijken, je legt de nadruk op het verkeerde deel van de discussie.
Doe nog 1 poging om die vergelijking uit te leggen:
Russel zegt: ik ben chronisch ziek, werk parttime. Meer kan kennelijk niet. Voor minder kiest ze niet, omdat ze geen profiteur is. Mee eens???
Aanleiding voor dit topic was een meisje dat niet werkt en Wajong-uitkering ontvangt.
Zij is chronisch ziek of gehandicapt, werkt niet parttime, maar helemaal niet.
De conclusie die sommige mensen in haar geval automatisch trekken is: ze is een profiteur/ heeft de verkeerde mentaliteit. Mee eens??? (zo niet, bekijk dan even alle reacties op haar, en in dit forum)
In geval van Russel gaat men ervan uit dat ze geen profiteur is, dat ze de juiste mentaliteit heeft.
In geval van het andere meisje gaat men ervan uit dat ze wel profiteur is, dat ze niet de juiste mentaliteit heeft.
Van beide personen weten we niet wat hen mankeert. Het enige verschil tussen beiden is dat de een volledig niet werkt, en de ander parttime. Daaruit kun je de conclusie trekken dat er mensen zijn die het niet werken automatisch koppelen aan profiteren/ verkeerde mentaliteit.
Citaat:Het enige verschil tussen beiden is dat de een volledig niet werkt, en de ander parttime. Daaruit kun je de conclusie trekken dat er mensen zijn die het niet werken automatisch koppelen aan profiteren/ verkeerde mentaliteit.
Jessix schreef:@ Russel, even uit nieuwgierigheid, ben jij alleenstaand? Moet jij echt alles zelf betalen van die 800 euro en kun je dan nog 2 paarden houden? Of heb je een partner?
russel schreef:Gummie, je hebt een detail gemist.Ik heb GEEN uitkering,
dat heb ik niet gemist hoor
ga daar ook niet op richten door bv bij een werkgever, ziek zwak en misselijk te gaan worden...
wat bedoel je daarmee?
ik werk af en toe voor het uitzendbureau en heb dan weer wat extra...werk idd dus part time omdat ik full time niet aan kan...
en zo zijn er ook mensen die parttime niet aankunnen, tijdelijk danwel voor altijd
dat gaat nou net weer niet...duidelijk???
Ja
Ben dus nooit van plan om met handje op te gaan staan....
ben nu aan het studeren, en dat studiegeld dat probeer ik bij elkaar te verdienen...met de reden....Om voor mij zelf te beginnen..
Maar sommieg mensen KUNNEN zelfs dat dus niet
Maar als ik een rechtenstudie achter mijn kaken zou hebben, dan wist ik het wel, dan had ik 20 jaar geleden al wat voor mij zelf op poten gezet....en dat natuurlijk ook part time......
k heb geen rechtenstudie achter de kaken, ik hem em moeten afbreken
De jonkies die dus denken dat ze niet kunnen, zullen over een x aantal jaren tot de conclusie komen dat ze het idd niet meer kunnen...en laat dat nu net mijn drijfveer zijn geweest en nog steeds.....
Ben overigens wel voortdurend bezig om gezond te leven...want lijf wil heus niet altijd mee hoor.
ik ook
Ik ben overigens uitgeput geweest omdat ik niet van opgeven hou...maar draai weer mee ... en dat is dus wat ik bedoel...je hebt uiteindelijk nl je zelf er mee..
Same here
maar ik denk dat alleen Schrikdraad dat snapt......
Mickyl schreef:Tuurlijk is dat niet het enige verschil. Het enige verschil is dat de 1 parttime werkt en geen enkele uitkering krijgt en dat de ander helemaal niet werkt en wel een volledige uitkering krijgt! Dat snap je toch wel hoop ik? En daaruit kan je helemaal niks concluderen!
gummie schreef:Mickyl schreef:Tuurlijk is dat niet het enige verschil. Het enige verschil is dat de 1 parttime werkt en geen enkele uitkering krijgt en dat de ander helemaal niet werkt en wel een volledige uitkering krijgt! Dat snap je toch wel hoop ik? En daaruit kan je helemaal niks concluderen!
Joepie, dan zijn we het dus EENS!!!!!![]()
en dan begrijp je waarom ik me richt tot uitspraken die daar WEL iets uit concluderen, zoals ik die al heb aangegeven meerdere malenOf dat dan weer niet?
Citaat:Het enige verschil tussen beiden is dat de een volledig niet werkt, en de ander parttime. Daaruit kun je de conclusie trekken dat er mensen zijn die het niet werken automatisch koppelen aan profiteren/ verkeerde mentaliteit.