Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:13

Babsie_Flash schreef:
28 jaar is een lange tijd, maar niet lang genoeg als je het mij vraagt. Hij is behoorlijk ziek in zijn hoofd. Jammer dat hij een cel voor zichzelf heeft, van mij mag hij bij de rest van de veroordeelden in de cel zitten.

Helemaal mee eens.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:14

Yamcha ik denk dat het 2 kanten kan hebben wat dat opsluiten betreft.. Hij kan inderdaad nog meer haat ontwikkelen in de tijd dat hij vast zit, of juist op de een of andere manier helemaal bijtrekken. Ik denk dat de gevangenis op veel plekken geen plaats is waar je nog eens terecht wil komen als je er eenmaal uit bent.. (Met uitzonderingen daar gelaten :') )

LecyTinker, Klopt daar heb je ook helemaal gelijk in. Gelukkig ook maar dat de rechtszaken niet op emotie gebaseerd worden. ;) Het is vooral een gevoelskwestie, maar wij krijgen dan ook echt niet alle bewijzen te zien helaas. Ik denk dat we het nooit helemaal zeker zullen weten.

En helaas zijn er nog vele ergere portretten dan Joran idd.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:15

meschien klopt het niet om er zo over te denken.
maar het is in mij ogen wat hijj verdiend.
maar goed de meningen zijn daar over verdeelt en daarom mag een discussie van mij ook echt wel.
maar zoals een mod gevraagt heeft mogen we hem nikstoewensen dus ga ik dat ook verderniet doen.
ik blijf echter wel bij mijn mening.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:15

PardoesJessi schreef:
Volgens mij..... maar ik ben geen expert....komt Joran in zijn leven niet meer vrij...
Volgens mij mag hij nadat hij in zuid amerika klaar is zich melden in noord amerika...
En ik geloof niet dat onze Amerikaanse vrienden Joran ooit nog los laten lopen.....

Maar ik kan het vreselijk mis hebben natuurlijk...

Wat ik van zijn straf vind: Ik denk dat de maatschappij een veiliger plaats is zonder Joran op vrije voeten.

Hij komt sneller vrij dan je denkt. Peru: 1/2 van zijn gevangenisstraf van 28 jaar = 14 jaar. Daarna vliegt hij door naar de VS waar hij zijn straf zal moeten uitzitten, dit is maximaal 20 jaar. Dus hij komt over maximaal 34 jaar vrij.

Miracle_

Re: Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:18

Maar waarom nog maar de helft van de opgelegde straf, die begrijp ik niet helemaal?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:20

Miracle_ schreef:
Maar waarom nog maar de helft van de opgelegde straf, die begrijp ik niet helemaal?

Omdat het in Peru de gewoonte is dat indien de gevangene goed meewerkt, maar de helft van zijn straf hoeft uit te zitten. Goed meewerken is bekennen tijdens het proces zodat het een verkort proces wordt/ in de gevangenis braaf zijn/ in de gevangenis netjes werken.

Dus Joran is over 14 jaar alweer vrij, maar dan moet hij nog steeds naar Amerika. Maar hij is vrij van de moord op Stephanie Flores

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:23

ik moet er stiekem wel een beetj over lachen... want over 5 jaar denkt niemand meer aan hem. En nu zegt iedereen dat zijn straf niet lang genoeg is. We vergeten hem toch over een jaar en denken pas weer aan hem als we zijn naam horen of iets met betrekking tot holloway of flores.
De tijd die hij moet zitten is een lange tocht, ongeacht of hij zijn hele of halve straf moet zitten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:24

LecyTinker schreef:
ik moet er stiekem wel een beetj over lachen... want over 5 jaar denkt niemand meer aan hem. En nu zegt iedereen dat zijn straf niet lang genoeg is. We vergeten hem toch over een jaar en denken pas weer aan hem als we zijn naam horen of iets met betrekking tot holloway of flores.
De tijd die hij moet zitten is een lange tocht, ongeacht of hij zijn hele of halve straf moet zitten.

Inderdaad en we krijgen pas weer commentaar op het moment dat hij weer vrij komt. Dan zeggen we: "komt hij nu al vrij?"

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:26

zo een moet gewoon noooooiiiiitttttttt meer vrij kunnen komen of ben ik de enige die daar zo over denkt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:27

Oh nee Lecytinker? Zijn naam heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op een boel mensen. Goede actie's van de media :D.
Weg met die vent.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:28

Douaque... maar wij leven lekker ons leven verder. als we elk dag stil moeten zitten om eraan de denkn. dan pas ga je je realiseren hoe een lange tijd het is.
ik zal niet ontkennen dat een deel van mij niet opgelucht is met die 28 jaar. Maar ik blijf er een ontevreden gevoel bij houden omdat ik denk dat er meer gaande is dan wat we weten.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:28

angelpam schreef:
zo een moet gewoon noooooiiiiitttttttt meer vrij kunnen komen of ben ik de enige die daar zo over denkt

Nee, je bent niet de enige.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:30

setteke schreef:
Oh nee Lecytinker? Zijn naam heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op een boel mensen. Goede actie's van de media :D.
Weg met die vent.

ga jij elke dag aan hem denken dan de komende 28 jaar?
Hoevaak per dag denk jij aan dutroux of aan fourniret?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:33

LecyTinker schreef:
Douaque... maar wij leven lekker ons leven verder. als we elk dag stil moeten zitten om eraan de denkn. dan pas ga je je realiseren hoe een lange tijd het is.
ik zal niet ontkennen dat een deel van mij niet opgelucht is met die 28 jaar. Maar ik blijf er een ontevreden gevoel bij houden omdat ik denk dat er meer gaande is dan wat we weten.

Ik heb precies het hetzelfde, wij gaan verder met ons leven. Maar ik zal wel altijd in mijn achterhoofd houden dat ik denk dat hij meer weet van de "vermissing" van Nathalee Holloway.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:38

Nee, niet iedere dag. Maar hopelijk vaak genoeg.
Ik kijk heel vaak ID, en dan blijkt dat je als vrouw gewoon altijd op je tellen moet letten.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:43

Nou eerlijk gezegd hoop ik dat ik zijn naam vergeet na volgende week, wat na hem zullen er nog vele komen, net als er voor hem vele waren.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:45

Ik ook, weg met die vent :D

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:01

LecyTinker schreef:
Mixje90 schreef:
T gaat er toch om dat de familie tevreden is met de uitspraak van de rechter en dat hij echt bestrat wordt.
:)

Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens. De straf die uitgesproken wordt zou niets met de familie te maken mogen hebben, maar zou alleen gebaseerd mogen worden op de begane misstap van de verdachtte.
Want emoties zouden buiten kijf moeten blijven.

Waarom zouden emoties buiten kijf moeten blijven?
Hij is daar toch verantwoordelijk voor?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:03

mixje90, omdat het rechtsstelsel gebaseerd is op feiten en niet emotie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:10

Mixje90 schreef:

Omdat iedereen gelijkwaardige straffen moet krijgen. Het moet niet zo zijn dat ik persoon X een hogere straf geef dan persoon Y, die een heel aantrekkelijke jongeman is (bijvoorbeeld)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:12

dank je heino... ik was even weinig gemotiveerd tot een grotere uitleg... sukkels waren hier weer vuurwerk aan het afsteken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:35

Nu nog, jeetje, zelfs hier in Den Haag zijn ze er al klaar mee :P

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:40

Heeft hij bekent dat hij Flores vermoord heeft dan? Ik heb bepaald niet alles op de voet gevolgt hoor.....maar heeft ie dat gedaan??

En dan nog 20 jaar in Amerika..weet niet of je wel eens wat over de gevangenissen daar gezien hebt?? En Peru ook...Volgens mij ben je na 34 jaar in dat soort plaatsen hoogbejaard als je dan nog leeft......

Maar dan nog eens iets he????? Die gast is dan??Ergens in de 50??? Grootste deel van zijn leven achter tralies gezeten.... en dan???? Dan moet hij in ene normaal in de maatschappij gaan functioneren? Dat kan toch helemaal niet??

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:41

Heino schreef:
Mixje90 schreef:

Omdat iedereen gelijkwaardige straffen moet krijgen. Het moet niet zo zijn dat ik persoon X een hogere straf geef dan persoon Y, die een heel aantrekkelijke jongeman is (bijvoorbeeld)

Het een sluit het andere niet uit vind ik... De misdaad is niet alleen tegen het slachtoffer maar ook de familie. Vind het raar als daar geen rekening mee gehoude. word

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:52

De straf is bedoeld voor de dader. Heeft niks met de familie van flores te maken. Daar is de schadevergoeding voor.