_Ella_ schreef:Ik vind het altijd zo beroerd voor de christelijke winkeliers die op zondag nog wel rustdag willen houden... die kunnen er haast niet meer onderuit als ze niet op de fles willen.
Net als de buitengewoon ambtenaren van de burgelijke stand die moeite hebben met het sluiten homohuwelijk. De hele landelijke politiek valt er overheen dat deze huwelijken mogen weigeren. Dat je als homo wil trouwen... oke prima, maar dan kies je toch een andere babs? Je gaat toch ook niet naar een halal-slager voor een stukje varkensvlees?
Dat kan je ook andersom zien natuurlijk, als je een zwakke maag hebt ben je ook geen chirurg. Als je niet van kinderen en nakijkwerk houd ben je geen leraar. Als je bepaalde mensen niet wilt trouwen moet je maar geen trouwambtenaar zijn.
Ik snap dat die mensen misschien een beroepskeuze hebben gemaakt voordat veranderingen doorgevoerd werden maar dat vind ik geen excuus ieder beroep is aan verandering onderhevig. Als je je daar niet aan kan aanpassen ben je niet meer geschikt voor dat werk dat is toch helemaal niet gek