Partij voor de dieren wil verbod op vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Partij voor de dieren wil verbod op vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:47

Ik neem mijn post van van de week terug. Onze auto heeft schade omdat een buurjochie, onder toeziend oog van pappie, het grappig vond een paar aan elkaar geknoopte rotjes in onze uitlaat te stoppen (en die van nog een paar buurtbewoners). Omdat datzelfde rotjoch, onder toeziend oog van even rotte pappie, het grappig vind om pijlen naar iedereen en alles wat beweegt af te steken. Omdat de straat nog steeds bomvol ligt met troep van vuurwerk, en als het net zo gaat als vorige jaren dat tot ongeveer Mei blijft liggen, toevallig alleen bij diezelfde buren. Omdat oudere buurtbewoners dankzij de Tokkie-buren dagenlang de straat niet op durven, want de straat op betekent een pijl in je nek. Omdat er bij diezelfde Tokkies weer eens vuurwerk de verkeerde kant op is gegaan en bij een nietsvermoedende, bejaarde buurvrouw in haar kleren is beland, en grappig dat de daders het vonden!

Ondanks dat er vele anderen in de buurt zijn die wel verantwoordelijk met vuurwerk omgaan zijn deze mensen voor mij genoeg reden om een algeheel verbod in te stellen. Dit soort mensen hoort niet kinderlijk eenvoudig aan explosief en potentieel dodelijk materiaal te kunnen komen, maar kan het legaal bij kilo's tegelijk inslaan! Dit soort mensen verpesten het voor iedereen die wel verantwoordelijk omgaat met de explosieven. Want dat zijn het! Deze mensen hebben trouwens zelf ook dieren, maar schromen niet om vuurwerk naar andere dieren te gooien, liefst zo dichtbij mogelijk.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:07

mick75 schreef:
Ik neem mijn post van van de week terug. Onze auto heeft schade omdat een buurjochie, onder toeziend oog van pappie, het grappig vond een paar aan elkaar geknoopte rotjes in onze uitlaat te stoppen (en die van nog een paar buurtbewoners). Omdat datzelfde rotjoch, onder toeziend oog van even rotte pappie, het grappig vind om pijlen naar iedereen en alles wat beweegt af te steken. Omdat de straat nog steeds bomvol ligt met troep van vuurwerk, en als het net zo gaat als vorige jaren dat tot ongeveer Mei blijft liggen, toevallig alleen bij diezelfde buren. Omdat oudere buurtbewoners dankzij de Tokkie-buren dagenlang de straat niet op durven, want de straat op betekent een pijl in je nek. Omdat er bij diezelfde Tokkies weer eens vuurwerk de verkeerde kant op is gegaan en bij een nietsvermoedende, bejaarde buurvrouw in haar kleren is beland, en grappig dat de daders het vonden!

Ondanks dat er vele anderen in de buurt zijn die wel verantwoordelijk met vuurwerk omgaan zijn deze mensen voor mij genoeg reden om een algeheel verbod in te stellen. Dit soort mensen hoort niet kinderlijk eenvoudig aan explosief en potentieel dodelijk materiaal te kunnen komen, maar kan het legaal bij kilo's tegelijk inslaan! Dit soort mensen verpesten het voor iedereen die wel verantwoordelijk omgaat met de explosieven. Want dat zijn het! Deze mensen hebben trouwens zelf ook dieren, maar schromen niet om vuurwerk naar andere dieren te gooien, liefst zo dichtbij mogelijk.

Jeetje wat een aso's zeg.. Heb je al een aanklacht tegen ze gedaan bij de politie? (Eventueel met meerdere buurtbewoners?)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:11

setteke schreef:
Voorzichtige schatting schade vuurwerk, 10 miljoen. Hier en daar leek het wel volledig oorlog.
Sommige mensen zijn tijdens de jaarwisseling de weg compleet kwijt.
Verbieden die meuk.

Mwah, in onze buurt is het altijd vrij beschaafd hoor.. maar als ik dan op het nieuws hoor wat er in den Haag en omstreken allemaal aan terreur gepleegd is verwonder ik me toch over de cultuurkloof die er soms tussen de randstad en de rest van het land lijkt te heersen.. ;(

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:35

Liever 1 grote show... Oudjaar is tegenwoordig de avond van alle regels vergeten en lekker ado doen. Dat is niet hoe het leuk is en hoort te zijn imho.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:35

Mijn vriend wil opmerken dat hij bij de dierenambulance nog nooit iets heeft gezien van een stijging in sterfte van vogels rond oud en nieuw. Ofwel, er gaan niet meer vogels dood van de stress.

Waar ik me vooral echt heel erg aan erger, is hoe weinig mensen bestrafd worden. Op oudejaarsdag stond een groepje mannen (ik denk mijn leeftijd of iets ouder) volgens mij echt strijkers af te steken ofzo, echt enorm harde knallen, nota bene midden op het Bastiaansplein in Delft! ( = best wel druk plein). Die stonden daar gewoon lekker af te steken, terwijl er kinderen en honden vlak langs liepen. Wáár zijn die stadswachten wanneer je ze nodig hebt..?

Ik vind het leuk dat mensen hier de suggestie doen dat er maar een centrale show moet komen, maar daar zijn mensen zoals ik (en veel van mijn vrienden) echt wel op uitgekeken na 5 minuten. Het afsteken zelf is juist zo leuk :) En don't worry, ik heb alleen maar van dat kleine spul afgestoken, voor in totaal 33 euro. Dat is minder dan wat ik het afgelopen jaar aan het IFAW heb gedoneerd 8)7

Milieuvervuiling, m'n kont. Ik hoop dat de mensen die dat zeggen de auto ook laten staan.. Kan me echt niet voorstellen dat van het doosje vuurwerkjes dat ik heb afgestoken meer CO2 in de lucht is gaan zitten dan een ritje met de auto. (Die ik 1x per week van mijn ouders gebruik om naar de manege te gaan :) )

Oh trouwens, wilde dieren zijn vast ineens niet meer bang als vuurwerk op een centrale plek door profs afgestoken wordt :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:43

Deze geinporems zijn al bekend bij de politie. Maar je kan moeilijk een agent de hele maanden December en Januari voor hun voordeur laten posten nietwaar? Ze worden al jaren extra in de gaten gehouden, maar laten we even wel wezen, in het gunstigste geval is er in totaal een half uurtje politie in de straat. Dat betekent dus dat ze 23,5 uur hun goddelijke gang kunnen gaan. En om er echt iets aan te doen is een heterdaadje noodzakelijk. En dan patrouileert de politie vanwege deze familie al extra in onze straat, ook in burger. Als een gewone burger ze aanhoudt dan is het hun woord tegen het van de buurtbewoner, en dan moet je er als buurtbewoner maar net bij kunnen komen, en dat is vanwege het vuurwerk dat ze dus gericht afknallen, praktisch onmogelijk. En als het al lukt is het hun woord tegen dat van jou. Ik kan je garanderen, daar kom je niet ver mee in een tijd waarin hele volksstammen met massa's vuurwerk over straat gaan. Je moet het ook nog kunnen bewijzen, en foto/ filmmateriaal wordt sinds photoshop en moviemaker niet compleet serieus meer genomen. Zo kan je namelijk iedereen naaien die je gewoon niet mag.

Tenzij er voor dit soort figuren op de dagen voor en na oudjaar een celletje beschikbaar is voor dit soort figuren, en dat is er niet, vind ik alleen al voor dit soort rotzakken een compleet vuurwerkverbod op z'n plek. Deze gasten zijn bekend bij de politie, daarom komen ze al vaker dan normaal patrouilleren in onze straat. It just don't do the trick. En dit is vast niet de enige buurt met dergelijke asocialen, waar de ouders/ vader de kinderen gewoon opnaait iets te doen wat niet mag.

Oja, ik woon eigenlijk in een best nette buurt. Keurige tuintjes, nette mensen. Op dat ene gezin na.

En verder, astmapatienten kunnen de hele oudejaarsnacht en soms, afhankelijk van het weer, de dag erop ook niet over straat omdat ze dan gewoon stikken. Is dat het allemaal waard? Of moeten die maar niet zeuren, het is "maar" 1 keer per jaar? Ik als niet astmapatient had al moeite met ademhalen door alle dampen en rook!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:48

Magrathea schreef:
Oh trouwens, wilde dieren zijn vast ineens niet meer bang als vuurwerk op een centrale plek door profs afgestoken wordt :')
En dat geldt voor huisdieren ook...Maar, als het alleen op een centrale plek wordt afgestoken is het tenminste niet overal. Dan kun je als mens er voor kiezen om die ene plek te mijden en wat ik van mijn eigen dierenspul weet is dat ze juist over de zeik gaan als het van alle kanten af komt. Vuurwerk van één plek, daar malen ze niet om aangezien ze, als ze er geen zin in hebben, gewoon weg kunnen.

En mick75, gewoon relativeren die handel...het is maar twee dagen in het jaar hoor.

Uiteraard cynisch bedoeld naar aanleiding van een eerdere post. Ik denk niet dat er nog veel te relativeren valt als je geestelijke, lichamelijke of 'alleen maar' materiele schade oploopt omdat anderen zich niet kunnen inhouden en zo nodig 'lollig' moeten doen.

Nee, ik vind het compleet uit de hand gelopen. Als het nou bij normale mensen die voor de lol een paar pijlen afsteken zou blijven, prima, die gun ik helemaal hun pleziertje, maar normaal blijkt tegenwoordig niet meer te kunnen en dus lijkt mij de meest logische oplossing om het één en ander te veranderen. Een totaal verbod zou ik als anti-knaller niet erg vinden, maar ik denk dat er best nog wel wat tussenwegen zijn...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:13

Tessa_1 schreef:
verwonder ik me toch over de cultuurkloof die er soms tussen de randstad en de rest van het land lijkt te heersen.. ;(

Ook in de randstad zijn grote verschillen.
In 1992 is het bij ons een keer goed uit de hand gelopen omdat mensen niets te doen hadden en massaal in het dorp stonden, vuurwerk naar elkaar te gooien. Vechtpartijen, vernielingen, ME.

Sindsdien is er voor de jeugd een tentfeest +:)+

Ik merkte het al met mijn vriend zijn ex-dorp (veel meer, en veel grotere knallen en vanaf 20.00u oudejaarsavond is de straat niet veilig en je kan ook beter je auto een stukje verderop zetten, er zijn ook wel branden in die straat geweest) en mijn eigen dorp.
Bij ons lag er nauwelijks troep op de stoep toen we thuiskwamen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:33

Hoe zit het eigenlijk met de zwaarte can het vuurwerk? Want vroeger was het al heel wat als hè strijkers had, die waren illegaal, maar volgens mij verschuift dat ook steeds, dat ook het legale vuurwerk steeds zwaarder wordt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:37

mick75 schreef:
Ik neem mijn post van van de week terug. Onze auto heeft schade omdat een buurjochie, onder toeziend oog van pappie, het grappig vond een paar aan elkaar geknoopte rotjes in onze uitlaat te stoppen (en die van nog een paar buurtbewoners). Omdat datzelfde rotjoch, onder toeziend oog van even rotte pappie, het grappig vind om pijlen naar iedereen en alles wat beweegt af te steken.

Al eens geprobeerd om de politie te bellen en bij gebrek aan reactie daarvan jezelf en de/het jouwe te verdedigen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:42

stef schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de zwaarte can het vuurwerk? Want vroeger was het al heel wat als hè strijkers had, die waren illegaal, maar volgens mij verschuift dat ook steeds, dat ook het legale vuurwerk steeds zwaarder wordt

Dat heb ik al geschreven.

Per 2006 is dat verruimd doch 15 gram per ´pot´ is wel gelijk gebleven.

Ik heb ook al voorgerekend hoe :roll: explosief dat allemaal is. Dat is letterlijk schokkend.
Als je dat doorrekend begrijp je nóg minder het nón evenwicht met de wapenwet.
Een ´vuurpijl´ met 15 gram kruit en metalen kogeltjes als ´sier´ in een lanceerkoker is als heuse bazooka waarmee je van de overkant van de straat een huiskamer kan opblazen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:43

Ehm, hoe moet ik mezelf verdedigen tegen volkomen idioten? Zelf dan een bazooka of zo aanschaffen? Yeah, that will definitely do the trick...

Ik ben pacifist, onder ELKE omstandigheid. Met geweld los je niets op, met een grote smoel ook niet. Agressie lokt agressie uit, en als je het zover laat komen kom je in een vicieuze cirkel terecht die amper nog te doorbreken is. Moet je dat willen?

Het allerliefste zou ik zien dat de idiote randfiguren niet meer aan vuurwerk kunnen komen, nog niet aan een knalerwt of trekbommetje of klapperpistooltje. Maar dat valt niet te voorkomen. Als ze het hier niet kunnen krijgen dan wel bij de zuiderbuurtjes. Als next best thing zou ik ze gewoon van de straat willen hebben op knaldag/ avond/ nacht. Maargoed, dat kan blijkbaar ook niet. En dan blijft er niet veel meer over dan een algeheel verbod, met een serieuze straf voor wie er toch mee rond loopt en/ of het afsteekt. Vind het best jammer, ben niet zo van de verboden en geloof best dat we er in de meeste gevallen met goed overleg best uit kunnen komen, maar als het niet anders kan kan het niet anders meer. De schade is te groot, het overlast is te groot. Er zijn teveel mensen die er teveel en te ernstig misbruik van maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:59

mick75 schreef:
Ehm, hoe moet ik mezelf verdedigen tegen volkomen idioten?

Begin eens met er wat van te zéggen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:37

Ja joh, dat ik daar nou nog nooit op gekomen ben zeg! ER IS ALLANG GEPRAAT!!! Al jaren op rij, en met voetbal, en met verjaardagen... Dat ze nog niet helemaal sufgeluld zijn zeg! Of denk je echt dat dergelijke figuren als je vraagt of ze heel alsjeblieft willen stoppen met het gooien van explosief materiaal naar mensen, dieren en andermans eigendommen, ook meteen stopt en nederig op de blote knietjes om vergiffenis gaat vragen? Leef jij wel op planeet Aarde eigenlijk?

Idealiter zou het inderdaad zo zijn dat als je netjes vraagt of de ander wil stoppen met het vervelende gedrag, dat ook gebeurt. Helaas leven we niet in een ideale wereld en eist iedereen, desnoods met geweld, het recht op een "lolletje" op. Zie je ook in dit topic gebeuren. Het recht op het afsteken van vuurwerk wordt zo'n beetje belangrijker gevonden dan het recht op vrijheid van meningsuiting, de problemen rondom woningnood en de recessie bij elkaar! En als dat recht afgedwongen moet worden met pure vuurwerk- terreur is dat prima blijkbaar. Dat de rechten van anderen daardoor met voeten getreden worden is niet van belang.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:49

mick75 schreef:
Ja joh, dat ik daar nou nog nooit op gekomen ben zeg! ER IS ALLANG GEPRAAT!!!
...
Het recht op het afsteken van vuurwerk wordt zo'n beetje belangrijker gevonden dan het recht op vrijheid van meningsuiting, de problemen rondom woningnood en de recessie bij elkaar! En als dat recht afgedwongen moet worden met pure vuurwerk- terreur is dat prima blijkbaar. Dat de rechten van anderen daardoor met voeten getreden worden is niet van belang.

Dus?

Jij zegt het pacifistisch te slikken maar reageert wel je agressie erover naar míj af.

Ík stel dat het de taak is van de politie om jouw rechten te waarborgen en dat als deze dat niet doet jij het recht hebt om jezelf en de jouwen te beschermen.
Doe je dat namelijk niet, stel je die grenzen niet, dan worden ze met vuurwerk platgegooid. Dat beschrijf je helder.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:54

Het valt WEL te voorkomen Mick, dat randdebielen vuurwerk in handen krijgen. Gewoon verbieden. Er zit niets anders om, er zijn gewoon te veel randdebielen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:58

Goed HC, wil je dan ook zo aardig zijn te vertellen HOE ik dat moet doen? Ik weet het namelijk niet meer. Praten helpt niet, dan krijg je een regen van pijlen en rotjes en woorden waar de honden geen brood van lusten naar je hoofd. Gaat 'm niet worden dus, heb niet zoveel zin in brandwonden en m'n hoogbejaarde autootje en huisje zijn me lief. En zo denkt de rest van de buurt er ook over.

Gesprekken zijn er al geweest, vele malen. Met als gevolg ingegooide ruiten, opengebroken auto's, afgetrapte autospiegels en dergelijke gezellige en best kostbare dingen. Daders bekend, maar helaas, geen heterdaadje dus valt niets tegen te beginnen. Iedereen weet het maar niemand doet iets/ kan er iets aan doen.

Mag jij mij nu eens gaan uitleggen hoe ik mijzelf en m'n spullen en de rest van de buurt kan verdedigen tegen dit soort figuren want wij, de buurt dus, weten het niet meer.

Oja, ik val je nergens aan, dat is wat jij ervan maakt.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:58

Dan snap ik niet hoe dat je nog altijd er voorstander van bent dat vuurwerk door iedereen maar aangekocht kan worden en de hele dag door kan worden afgestoken.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:28

Dat ben ik dus niet meer. Ik ben er helemaal klaar mee, vuurwerkverbod prima. De slechten verpesten het gewoon voor al die mensen die er wel mee om kunnen gaan. Er zijn een paar malloten die niet om kunnen gaan met explosief materiaal, die horen dat dan ook niet zo in handen te kunnen krijgen. En de enige manier om dat min of meer afdoende te kunnen regelen is een algeheel verbod, zodat iedereen die zich met explosief materiaal op straat begeeft gewoon opgepakt kan worden.

Ik vind het wel jammer dat men er blijkbaar niet normaal mee kan omgaan en dat een verbod dus nodig blijkt te zijn. Het zou veel fijner zijn als iedereen gewoon z'n verantwoordelijkheid neemt en er normaal mee omgaat. Dan hoeven dieren niet te vluchten, kan iedereen normaal over straat zonder het risico dat je het buitengewoon ongezellige Beverwijk moet bezoeken, een oog of hand moet missen of anderszins schade/ letsel oploopt door onverlaten.

Vuurwerk kan heel mooi zijn, en heel leuk. Het zelf afsteken heeft zeker z'n charme, heb het ook gedaan toen ik jong was (lees: Tiener). Maar het misbruik is te groot, de schade is te groot en vuurwerk afsteken terwijl je een slokkie op hebt, wat vaak het geval is, is puur onverantwoordelijk. Een pyrotechnicus die gedronken heeft, al is het maar een slokje, kan op acuut ontslag op staande voet rekenen. Er zijn als het goed is geen pyrotechnici die zware medicijnen gebruiken, te gevaarlijk. En pyrotechnicus wordt je ook niet zomaar, daar zit een opleiding aan vast die niet misselijk is en massa's periodieke keuringen, als je er eentje mist ben je je vergunning kwijt. Waarom? Simpel, omdat je met zwaar en potentieel dodelijk explosief materiaal werkt. Waarom mogen gewone consumenten dan met een fles champagne achter de kiezen en nog het nodige ervoor en erna, met eventueel zware medicatie dan met massa's strontgevaarlijk spul gewoon de straat op? En niet alleen de straat op maar het ook nog gebruiken? Dat is toch compleet van de zotte? Een pyrotechnicus is zich altijd bewust van wat er mis kan gaan, en neemt voorzorgsmaatregelen. Beschikt over adequate blusmiddelen en weet hoe die te gebruiken. Weet precies hoe elk stuk vuurwerk zich gedraagt in elke omstandigheid, en wat de risico's zijn. Die houdt rekening met het weer, de wind (kracht en richting), eventuele regen en smog. Die kent de eigenschappen van de materialen waarmee hij werkt, weet hoe het spul zich gedraagt in elke hoeveelheid, en elke situatie. De gemiddelde consument neemt niet eens de moeite een fles van waaruit ze pijlen gaan afschieten fatsoenlijk te verankeren! Pleurt een grondpot gewoon de straat op en ziet wel wat er gebeurt... Wie er toevallig passeert heeft gewoon botte pech... Belachelijk!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:29

Heb ik niets op aan te vullen. Het is zoals het is....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:54

mick75 schreef:
Dat ben ik dus niet meer. Ik ben er helemaal klaar mee, vuurwerkverbod prima. De slechten verpesten het gewoon voor al die mensen die er wel mee om kunnen gaan. Er zijn een paar malloten die niet om kunnen gaan met explosief materiaal, die horen dat dan ook niet zo in handen te kunnen krijgen. En de enige manier om dat min of meer afdoende te kunnen regelen is een algeheel verbod, zodat iedereen die zich met explosief materiaal op straat begeeft gewoon opgepakt kan worden.

Ik vind het wel jammer dat men er blijkbaar niet normaal mee kan omgaan en dat een verbod dus nodig blijkt te zijn. Het zou veel fijner zijn als iedereen gewoon z'n verantwoordelijkheid neemt en er normaal mee omgaat. Dan hoeven dieren niet te vluchten, kan iedereen normaal over straat zonder het risico dat je het buitengewoon ongezellige Beverwijk moet bezoeken, een oog of hand moet missen of anderszins schade/ letsel oploopt door onverlaten.

Vuurwerk kan heel mooi zijn, en heel leuk. Het zelf afsteken heeft zeker z'n charme, heb het ook gedaan toen ik jong was (lees: Tiener). Maar het misbruik is te groot, de schade is te groot en vuurwerk afsteken terwijl je een slokkie op hebt, wat vaak het geval is, is puur onverantwoordelijk. Een pyrotechnicus die gedronken heeft, al is het maar een slokje, kan op acuut ontslag op staande voet rekenen. Er zijn als het goed is geen pyrotechnici die zware medicijnen gebruiken, te gevaarlijk. En pyrotechnicus wordt je ook niet zomaar, daar zit een opleiding aan vast die niet misselijk is en massa's periodieke keuringen, als je er eentje mist ben je je vergunning kwijt. Waarom? Simpel, omdat je met zwaar en potentieel dodelijk explosief materiaal werkt. Waarom mogen gewone consumenten dan met een fles champagne achter de kiezen en nog het nodige ervoor en erna, met eventueel zware medicatie dan met massa's strontgevaarlijk spul gewoon de straat op? En niet alleen de straat op maar het ook nog gebruiken? Dat is toch compleet van de zotte? Een pyrotechnicus is zich altijd bewust van wat er mis kan gaan, en neemt voorzorgsmaatregelen. Beschikt over adequate blusmiddelen en weet hoe die te gebruiken. Weet precies hoe elk stuk vuurwerk zich gedraagt in elke omstandigheid, en wat de risico's zijn. Die houdt rekening met het weer, de wind (kracht en richting), eventuele regen en smog. Die kent de eigenschappen van de materialen waarmee hij werkt, weet hoe het spul zich gedraagt in elke hoeveelheid, en elke situatie. De gemiddelde consument neemt niet eens de moeite een fles van waaruit ze pijlen gaan afschieten fatsoenlijk te verankeren! Pleurt een grondpot gewoon de straat op en ziet wel wat er gebeurt... Wie er toevallig passeert heeft gewoon botte pech... Belachelijk!

Laten we auto's dan ook verbieden. Die zijn ook levensgevaarlijk in handen van idioten. Waarom zou het plezier van normale mensen weer door regeltjes voor de aso's gedwarsboomd moeten worden. De aso's komen toch wel aan hun vuurwerk en zullen er ook niet zomaar mee stoppen.

Doe gewoon normaal, gebruik je verstand en houdt rekening met elkaar en spreek mensen op een normale manier aan die zich afwijkend opstellen. Als ze dan nog niet voor rede vatbaar zijn moet je terug kunnen vallen op de politie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:06

Mick ik denk niet dat het vuurwerk hier het probleem is maar het politiekorps in jouw buurt. Mij maak je niet wijs dat jarenlang klagen en zoveel terreur geen heterdaad op kunnen leveren...

En de aso's zullen inderdaad hoe dan ook wel vuurwerk krijgen. Je zegt het zelf al, als ze het hier niet kunnen krijgen doen ze dat in België wel..

Ik ben zelf trouwens ook astmapatiënt, en niet zo'n klein beetje ook, en ik heb nergens last van (gehad).

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:06

Huertecilla schreef:
Dus?

Jij zegt het pacifistisch te slikken maar reageert wel je agressie erover naar míj af.

Ík stel dat het de taak is van de politie om jouw rechten te waarborgen en dat als deze dat niet doet jij het recht hebt om jezelf en de jouwen te beschermen.
Doe je dat namelijk niet, stel je die grenzen niet, dan worden ze met vuurwerk platgegooid. Dat beschrijf je helder.

Politie? Dat zijn lamzakken.
In Nuenen een keer klachten in een straat, kinderen werden belaagd door jongens die vuurwerk naar ze smeten. Lekker link. Maar die lamzakken hadden het te druk, geen tijd om te komen. Er wordt bezuinigd op blauw. Daarentegen moet blauw wel veel bekeuringen uitdelen om "het quotum" te halen, maar hier is de regering gelukkig op teruggekomen want hiermee kweek je een heel negatief beeld van de politie.

Er moet hier heel wat gebeuren eerdat de politie komt hoor!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:19

Anne_GTI schreef:
Laten we auto's dan ook verbieden. Die zijn ook levensgevaarlijk in handen van idioten. Waarom zou het plezier van normale mensen weer door regeltjes voor de aso's gedwarsboomd moeten worden.

Goed punt. Laten we dan niet volautomatische vuurwapens ook vrijgeven in handen van normale mensen :)*

Het ENIGE punt wat ik heb is dat het vuurwerk niet in lijn met de rest van de regels.

Je kan niet dat toestaan met daabij laks politie-toezicht en dan wel rijbewijzen eisen, overal radarpalen en voor alles bonnen schijvende agenten of de drakonische wapenwet en -handhaving.

Dat is totaal uit evenwicht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:29

Men kope een aantal brandblus apparaten of men zorge voor een lang tuinslang met pistoolachtig uiteinde.
Elke idioot die met knalvuurwerk in je buurt komt, belaag je met schuim of waterstraal.