Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:42

gohya schreef:
Die hooligan heb een levens lang verbod gekregen van Ajax.
Maar of hij nooit meer daar binnen komt? ik heb men twijfels.Hoe herkennen ze hem als hij zijn haren laat groeien?Dan zal hij er héél anders uitzien.Hoe willen ze hem na een jaar nog kennen?Heeft elke steward een foto van hem op zak?

Als we dan toch overal ons vingerafdruk moeten geven....da daar ook gewoon. Met een computer die aangeeft of iemand wel of niet naar binnen mag... :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:44

Marjoow schreef:
Afweren is prima, maar daarna nog even 2 schoppen geven NIET. Dat hoort gewoon niet. Simpel!
Wat nou als die trap op zn hoofd was geweest, en de supporter nu dood was? Vinden jullie het dan nog steeds "afweren"?

Sorry, maar ik vind het best verontrustend hoe jullie praten := Het is dus juist om iemand die al op de grond ligt, en jou al niets meer kan doen, nog even een paar flinke trappen na te geven?
Ik vind dat zó not done

En dat is nu juist wat gebeurd in het uitgaansleven en andere plekken! Daar lopen mensen hersenletstel op door dit soort geintjes...
En dat hier zoveel mensen dat normaal vinden vindt ik echt idioot...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:48

gekvanfleur schreef:
Marjoow schreef:
Afweren is prima, maar daarna nog even 2 schoppen geven NIET. Dat hoort gewoon niet. Simpel!
Wat nou als die trap op zn hoofd was geweest, en de supporter nu dood was? Vinden jullie het dan nog steeds "afweren"?

Sorry, maar ik vind het best verontrustend hoe jullie praten := Het is dus juist om iemand die al op de grond ligt, en jou al niets meer kan doen, nog even een paar flinke trappen na te geven?
Ik vind dat zó not done

En dat is nu juist wat gebeurd in het uitgaansleven en andere plekken! Daar lopen mensen hersenletstel op door dit soort geintjes...
En dat hier zoveel mensen dat normaal vinden vindt ik echt idioot...

Nou inderdaad. Het is toch van de zotte dat dit maar normaal is? Wat is het volgende, slaan zonder reden?

Vala

Re: Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:50

Sorry hoor maar ik vind dat zogenaamde politiek correct geitewollen sokken geklets. Maar goed, er bestaan kennelijk supermensen die zichzelf ten alle tijde kunnen beheersen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:51

Vala schreef:
Sorry hoor maar ik vind dat zogenaamde politiek correct geitewollen sokken geklets. Maar goed, er bestaan kennelijk supermensen die zichzelf ten alle tijde kunnen beheersen.

Nou, sorry. Maar heb je gezien hoe hij die 2e trap uitdeelde? Daar ging hij gewoon even perfect voor staan om m maar zo goed mogelijk te maken.

Nee, dat is allemaal maar normaal.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:53

Ik begrijp jullie heel goed hoor,maar jullie begrijpen niet wat er op dát moment door zo'n keeper heen gaat.
Laten we het een 'vlaag van verstandverbijstering' noemen op dát moment.
Ik denk ook wel dat Esteban echt wel op t.v. gaat zeggen dat hij het niet had moeten doen.Hij gaat er heus niet trots op zijn.

Als je zelf voetballer/keeper bent dan begrijp je pas hoe het voelt als je in een wedstrijd opeens vanachteren word aan gevallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:54

Ik had het sportief gevonden als hij het gelijk op de persconferentie had gedaan maar wij hebben nog steeds niet gehoord...
Vlaag van verstandsverbijstering snap ik best, maar dan hoeft het nog niet ongestraft te blijven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:55

gohya schreef:
Ik begrijp jullie heel goed hoor,maar jullie begrijpen niet wat er op dát moment door zo'n keeper heen gaat.
Ik denk ook wel dat Esteban echt wel op t.v. gaat zeggen dat hij het niet had moeten doen.Hij gaat er heus niet trots op zijn.

Als je zelf voetballer/keeper bent dan begrijp je pas hoe het voelt als je in een wedstrijd opeens vanachteren word aan gevallen.

En dan moet je het maar accepteren? Omdat het een voetballer is? Je kan een hoop zeggen, maar het menen is een 2e he ;)

Sorry, maar voetballers/keepers zijn ook gewoon mensen en kunnen gewoon nadenken over hun acties. Dit is gewoon een actie die terecht afgestraft is dmv een rode kaart. Dat ie nu is ingetrokken vind ik ook geheel onterecht.

Vala

En wat voor straf hebben jullie dan in gedachten voor dit 'vergrijp' ?

Sunnda

[quote="gohya"]Ik begrijp jullie heel goed hoor,maar jullie begrijpen niet wat er op dát moment door zo'n keeper heen gaat.

Als je zelf voetballer/keeper bent dan begrijp je pas hoe het voelt als je in een wedstrijd opeens vanachteren word aan gevallen.[/quote
Ik heb al minstens 2 keer gezegd dat ik de eerste trap uit pure woede of wat dan ook begrijp...maar daar houdt het ook bij op.

En geitenwollensokken....met alle respect maar als dat de argumenten zijn die je overhoudt zijn we wat mij betreft wel uitgepraat. :)

vuurneon

Gewoon de rode kaart aanhouden, dat vond ik een gepaste 'straf'

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:56

Vala schreef:

Hij kan aangifte van mishandeling doen...en dan heeft Estaban denk wel een klein probleem...want dit valt nietonder noodweer...niet alles in ieder geval.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:57

Gelukkig kan hij wel de allerbeste advocaten betalen en ik weet dat die behoorlijk snel dingen onderuit kunnen halen... Dus dat het alsnog vrijspraak wordt voor Esteban als het wel voor de rechter komt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:57

Vala schreef:

Nou, dat ie de komende zoveel wedstrijden niet mee mag spelen, en idd dat die supporter aangifte moet doen wegens mishandeling.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:58

vuurneon schreef:
Gewoon de rode kaart aanhouden.

Dat zou ik oneerlijk vinden. Dan komt AZ tegen ajax te staan met 10 man door een vergrijp dat veroorzaakt is door een ajaxhooligan. Het is gewoon een lastige situatie, aangezien het nog niet eerder heeft plaatsgevonden in Nederland.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:58

Ik denk niet dat hij ervoor veroordeeld zou worden, zeker niet na de opmerkingen die de advocaten erover gemaakt hebben. Ik denk daarentegen dat de 'fan' wel veroordeeld wordt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:59

capopjekop schreef:
vuurneon schreef:
Gewoon de rode kaart aanhouden.

Dat zou ik oneerlijk vinden. Dan komt AZ tegen ajax te staan met 10 man door een vergrijp dat veroorzaakt is door een ajaxhooligan. Het is gewoon een lastige situatie, aangezien het nog niet eerder heeft plaatsgevonden in Nederland.

Ook waar, maar de keeper heeft een fout gemaakt, en Esteban zou niet mogen spelen naar mijn mening. Ik vind wel dat ze dan een andere keeper mogen neerzetten...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:59

Dat is inderdaad wel het kromme... Vandaar dat ik het kwijtschelden van de rode kaart ook een tactische zet noemde van de KNVB :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:00

Vala schreef:
Ik denk niet dat hij ervoor veroordeeld zou worden, zeker niet na de opmerkingen die de advocaten erover gemaakt hebben. Ik denk daarentegen dat de 'fan' wel veroordeeld wordt.

Neuh, maar veroordeling is niet eens erg. Ik denk namelijk dat zulke negatieve publiciteit niet goed is voor zo'n keepertje.

De fan zal ook wel veroordeeld worden, gelijk hebben ze. Hij had al een stadionverbod, dus daar moeten ze hem ook voor pakken. Maar ik vind dat Esteban ook niet ongestraft weg kan komen hiervan.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:01

Vala schreef:

Gelukkig wel.
Het slaat nergens op om iemand die plat ligt na te schoppen, daar is evenveel eer aan te behalen als iemand in de rug schieten. {:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:01

Marjoow schreef:
capopjekop schreef:

Ook waar, maar de keeper heeft een fout gemaakt, en Esteban zou niet mogen spelen naar mijn mening. Ik vind wel dat ze dan een andere keeper mogen neerzetten...

Maar dat kan niet volgens de regels denk ik? Maar als die hooligan er niet geweest was dan was het probleem er niet eens geweest. Zo'n schop in een normaal duel had donkerrood geweest moeten zijn. Maar ik vind niet dat de normale voetbalregels in zo'n uitzonderlijk geval gelden. Vandaar dat ik blij ben dat de kaart is teruggetrokken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:02

capopjekop schreef:
Marjoow schreef:

Maar dat kan niet volgens de regels denk ik? Maar als die hooligan er niet geweest was dan was het probleem er niet eens geweest. Zo'n schop in een normaal duel had donkerrood geweest moeten zijn. Maar ik vind niet dat de normale voetbalregels in zo'n uitzonderlijk geval gelden. Vandaar dat ik blij ben dat de kaart is teruggetrokken.

Je kan iemand toch wel verbieden om mee te spelen? Aangezien deze actie nog niet eerder is voorgekomen, denk ik dat dat een passende oplossing zou zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:08

Marjoow schreef:
Vala schreef:

Neuh, maar veroordeling is niet eens erg. Ik denk namelijk dat zulke negatieve publiciteit niet goed is voor zo'n keepertje.

De fan zal ook wel veroordeeld worden, gelijk hebben ze. Hij had al een stadionverbod, dus daar moeten ze hem ook voor pakken. Maar ik vind dat Esteban ook niet ongestraft weg kan komen hiervan.

mijn idee...advocaten of niet...aangifte deed ik...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:10

Ik zou dat niet doen als ik die man was, openbaar dronkenschap, negeren stadionverbod en ook nog aanvallen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:12

vuurneon schreef:
Ik zou dat niet doen als ik die man was, openbaar dronkenschap, negeren stadionverbod en ook nog aanvallen...

En mishandeld worden. Ik zou het zeker een kans geven ;)