PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:16

Ik vind het echt verschrikkelijk om te zien hoe 1 van onze regeringspartijen zo kinderachtig en respectloos omgaat met de cultuur van een ander land....... Gewoon geen woorden voor.

Gelukkig heeft Beatrix zelf nog wel een goed verstand en ik vind het lovenswaardig hoor dat ze een andermans gebruiken gewoon respecteert. Zo hoor het ook als hoofd van een land, geef het respect, je krijgt het uiteindelijk ook terug.

Ik kan me goed voorstellen dat verscheidene mensen die op de PVV hebben gestemd nu spijt hebben met alle haren op hun hoofd, je voelt je toch niet serieus genomen zo..... 8)7 :x

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:17

Equimotion schreef:
@LT: Dan ben je weer terug bij wat ik hierboven schreef: je moet niet binnen de Nederlandse binnenlandse politiek de isssues uit landen als Afghanistan en Iran gaan uitspelen. Dat slaat gewoon nergens op.

Ach, ik heb dit al vaker op bokt gezegd: dat vrouwen in andere landen onderdrukt worden als ze hun hoofddoek níet op willen, is geen reden om ze hier om politieke redenen te verbieden om het ding te dragen, want dan maak je namelijk omwille van je eigen gewin óók misbruik van deze vrouwen.

Want in Nederland hebben we juist de vrijheid om al dan niet te kiezen voor deze vorm van hoofdbedekking en dát is nou net het hoogste goed!

Vrijheid van keuze voor vrouwen die de hoofdbedekking willen dragen = echte vrijheid.

Hen verbieden in Nederland die doek te dragen als zij dat zelf willen, niet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:18

Equimotion schreef:
LuvdaTossa schreef:
Klopt, ik ken ook vrouwen van SGP mannen die het eens zijn met het vrouwenstandpunt ;)

Ik zie nog een hoop ontwikkelingswerk voor de PVV :j

En ook binnen de pvv. Daar kan wat meer ontwikkeling ook geen kwaad :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:19

Wel leuk om te zien hoe Hero Brinkman gisteren bij P&W zich daaruit probeerde te draaien, degene die hoofdoekjes in openbare gelegenheden, dus ook bus en trein, wilde verbieden in Noord Holland, dus

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:26

sarabande schreef:
Wel leuk om te zien hoe Hero Brinkman gisteren bij P&W zich daaruit probeerde te draaien, degene die hoofdoekjes in openbare gelegenheden, dus ook bus en trein, wilde verbieden in Noord Holland, dus

Dat is ook onzin hoor :n ik heb er toch geen last van? Ik denk trouwens dat dat echt wel iets is wat verdwijnt hoor, met de generaties. Dat kinderen van islamitische afkomst geen behoefte meer voelen om elke dag een hoofddoek te dragen. En als wij dan oud en krakkemikkig zijn snapt niemand nog waar we ons toen zo druk over maakten :) Of nou ja, de PVV dan :P

Wat betreft vrouwenonderdrukking, de buren van mijn ouders zijn tamelijk traditionele moslims, en zij draagt gewoon een hoofddoek. Ze vind het niet erg, het is ook weer niet zo dat ze helemaal uit haar dak gaat als ze hem omheeft, maar het is gewoon normaal voor haar. Maar als ze even de was ophangt buiten doet ze gewoon een theedoek om :=

Inge_83

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:31

Ik ken genoeg gereformeerde mensen die altijd een rok aan hebben omdat dat moet van de kerk.
Ook meisjes die in weer en wind naar het voortgezet onderwijs 15 km verderop fietsen, en graag een broek aan zouden willen tegen de kou, en dit niet mogen van hun ouders, de school, en de kerk.
Niet alleen moslims hebben kledingvoorschriften voor in het dagelijkse leven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:37

randalinpony schreef:
Want in Nederland hebben we juist de vrijheid om al dan niet te kiezen voor deze vorm van hoofdbedekking en dát is nou net het hoogste goed!

Vrijheid van keuze voor vrouwen die de hoofdbedekking willen dragen = echte vrijheid.

Hen verbieden in Nederland die doek te dragen als zij dat zelf willen, niet.

Tatááá *\o/*

Is iedereen in NL al vergeten dat het onder druk van de verschillende gemeenteraden op de Veluwe verplicht bedekte schouders in het endurance reglement is opgenomen?
Hoezo vrijheid in NL?!
Waar hálen de kritikasters op het hoofdoekje het vandáán!!??
Polderhypocrisie :roll:

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:38

Aha, zit de uitzending van P&W nu te kijken maar mij vallen wat zaken op.

Hero Brinkman zegt: 'hoofddoek is voor ons, en voor vele miljoenen in ons land, een symbool voor de vrouwenonderdrukking en het was toch mooi geweest als de koningin ook voor die mensen toch enige sympathie had, door daar rekening mee te houden.'

Ik vraag me af of dat echt zo is voor 'miljoenen in ons land'? En de koningin moet dus symphatie tonen voor mensen die dénken dat

Verder zegt hij idd over de hoed van de koniging dat dat de kroon moet voorstellen en dat daar dan een Islamitische sluier overheen gelegd wordt en dan zegt hij: 'dat dit symbool, daar zijn volgens mij alle Nederlanders over eens, dat dit symbool nooit had mogen zijn.

Dus eigenlijk vindt de PVV hier een prachtige nieuwe symboliek en mythologie voor ons uit, helemaal gratis en voor niets: ze betitelen twee zaken tot symbolen en scheppen daarmee een krachtig beeld van onderdrukking van 'de kroon' door 'de islam'.

Wat een afschuwelijke voorstelling van zaken, waarbij we vooral niet moeten vergeten dat de duiding van het beeld in de eerste plaats voornamelijk uit de PVV-duim zélf komt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:40

Ahmed Marcouch: 'vrijheid om dat ding te dragen, of niet te dragen.' _/-\o_

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:41

Huertecilla schreef:
Tatááá *\o/*

Is iedereen in NL al vergeten dat het onder druk van de verschillende gemeenteraden op de Veluwe verplicht bedekte schouders in het endurance reglement is opgenomen?
Hoezo vrijheid in NL?!

Is dat echt waar? Ik ben niet bekend met het endurance wereldje (op de Veluwe).
Triest. Maar, alleen in het kader van deze discussie, ook uiterst vermakelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:44

Boras schreef:
Huertecilla schreef:
Tatááá *\o/*

Hoezo vrijheid in NL?!

Zonder die verplichting geen toestemming voor het evenement van de gemeenteraad.

Geen mouwtjes = geen endurance in NL door christelijke druk.

...en dan hoofddoekjes willen verbieden :roll:

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:45

Susyb schreef:
Inderdaad :) Hun zijn daar te gast.. ik vind het eerbiedig en ben er trots op dat onze koningin zich zo aanpast ;)

Ben ik ook mee eens.

Alleen jammer dat er zovelen zich totaal niet aanpassen in NL, daar mogen ze een voorbeeld aan nemen van onze Koningin Beatrix.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:46

Ragdollcat schreef:
Susyb schreef:
Inderdaad :) Hun zijn daar te gast.. ik vind het eerbiedig en ben er trots op dat onze koningin zich zo aanpast ;)

Ben ik ook mee eens.

Alleen jammer dat er zovelen zich totaal niet aanpassen in NL, daar mogen ze een voorbeeld aan nemen van onze Koningin Beatrix.

Hoe bedoel je, als mensen zich aan onze wetten houden en hun brood hier verdienen wat wil je dan nog meer?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:48

Ragdollcat schreef:
Susyb schreef:

Ben ik ook mee eens.

Zo is het; hoe háál je het in je hoofd om in Staphorst op zondagmorgen je gras te maaien -:(-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:49

randalinpony schreef:
Hoe bedoel je, als mensen zich aan onze wetten houden en hun brood hier verdienen wat wil je dan nog meer?

<3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:50

Inge_83 schreef:
Ik ken genoeg gereformeerde mensen die altijd een rok aan hebben omdat dat moet van de kerk.
Ook meisjes die in weer en wind naar het voortgezet onderwijs 15 km verderop fietsen, en graag een broek aan zouden willen tegen de kou, en dit niet mogen van hun ouders, de school, en de kerk.

Ik geloof dat dat al een beetje milder wordt hier en daar.. Ik weet nog dat half gereformeerd Rotterdam op zijn kop stond omdat het gereformeerde college bij mijn ouders in de buurt toestond dat meisjes die van ver moesten komen of een korte strakke rok mochten dragen (fietst makkelijker) of een lange broek, mits ze zich verkleedden op school. Maar je hebt wel een punt inderdaad.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:51

Het staat eigenlijk best hip. Misschien moet Rutte maar zeggen dat het een mode acessoire was. Een beetje zoals het haar van onze grote vriend Geert.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:53

Magrathea schreef:
Inge_83 schreef:

Ik geloof dat dat al een beetje milder wordt hier en daar.. Ik weet nog dat half gereformeerd Rotterdam op zijn kop stond omdat het gereformeerde college bij mijn ouders in de buurt toestond dat meisjes die van ver moesten komen of een korte strakke rok mochten dragen (fietst makkelijker) of een lange broek, mits ze zich verkleedden op school. Maar je hebt wel een punt inderdaad.

Hier en daar, ja.
Maar nog lang niet overal.
Overigens zie ik ook hier en daar moslima's zonder hoofddoek, terwijl ze zich verder wel aan de regels van de islam houden.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:54

Huertecilla schreef:
Boras schreef:

Zonder die verplichting geen toestemming voor het evenement van de gemeenteraad.

En wat dacht je van het verbieden van de C1000 Gogo's in sommige gebieden. Dit is ook alleen maar vanwege Christelijke druk. >;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:54

Ik vind om bovenstaande redenen de hele PVV een wanvertoning.
Ik vind het juist uiterst respectvol van Beatrix en Maxima dat ze in de Moskee zich passend kleden.

En ik ben het helemaal met Randalinpony eens dat de enige echte vrijheid is dat je vrij bent om te dragen wat je wilt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:55

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:59

Ik heb het dan eigenlijk meer over, dat er veel mensen hier komen verpesten omdat ze zich niet gedragen/niet aanpassen. Niet zozeer over kleding, dat moeten ze zelf weten, hoewel ze ook af n toe te ver gaan door zich totaal in een Burka te hullen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:01

Die komen niet hoor, die zijn hier geboren :)*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:02

Ragdollcat schreef:
Ik heb het dan eigenlijk meer over, dat er veel mensen hier komen verpesten omdat ze zich niet gedragen/niet aanpassen. Niet zozeer over kleding, dat moeten ze zelf weten, hoewel ze ook af n toe te ver gaan door zich totaal in een Burka te hullen.

Ja, maar dat heeft dan niets met hoofddoek te maken. Noch met afkomst, of met huidskleur. Of godsdienst. Maar wel met wetten en regels van een land en samenleving niet respecteren.

Dat is dus een totaal ander onderwerp. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:04

Tellie schreef:
Huertecilla schreef:

En wat dacht je van het verbieden van de C1000 Gogo's in sommige gebieden. Dit is ook alleen maar vanwege Christelijke druk. >;)

Inderdaad.

Ik heb het al vaker geschreven dat NL van oudsher, sinds de 80-jarige oorlog, een christelijk extremistisch bolwerk is.
Dat is helder door de grote invloed van de christelijke partijen in de politiek achter de schermen en binnen de CDA en dat wordt in de schaduw van Wilders harder, met breder maatschappelijk draagvlak.

Leraren die ontslagen worden voor 8)7 , verplichte mouwtjes bij endurance, verplichte lange kousen en lange rok voor vrouwelijke scholieren, verboden huppeltutjes zijn normaal geaccepteerde voorbeelden van christelijke druk in de NL samenleving die geen énkele kamervraag oproepen.

En dan maar wijzen naar de islam .....
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-01-12 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt