Write a soldier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:18

Ik had gisteren ook weer een mailtje terug van mijn (vrouwelijke) soldaat. Ze had weinig tijd gehad maar verwachte aankomende week weer meer tijd te hebben dus ik kon een uitgebreide mail verwachten. :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:21

purny schreef:
Gister aangemeld en nog steeds geen soldaat toegewezen gekregen :(

niet zo ongeduldig... duurde bij mij ook 3 dagen ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:26

Ik heb een mail terug.

Pfff hoe vet.. Wel een beetje emotioneel. Ze zei meteen bovenaan de mail dat ze het zoooooo fijn vind om een mail van mij te ontvangen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:27

Wat fijn zeg!
Je doet die mensen er écht wel iets mee geloof ik! :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:27

Ik heb me nu net ook aan gemeld.. :) ik ben heel erg benieuwd.. ! :D

eenitraM dat lijkt me juist het mooie ervan.. het word echt gewaardeerd.. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:30

Ik kan jullie nog steeds adviseren het forum dat bij het programma hoort door te lezen, dat staat BOMVOL informatie over wat je kan schrijven, hoe je je moet gedragen en dergelijke. Ook wat te doen met sociale media, gezien de terms of use waar je aan moet voldoen voor de veiligheid van de soldaat.

En als je een e-mail adres hebt, stuur dan niet alleen mailtjes, maar ook zeker kaarten en brieven, deze worden namelijk vaak ook gedeeld met soldaten die niks krijgen, zo kunnen ze allemaal meedelen in de vreugde van het ontvangen van een brief, kerstkaart e.d. :).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:32

Dan moet ik toch echt een adres vinden waarheen ik kan sturen..
Ik vind het (ivm het engels) best lastig zoeken allemaal ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:33

Als je hulp nodig hebt, kan je PM'en ;). Ik weet hoe het forum werkt en het is heel simpel.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:34

Als je een soldaat aan je gekoppeld hebt, komen de adresgegevens bij in je profiel te staan... :)
Dat ziet er niet uit zoals wij gewend zijn met een straat een nummer postcode en plaats, maar met veel letters. Dus als je die ziet staan; da's de goede. :)

En idd, het forum is héél nuttig. Zeker doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:37

Annash schreef:
Als je een soldaat aan je gekoppeld hebt, komen de adresgegevens bij in je profiel te staan... :)
Dat ziet er niet uit zoals wij gewend zijn met een straat een nummer postcode en plaats, maar met veel letters. Dus als je die ziet staan; da's de goede. :)

En idd, het forum is héél nuttig. Zeker doen.

Ik heb er al heel veel ideeën opgedaan over wat ik zou kunnen gaan schrijven en opsturen en zo. Echt leuk om door te lezen, ook het deel waar de mensen het melden dat ze reactie terug hebben van hun soldaat :D.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:44

ik kom nog niet op het forum helaas.. :(

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:45

Mijn soldaat zit nu nog thuis en gaat dus nog die kant op. Hoe of wanneer daar mag je dus niet over praten. Wil iedereen op het hart drukken (mocht je het niet al gedaan hebben) om die terms of use heel goed door te lezen en heel goed op te letten dat je dus over de meeste informatie niet mag praten.

Maar ik heb om die reden dus ook nog geen adresgegevens, zodra die er wel zijn ga ik een pakketje sturen :j Of het vanuit NL langer duurt dan vanuit Amerika vraag ik me af, volgens mij is NL dichterbij?

@Amburtjoz: als minderjarige moet er ook een formulier getekend worden door je ouders las ik op het forum. Heb je dat gedaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:46

XxLiEsJuHhxX schreef:
ik kom nog niet op het forum helaas.. :(

Dat komt zodra je geaccepteerd bent. Dan krijg je toegang tot alle onderdelen van het forum en dus ook alle informatie die je nodig hebt. Gewoon geduld hebben.

Als het goed is, kan je als je geregistreerd bent wel de FAQ en zo bekijken? Als dat ook niet lukt, dan moet je een van de beheerders even een mail sturen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:49

Zijn jullie aangemeld op de site en forum genoemd op pag 1?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:55

Jullie hebben het over pakketjes sturen. Is dit wel toegestaan?
Wat zit er dan in die pakketjes? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vloeibaar bijvoorbeeld niet mag..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:57

heb even een paar pagina's gelezen hier, klinkt op zoch wel leuk; kan me goed voorstellen dat ze er veel troots uithalen om van 'gewone' mensen over het 'gewone' leven te lezen en schrijven, denk dat de gesprekken daar met medesoldaten toch wel heel anders verlopen.

Wat betreft gevangenen; 'gewone' gevangenen zou ik niet willen schrijven, maar als je kijkt naar programma's zoals Locked up abbroad dan denk ik ook weleens "jeetje, die mensen zouden vast graag meer contact hebben met 'gewone' mensen" .

Ben alleen bang dat ik te weinig tijd heb voor dit soort dingen, hoe frequent is jullie contact?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:59

Hou er ook rekening mee dat je het aan de soldaat overlaat of hij je toevoegt op Facebook e.d. en dat je hem of haar dus niet uit jezelf toevoegt:

Citaat:
Getting your Soldier is so exciting!!

Myspace and Facebook can be very touchy for our soldiers. There are many who don't mind us looking for them and asking to be friends while there are others who have wives and girlfriends who prefer we not communicate with them in that manner.

I had one Soldier tell me he felt like he was being hunted down and stalked. It's not a great feeling to hear that and I know we mean no harm..you get your soldiers name and the first thing you do is check Myspace or Facebook.

I ALWAYS suggest you provide your link to your Soldier and they can add you if they want to. Please give them the option as it means so much more to them rather then finding them and asking! Some of these guys freak out someone they do not know is actually searching the internet for them...

I provide my links in e-mail and also add them to my letters and cards...most of the time they will add me

Food for thought:
The wife of my 1st Soldier and I talk...She frequents his e-mail and Facebook therefore, I know just because someone has been on his page it's not necessarily him. I wouldn't put too much thought in the fact his page has been active and he is not responding to you as it could be someone other than him on his page.

Please always remember to respect our Soldiers and their privacy.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:00

Vliendertje schreef:
Jullie hebben het over pakketjes sturen. Is dit wel toegestaan?
Wat zit er dan in die pakketjes? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vloeibaar bijvoorbeeld niet mag..

Pakketjes zijn zeker toegestaan. Het slimste is om je soldaat te vragen waar ze het meeste behoefte aan hebben, dit kunnen toiletartikelen zijn, of een warme fleecedeken, handschoenen of zo.

Op het forum staat precies aangegeven wat je wel en niet kan sturen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:13

ik vertel het net aan mijn man maar die zou het niet leuk vinden als ik met een ander een band op zou bouwen als penvriend(in), beetje onder het mom van 'wat heb je met Amerikanen nodig en wat als je penvriend(in) omkomt tijdens de uitzending?'

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:13

Nuage schreef:
Mijn soldaat zit nu nog thuis en gaat dus nog die kant op. Hoe of wanneer daar mag je dus niet over praten. Wil iedereen op het hart drukken (mocht je het niet al gedaan hebben) om die terms of use heel goed door te lezen en heel goed op te letten dat je dus over de meeste informatie niet mag praten.

Maar ik heb om die reden dus ook nog geen adresgegevens, zodra die er wel zijn ga ik een pakketje sturen :j Of het vanuit NL langer duurt dan vanuit Amerika vraag ik me af, volgens mij is NL dichterbij?

@Amburtjoz: als minderjarige moet er ook een formulier getekend worden door je ouders las ik op het forum. Heb je dat gedaan?

Nee ik heb werkelijk nergens een formulier voor mn neus gehad, niet op de pagina en niet in mijn mailbox. Daarom vind ik het best lastig, het is voor mij al een uitdaging om het forum te lezen aangezien mijn Engels zo beneden de maat is.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:17

mijn soldaat gaf aan dat er weinig vers voedsel is zoals fruit en groenten en dat hij graag wat gedroogd fruit/groente, noten, chocola, canned V8 (volgens mij is dat vruchtensap) en evt zakjes crystal light ofzo (soort poeder voor in water)

Ben helaas niet in de mogenlijkheid momenteel om pakketjes te sturen , maar volgend jaar gaat er wel een pakketje heen :D

Heb alleen nog niets terug gehoord. maar ja , heb ook nog maar gisteren een mail gestuurd dus even rustig afwachten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:19

ben je niet heel veel geld kwijt met het sturen van brieven en pakjes?
En hoeveel mensen doen dit en uit welke landen, is dat ook ergens terug te vinden qua statestieken?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:25

Ik denk aan ongeveel 1 keer per week een contact per mail, af en toe een kaartje o,psturen of iets dat hij nodig heeft.

Ik trek er ongeveer een half uurtje per weer voor uit. Tenzij de ander veel en snel terugmailt, dan misschien 2 keer in de week.

Ik overweeg een tweede bij te vragen, nr 1 past absoluut niet bij me en wil aleen maar dingen krijgen, dat vind ik wel jammer. Ik heb hem- haar echt niets te zeggen.....

Ik vind het forum ook moeilijk te voglen soms, maar op dit topic zijn er veel die je willen helpen, hoor. Gewoon een PB vragen.

Zouden ze dit topic ook volgen om te zien of we ons aan de regels houden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:27

opisop_shop schreef:
ik vertel het net aan mijn man maar die zou het niet leuk vinden als ik met een ander een band op zou bouwen als penvriend(in), beetje onder het mom van 'wat heb je met Amerikanen nodig en wat als je penvriend(in) omkomt tijdens de uitzending?'

Het is geen pen-pal site. Als je geluk hebt krijg je antwoord terug, er zijn ook heel veel mensen die niks horen van hun soldaat, maar gewoon blijven schrijven omdat het heel erg gewaardeerd wordt, maar de soldaat geen mogelijkheid heeft om terug te schrijven.

Zie het als vrijwilligerswerk :).

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:28

Hier een stille meelezer :)

Wat een super leuk idee zeg!
Ik zit er aan te denken om dit ook te gaan doen. Lijkt me heel leuk en is ook wel goed voor mijn Engels :) Maar ik zal daar dan volgende week wel even naar kijken.
Lees hier wel eerst gewoon mee :D