Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:38

RVD gaf aan dat ze pas over een paar dagen kunnen zeggen hoe en wat. Gezien dat op het moment de meest betrouwbare bron is ga ik daar vanuit.

Schrik trouwens wel van alle <15jarigen op twitter die niet weten wie Friso is. Je krijgt toch ook wel een beetje algemene kennis op de basisschool en eerste paar jaar van de middelbare?

eenitraM

spekkiejnfu schreef:
Boe-hoe. Met alle respect hoor, maar dit is gewoon ontzettend STOM van hem. Daarbij komt dat dat wel vaker gebeurt met iemand, maar daar hoor je niks over. Dus nee, jullie mogen me harteloos vinden, maar meer medelijden dan met menig ander heb ik niet met hem. Ik wens de familie wel heel veel sterkte!

Verschrikkelijk mee eens. _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Of het nou stom is van hem is op dit moment toch helemaal niet belangrijk?
Ik hoop voor zijn familie dat er snel meer duidelijkheid komt.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:39

Ik las net ergens op inet ook: "schedelbasisfractuur en polytrauma".. dat klinkt plausibel en helemaal niet goed, maargoed, dus ook niet bevestigd.

Edit: Hoor het nu ook als speculatie op de radio..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 18:40

Wat maakt het uit of het stom is? Zoals gezegd: die man heeft een vrouw en twee kleine kinderen. Je gunt het niemand, niemand! dat hun partner, vader, broer, zoon, etc zo om het leven komt.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:40

Winged schreef:
RVD gaf aan dat ze pas over een paar dagen kunnen zeggen hoe en wat. Gezien dat op het moment de meest betrouwbare bron is ga ik daar vanuit.

Schrik trouwens wel van alle <15jarigen op twitter die niet weten wie Friso is. Je krijgt toch ook wel een beetje algemene kennis op de basisschool en eerste paar jaar van de middelbare?

Mijn vader zei dat prins Friso in levensgevaar was, dus ik vroeg of het Willem Alexander was :+ Dat leer ik niet op de middelbare hoor, laat staan op de basisschool.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:40

Dus als jullie zo stom zijn om zonder cap op een paard te stappen en daardoor een schedelbasisfractuur oplopen, is het ook maar 'boe-hoe'?

Het is natuurlijk niet een slimme actie, maar om dan zo onverschillig te doen of hij het haalt of niet, gaat ook nergens over.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:41

enniee schreef:
Winged schreef:

Mijn vader zei dat prins Friso in levensgevaar was, dus ik vroeg of het Willem Alexander was :+ Dat leer ik niet op de middelbare hoor, laat staan op de basisschool.

Nou, een beetje algemene ontwikkeling is kennelijk ver gezocht :oo

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:42

Bij mij staat radio alweer uit, er wordt alleen maar herhaald en gespeculeerd, en "er is een mogelijkheid dat...".... dat wordt vervelend. Ik hoor het wel weer als hij het niet redt of als ie weer beter wordt.

En eerlijk waar, ik vind het ook stom van m. Maar dat zal ie zelf ook wel vinden als ie er bovenop komt. Net als iemand die zonder cap gaat rijden. Dan ben je bewust stom bezig.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:44

Het is een stomme actie, maar daar hoeft ie nog niet dood om.. Het is wel een heel goed voorbeeld voor iedereen die er aan denkt om buiten de pistes te gaan skien.

Heb trouwens de eerste grappen ook al voorbij zien komen.. momenteel nog een beetje ongepast als je het mijn vraagt (Prins Fris, Prins Frisco, etc..)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:45

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:46

Erg, maar net zo erg als voor elk iemand anders. Hoe is het met zijn vriend eigenlijk, waarmee hij an het skiën was? Daar hoor ik niks over..

WillemYntJee

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

hij was de enige die er onder is gekomen.

Anoniem

Blue_Eyes schreef:
Wat maakt het uit of het stom is? Zoals gezegd: die man heeft een vrouw en twee kleine kinderen. Je gunt het niemand, niemand! dat hun partner, vader, broer, zoon, etc zo om het leven komt.

Nou ja, als je jonge kinderen hebt dan is dat misschien een extra reden om niet bewust het gevaar op te zoeken. Zelfs hier in Nederland was bekend dat de situatie bij Lech gevaarlijk was door de zware sneeuwval van de afgelopen tijd. Dat weten we vooral omdat de royalty pers zich zorgen maakte of ze wel op tijd in Lech konden zijn voor een leuk fotootje.

Hoe dan ook hoop ik dat Friso goed herstelt van dit ongeluk en er geen akelige gevolgen zullen zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:47

Uppojono schreef:
Erg, maar net zo erg als voor elk iemand anders. Hoe is het met zijn vriend eigenlijk, waarmee hij an het skiën was? Daar hoor ik niks over..

Er staat: de andere bleven ongedeerd.

Alja

Ik hoorde net op de radio dat hij hersendood is??

vuurneon

Gelukkig zijn de andere mede skiërs ongedeerd gebleven en hebben ze hulp ingeroepen!

EvaC

_San87_ schreef:
Nou, het Parool is lekker bezig... Friso zou hersendood zijn.

http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUIT ... dood.dhtml

Waar dan? Ik zie het niet staan.

Uppojono schreef:

De 3 personen die met hem mee waren zijn ongedeerd en hebben geholpen met de redding.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:48

Alja schreef:
Ik hoorde net op de radio dat hij hersendood is??

Kort en bot gezegd: Als hij hersendood is dan is ie gewoon dood en hoeven ze ook niet nog een paar dagen te wachten voordat ze wat kunnen zeggen..

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:49

Thirty schreef:
enniee schreef:
[Winged zei:

Schrik trouwens wel van alle <15jarigen op twitter die niet weten wie Friso is. Je krijgt toch ook wel een beetje algemene kennis op de basisschool en eerste paar jaar van de middelbare?]

Nou, een beetje algemene ontwikkeling is kennelijk ver gezocht :oo

Hij is geen onderdeel meer van het KH en hij zal dus nooit invloed op de besturing van ons land hebben. Feitelijk is hij dus een gewone man, die toevallig familie is van het staatshoofd.
Weten dat Friso een prins is, ala. Weten van wie hij precies familie is, met wie hij getrouwd is en wie zijn kinderen zijn, dat hoeft van mij nou ook weer niet.

Ontopic; Neemt niet weg dat ik dit verschrikkelijk vind voor hem en zijn familie en dat ik hoop dat hij er bovenop komt voor zover dat nog gaat.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 17-02-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:49

Beatrix heeft vast allang het amc gebeld om de beste arts naar Oostenrijk te sturen..

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:51

Vrij zinloos, die arts zal niet heel veel ervaring hebben met lawine slachtoffers..
Kennis van ons heeft zijn bekken gebroken tijdens het skien en dat hadden nederlandse artsen ook niet beter kunnen doen.. Artsen in Oostenrijk/Zwitserland zijn minstens even goed als in NL hoor :)
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 17-02-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

enniee schreef:
Beatrix heeft vast allang het amc gebeld om de beste arts naar Oostenrijk te sturen..

Waarom zou ze dat doen? Ik ga er vanuit dat het universiteitsziekenhuis in Innbruck ook zeer kundige doktoren heeft.

vuurneon

enniee schreef:

Wat bedoel je daarmee? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:52