Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:Al die zelfstudie is volgens mij gekomen met de tweede fase, net na mijn tijd.....
dejavu schreef:Zonnetje81 schreef:Ja, klopt. Toen kwamen de zelfstudie-uren en het veld riep al dat de leerlingen dat niet kunnen. Niet per se omdat ze niet willen, maar echt omdat ze niet kunnen vanwege de hersenen die nog niet klaar is met ontwikkelen.Al die zelfstudie is volgens mij gekomen met de tweede fase, net na mijn tijd.....
Onze school zit eraan te denken om die uren af te schaffen. Nu zijn wij een ontzettend conservatieve school en daar ben ik best wel trots op.![]()
Lijkt me mooi om, waar mogelijk, als school te kijken welke onderwijsvernieuwingen wel en niet bij je passen. Dat gaat eigenlijk niet, maar eigenlijk zou daar wel enige creativiteit in moeten zijn omdat niet iedere vernieuwing een verbetering is en het past lang niet altijd bij de school en het personeel.
Citaat:Sammyoo,ben het helemaal eens met je,maar de "leraressen" hier schijnen het niet te snappen of willen snappen dat ze met hun 1040 werkuren nog maar de helft werken van een gemiddelde fulltimer, dus zou je het calculleren dan werken ze nu dus gemiddeld 20 uur per week verspreid over het hele jaar zonder vakantie's,maar doordat men zoveel vakantie heeft proppen ze die 1040 uren in minder weken waardoor ze dus werkdruk voelen en minder kwaliteit afleveren dan men zou behoren.
Solleke_Noah schreef:Ik begrijp wel dat het als beginnende leerkracht qua voorbereiding zwaarder zal zijn, maar een leerkracht met al enkele jaren achter de rug wéét toch wel waar hij les over geeft? Je gaat me niet wijsmaken dat die nog steeds úren voorbereiding nodig heeft, of wel? (oprechte vraag).
Dat wordt hier wel in het topic geroepen, ook door leerkrachten met al jarenlang (?) deze job.
Paddenpad schreef:Nee geen 40 uur erbij, maar 200 uur=5weken op jaar erbij!
3 weken zomervakantie,een week herfstvakantie,week kerstvakantie,week met Carnaval en week meivakantie,zijn al 7 weken vrij bij elkaar,denk dat dat wel voldoende is toch,of hebben jullie het dan nog te zwaar??!
Die overige 5 weken die je nu hebt kunnen besteed worden aan het onderwijs en voorbereiding en bijscholing van de leraren(essen)!
Goof schreef:Solleke_Noah schreef:Ik begrijp wel dat het als beginnende leerkracht qua voorbereiding zwaarder zal zijn, maar een leerkracht met al enkele jaren achter de rug wéét toch wel waar hij les over geeft? Je gaat me niet wijsmaken dat die nog steeds úren voorbereiding nodig heeft, of wel? (oprechte vraag).
Dat wordt hier wel in het topic geroepen, ook door leerkrachten met al jarenlang (?) deze job.
Ik draai inmiddels ook al wat jaren mee op de school waar ik nu werk in de leerjaren die ik ook dit jaar weer lesgeef.
Tuurlijk heb ik materiaal klaarliggen, maar een goede docent zal zijn materiaal blijven aanpassen en vernieuwen. Evenals de methodes waarmee gewerkt wordt en de toetsen die afgenomen worden.
Tuurlijk zijn er dagen dat ik niet voor hoef te bereiden, maar als ik nieuw spul ontwikkel kan ik zomaar zeggen dat ik daar hele vakanties aan kwijt ben....
pinuts schreef:goof: wat ik me afvraag. Jij geeft dus 20 uur les? En dan heb je toch nog 20 uur per week tijd om voor te bereidden? Of zie ik dat verkeerd? plus de avonden en de weekenden.
Maartje1990 schreef:martina1 schreef:Ik werk op een school waar al 1040 uur word lesgegeven. .
Dus écht 1040 uur waar alleen maar LES gegeven wordt? Waar leerlingen níet in een OLC worden neergezet met een 'maak maar huiswerk'?
Goed leerlingen kunnen op PAPIER best die 1040 halen, maar hebben ze hier dan ook daadwerkelijk wat aan? Verbeterd dit het onderwijs? Nee. Het onderwijs wordt niet verbeterd met méér uur en grotere klassen en méér zorgleerlingen in klassen. Hierdoor zal 't onderwijs juist verslechter, en dit zal ook wel weer de nodige gevolgen teweeg brengen.