Ov chipkaart, ergenis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen ov-chipkaart

Ik ben voor
72 (28%)
Ik ben tegen
165 (66%)
Geen mening
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 250

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:51

Ach man ik word er zo knettergek van -O-

Ik heb die gele, doet het in de bus en bij Syntus etc. prima..... Behalve bij de NS!!
Het probleem is dat ik via internet aan moet geven welke klasse ik bij de NS wil reizen, doe ik dat, komt er weer een foutmelding.
Al 5 keer bij de infobalie gestaan maar daar is storing, of een of ander miepie die er niks van af weet. :(

En dan heb ik nog een ander met korting om na de spits te reizen, die krijg ik niet geactiveerd.
Gevolg is dat ik alsnog elke keer een kaartje kan kopen (en die kan ik dan tonen met kaart zodat ik met korting kan, dat dan weer wel....)

En last but not least, dat uitchecken bij de trein is ook waardeloos.
Wie denkt daar nou aan.. :')

Kaartje kopen is in mijn ogen veel handiger. Minder moeite (ok, kaart is weinig moeite maar voordat je dat ding eens in gebruik hebt!!!) en een stuk duidelijker!

Einde klaagbericht ^)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:51

@Shanna
Sommige mensen zijn er tevreden over, maar er zijn zoveel dingen waar je tegen aan kan lopen.
Waarom de Ov chipkaart als strippenkaart ook goed ging?
We hadden daar toch geen problemen mee?
Zelf mensen uit het buitenland konden er gemakkelijk mee reizen.
Ov chipkaart is overbodig.

Lailaa

Re: Ov chipkaart, ergenis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:52

Ach ik vind dat je gewoon kaartjes moet kunnen kopen als je geen ov kaart hebt. :)

Al zijn de buskaartjes hier ook een stuk duurder geworden. :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:54

Danielle,
Ja klopt, de ov chipkaart is niet overal te gebruiken.
Daarintegen de strippenkaart wel :j

En nu is de buslijn naar mijn school er ook uit, omdat er teveel mensen mee reizen. (In die busjes hier zijn die paaltjes nog niet, dus kan je gratis reizen. :Y) )
Gevolg dat ik een pokkeneind om kan, wat me dus extra geld kost.
En mensen die verderop in het busje stappen kunnen niet eens meer weg. :n

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:54

Ja probeer als toerist maar eens met de tram te reizen.... Ik ben gaan lopen. :')
Kaartautomaat is tenminste niet te missen op het station, en kan je ook nog eens in je eigen taal instellen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:54

Lailaa schreef:
Ach ik vind dat je gewoon kaartjes moet kunnen kopen als je geen ov kaart hebt. :)

Al zijn de buskaartjes hier ook een stuk duurder geworden. :=

Die kaartjes gaan waarschijnlijk ook weg hoor. Alles wordt geelectroniseerd.
Papier weg, Ov here I come! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:55

Inderdaad, overbodig, duur, onhandig, en absoluut niet toerist-vriendelijk! Zelfs niet voor toerist in eigen land!
Want als ik nu een dagje amsterdam zou willen doen, moet ik dus, speciaal voor 1 dagje uit, een OV-chipkaart aanvragen/ kopen. Vroeger kon je gewoon met de strippenkaart elke bus in het hele land pakken..
Maar begrijp ik goed dat er nu dus ook geen treinkaartjes meer zijn??
Belachelijk..

En dan willen ze dat meer mensen het openbaar vervoer gaan gebruiken, zo onvriendelijk als ze het gebruik ervan maken.. :+

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:56

Kun je de ov kaart niet overal gebruiken? :wow:

Ik vind dat ze dat niet kunnen maken om alle kaartjes af te schaffen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:56

Treinkaartjes zijn er nog wel. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:58

Nee ov is niet overal te gebruiken.
Die treinkaartjes zijn er nog. Maar wat ik begrepen heb is dat die ook weg gaan. :n

als ik 16 ben ga ik voor mn auto hoor. Ov is veel te duur, onhandig etc...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:59

Lailaa schreef:
Kun je de ov kaart niet overal gebruiken? :wow:

Ik vind dat ze dat niet kunnen maken om alle kaartjes af te schaffen.

Nee, NS doet het niet.
En had gehoord sommige buslijnen ook niet.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:59

Pff, ik ben blij dat mijn ov kaart nu wel doet.

Als het goed is mag ik binnenkort afrijden en ga ik mooi met de auto naar school. :=

Biggers; Raar dat het niet doet, hier doet het wel?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 17:03

Connection deed het volgens mij niet hier.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:11

Die rijd hier niet.
Syntus overijssel rijd hier. :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:15

Hier rijd qbuzz, connection ofzo, q liner.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:26

Wij hebben via het werk van mijn vader een gratis OV-kaart, waarmee je dus gratis in de trein/bus/tram/metro kan. Lucky me :D

Mijn zusje had laatst bijna een boete gekregen, omdat ze de kaart altijd liet zien aan de chauffeur, want dat was voldoende. Tijdens een controle werd haar even duidelijk gemaakt dat dat niet de gang van zaken was, omdat Hermes (de busmaatschappij hier) alleen geld zou ontvangen door het in-en uitchecken. Ok, prima natuurlijk, zij meteen mij op de hoogte gesteld zodat ik ook geen boete risceer.

Maarrr, laatst was de chip van mijn zusje kapot, en een nieuwe bestellen zo 2 weken voor oud&nieuw had ook weinig zin, aangezien we al een nieuwe zouden krijgen die per 1 januari geldig was. En, wat denk je? Ze moest gewoon 3 euro betalen voor de bus, voor een paar haltes, terwijl al die buschauffeurs echt wel weten wat zo een kaart inhoudt! Maar neen, de chip deed het niet, dus moest ze betalen.
Een week later zit ik in de bus, haal mn kaart langs dat apparaat, en hij doet het niet. Drie keer raden wat de buschauffeur zegt: Oh, die kaart moet je niet te chippen, die hoef je alleen maar te laten zien!

Wat ik wel frappant vind, is dat mensen met een normale OV-chipkaart €20 erop moeten hebben staan om met de trein mee te kunnen, ookal is t kaartje misschien maar 3 euro. Wat dat betreft ben je altijd €20 kwijt, die je ook nooit terug zal krijgen als je altijd met de trein reist. Reken maar uit de winst van de overheid!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:38

Sylke wat een onzin _O_ :')

Dat heet nou een instaptarief.............

Citaat:
Wanneer u op saldo reist, wordt bij het inchecken een instaptarief van uw saldo afgeschreven. Bij het uitchecken wordt het instaptarief teruggestort en worden de gereisde kilometers in rekening gebracht. Als u niet uitcheckt, betaalt u dus het volledige instaptarief.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:46

Ook weer een leuke gehad. Mijn vriend koopt aan de balie bij de AH een chipkaart en betaald deze met zijn buitenlandse pas (wonen niet in NL). Hij wil graag 20 euro erop, maar dat kan niet aan de balie maar moet bij een apparaat, helaas kon dat dan weer alleen met een Nederlandse pinpas 8)7

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:55

Wat stom.

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:01

ik had examenweek, en ging met de bus gelukkig dat ik van te voren bedacht dat ik 1 bus eerder pakte zodat ik niet te laat zou komen, werd ik uit de bus gezet samen met nog 2 mensen de rest reisde op studentnekaart die niet hoeft in te checken, en wij als enige op de ov-chipkaart. Wat bleek ? Uiteindelijk was dat in- en uitcheck geval kapot. Nou kwam ik dus net 1 min voor t sluiten van de deuren aan op mn examen..
Heeerlijk zo een OV

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:06

Oh, dat is echt knap banketstaaf...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:46

waarom werd je er uitgezet dan, met welke reden?

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:07

Ik kan op zich wel prima omgaan met de ov-chipkaart, maar heb inderdaad ook een studentenkaart en koop als ik met korting reis gewoon een treinkaartje erbij maar dat mag straks niet meer. Dat er dan altijd 20 euro op je kaart moet staan vind ik wel heel vervelend, ja het is een instaptarief maar in principe staat er dus vaak een bedrag op dat je helemaal niet gebruikt.

Verder vind ik het inchecken soms echt heel onhandig. Als het druk is bij de bus (Utrecht - Uithof, je wordt haast de bus in en uit geduwd) hoor je niet goed of je al in/uitgechecked bent en je hebt ook geen tijd om te kijken omdat de volgende al geweest is of je al achterin de bus geduwd bent. En dan gaan de controleurs (die gewoon kunnen zien dat je gratis reist als student) een boete geven omdat je niet ingechecked bent... Bij deze bussen werkt het systeem ook heel vaak niet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:12

Het is maar 10 euro wat er op je kaart hoeft te staan. En dat in en uitchecken is nodig omdat de busbedrijven betaald worden afhankelijk van hoeveel keer er in/uitgecheckt wordt. Die lopen dus flink wat kosten mis als geen enkele student incheckt :P

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:23

Voor de trein was het toch 20 dacht ik? Weet het niet zeker hoor.
Ik begrijp ook zeker wel dat het nodig is om in te checken, maar als het zo druk is wil er nog wel eens wat fout gaan en dat heb je dan echt niet zo snel door. Het gaat bij de uithof bussen in ieder geval erg vaak mis.