Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linnieke schreef:Dit is voor mij niet normaal. En er zullen factoren meespelen die psychisch consequenties hebben voor soldaten die langer tijd bivakkeren in zo'n oorlogsgebied. Maar dan voor de lol een schaap kapot slaan.. gaat er bij mij niet in. Ik heb daarom ook de petitie getekend, dat er een onderzoek plaatst vind. En hopelijk komt er iets uit waarom soldaten zo door het lint gaan. Ik ben dus wel in 2 strijd. wat ik er precies van vind. Genadeloos straffen die mensen of begrip.. Ik bedoel ze veranderen emotioneel gezien worden zo getraind/gedrild en dan wat ze daar mee maken... Heeft ingrijpende consequenties, je hoort ook dat ze veranderen als ze terug komen. Maar daarbij keur ik het nog steeds niet goed, dat dit toegestaan word.
gummie schreef:@ Mixje: Wil je daarmee suggereren dat alle militairen doelbewust een oorlog in gaan omdat ze het zo leuk vinden om mensen overhoop te knallen?
...
Huertecilla schreef:gummie schreef:@ Mixje: Wil je daarmee suggereren dat alle militairen doelbewust een oorlog in gaan omdat ze het zo leuk vinden om mensen overhoop te knallen?
...
Definieer ´militair´.
Alle subcontractors zitten aldaar om voor geld `oorlog` te voeren.
De meeste soldaten in het amerikaanse leger zitten daar niet om oorlog te voeren. Een deel wel: hetzij misleid over het land dienen aldaar of wat anders.
Tel de subcontactors op bij de soldaten die dat ook zitten en je hebt de meerderheid.
Voor een onjuiste zaak, voor geld ´oorlog´ voeren waarbij vooral héél veel burgers gedood worden en enórme regios duurzaam radioactief besmet.
De VS hebben nauwelijks meer grip op wat hun huurlingen daar uitvreten en het ergste is dat het hen niet interesseert; ze betalen voor de uitvoering van taken en wassen hun handen over de manier waarop.
´Oorlog´ tussen aanhalingtekens want dat woord suggereert iets anders dan de overval met plundering die dit is.
Het is in Afghanistan zó ontspoort dat door de VS betaalde ´soldaten´ opium-plantages bewaken. Die opium is toch voor Azië en Europa dus is welkom ´wisselgeld´ wat hún samenleving niets kost.
Ook voor wat met Bin Laden uitgevreten is, is goed woord te schrijven. Dat is in strijd met álle recht en rechten behalve eigen rechteren door de VS volgens hun normen voor ánderen.
gummie schreef:Denk je dat een 6-jarig kind al begrijpt en zelf heeft ontdekt of en waarom de Jood de vijand is?
Tessa_1 schreef:linnieke schreef:Dit is voor mij niet normaal. En er zullen factoren meespelen die psychisch consequenties hebben voor soldaten die langer tijd bivakkeren in zo'n oorlogsgebied. Maar dan voor de lol een schaap kapot slaan.. gaat er bij mij niet in. Ik heb daarom ook de petitie getekend, dat er een onderzoek plaatst vind. En hopelijk komt er iets uit waarom soldaten zo door het lint gaan. Ik ben dus wel in 2 strijd. wat ik er precies van vind. Genadeloos straffen die mensen of begrip.. Ik bedoel ze veranderen emotioneel gezien worden zo getraind/gedrild en dan wat ze daar mee maken... Heeft ingrijpende consequenties, je hoort ook dat ze veranderen als ze terug komen. Maar daarbij keur ik het nog steeds niet goed, dat dit toegestaan word.
Je kunt ze ook een soort psychische behandeling geven in combinatie met een wat lichtere straf, zo worden ze geholpen en zit er een straffend element in
_Mondy_ schreef:Gàan we er éen topic van maken wat alle "wandaden" van het leger beschrijft ?
Waar haal je dit allemaal vandaan als ik vragen mag ?
En waarom blijft er zo gehamer worden op het amerikaanse leger ?
Wat heeft dit nog voor meerwaarde ?
Huertecilla schreef:_Mondy_ schreef:Gàan we er éen topic van maken wat alle "wandaden" van het leger beschrijft ?
Waar haal je dit allemaal vandaan als ik vragen mag ?
En waarom blijft er zo gehamer worden op het amerikaanse leger ?
Wat heeft dit nog voor meerwaarde ?
De waarde ervan is dat dit ´incident´ een voorbeeld is van de véle misstanden waarbij kinderen een vijandbeeld ingeprent krijgen in het hele Midden Oosten.
Van de Gaza strook tot Afhanistan zijn nu drie generaties door ervaring overtuigd dat de duivel een christen westerling is.
Met dank aan de VS.
Tessa_1 schreef:Misschien wel interessant om te lezen: http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/da ... te-regimes
Kort samengevat steunen we ons eigen regime meer omdat we dat kennen als we worden bedreigd door iets anders wat we minder goed kennen. Hoe goed of hoe slecht dat ook voor ons is.
Tessa_1 schreef:Misschien wel interessant om te lezen: http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/da ... te-regimes
Kort samengevat steunen we ons eigen regime meer omdat we dat kennen als we worden bedreigd door iets anders wat we minder goed kennen. Hoe goed of hoe slecht dat ook voor ons is.
Huertecilla schreef:gummie schreef:Denk je dat een 6-jarig kind al begrijpt en zelf heeft ontdekt of en waarom de Jood de vijand is?
Dat is niet zo´n goed voorbeeld want dat is voor Palestijnse kindjes inderdaad heel waarschijnlijk.
Ook dat deze Afghaanse kindjes zelf ontdekt hebben dat ´franji´ beesten zijn
gummie schreef:Dus dan komen weer bij het cultuur-debat, waar het overigens 9 van de 10 x in eindigt.
Nou vraag ik me af: heeft de soldaat het dier geslacht voor de bevolking? Om te tonen dat ze daar zijn om te helpen? Door zich aan te passen aan "de cultuur"? Is dat een optie?