‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:22

Sammyoo schreef:
Diablo, als je een baan had gehad en voor het eerste kind opvang had, was er geen probleem :D Daarbij wist je van de eerste dat je de misselijkheid kon verwachten en had je voor je zwangerschap iets kunnen regelen, Of je had je volgende zwangerschap uitstellen tot de eerste ouder was en minder zorg van jou nodig had.

Ik hád toen een baan, maar was niet in staat te werken. Wij woonden nogal afgelegen en ik was echt te ziek om in de auto te stappen. Gelukkig was mijn man veel thuis en sprong mijn moeder vaak bij.
En natuurlijk kun je niet weten dat je bij een volgende zwangerschap weer ziek wordt, dat is echt niet voorspelbaar. En ja, we hadden de zwangerschap uit kunnen stellen, maar dat wilden we niet.

Maar ik klaag niet hoor, ik wilde er eigenlijk alleen maar mee duidelijk maken dat je niet lekker met films op de bank kunt gaan liggen als je een hummeltje van goed een jaar over de vloer hebt lopen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:25

Electra63 schreef:
Vrouwelijke managers zijn sowieso iets moeilijker dan mannelijke managers :D

Niet altijd hoor ;)
Vrouwentrucjes doen het vaak wel beter bij mannelijke managers ~~}>

Papagroom, het team zelf de bezetting laten regelen werkt vaak ook prima!

Bello, misschien moet je het topic maar eens even helemaal doorlezen. Wellicht dat je dan je ongenuanceerde mening zal herzien. Of ben je alleen aan het stangen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:27

odetteke schreef:
Hebben we dezelfde baas? :+

Ik zou na de zwangerschap mijn eigen werktijden mogen plannen (2 cursussen per week geven) heel duidelijk 3x gevraagd welke, dagdelen, ze me nodig hadden, maar ik mocht het echt helemaal zelf inplannen. Geen opvang geregeld dus, omdat ik dat 2 avonden wil doen. Nu blijkt dat ze toch liever overdag hebben, en 200 km verderop zodat het nachtdiensten worden als ik 's avonds na de les nog moet opruimen, kolven en naar huis rijden. Ja, daaaaaag, ik ben geen slaaf die aan elke grillige uitbarsting braaf gehoorzaamt :+

Ooooooh, die grilligheid is om GEEEEEEEK van te worden. Bij mij roept ze ook A in eerste instantie en een week later blijkt het B te zijn. Of ze reageert nergens op. Maar goed, niet langer mijn probleem meer, ik heb mijn werktas daar aan de wilgen gehangen en ga straks genieten van een geweldige baas met een geweldige functie, hihi.... :D Toedeloe!

juval

Re: ‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:28

veel succes twiggy!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:29

Tuurlijk kan het wel diablo, alleen moet je dan wel als je weer beter bent opnieuw behangen, nieuwe meubels uitzoeken, de kat onder de douche, nieuwe planten, heeft de videorecorder een boterham gegeten :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:30

juval schreef:
veel succes twiggy!

Thankxxx! :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:31

odetteke schreef:
Tuurlijk kan het wel diablo, alleen moet je dan wel als je weer beter bent opnieuw behangen, nieuwe meubels uitzoeken, de kat onder de douche, nieuwe planten, heeft de videorecorder een boterham gegeten :+

Proest! _/-\o_

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:34

Diablo schreef:
Maar ik klaag niet hoor, ik wilde er eigenlijk alleen maar mee duidelijk maken dat je niet lekker met films op de bank kunt gaan liggen als je een hummeltje van goed een jaar over de vloer hebt lopen.

Maar ik bedoelde wel kinderfilms om de kleine bezig te houden :D

Toen m'n kinderen klein waren, hebben we wel eens met z'n drieen tegelijk flinke griep gehad. Dat was echt heel knus. We lagen lekker met z'n allen in bed. Kindertjes blij dat ze dicht bij mamma waren, ik blij dat ik lekker kon blijven liggen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:36

Ja, dat is ook lekker, dan willen de kids ook graag in bed liggen (doe het nog geregeld hoor, mijn jongste van negen kruipt vaak bij me in bed).

Maar als ze goed een jaar zijn, al aardig kunnen lopen en kerngezond zijn, willen ze echt niet langer dan een kwartier gezellig liggen zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:38

Een kleintje van een jaar hou je ook niet lang bezig met een filmpje, tenminste, die van mij destijds niet hoor :n
En nu valt het ook niet meer mee, want de films die de ene kijkt, vindt de andere dan weer te kinderachtig. Ze kijken alleen samen Spongebob en daar walgt mama dan weer van :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:40

Toen de buikgriep bij mij toesloeg vorige week was ik een dag blij dat mijn ex onze dochter naar school bracht en ze na school nog een middag in de naschoolse zat, zodat ik rustig kon overgeven en slapen. :+
Stond alleen te wankelen in de naschoolse toen ik haar op moest halen, maar ach.... ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:40

Haha Blue_Eyes, hier ook. Maar het voordeel van Spongebob is dan weer dat mama lekker in slaap kan vallen :D (luilak die ik ben ;) )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:42

Oooooh gatver, SpongeBob, zenuwelijer. :r

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:43

Twiggy2008 schreef:
Ooooooh, die grilligheid is om GEEEEEEEK van te worden. Bij mij roept ze ook A in eerste instantie en een week later blijkt het B te zijn. Of ze reageert nergens op. Maar goed, niet langer mijn probleem meer, ik heb mijn werktas daar aan de wilgen gehangen en ga straks genieten van een geweldige baas met een geweldige functie, hihi.... :D Toedeloe!

Ik dacht eerst nog een warm mens getroffen te hebben toen er bij mijn aantreden gevraagd werd of ze mijn naam tot iets anders mochten verbasteren omdat haar overleden hond ook zo heette, maar dat warme emotionele mens was nergens meer te bekennen toen ik een half jaar na een miskraam weer een miskraam dreigde te krijgen en mijn schoonmoeder in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis lag, toen lag er ineens een ontslagbrief :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:52

Blue_Eyes schreef:
Een kleintje van een jaar hou je ook niet lang bezig met een filmpje, tenminste, die van mij destijds niet hoor :n
En nu valt het ook niet meer mee, want de films die de ene kijkt, vindt de andere dan weer te kinderachtig. Ze kijken alleen samen Spongebob en daar walgt mama dan weer van :D

Maar een kleintje van een jaar slaapt nog wel een tijdje overdag!
Leuk dat jullie het zo letterlijk nemen, maar de boodschap is natuurlijk dat je het gewoon even voor jezelf moet regelen. Mijn stelling is dat je als moeder best wel ziek kan zijn. Onhandig is het natuurlijk meestal wel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:53

Let's agree to disagree, Sammyoo. ;) Onhandig is een understatement en ik ben echt blij dat ik zo weinig ziek ben (of mijn kinderen, for that matter).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:53

Odetteke, op 'gedoe' zitten ze nooit te wachten, maar enig empatisch vermogen is ze vreemd, ja. :D
Maar mij boeit het niet, want het zegt meer over zo iemand dan over mij. Ik trek uiteindelijk toch altijd mijn eigen plan, als ik ergens niet happy mee ben.
Dat heeft mij in het leven best ver gebracht, al zeg ik het zelf. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:54

Echt niet Sammyoo, die van mij sliep niet overdag, 's nachts ook niet trouwens :D .

En natuurlijk kun je ziek zijn. Ziek is ziek, of het nou kan of niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:55

Je kunt wel ziek zijn, maar niet echt de rust hebben om uit te zieken.
Die van mij sliep ook amper toen ze klein was. Zat zo vol energie en wilde alles in het leven meemaken. Toen al. :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:57

juval:

je zet toch geen kinderen op de wereld om ze vervolgens op te laten voeden door iemand anders ??

Twiggy2008:

je kind gaat vanaf 4 na school, ik doel op de eerste 4 jaar.
dat een kind een paar halve dagen of volle dagen na de opvang gaan oke, het kind moet
ook met andere kindjes kunnen spelen.
maar je kunt mij toch niet wijs maken dat als je je kind op de wereld hebt gezet
het dan in de opvang duwt?? daar zet je toch geen kind voor op de wereld ?

jou kind is 6 , dat is anders, je kind gaat fulltime na school.
dat je dan als ouder gaat werken, logisch. wat moet je anders thuis ??

ik heb het vooral over de jaren wanneer je kind thuis is.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:57

Haha Diablo, zo was mijn oudste ook, vanaf de geboorte niet willen slapen overdag ('s-nachts gelukkig wel)! Maar nu ze negentien is gaat dat slapen heel veel beter!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:01

bello2005 schreef:
maar je kunt mij toch niet wijs maken dat als je je kind op de wereld hebt gezet
het dan in de opvang duwt?? daar zet je toch geen kind voor op de wereld ?

_O-
Ik heb mijn dochter nooit hoeven duwen. Die ging altijd huppelend :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:05

bello, nee hoor, opvoeden doe ik zelf, samen met de vader, en de opa en oma, en ja, ook op het kinderdagverblijf leren ze dingen... allemaal nuttige dingen die ze in de toekomst goed kunnen gebruiken.
ben je er dan ook tegen dat meisjes naar school gaan en doorleren, en carriere maken?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:12

Paintlinger schreef:
Ik ben er wel heel erg voor dat moeder zo weinig mogelijk afwezig zijn wanneer de kinderen thuis (zouden kunnen) zijn.
Dat hele BSO gedoe wordt nu als compleet normaal gezien, terwijl het in mijn ogen ontzettend gemakzuchtig is.
Ik denk ook dat, die steeds veranderende omgeving en regels, zeker bijdraagt in het ontsporen van zoveel kinderen.

Mijn mening: Als je geen tijd hebt, dan is het niet het moment voor kinderen.....

Sorry??
En als je leven dusdanig veranderd dat je in e eentje de kost moet verdienen? Kan ook nog eh.
Ik heb nog geen enkele moeder gesproken die niet af en toe denkt bij de afscheidsronde in de ochtend.,damn, kon ik maar thuisblijven.. Maar helaas is dat voor veel vrouwen financieel gewoon niet haalbaar.
Maar je laatste stelling schiet echt in het verkeerde keelgat.

Edit, Aah nog 19 blz verder te lezen. :+
Laatst bijgewerkt door Pauline op 07-02-12 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:14

juval,

dat hoor je mij niet zeggen,
ik vind gewoon dat als je aan kinderen begint dat je de eerste 4 jaar je kind zelf op voed.
ik ken genoeg mensen die hun kind op de wereld zetten en vervolgens verder gaan met hun carriere,
en hun kind alleen maar in het weekend zien of alleen savonds ff voor dat ze gaan slapen.
en dan raar vinden als hun kind ouder word niet na zijn of haar ouders luistert??
wat wil je, als een kind door iemand anders word groot gebracht.
logisch dat je kind niet meer na je luisterd

nogmaals ik ben er niet tegen dat een vrouw verder gaat met haar carriere, maar wanneer je aan kinderen begint moet je er voor je kind zijn.
dat je daarna wanneer je kind fulltime na school gaat weer gaat werken , is ook voor je eigen beter.
wat moet je anders nog de hele dag thuis ?

dat is mijn mening