Quellian: Dat wist ik natuurlijk niet. Sorry als ik je pijn heb gedaan met mijn opmerking.
Ik heb wel gelezen dat snoepen ook gezien moet worden als een verslaving. Zie het in perspectief. Het vergt moed om als zwaargewicht af te willen vallen. En tja, het is net als al die andere dingen dus ook gewoon een verslaving, waar je niet zo maar van af komt.
Aillil: Zo zie ik het idd ook.

Als je dat wil tegengaan, moet je dat echt zélf willen en dan moet het je niet opgelegd zijn door een ander. Dan kan je het namelijk niet afleren.
Net als dat bij roken de behoefte naar nicotine er is en om iets in je vingers te hebben, kan je dat heel goed ook met snoepen hebben. Dan móet je die suikers hebben. Iets te kauwen. Ik herken dat wel. Als je het dan doorgeslikt hebt, voelde ik me wel heel schuldig. Ik ben een enorme snoepkont. Zodra ik me ga vervelen, grijp ik in de snoeppot. Die gewoonte moet je afleren. En ja, ik ben dus ook 14 kilo afgevallen met dank aan prof. hulp. Toen ik die hulp had, was het ongelooflijk moeilijk voor mij om me aan de regels te houden. Maar toen ik een hand kreeg en te horen kreeg, dat ik niet meer hoefde te komen, ging de knop om en kon ik me daarna moeiteloos aan de regels houden en sindsdien ben ik niet meer aangekomen. Maar zo eens in de zo veel tijd, als mijn hormonen aan de sjees gaan, nou, dan is geen blok chocolade voor me veilig!

En ik moet ook geen snoep kopen, want dat gaat dus echt op! Maar dat weet ik van mezelf, dus tja, ik koop het zo min mogelijk.
Goeie seks kost overigens wel heel veel caloriën toch?

Dat laat ik toch echt niet schieten!
Ik hoorde laatst een man zeggen: Goed gereedschap hangt onder een afdak. Mijn repliek? Een goede haan is niet vet!